مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

ارسال خبر و مطلب برای سایت مخابرات ما

[box type=”shadow” ]مخابرات ما (سردبیر) – دوستان عزیز, از زحمات شما بسیار سپاسگزارم.

جز من و شما کسی این خبرها را نمی بیند. لذا شما هر چه در نظر دارید بنویسید من با شیوه خبری اصلاحش خواهم کرد. در ابتدا حتما نام استان را  (در بخش نام) ذکر کنید.[/box]

 

302550cookie-checkارسال خبر و مطلب برای سایت مخابرات ما
628 نظرات
  1. محسن می گوید

    با سلام واحترام
    در سایت بازنشستگی کشوری که عین مطلب را از سایت ذکر میکنم :
    آيا فوق العاده نوبت كاري مشمول كسر كسور بازنشستگي است ؟
    پاسخ : باتوجه به اينكه فوق العاده مزبور جزو مستثنيات اشاره شده درماده 71 و100 قانون استخدام كشوري نمي باشد لذا مشمول كسر كسور بازنشستگي مي باشد.

    لطفا بفرمایید برای بازنشستگان کشوری (9 درصدی )نوبت کاری لحاظ نمیشود .

  2. موافق می گوید

    با سلام به همه – خصوصاً سر دبیر محترم

    حرف و حدیث های از ارائه بسته های متفاوت جهت بازنشستگی به گوش می رسد.
    ضاهراً مقامات برای جایگزینی طرح بازنشستگی با پاداش که در ۹۴/۹/۳۰ به پایان می رسد، دارند طرح هایی را در قالب بسته های برای بازنشستگی طراحی می کنند.
    یکی از شایعات در خصوص ارائه بسته برای ۲۷ ساله هاست . بدین صورت که این افراد با ۲۷ سال سنوات و با ۳۰ روز حقوق باز نشسته شوند.
    که اگر بخواهیم برای فردی که ماهانه ۳ میلیون تومان حقوق می گیرد بررسی کنیم، در مقابل طرح قبلی حدود ۶۰ میلیون به نفع مخابرات می شود ( پاداش تشویقی برای فرد ۹۰ میلیون- ۳۰ میلیون برای بیمه(حدود 30% بیمه) ).
    شاید یک قرارداد دو سر سود باشد.!!!!!!
    نظر شما چیست و یا چی شنیده اید؟

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      اگر منبع خبراتون رو بتونید محرمانه برام بنویسید یهتره
      آخه هیچکدوم از خبرهایی که شنیدم این نیست
      ولی خب , ممکنه دوستان من نخوان چیزهایی رو بمن بگن
      لگر منابع خبر مشخص بشه بهتر میتونم پیگیری کنم.

  3. حسینی می گوید

    با عرض سلام واحترام
    به نظر بنده تمام مشکلات مخابرات مربوط می شود عدم رضایت مشتریان از سرویسهای مخابراتی اینکه مسولان فقط به فکر در آمد باشند به هر طریق باعث این بدبختی ها می شود.
    برای نمونه همین پیامکهایی که ارسال می شود و از هر طریق فقط هدفشان گول زدن مردم است تا مثلا عدد 5 را بفرستند تا …. مشترک م یک بار دوبار سرش کلاه می رود بلاخره می فهمد که چی شده و دوباره به هیچ پیامک مخابرات یا کسانی که با آنها کار میکنند جواب نمی دهند چون از اول صداقت نداشتند و مسولی نبود که پیگیری کند که چرا با آبروی مخابرات بازی می کنید.
    یا مثلا در مشهد در موقع آقای ملک جعفریان آمدنند و یک سری از بچه های همکاران را فرستاند درب مغازه ها و با کارت ویزیت شماره مغازه ها به هر نامی گفته بودنند ثبت کردنند .مثلا نمایندگی سونی یا پارس و.. در حالی که نه مدرکی داشتند نه مجوزی از این طریق درآمد مخابرات زیاد شد ولی به چه قیمت ؟!
    به قیمت گمراه کردن مردم دادن شماره هایی که نمایندگی نداشتند یا تعمیرگاه مجاز ننبودند. دستگاه های مردم در اثر بی تجربگی و نداشتن قطعات یدکی غیر قابل تعمیر شد آنهایی که فهمیدنند که نمی بایست به 118 اعتماد کنند که فقط نفرین کردنند کسانی هم هستندکه هنوز خبر ندارند مخابرات چه بلای سرشان آمرده اگر به نمایندگی واقعی می بردنند درست شده بود و کلی هم به اقتصاد کشور کمک ی شد.از ماست که برماست واقعا حقیقت داره
    مدت سه سال است به مخابرات خراسان رضوی اطلاع دادیم که شماره های ثبت شده دروغ است و نامه از شرکت پارس الکتریک آوردیم گفتند اتحادیه باید تاییدکند و شد ولی به خاطر اینکه یا پارتی داشتند یا با مالج بازی کردنند تاکنون بعد از سه سال هنوز پاک نشده!!!
    ناله های مردم بلاخره پاچه خطا کاران و کسانی که از مدیران متخلف 118 مشهد حمایت کردنند خواهد گرفت نزدیک یک صد نامه به بازرسی مشهد مدیرعامل وقت موسل امور مشترکین مشهد بازرسی تهران صابروند سامانه 195 و ریاست آن به تنظیم مقررات شمال شرق که گفتند به ما ربطی ندارد !! به نظارت بر تنظیم مقررات به دفتر آقای سید هاشمی اصغری دفتر مدیر کل زارعیان هراست و….هر کس که شماره فاکسی داشت
    تاکنون به خاطر شکایت از مدیران حامی افراد دروغگو و کلاه….فقط با ما چپ شده اند و شماره ما را بسیار کم اعلام می شود .
    آنقدر به مخابرات مشهد مراجعه کردم کا این اواخر آقای ملک جعفریان به سر خود می کوبید و می گفت هنوز مشکل شما حل نشده باشه شما بروید من درستش می کنم یکی دور روز شماره ما هم داده می شد و بس .
    در حالی که می بایست شماره های درغگوها پاک می شد و شماره ها بر اساس ترتیب یا راندوم پخش می شد تا مردم با اعتماد به صداقت مخابرات هزینه بیشتری پرداخت می کرنند.
    بخشی از آخرین نامه را میگزارم ببخشید که زیاد شد دلی پر درد داشتیم چون ما مخابرات راهنوز از خود می دانیم.

    به هر کس که در مخابرات است زنگ بزنید ما را می شناسد به حدی که مدیر عامل سابق مخابرات به جای اینکه گوش مسول 118 و امور مشترکان را بگیرد سفارش می کرد چندروزی شماره ما را هم اعلام کنند در حالی که می بایست به درخواست پارس الکتریک شماره های قلابی حذف می شد. مسول خدمات پس ازفروش مخابرات جلوی من زنگ زد به مسول 118 که روی کامپیوترها اپراتورها بنویسید فقط شماره ما رابدهند آیا این کار درست است وقتی هر کسی می تواند اعمال نفوذ کند که این شماره ها را بدهید این می شود دیگر وقتی هم با همین آقا جربحث کردیم از فردای آن روز دیگر شماره های ما صفر شد .

  4. نكته مديريتي می گوید

    چرایی اخلاق براي سازمانها :

    اصول اخلاقی معلوم و مشخصاند.
    رعایت اصول اخلاقی باعث پیش بینی پذیري سازمان می شود.
    پیش بینی پذیري اعتماد را افزایش می دهد.
    سازمان مورد اعتماد توان جذب منابع مالی بیشتري را دارد.
    با جذب منابع مالی بیشتر جذب نیروي متخصص بیشتر می شود.
    با جذب نیروي متخصص بیشتر کارآمدي سازمان افزایش می یابد.

  5. محمد می گوید

    باسلام درصورت صلاحدید دررابطه پاداش ازدواج بازنشسته ها پیگیری کنید مگر بازنشسته ها خرج ندارند دختر یا پسر بازنشسته برای تهیه وسایل خانه پول لازم ندارد از اسمش هم پیدا ست که پاداش تشویقی است دوستان تمامی استانها پی گیر باشید

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      محمد عزیزم
      انتشار حرفهای شما در یک رسانه, خوانندگان زیادی پیدا میکند.قطعا بخشی از آن مدیران موثر هستند.
      جدا از آن , پیگیری اداری و سیستمی بعهده خود کارکنان است

  6. یک نفر می گوید

    سلام
    این خبر را امروز از سایت تابناک خوندم جالب بودکه گذاشتم
    http://www.tabnak.ir/fa/news/546691/%D9%85%D8%AD%DA%A9%D9%88%D9%85%DB%8C%D8%AA-%DB%B1%DB%B2%DB%B4-%D9%85%DB%8C%D9%84%DB%8C%D8%A7%D8%B1%D8%AF%DB%8C-%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D8%AE%D8%AF%D9%85%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D8%B7%DB%8C
    مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی استان البرز از احراز تخلف یک شرکت خدمات ارتباطی خبر داد.

    علی اکبر مختاری مدیر کل سازمان تعزیرات حکومتی استان البرز در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: در پی شکایت مردم مبنی بر گران فروشی شرکت مخابرات در ازای هر پالس بازرسان دستگاه نظارتی از این شرکت خدمات ارتباطی بازدید کردند.

    وی در ادامه افزود: پس از بررسی‌ها مشخص شد این شرکت 60 میلیارد ریال مازاد از تعریف، از مردم وجه اخذ کرده که با توجه به احراز تخلف انتصابی پرونده تشکیل و جهت رسیدگی به تعزیرات ارجاع شد.

    این مقام مسئول قضایی بیان کرد: شعبه یاد شده با توجه به شواهد موجود در پرونده این شرکت را به پرداخت جریمه 124 میلیارد ریال محکوم کرد.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      گذاشتم توی سایت.ممنونم از خبرتون

  7. قراردادی از محل طرح می گوید

    باسلام خدمت سردبیر عزیز و گرامی

    سردبیر جان چند وقت گذشته در رابطه با معاونت تجاری نظر خواهی انجام شد ولیکن نظرات همکاران درج نگردید لطفا جهت اطلاع همکاران و مدیران محترم کلیه نظرات را در سایت منعکس بفرمائید. با تشکر

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      آن نظرات را منعکس کردیم
      دیدم مشارکت بقدر ادامه مطالب نبود لذا ادامه ندادیم

  8. يك خدمات اولي مشهد می گوید

    با سلام
    با كمال تعجب و خوشحالي حقوق مهرماه پرسنل خراسان رضوي ديروز ظهر حدود ساعت 13:30 واريز شد به صورت كامل !!!
    تعجب بخاطر اينكه در سال 94 دومين باره كه خراسان رضوي حقوقش رو بصورت كامل و يكجا دريافت ميكنه. فروردين و مهر
    اين موضوع رو به فال نيك ميگيريم و با توجه به شناختي كه از جناب آقاي سالاري داريم مطمئنيم كه ماههاي آينده زمان واريز حقوق نيمه اول ماه خواهد بود. از ايشون متشكريم و براشون آرزوي موفقيت ميكنيم.

  9. رضا می گوید

    سلام: بنده حقیر قانونا دوسال دیگر بازنشسته میشوم.ولی با استفاده از قانون سختی کار و محاسبه سربازی که جبهه بوده ام و همچنین محاسبه مدت زمانی که به عنوان بسیجی در جبهه بوده ام ,میتوان تا 30 آذر بازنشته شوم.تا اینجای کار مشکلی نیست! اما اینکه باید بابت محاسبه زمان حضور در جبهه که ماهیانه حداکثر1800 تومان حقوق گرفته ام ,اکنون باید چند میلیون بدهم, سوال این است کجای دنیا اینگونه با کسانی که داوطلبانه به جنگ رفته اند چنین رفتار میشود؟آیا درست است که بابت حضور در جبهه اینهمه پول به مخابرات بدهم؟از مسئولین مربوطه خواهشمندم برای حذف این مسئله اقدام لازم را مبذول فرمایند.

  10. کارگزار می گوید

    گویا مشکلات کارگزاران با مخابرات تمامی ندارد !
    شرکت مخابرات ایران در نامه ای به اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و با ارائه شرح وظایفی مختصر و دستچین شده عنوان تلفنچی را برای کارگزاران مخابرات روستایی اطلاق می نماید تا بدین وسیله هم از زیر بار تعهدات خود شانه خالی نماید و هم زهر چشمی از نمایندگان و نص قانون مجلس شورای اسلامی و نیز از تمامی کارگزاران مخابرات روستایی گرفته باشد !

  11. س.ح.ا از شیراز می گوید

    پیشنهادی برای شرکت مخابرات ایران
    در حال حاضر که شرکت مخابرات ایران برای بازنشستگی همکاران پاداش تعیین کرده و از جیب مخابرات استان ها هزینه می کند، پیشنهاد می کنم برای افرادی که کمتر از 4 سال خدمت دارند، بخشی از دریافتی های پایان خدمتی (پاداش، سنوات، و ……..) خود را در ازای باقیمانده بیمه تهاتر نموده و جای خود را به افراد تازه نفس واگذار کنند. در صورت استقبال، این پیشنهاد چندین مزایا دارد:
    1- پرسنل شرکت تعدیل می گردد.
    2- شرکت ها چابک شده و کمتر هزینه می کنند.
    3- پرسنل خسته( وصد البته با کوله باری پر از تجربه، و عملکردی شایسته ) ، جای خود را به افراد متخصص تر ( به روز ) و تازه نفس می دهند.
    4- موضوع کارکرد بیش از 30سال و مسایل و مشکلات آن مرتفع می گردد.
    5- مسایل هزینه های پرداختی باقیمانده بیمه با خود پرسنل مرتفع می گردد.( خود کارمند بپردازد).
    6- و……
    با تشکر از سردبیر – زبون دراز
    اگه لازم می دانید ویرایش کنید و در سایت بگذارید.

    1. موافق می گوید

      بنده با اینکه رئیس یک اداره هستم اما، حاضرم 27 % درصد بیمه سه 3 سال آخر را خودم پرداخت کنم. و بازنشستگی بگیرم.و یا اینکه پاداش پایانی را با باقیمانده خدمت تهاتر نمایم و با 30 سال باز نشسته شوم.
      احتمالا” خیلی از همکاران با این اپده موافق هستند. از همکاران درخواست می شود نظرات خود را در سایت “مخابرات ما” قرار دهند. بنظرتان آیا می توان این پیشنهاد رو به گوش اقای باطنی رساند ؟

      1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

        میشود.
        واقعا فکر میکنید حاضر باشند پاداش سنوات را تهاتر کنند؟

      2. رضا می گوید

        من هم حاضرم بیمه ام را خودم پرداخت کنم یا از پاداشم کم شود.کمتر از دو سال مانده تا سی سالم پر شه.

    2. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      ممنونم

    3. تورج ازشیراز می گوید

      بنده هم بااینکه بازنشستگی کشوری میباشم و3سال تا30سالگی دارم موافقم چراکه علاوه بردلایل چابک شدن سازمان با

      نیروهای تازه نفس ،نیروهائی باتخصص بروزترواردسازمان میشوند

      درصورت امکان جهت نظرسنجی وارزیابی تعداد موافقین پیشنهاددرصفحه اول سایت شاخص شود
      ممنون ازرسیدگی وبذل توجه تان

      1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

        تورج عزیزم
        حدود 30 درصد از مشمولین بازنشستگی نرفته اند.چگونه به این امر متقاضی میشوند؟
        لذا گمان نمیکنم به نظر سنجی نیازی باشد

        1. موافق می گوید

          با سلام به همه – خصوصاً سر دبیر محترم

          حرف و حدیث های از ارائه بسته های متفاوت جهت بازنشستگی به گوش می رسد.
          ضاهراً مقامات برای جایگزینی طرح بازنشستگی با پاداش که در 94/9/30 به پایان می رسد، دارند طرح هایی را در قالب بسته های برای بازنشستگی طراحی می کنند.
          یکی از شایعات در خصوص ارائه بسته برای 27 ساله هاست . بدین صورت که این افراد با 27 سال سنوات و با 30 روز حقوق باز نشسته شوند.
          که اگر بخواهیم برای فردی که ماهانه 3 میلیون تومان حقوق می گیرد بررسی کنیم، در مقابل طرح قبلی حدود 60 میلیون به نفع مخابرات می شود ( پاداش تشویقی برای فرد 90 میلیون- 30 میلیون برای بیمه).
          شاید یک قرارداد دو سر سود باشد.!!!!!!

          1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

            خبرهاي شما لابد دقيق تر از من است.
            واقعا من خبري ندارم.
            اگر اطلاعاتي داريد بمن هم بدين

  12. gw.watc می گوید

    بسمه تعالی
    با سلام و عرض خسته نباشید. لطفا” مطلب مربوط به اطلاع رسانی در مورد تشکیل انجمن صنفی کارگری مخابرات آذربایجان غربی را انتشار دهید. ممنونیم.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      در كامنتها گذاشتم
      اون نوشته خاصيت خبري نداره خب.اطلاعاتش كافي نيست.
      اگر منظورتون اينه كه ببرم به صفحه اصلي سايت، هرگز در مورد اين مسائل نظر ندين كه جدا ناراحت ميشم
      ولي اگر بعنوان پيشنهاد ميگي، خبر كامل بفرستين

  13. farbod می گوید

    باسلام

    امروز 1394/08/05ساعت13:30پرسنل بخش خصوصی tct1 شاغل در امورتجاری در طبقه هم کف ساختمانش در پی اعتراض به کاهش حقوق و بلاتکلیفی خود تجمع نمودند که در آخر با دخالت عوامل حراست این تجمع متفرق گردید.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      دوست من
      چند نفر بودن
      چی میخواستن؟
      دلیل؟
      چقدر طول کشیده؟

  14. سید جواد مصطفوی می گوید

    عاشورا و چند مشخصه مديران نا لايق و تغییر

    – روي بر گرداندن از کلیه کارکنان سازمان و به حساب نیاوردن آنان و فخر فروشی که ما آدمهای خاصی هستیم و فقط اطرافیان خود را که مثل ما فکر می کنند به حساب می آوریم.
    – سازمانی فکر نکردن و اداره سازمان با تفکرات و سلیقه های شخصی
    – معیار و روش سنجش آنها این است که در حضورشان بدون اجازه ، ننشینی
    – سلام کردن به آنها و اینکه مبادا آنها به یک کارمندی سلام کنند (این البته از نداشتن اعتماد به نفس آنهاست)
    – داشتن عادتهای غلط و عدم اعتقاد به تغییر آنها
    – عدم اعتقاد به آيه شريفه ” فمن يعمل مثقال ذره خيرا يره و من يعمل مثقال ذره شره يره ” يعني دادن نمره بیست يا صفر به افراد و اعتقاد نداشتن به نمرات از دو تا نوزده.
    – عدم تحمل شنيدن حتي يك انتقاد
    – دوست داشتن شنيدن چاپلوسي و ستايش ديگران از آنها (مدیران)
    – مهمتر دانستن حفظ منافع شخصی ومقام و قدرت خود ؛ نسبت به منافع سازمان و کارکنان و سهامداران
    – اطرافیان ؛ رو در رو، وی ( مدیر نالایق ) را می ستایند و در غیاب وی همه ناکارآمدیها را به گردن وی می اندازند.
    – داشتن اطرافیان نالایق و ضعیف و عدم به کار گیری شایسته ها
    – به ایده این آقایان ؛ مدیریت یعنی دیکتاتوری و منیّت و با هوی و هوس مدیریت کردن نه بر اساس نظام حاکم بر مدیریت
    – عدم شفافيت در کارهایشان
    – ایجاد ترس و وحشت در کارکنان و پیمانکاران به جای ایجاد مودّت و دوستی
    – حسادت و اتهام به ديگران به خاطر حفظ موقعيت و قدرت
    – فقط من مطرح باشم نه کس دیگر و همه جا اسم من گفته شود
    – شنونده عاقل نبودن درغياب ديگران
    – ظاهرا خوب بودن و باطنا خراب بودن
    – متکبر بودن
    – عدم پایبندی به یک اصول ثابت و قانونمند
    – وادار کردن اطرافیان به انجام کارهای غیر سازمانی
    – …

    حال ببينيم اين مشخصه ها كه ویژگیهای مديران نالايق و ضعيف ميباشند و ما مخصوصا در مخابرات کم نداریم چه رابطه اي با شعار امام حسین که در روز عاشوار فرمودند دارند همه ما مي دانيم كه امام در روز عاشورا و در وسط میدان جنگ ، با صداي بلند فرياد زدند كه ” هل من ناصر ينصرني ” يعني آيا كمك كننده اي هست كه مرا ياري كند؟

    نگاه ظاهری به ندای امام حسين (ع) معني اش اين است كه آيا كسي هست كه بيايد و در جنگ به من كمك كند و يار و ياور من در مقابل ظالمين باشد و مرا تنها نگذارد! و البته اين با خطابه هاي امام (ع) – در طول خارج شدن از مدینه و رفتن به سوی کربلا- منافات دارد چون اگر امام حسين(ع) تنها مي خواستند براي خودشان يار و ياور به اين شكلي كه گفته شد جمع كنند كساني را كه به خاطر پست و مقام و ثروت ؛ مي خواستند او راهمراهي كنند جواب نميكرد پس اين فرياد امام انس و جان ، در وسط بيابان براي چه كساني بود ؟ روي سخن حجت خدا كيانند ؟ پاسخ این سوال در نگاه عمیق به پیام عاشورایی امام نهفته است. نگاه عمیق به ندای سالار شهیدان (ع) ، انسان را متوجه این نکته می کند که آیا کسی هست که یار و یاور من باشد و بخواهد هدایت شود . امام بدین وسیله می خواست آنها را هدایت کند نه اینکه صرفا به او کمک کنند به زبان امروزی چون امام شخصی فکر نمی کردند و سازمانی فکر میکردند تا بدین وسیله بتوانند گروه بیشتری را هدایت و نجات دهند و این درخواست امام تنها برای هدایت لشکریان عمر سعد نبود بلکه یک پیام جهانی برای همه تاریخ و همه آیندگان هست.امام حسين(ع) فريادش نه تنها به حاضران در کربلا بود بلکه به آیندگان و همه كساني است كه بعدها صداي “هل من ناصر ينصرني” او را خواهند شنيد ، حسين(ع) با فريادش مي خواست بگويد آيا كسي هست كه حقي را ببیند و رويش را برنگرداند و به این روش يار و ياور من باشد تا هدایت شود ؟ آيا كسي هست وقتي كه مي بيند به حق عمل نمي شود اعتراض كند و در فضاي ستم خاموش نباشد و با اين كارش یار و یاور من باشد و هدایت شود؟

    فرياد امام حسين(ع) نه تنها به همه کسانی كه به خاطر منافع دنيوي و بدست آوردن پست و مقام ،جمع شده بودند و مي خواستند به خاطر رسیدن به منافع شخصی و پاداشهای آنچنانی و مقام و جاه طلبی ؛ حضرتش را شهيد كنند نبود بلکه به همه كساني است كه امروز در راس كار هستند و فردا خواهند بود، فرياد امام به همه تاريخ است ، به همه كساني كه امروز مسئولیتی دارند و خود می دانند نالایقند ولی به خاطر منافع شخصی نه سازمانی به هر کسی که می تواند فشار می آورند تا سمت خود را حفظ کند می باشد که آقای مدیر نالایق تو یار و یاور من نیستی حتی اگر در شعار و در ظاهر با من باشی . تو در صورتی هدایت می شوی که مشخصه های بالا را نداشته باشی و با مدیریت اسلامی خود یار ویاور من باشی تا هدایت شوی فرياد حسين(ع) به همه كساني است كه كارمند ، كارگر،خياط ، راننده ، دکتر، مهندس،مدیر، وزیر، رئیس جمهور، و رهبران جوامع …هستند و مي خواست بگويد آيا کسی هست كه با سازماني فكر كردن خود و سازماني عمل کردن خود، مرا ياري كند؟ مي خواست بگويد آيا مثلا دکتر و مهندس و وزیری هست كه با روش مند بودن و قانون مند بودن خود به من كمك كند و يار و ياور من باشد؟ و مي خواست بگويد آيا مديري هست كه به آيه شريفه “فمن يعمل مثقال ذره خيرا يره و من يعمل مثقال ذره شره يره” عمل كند و با عمل كردن به اين آيه شریفه يار و ياور من باشد؟

    فريادش با كساني بود كه چاپلوسي مي كنند تا پستی را بدست آورند و مي خواست بگويد آيا كسي هست كه با چاپلوسي نكردن خود به من كمك كند و يار و ياور من باشد؟آيا شنونده اي هست كه عاقل باشد و گفته های دیگران را در مورد اشخاص به سادگی قبول نکنند و یار و یاور من باشند؟ آیا مدیرانی هستند که حسادت نكنند و اتهام نزنند و متکبر نباشند و دنبال منافع شخصي و زود گذر دنیوی نباشند و كلك نزنند و صادق باشند و دنبال خدمت به مردم باشند و نه خدمت به خود ، و در نتیجه یار و یاور من باشند.آیا مدیری هست که اگر کسی بهتر از خودش را دید جایش را به او بدهد و شغلی را که دیگران شایسته آنند غصب نکند و در این صورت یار و یاور من باشند.

    و حسين(ع) مي خواست بگويد اي كساني كه پيرو هوا و هوس خود هستيد و هر چيزي را براي خود مي خواهيد شما يار و ياور من نيستيد و اي كساني كه همه چیز را برای خود می خواهید شما هم يار و ياور من نيستيد و مي خواست بگويد اي كساني كه ظاهرتان خوب و باطنتان خراب است شما هم يار و ياور من نيستيد.و در یک کلام می خواست بگوید اي مدیران نا لایق ، شما هم یار و یاور من نیستید هر چند ظاهراً با من باشید و وانمود کنید که یار و یاور من هستید.

    و در يك جمله بايد گفت هر روز ؛ عاشوراست و هر جايي كربلاست يعني هركس در هر جایی و در هر شغلی به نداي امام حسين (ع) پاسخ بدهد او كمك كننده به حسين و يار و ياور او و حسيني و در کربلاست است و هركس كه به نداي امام حق پاسخ ندهد او كمك كننده و يار و ياور حسين نيست و مسلم بدانید حسینی نیست و اينكه، مديران نالايق و ضعيف هم يار و ياور حسين نيستند و بلكه به احتمال فراوان ممکن است يزيدي باشند.چون برای بعضی ها فرق نمی کند که حسین (ع) رهبر باشد و یا یزید . اینها مدیر باشند و اینکه رهبر چه کسی است مهم نیست دوستان و مدیران عزیز! تفکر در این باره برای آخرت بسیار سودمند خواهد بود و نبايد تصور کرد كه حسين يكي و يزيد نيز يكي بودند و خواهند بود ، حسينها و يزيدها همیشه بوده و خواهند بود و تا دنیا وجود دارد اینها هم هستند.کار خوب و مدیریت خوب مصداق حسینی بودن و کار بد و مدیریت بد مصداق یزیدی بودن هست.فقط درجاتش فرق می کند حسین در خوبی ها درجه متعالی دارد و فقط خداوند درجه عالی او را می داند و یزید نهایت پستی را دارد حالا باید دید بین درجه عالی امام و درجه پست یزید افراد چه جایگاهی را خواهد داشت.

    نكته بسیار مهم قابل بیان در باره مطالب فوق اينكه ، در اين دنيا محكمه اي وجود ندارد كه يزيدي بودن و حسيني بودن را مشخص نمايد يعني شما نمي تواني از يك نفر به جرم اينكه يزيدي است شكايت كني چون چنین محکمه ای در این دنیا وجود ندارد و اصولا فرياد شما را در اين مورد ، كسي نخواهد شنيد كار دنيا بايد با قانون و قانونمندي و اصول مدیریتی اداره شود، اين محكمه که چه کسی یزیدی و چه کسی حسینی است در دادگاه عدل الهي و بلافاصله پس از مرگ روشن خواهد شد و محاکمه نیز در قیامت اتفاق خواهد افتاد ( اي پيغمبر بگو اولين و آخرين شما را در روز قيامت جمع خواهم كرد سوره واقعه آيه 49 و 50 ) و لذا اگر کسی به قیامت اعتقاد دارد پس باید پیام عاشورا در او اثر بگذارد و تغییر کند . هیچ آدم عاقلی خود را از بالای پشت بام نمی اندازد که مثلا صاحب یک میلیارد دلار شود و هیچ آدم عاقل و مدیر عاقل نباید آخرت خود را به دنیای خود بفروشد که اگر فروخت عاقل نیست پس شایسته هست همه ما به این پیام جهانی امام (ع) گوش فرا دهیم تا در روز قیامت گرفتار نشویم مخصوصا ما کارکنان مخابرات اعم از مدیر و کارمند که خود را شیعه او می دانیم ضروری است که رعایت کنیم و تغییر کنیم و تغییر دهیم و گرنه در عاقبت کار جز شرمند گی و گناه چیزی نصیب مان نخواهد شد پس ای مدیران و کارکنان بیائید تغییر کنیم تا به امام بزرگوار خود بگوئیم ما پیام شما را دریافتیم و با جان ودل پذیرفتیم و به آن عمل نمودیم.

  15. محمد می گوید

    باسلام از سال 65 الی 68 در اتحادیه تعاون روستایی فارس مشغول کار بوده ام ودر سال 68 استخدام مخابرات شدم از همان ابتدا به مخابرات اعلام سابقه کرده ام ودر سال 93 بازنشست شدم در زمان بازنشستگی ام برای اینکه سابقه ام حساب شود صندوق بازنشستگی اعلام کرد باید حدود 12 میلیون ماوالتفاوت پرداخت کنی چون اتحادیه تعاون روستایی غیردولتی می باشد براساس اخرین حکم حساب کردن ایا قانونی است باید چند در صد پرداخت می کردم ضمنا مخابرات چند سال پیش از بازنشستگی اعلام ماالتفاوت بیمه به اینجانب ابلاغ میکرد راهنمایی بفرمایید ظبق حکم کارگزینی سابقه ام حساب کردن اما بدون انتقال بیمه ام از تامین اجتماعی به خدمات کشوری

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سوالتون خیلی تخصصی است.من جوابی براش ندارم.
      بردم به قسمت پاسخ به سوالات مالی و اداری تا کارشناس مربوطه پاسخ بده

  16. ب م می گوید

    سلام خسته نباشید سردبیر عزیز

    چارت سازمانی جدید در استانها از کی اجرا میشود در صورت امکان توضیح دهید من الان 8ماه خدمتم مانده تمام شود

    کاردان مسئول هستم با مدرک دیپلم

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      از همین حالا.
      مشکلی ندارید.خب میرین توی چارت , یه ردیف مناسب اشغال میکنین
      نگران چی هستین؟ میشه بگین؟

  17. حبیب اله صالحی می گوید

    • نقدی بر ماده 31 برنامه توسعه پنجم وبخشنامه شماره 60مستمری تامین اجتماعی و تفسیر ماده77 قانون تامین اجتماعی
    محاسبه میانگین در علم آمار:
    • داده هایی که قصد محاسبه میانگین ساده از آنها را داریم باید دارای ویژگی یا صفت مشترک بوده و همچنین از ارزش های یکسانی برخوردار باشند. چنانچه داده های آماری از ارزش های متفاوتی برخوردار باشند میبایستی به هرداده آماری وزنی اختصاص یابد و سپس داده های وزن دار شده را میانگین گیری نماییم که مورد اخیر را میانگین وزنی مینامند
    • در مدل به کار گرفته شده توسط صندوق تامین اجتماعی ارزش اسمی حق بیمه پرداخت شده درپنج سال آخر به روش میانگین ساده است نه میانگین وزنی
    • علت کاهش شدید مستمری بازنشستگان با دستمزد غیر متعارف بیشتر ناشی ازعدم استفاده از میانگین وزنی است ونه نرخ رشد دستمزد
    • هر بیمه شده ای که تفاوت نرخ رشد افزایش دستمزد دوسال آخر با 5سال آخر بیش از 5 درصد (5 در صد حداقل دستمزد مربوط به آن سال مبلغ اندکی است )باشد این نرخ رشد دستمزد غیر متعارف تلقی میگردد و احتمال وقوع این حالت برای بیمه شدگان خیلی زیاد است
    ارزش زمانی پول در علم اقتصاد:
    • در ادبیات اقتصادی ارزش زمانی پول( ارزش گذشته- حال و آینده) در فرایند تصمیم سازی و تصمیم گیری از اهمیت بالایی برخوردار میباشد بویژه در کشور هایی که تورم دو رقمی را درچندین سا ل متوالی تجربه کرده اند به اهمیت آن افزوده میگردد. زیرا بر اساس گزارشات اقتصادی روند شاخص بهای کالا وخدمات روندی صعودی می پیماید و روز به روز به دلیل کاهش ارزش پول قدرت خرید شاغلینی که در مشاغلی با درآمد ثابت اشتغال به کار دارند بویژه مزد بگیران کاهش می یابد
    تعریف ارتقاء شغل:
    • ارتقاء شغل عبارت است از احراز گروه (رده) شغلی بالاتر از گروه (رده)شغلی قبلی
    • همانگونه که از تعریف مندرج استنباط میشود میبایستی یک نظام طبقه بندی مشاغل وجود داشته باشد که بر اساس آن مشاغل مورد سنجش قرار گیرد اگر فردی از شغلی با گروه 12 به شغلی با گروه14منصوب گردد نوع حکم ارتقاء نامیده میشود
    • اما اگر کارگر در کارگاهی که فاقد طرح طبقه بندی باشد از آنجا که معیار وشاخصی برای تعیین گروه هر یک ازمشاغل وجود ندارد مجریان هر استنباطی که به نفعشان باشد از ارتقاء مینمایند
    مقایسه نرخ رشد دستمزد مدیران و متخصصین با نرخ رشد در الگوی مورد نظر تامین اجتماعی:
    • بر اساس تبصره ذیل ماده 6 دستور العمل اجرایی طرح طبقه بندی مشاغل متصدیان مشاغل مدیر و متخصصین همطراز از شمول جدول مزدخارج وتیین حقوق و مزایای آنان بر اساس طرح طبقه بندی صورت نمیگیرد حال تکلیف مقایسه نرخ رشددستمزد انان با الگوریتم مورد عمل سازمان تامین اجتماعی چیست
    مقایسه نرخ رشد دستمزد کارگران شاغل در کارگاههای متفاوت:
    • بر اساس دستور العمل شماره 12096مورخ 20/04/1374معاونت تنظیم روابط کار وزارت کار وامور اجتماعی در صورتی که تعداد کارگران کارگاه کمتر از 50 نفر باشد اجرای طرح طبقه بندی مشاغل الزامی نمی باشد و بعضا تعدادی از کارگاههای بالای 50 نفر علی رغم الزامی بودن اجرای طرح طبقه بندی بنا به دلایلی فاقد طرح طبقه بندی مشاغل میباشند
    • متفاوت بودن ضریب ریالی جدول مزد در کارگاههای دارای طرح طبقه بندی مشاغل موجب تفاوت در سطح پرداخت به کارگران حتی با عناوین شغلی یکسان میشود و در کارگاههای فاقد طرح نیز تفاوت سطح پرداخت وجود دارد
    • تغییر کارگاه کارگر بین کارگاهای دارای طرح و فاقد طرح طبقه بندی در طی 5 سال پایان خدمت که معمولا منجر به تغییرات در حقوق ودستمزد کارگران میشود در روش جاری غالبا موجب غیر متعارف شدن نرخ رشد دستمزد آنان میگردد تغییر کارگاه عمدتا ناشی از انتخاب نیست بلکه ناشی از ضرورت و اجبار زندگی است
    محاسبه نرخ رشد دستمزد بیمه شدگانی که درسه سال ما قبل از دوسال اخربیمار یاازبیمه بیکاری استفده نموده و یا درمرخصی بدون حقوق بوده ویاسایر موارد مشابه:
    • بر اساس قسمت آخرماده 77 قانون تامین اجتماعی سازمان تامین اجتماعی درمحاسبات مربوط به مستمری ها ملاک را بیمه پردازی بیمه شده قرار میدهد لذا چنانچه نرخ رشد دستمزد غیر متعارف باشد متناسب با ایامی که حق بیمه پرداخت نشده از 5سال فراتر میرود و حتی ممکن است تا 8 سال و بیشتر هم برسد در این حالت مستمری محاسبه شده باتوجه به الگوی موردعمل ممکن است مبلغ مستمری با شدت بیشتری کاهش مییابد که حتی بعید نیست حتی در مواردی از حداقل دستمزد هم کمتر شود
    سابقه استفاده ازارزش حال پول در کشور:
    • همانگونه که استحضار داریدارزش خسارت تاخیر تادیه- ارزش مهریه – ارزش دیه واجرت خدمات و موارد مشابه در مراجع قضایی درهنگام پرداخت دین تبدیل به ارزش حال شده حال این سوال مطرح میشود با توجه به تغییرات زیاد ارزش حال 5 سال آخربیمه پردازی سازمان تامین اجتماعی چرا از این روش در محاسبه مستمری بازنشستگانی که نرخ رشد دستمزد آنان غیر متعارف میشود استفاده نمی نماید
    بازه تغییرات نرخ رشد دستمزد:
    • تفاوت نرخ رشد دستمزد دوسال آخر با پنج سال آخر نسبت به حداقل دستمزد سالهای مورد محاسبه در یک بازه از 1 درصد تفاوت شروع میشود تا300 درصد ادامه مییابد
    • تفاوت نرخ رشد 5 درصد و کمتر متعارف شناسایی شده و مستمری بازنشستگان بر اساس میانگین ساده حق بیمه پرداختی در دوسال آخر محاسبه میشود
    • تفاوت نرخ رشد دستمزد بیش از 5 درصد تا300درصد (بیش از 5 تا300 درصد حداقل دستمزد مبلغ قابل توجهی است)غیر متعارف شناسایی شده و مستمری بازنشستگان براساس میانگین ساده حق بیمه پرداختی در5 سال آخر محاسبه میگردد
    • تفاوت نرخ رشد دستمزد5 درصد با 6درصد قابل تو جه نمی باشد (ا درصد حداقل دستمزد مبلغ ناچیزی است) مستمری بازنشستگی این دو مورد تفاوت قابل توجهی دارند زیرا اختلاف 5در صد متعارف و برمبنای حق بیمه دوسال آخر واختلاف 6 درصدغیر متعارف بر مبنای حق بیمه5 سال آخرمحاسبه میشود
    • تفاوت نرخ رشد 6درصد با300درصد علی رغم اختلاف چشمگیر در تفاوت نرخ رشد(294درصد تفاوت) واختلاف زیاد مبلغ(مبلغ بیش از 5 درصد تا300 درصد حداقل دستمزد) بر اساس میانگین ساده حق بیمه پرداختی در 5 سال آخرمحاسبه میشود
    • پیشنهاد مینمایم تفاوت درصد ها ومبالغ تفاوت را از 1 درصد تا 300 درصد رابا مبالغ مستمری محاسبه شده در روش جاری با هم مقایسه فرمایید تابه کنهه روش واقف تر شوید
    • به خاطر اینکه اصل موضوع روشن تر شود فرض کنیم نرخ رشد دستمزد یک کارگر درهر سال طی مدت سی سال خدمت 5 باشد یک بار مستمری این کارگر را بر مبنای دو سال و بار دیگر بر مبنای 5 سال آخر خدمت محاسبه کنید و دو مقدار بدست آمده را با هم مقایسه کنیم تفاوت زیادی باهم دارد باوجود آنکه نرخ رشد هر سال این کارگر با هم مساوی است پس ریشه این تفاوت کجاست به نظر میرسد اشکالی در الگوریتم وجود دارد وآن اشکال برمی گردد به اینکه در این مدل تا مادامی که ارزش حال حق بیمه پرداختی در سالهای مورد محاسبه را در هنگام بازنشستگی لحاظ ننماییم این اشکال برطرف نمیگردد شایان ذکر است درروش جاری هرچه مدت زمان سالهای مورد محاسبه جهت استخراج مبلغ مستمری افزایش یابد به همان اندازه هم مبلغ مستمری نیز کاهش بیشتری خواهد یافت پس میتوان نتیجه گرفت. کاهش مستمری بیمه شده قبل از آنکه ناشی از تغییر نرخ رشد باشد بیشتر ناشی ازافزایش سنوات قابل محاسبه از دو سال به پنج سال است
    • باعنایت به اینکه روش محاسباتی از ابتدای سال 1390 تغییر کرده مستمری های دریافتی در سال93 بازنشستگان هم شرایطی که قبل از سال 90 و پس از سال 90 بازنشسته شده اند و نرخ رشد دستمزدهر دوغیر متعارف و مشابه باشد را باهم مقایسه کنید با وجود آنکه بازنشستگان سال 90 به بعد در فاصله بین دو تاریخ بازنشستکی دریافت ننموده اند و حق بیمه هم پرداخت نموده اند نسبت به بازنشستگان قبل از سال90 مستمری کمتری دریافت مینمایند
    مقایسه ماده 31 برنامه توسعه پنجم وتفیسر ماده77قانون تامین اجتماعی
    مستمری بازنشستگان مشمول قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت با 25 سابقه بر اساس حق بیمه پرداختی در دوسال اخر بیمه پردازی سنوات ارفاقی(29 و 30) محاسبه میگردد بااین تفسیر واجدین شرایط تفسیر ماده77-( از شمول ماده 31 برنامه توسعه پنجم و بخشنامه 60 مستمری تامین اجتماعی خارج – پنج سال بیمه پردازی کمتر – پنج سال هم زودتر مستمری دریافت مینمایند ) حال اگر مستمری مشمولین تفسیر ماده 77 را با مستمری کسی که30 سال بیمه پردازی داشته و نرخ رشد دستمزدش در دوسال آخر6 درصد بیشتر از نرخ رشد 5 سال اخر بوده و مستمری این فردبر اساس 5 سال اخر محاسبه شده مقایسه کنید آیا این غیر مستقیم تنبیهه مستمری بگیران با بیمه پردازی بیشتر نیست آیا این از مصادیق معیار های چند گانه در باب یک موضوع مشترک تلقی نمیگردد
    حساسیت سنجی
    • به تفاوت نرخ رشد دستمزد 5 درصد با 6 درصد (1 درصداختلاف) حساسیت نشان میدهیم از دیگر سوحساسیت خود را به تفاوت نرخ رشد 6 درصد تا 300درصد(294درصد اختلاف)از دست داده ایم شاید نیاز باشد مجددا نظام باورها و ارزشهای خود را در حساسیت سنجی بازمهندسی کنیم ناگفته پیداست که از نظر تامین اجتماعی تفاوت 6درصدتا 300در صد در نرخ رشد دستمزد غیر متعارف از ارزش یکسانی برخوردار است که اگر اینگونه نبود مستمری بیمه شدگانی که تفاوت دستمزد غیر متعارفشان در این دامنه ( بیشتر از5 تا300 ) درصد قرار دارند را به روش یکسان محاسبه نمیکرد
    پرسش حقوقی:
    • آیا سازمان تامین اجتماعی به عنوان یکی از طرفین مدعی قانونا و عرفا میتواند (بویژه در موارد اختلافی) بین بیمه شده و تامین اجتماعی( به علت تعارض منافع ) اظهار نظر و رسیدگی کند یاخیر ایا عطف به ماسبق شدن قوانین بویژه هنگامی که ارفاقی مد نظر نباشد و ضرری هم متوجه مشمولین باشد جایز است یاخیر تفسیر این دو پرسش رابه اظهار نظر علمای حقوق واگذار مینماییم
    تفسیر ماده31 قانون برنامه پنجم توسعه و تفسیر ماده 77 تامین اجتماعی به طور هم زمان:
    • باتوجه به اینکه تفسیر قوانین عادی در صلاحیت مجلس محترم شورای اسلامی میباشد لذااستدعاداریم نمایندگان محترم مجلس با تفسیر نحوه اجرای ماده 31قانون برنامه پنجم توسعه(نحوه محاسبه میانگین ساده یا وزنی و سایر موارد مبهم) و تفسیر ماده 77 به طور هم زمان اقدام و به شیوه ونتایج اجرای ماده های مذکور توسط واحد های اجرایی توجه بیشتری مبذول فرمایند و از بروز مشکلات بیشتر برای بازنشستگان وافزایش شکایت از واحد های اجرایی جلوگیری فرمایند
    پیشنهاد:
    • کوتاه مدت
    درصداختلاف نرخ رشد دستمزد دوسال آخر هر بیمه شده را بانرخ رشد 5 سا ل آخر آن در حداقل دستمزدسال مورد محاسبه ضرب نموده و مبلغ حاصله را از مستمری محاسبه شده در دو سال آخر( به همین روش فعلی )کم کنید هرچه این اختلاف در بازه (1 درصد تا 300 درصد)بیشتر باشد مستمری دو سال آخر هم به همان میزان کاهش بیشتری خواهد یافت وعدالت پرداخت به روشی منطقی متناسب با شدت افزایشات غیر متعارف تغییر خواهد کرد و ازکاهش شدید و ناگهانی مستمری هایی با درصد های کم جلوگیری میشود
    • بلند مدت
    در هنگام صدور احکام بازنشستگی بر اساس تاریخ اجرای حکم برای هر یک از ماهها یا سالهای بیمه پردازی یک ضریب متناسب با ارزش حال حق بیمه پرداختی در سنوات گذتشته بر مبنای نرخ تورم اعلام شده توسط بانک مرکزی انتخاب گردد که این ضریب ارزش مبالغ حق بیمه پرداختی در سالهای قبل را به حال (تاریخ اجرای حکم بازنشستگی) تبدیل نموده و سپس اقدام به میانگین گیری از حق بیمه های پرداختی در سالهای مبنای محاسبه می گردد در بدو امر این روش برای سه سال آخر و سپس پس از گذشت هر سال یک سال به مبنای محاسبه سالها افزوده گردد تا در نهایت به 30 یا 35 سال برسد در روش پیشنهادی کارگران متمایل به پرداخت حق بیمه بیشر در کل سنوات بیمه پردازی و سازمان تامین اجتماعی از منابع درآمدی آن در سالهای آتی بیشتر برخوردار میگردد و دیگر نیازی به این همه تفسیر و شاخص قرار دادن عوامل فرعی همچون نرخ رشد دستمزد که خود از متغییر های اصلی دیگری اثر میپذیرد نیست و فضای آرامشی درتعامل بین بیمه شدگان وتامین اجتماعی فراهم میگردد
    با تشکر واحترام حبیب ا…صالحی

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      ممنونم جالب بود
      در موقعیت مناسب استفاده میکنم

  18. اصفهانی 111 می گوید

    شعری برای عاشورا از استاد شهریار :

    شیعیان! دیگر، هوای نینوا دارد حسین
    رویِ دل با کاروانِ کربلا دارد حسین

    از حریم کعبۀ جدّش به اشکی شست دست
    مروه پشت سر نهاد امّا صفا داردحسین

    می برد در کربلا هفتاد و دو ذبح عظیم
    بیش از اینها حرمت کوی منا داردحسین

    پیش رو راه دیار نیستی کافیش نیست
    اشک و آه عالمی هم در قفا دارد حسین

    بس که محمل ها رود منزل به منزل با شتاب
    کس نمی داند عروسی یا عزا داردحسین

    رخت و دیباج حرم چون گل به تاراجش برند
    تا به جائی که کفن از بوریا داردحسین

    بردن اهل حرم دستور بود و سرّ غیب
    ورنه این بی حرمتی ها کی روا داردحسین

    سروران ، پروانگان شمع رخسارش ولی
    چون سحر روشن که سر از تن جدا داردحسین

    سر به قاچ زین نهاده راه پیمای عراق
    می نماید خود که عهدی با خدا داردحسین

    او وفای عهد را با سر کند سودا ولی
    خون به دل از کوفیان بی وفا داردحسین

    دشمنانش بی امان و دوستانش بی وفا
    با کدامین سرکند ، مشکل دو تا داردحسین

    سیرت آل علی با سرنوشت کربلاست
    هر زمان از ما یکی صورت نما داردحسین

    آب خود با دشمنان تشنه قسمت می کند
    عزّت و آزادگی بین تا کجا داردحسین

    دشمنش هم آب می بندد به روی اهل بیت
    داوری بین با چه قومی بی حیا دارد حسین

    بعد از اینش صحنه ها و پرده ها اشک است و خون
    دل تماشا کن چه رنگین سینما داردحسین

    ساز عشق است و به دل هر زخم پیکان زخمه ای
    گوش کن عالم پر از شور و نوا داردحسین

    دست آخر کز همه بیگانه شد دیدم هنوز
    با دم خنجر نگاهی آشنا داردحسین

    شمر گوید گوش کردم تا چه خواهد از خدا
    جای نفرین هم به لب دیدم دعا داردحسین

    اشک خونین گو بیا بنشین به چشم “شهریار”
    کاندرین گوشه عزائی بی ریا داردحسین

    از حریم کعبۀ جدّش به اشکی شست دست
    مروه پشت سر نهاد امّا صفا داردحسین

    می برد در کربلا هفتاد و دو ذبح عظیم
    بیش از اینها حرمت کوی منا دارد حسین

    پیش رو راه دیار نیستی کافیش نیست
    اشک و آه عالمی هم در قفا دارد حسین

    بس که محمل ها رود منزل به منزل با شتاب
    کس نمی داند عروسی یا عزا دارد حسین

    رخت و دیباج حرم چون گل به تاراجش برند
    تا به جائی که کفن از بوریا داردحسین

    بردن اهل حرم دستور بود و سرّ غیب
    ورنه این بی حرمتی ها کی روا داردحسین

    سروران ، پروانگان شمع رخسارش ولی
    چون سحر روشن که سر از تن جدا داردحسین

    سر به قاچ زین نهاده راه پیمای عراق
    می نماید خود که عهدی با خدا داردحسین

    او وفای عهد را با سر کند سودا ولی
    خون به دل از کوفیان بی وفا دارد حسین

    دشمنانش بی امان و دوستانش بی وفا
    با کدامین سرکند ، مشکل دو تا دارد حسین

    سیرت آل علی با سرنوشت کربلاست
    هر زمان از ما یکی صورت نما دارد حسین

    آب خود با دشمنان تشنه قسمت می کند
    عزّت و آزادگی بین تا کجا دارد حسین

    دشمنش هم آب می بندد به روی اهل بیت
    داوری بین با چه قومی بی حیا دارد حسین

    بعد از اینش صحنه ها و پرده ها اشک است و خون
    دل تماشا کن چه رنگین سینما دارد حسین

    ساز عشق است و به دل هر زخم پیکان زخمه ای
    گوش کن عالم پر از شور و نوا دارد حسین

    دست آخر کز همه بیگانه شد دیدم هنوز
    با دم خنجر نگاهی آشنا دارد حسین

    شمر گوید گوش کردم تا چه خواهد از خدا
    جای نفرین هم به لب دیدم دعا دارد حسین

    اشک خونین گو بیا بنشین به چشم “شهریار”
    کاندرین گوشه عزایی بی ریا دارد حسین

    تقدیم به شهریار:
    شیعه هر دم به سوگش پیرهن چاک میکند
    خوش بحال شیعیان چون شهریار داردحسین

  19. جاوید سرچمی می گوید

    سلام سردبیر محترم بفرمایید
    1-چه مشاغلی در شرکت مخابرات ایران زیان آور محسوب می شوند
    2-آیا کارکنان 9درصد شامل بازنشستگی مشاغل زیان آور می شوند
    باتشکر از آذربایجان شرقی – میانه

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سلام
      1- در هر استان و در هر شهر فرق میکنه.باید جداگانه درخواست کنید اداره کار بیاد بررسی کنه
      2-بله.در حال حاضر میشوند.

      1. محسن می گوید

        @سردبیر,
        با سلام لطفا بفرمایید برای کارکنان 9 درصدی مشاغل سخت وزیان آور چکونه و از طریق کدام اداره پیگیری نمایند؟ با تشکر

  20. ناشناس می گوید

    سرپرست شرکت مخابرات ایران:
    توسعه مخابرات نیازمند 72 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری است
    مشهد- ایرنا- سرپرست شرکت مخابرات ایران گفت: توسعه مخابرات کشور در چهار سال آینده نیازمند 72 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری است.
    [توسعه مخابرات نیازمند 72 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری است]

    اسدالله دهناد روز چهارشنبه در مراسم آغاز پانزدهمین همایش اتحادیه انجمن های اسلامی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در مشهد افزود: در پنج سال گذشته 110 هزار میلیارد ریال در بخش تلفن همراه، ثابت و دیتا در کشور سرمایه گذاری شده است.
    وی اظهار کرد: تعداد مشترکین تلفن همراه نیز طی پنج سال گذشته از 35 میلیون به 64 میلیون مشترک افزایش یافته است.
    وی گفت: از سال 1388 تاکنون چهار میلیون و 900 هزار تلفن ثابت در کشور واگذار شده و از خصوصی سازی شرکت مخابرات تاکنون تعداد پرتالهای ای.دی.اس.ال با رشد 45 درصدی به 4.5 میلیون پرتال افزایش یافته است.
    وی توسعه سرویس های محتوایی شبکه وای فای، فیبر نوری و اکسس نوری را از جمله فعالیت های در دست اقدام شرکت مخابرات ایران ذکر کرد.
    وی ادامه داد: اداره شبکه مخابرات کشور با تعرفه های سال 1382 و با هزینه های سال 1394 بیشتر شبیه به معجزه است.
    دهناد گفت: شرکت مخابرات با مدیریت بهینه نه تنها موفق به اداره خود شده است بلکه 200 هزار میلیارد ریال هم در سالهای اخیر به دولت پرداخت کرده و هزینه بیش از 50 هزار کارمند و هزاران نفر پیمانکار را مدیریت نموده است.
    سرپرست شرکت مخابرات ایران افزود: اعضای اتحادیه انجمن های اسلامی برای تحقق ارزش های دینی در جامعه و ادارات باید در مرحله نخست به آنچه برای گسترش ارزشهای اسلامی مطرح می کنند اعتقادی عمیق و قلبی داشته باشند و خود عمل کننده به آنها باشند.
    دهناد اظهار کرد: این افراد باید قبل از اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر این فریضه در رفتارشان متجلی شده باشد.
    وی گفت: اتحادیه انجمن های اسلامی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باید برای تحقق اهداف و ماموریتهای خود برنامه هدفمند پنج ساله داشته باشند و برای گسترش فرهنگ و معارف قرآنی در جامعه و در بین خانواده های کارکنان شرکتهای تابعه خود بکوشند.
    دبیر اتحادیه انجمن های اسلامی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در حاشیه این همایش به خبرنگار ایرنا گفت: ترویج فرهنگ و ارزشهای اسلامی، اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر، بسترسازی برای تحقق فرامین رهبر معظم انقلاب، حفظ دستاوردها و تعمیق آرمانهای نظام جمهوری اسلامی از جمله رویکردهای فعالیتهای این اتحادیه است.
    حجت الله فرزین افزود: شرکت کنندگان در این همایش طی دو روز برگزاری آن در زمینه راهکارهای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب در زمینه شعار امسال با عنوان سال دولت ، ملت و هم دلی و همزبانی، امر به معروف و نهی از منکر، ترویج فرهنگ انتظار منجی (عج) با استفاده از نقطه نظرهای اساتید ذیربط به تبادل نظر می پردازند.
    وی اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی، فضای مجازی، سیاستهای کلان نظام اداری کشور، سیاست های کلی علم و فناوری و تطبیق و نقد سیاستهای شرکت مخابرات، محوریت ولایت فقیه در سیاستهای داخلی و خارجی، فناوری صلح آمیز هسته ای، جهان اسلام و فرقه گرایی را از جمله محورهای این همایش ذکر کرد.
    پانزدهمین همایش اتحادیه انجمنهای اسلامی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکتهای تابعه با حضور 400 نفر به مدت دو روز در مجتمع فرهنگی و تربیتی ثامن الائمه (ع) مشهد در حال برگزاری است.
    حدود پنج هزار نفر عضو اتحادیه انجمنهای اسلامی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت های تابعه در کشور هستند که 70 درصد آنان را اعضای انجمنهای اسلامی شرکت مخابرات تشکیل می دهند./2
    2095/ 6053/ 6075

    انتهای پیام /*

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      ممنون استفاده میکنم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

The maximum upload file size: 64 مگابایت. You can upload: image, audio, video, document, spreadsheet, interactive, text, archive, other. Links to YouTube, Facebook, Twitter and other services inserted in the comment text will be automatically embedded. Drop files here