مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

آخرین دیدگاه ها

[php]

echo “ssss”;

if (function_exists(‘get_recent_comments’)) {
get_recent_comments();
}

[/php]

60210cookie-checkآخرین دیدگاه ها
87 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    مي دانم كه آقاي پور رنجبر مطالب اين سايت رو ميخونه روي سخنم با ايشونه ميشه بفرماييد1- در كدام شركت خصوصي اول سيستم حقوق تعيين ميشه بعد چارت سازماني ميدن 2- چطوره كه بعد از ابلاغ چارت مديران حق دارند به تنزل مقامشون اعتراض كنند ولي ماكارشناسان با مدرك دكتري و فوق ليسانس حق اعتراض نسبت به حقوق كمترمون نسبت به ديپلمه ها نداريم لابد چون سيستم حقوقي تعيين شده بر مبناي نظام كارگري هست چون از تهران ابلاغ شده چون …..

  2. ببومشهدی می گوید

    با سلام
    سردبیر عزیز و مدبر سایت
    جای یک سربرگ ” رمضان ماه رحمت ” خالیست .
    همکاران میتوانند در آن برای یکدیگر طلب دعا و آمرزش داشته باشند .
    متشکرم

  3. ببومشهدی می گوید

    سلام على آل طه و ياسين
    حلول ماه پر برکت و رحمت الهی , رمضان المبارک را به کلیه همکاران گرامی تبریک و تهنیت عرض کرده و عاجزانه میخواهم اگر باعث رنجش یکدیگر شده ایم , ببخشیم از خدای بخشنده هم بخواهیم تا گناهان ما را ببخشد . از دعای خیر برای برادران و خواهران دینی دریغ نفرمائید , مطمئنا خداوند دعا در حق دیگران را بیشتر دوست دارد و اجابت میفرماید . از ادعیه ذیل برای این ماه عزیز فراموش نکنیم . التماس دعا
    ***********
    ربِّ أَدْخِلْنِی مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِی مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّی مِن لَّدُنکَ سُلْطَانًا نَّصِیرًا اسراء آيه 80
    پروردگارا! مرا (در هر کار،) با صداقت وارد کن، و با صداقت خارج ساز! و از سوى خود، حجتى یارى کننده برایم قرار ده!
    ************************
    ربِّ احْکُم بِالْحَقِّ وَرَبُّنَا الرَّحْمَنُ الْمُسْتَعَانُ عَلَى مَا تَصِفُونَ انبياء آيه 112
    پروردگارا! بحق داورى فرما (و این طغیانگران را کیفر ده)! و پروردگار ما (خداوند) رحمان است که در برابر نسبتهاى نارواى شما، از او استمداد مى‏طلبم
    ****************************
    رَبَّنَا افْتَحْ بَیْنَنَا وَبَیْنَ قَوْمِنَا بِالْحَقِّ وَأَنتَ خَیْرُ الْفَاتِحِینَ اعراف آيه 89
    پروردگارا! میان ما و قوم ما بحق داورى کن، که تو بهترین داورانى
    ********************************
    حَسْبُنَا اللّهُ سَیُؤْتِینَا اللّهُ مِن فَضْلِهِ وَرَسُولُهُ إِنَّا إِلَى اللّهِ رَاغِبُونَ توبه آيه 59
    خداوند براى ما کافى است! و بزودى خدا و رسولش، از فضل خود به ما مى‏بخشند؛ ما تنها رضاى او را مى‏طلبیم.
    *********************************
    رَبَّنَا اغْفِرْ لَنَا وَلِإِخْوَانِنَا الَّذِینَ سَبَقُونَا بِالْإِیمَانِ وَلَا تَجْعَلْ فِی قُلُوبِنَا غِلًّا لِّلَّذِینَ آمَنُوا
    رَبَّنَا إِنَّکَ رَؤُوفٌ رَّحِیمٌ حشر آيه 10
    پروردگارا! ما و برادرانمان را که در ایمان بر ما پیشى گرفتند بیامرز، و در دلهایمان حسد و کینه‏اى نسبت به مؤمنان قرار مده! پروردگارا، تو مهربان و رحیمى
    ************************************
    رَبَّنَا أَفْرِغْ عَلَیْنَا صَبْرًا وَتَوَفَّنَا مُسْلِمِینَ اعراف آيه 126
    بار الها! صبر و استقامت بر ما فرو ریز! (و آخرین درجه شکیبائى را به ما مرحمت فرما!) و ما را مسلمان بمیران
    ***********************************************
    رَبَّنَا آتِنَا مِن لَّدُنکَ رَحْمَهً وَهَیِّئْ لَنَا مِنْ أَمْرِنَا رَشَدًا كهف آيه 10
    پروردگارا! ما را از سوى خودت رحمتى عطا کن، و راه نجاتى براى ما فراهم ساز

  4. ببومشهدی می گوید

    چگونه بنویسیم که برای خود و دیگران ایجاد مشکل نکنیم .
    ابتدا به مقدمه ای از مورخ معاصر خسرو معتضد توجه فرمائید :
    “” خوشبختانه اولاد و احفاد ضحاک ماردوش و شمر بن ذی الجوشن و چنگیز خان و امیر تیمورلنگ و حجاج بن یوسف از عرصه زمین محو شده‌اند، و الا ممکن بود به هزاران تاریخ نویس در ایران و اکناف جهان پرخاش کرده، پیامک رد و بدل کنند که چرا به نیاکان با عز و شأن آنان اسائه ادب کرده‌اند . این روزها تاریخ نوشتن یا گفتن مشکل شده است. این وبلاگ نویسی، خوب وسیله‌ای برای عقده پراکنی شده است. هر چه می‌خواهد دل تنگت بگو! روزنامه و مجله نیست که بتوان شکایت کرد. به هر که خواستی بد و بیراه بگو، در سایه‌بمان و عقده‌هایت را بترکان و کلی رندانه کیف کن . “”
    البته در واقع اینطور هم نیست و امروزه در کشور خودمان همان نظارتی که بر مطبوعات است بر دنیای وب و نت وجود دارد . پرواضحاست در نوشتن، سند به دست دیگران می‌دهیم که مبیّن شخصیتمان می‌گردد،‌ ولی حرف زدن سندیّت ندارد. بنابراین این ترس وجود دارد و نویسنده تأمل می‌کند که: «چطور بنویسم که موجب بدنامی نشود؟
    به همین دلیل است که باید خواسته ها و حتی عقده ها و دردهای خود را به زبانی طرح کنیم , که نه تنها جلب توجه , که حس نوع دوستی و غم خواری دیگران را هم جلب نمائیم . شما وقتی با یک شخص با نزاکت صحبت میکنید از گفتار و نحوه بیانش لذت می برید و جذب بیاناتش می گردید . بلعکس آندسته افرادی که برای بیان مشکل و رنجی که بحق هم صحیح است از کلمات نامتعارف و گاها ناپسند استفاده می نمایند , کمتر مخاطبین را به خود جلب می نمایند . همان مثال معروف بفرما , بشین و بتمرگ خودمان را می گویم . قدما علاوه بر اینکه به ادبیات عشق میورزیدند , با آن زندگی میکردند . پس می توان از ظرافت های ادبی سود جست و کلمات دل نشین و معادل برای نوشتن انتخاب کرد . امروزه با بست دنیای مجازی و اینترنت فقط کافیست شما کلمه ای را جستجو کنید . برای آن ملیونهای سایت به طرح و معانی مختلف آدرس دهی میشود .
    البته در نوشتن، مدرک به دست دیگران می‌دهیم که مبیّن شخصیتمان می‌گردد،‌ ولی حرف زدن سندیّت ندارد. بنابراین این ترس وجود دارد و نویسنده تأمل می‌کند که: «چطور بنویسم که موجب دردسر نشود؟ اگر میخواهید عیب کسی را بیان کنید , بهتر است ابتدا مطمئن شوید عیبی وجود دارد . بعضی وقتها ما چیزهایی را عیب میدانیم که قوانین موجود با آن صحه میگذارد و بعضی وقتها هم قوانین چیزهایی را عیب میشمارند , که ما آنرا عیب نمیدانیم . پس بهتر است قبل از هر چیز در مورد مسئله و مشکلمان تحقیق و نظر خواهی کنیم و یا بقول قدما و خلاصه و مفید چند بار آنرا دور دهانمان بچرخانیم . یک نویسند خوب باید در دو چیز متبحر باشد ـ یکی این که چشم باز داشته باشید و ببینید در اطرافتان چه می‌گذرد و دیگر این که به قدر کافی از فرهنگ زبانی و ملی خودتان اطلاع داشته باشید که بتوانید دیده‌ها و مشاهداتتان را با فرهنگ زبان و درون خودتان ارتباط دهید .
    در شرایط فعلی نمی دانیم، باید درباره چه چیزهایی و چگونه بنویسیم که به کسی برنخورد ؟!. آنچه فکر میکنید درست است بنویسید و اگر به درستی آن شک دارید آنرا را رها کنید . مهم نیست دیگران چه فکری میکنند , افکار درست در هر محکمه ای پیروز است . پیشوای مکتب جعفری امام صادق (ع) سمبل آزادیخواهی و آزاد اندیشی هستند و در محضر ایشان یهودی و نصرانی جسورانه طرح سوال میکردند و آن امام همام مهربان و صبور پاسخ میگفتند . به امید روزی که همه مسئولین همانند رهبر با بصیرتمان پاسخگو باشند . والسلام

  5. قاضی القضات می گوید

    سلام
    ده اشتباه فاحش مدیران از هر مدل
    1- هیچکس مدیربدنیا نیامده و اصولا مدیرزاده ها کمتر مدیر میشوند . پس سعی کنید با نگاه دیگران در مورد خود قضاوت کنید .
    2- مقدار و حجم مغزهیچ مدیری از کارکنان و کارشناسان زیر مجموعه اش بیشتر نیست , پس سعی کنید به نظران و اشارات پرسنل زیر مجموعه توجه کنید .
    3- مدیریت , قضاوت نیست . اگر چه یک قاضی خوب میتواند مدیر هم باشد .
    4- مدیریت آنقدر جامع نیست که همه چیز را در برگیرد, پس یک مدیر خوب فقط برای یک رشته میتواند مدیرخوب باشد.
    5- معنی مدیریت این نیست که همیشه حق با ماست , یک مدیر هم میتواند اشتباه کند , پس یاد گرفتن عذرخواهی الزامی است
    6- بزرگترین اشتباه یک مدیر دل بستن به میز و موقعیت امروز خود است .
    7- یک مدیر خوب به درستی و اخلاقی بودن یک مسئله می اندیشد و یک مدیر بد به منافع صرف سازمانی .
    8- یک مدیر خوب اخلاق را سرمایه مدیریت قرارمیدهد و یک مدیر بد از مضامین اخلاقی برای رسیدن به اهداف غیر اخلاقی سود میجوید .
    9- درمدیریت , دروغ مصلحتی وجودندارد و یک مدیر خوب خود را گول نمی زند .
    10- یک مدیر خوب همیشه دوران قبل از مدیریت خود را مرور میکند .

  6. گنیبای می گوید

    با سلام
    فرهنگستان مخابرات با تغییر لغات ذیل در مکاتبات میان سازمانی موافقت کرد .
    ———————————————————————–
    مدیر : لوک خوش شانس
    کارمند : دالتونها
    بیمه : سالهای دور از خانه
    بازنشستگی : عذاب آخرت
    رئیس : بخاطریک مشت دلار
    پوررنجبر : مردی برای همه فصول
    سیدهاشمی و هیئت مدیره : یوگی و دوستان
    بازرسی : زیبای خفته
    عدالت : ستاره سهیل
    حراست : شیرآتش نشانی
    حقوق : صدقه
    شرکت مخابرات : مال باد آورده
    ایثارگر : بر باد رفته
    ایثارگری : از یاد رفته
    فن آوری اطلاعات : کپی سیاه و سفید
    اینترنت : ببینو و نپرس
    جبهه سربازی : بزک نمیر بهار می یاد
    بیمه 7 درصدی : عاقبت نقد فروشی
    بیمه 9 درصدی : عاقبت نسیه فروشی

  7. ببومشهدی می گوید

    با سلام خدمت همکاران چه خصوصی و چه رسمی و سردبیر محترم و عزیز

    آوای سیمرغ هم به مشهد رسید .

    در صفحه اول و در سرمقاله -آقای زارعیان در خصوص برندهای معتبر همچون سونی , مک دونالد سخن رانده اند به تزاید اعتبار و ثروتهایشان . از ایشان باید پرسید در کنار موفقیت این ها , شما خبر دارید پرسنل این کمپانی ها , بیمه 7 درصد هستند یا نه درصد , آیا بیمه هاشان دندانپزشکی را هم پوشش میدهد , آیا بازنشسته های آنها هم هر کدام یک دریافتی مندرآوردی دارند ؟ یعنی چه ؟ پس شما از چی اطلاع دارید ؟ ! مثلا مدیر روابط خصوصی و عمومی حریم مخابرات هستید !؟ .
    در صفحه دوم پرتره دکتر سید هاشمی را به تصویر کشیده و این عکس علاوه بر اینکه آدم را یاد ژولیوس سزار در مجلس عوام می اندازد , حکایت از این دارد که بیماری در زیر دست دکتر, مرحوم شده و ایشان در جواب چرایی آن حیران مانده ! میگم دکتر عزیز در ادامه فرمایشاتتان , اگر مشتری سالاریتان مثل منابع انسانی سالاریتان است , من دارم می روم یک ایرانسل بخرم !.
    بعدش هم مهندس تراکم , از تراکم طرحهای راهبردی در مخابرات همچون بیمه , بازنشستگی , منابع انسانی و غیر انسانی , قوانین اداری و اجرای طرحهای طبقه بندی در مخابرات از قبل میلاد مسیح تا کنون و آثار گهر بار آن برای پرسنل , سخنان مبسوطی ابتیاع و اظهار فرموده اند . و اینکه در حال حاضر تعداد زیادی سازمان می خواهند ازایشان اجازه بگیرند و طرحهایشان را در سازمانهای خود اجرا کنند .
    در صفحات آخر هم عکس یک نفر عرب بنام موبیلی را انداخته که دارد با مهندس پوررنجبر در باره خصوصی سازی مخابرات عربستان توسط ایشان و هیئت هم پا صحبت میکند و میخواهد ببیند ایشان با بیمه های نه درصدی چه کردند تا با اطلاع پادشاه عربستان برای منطقه القطیف قرارداد آنرا با ایشان امضا کنند .
    و بلخره تصویر استیو جابز مرحوم را که یک موبایل را به آقای کارگزار نشان میدهد و می گوید اگر افتخار می دهی یک عکس بعنوان موفق ترین مدیر عرض تاریخ ازت بندازم , میخوام بندازم رو اختراعات اون دنیام .! والسلام

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      ببو جان
      خیلی دلم میخواد دلیل فاصله گرفتن همکاران از انتشارات مخابرات را در مطلبی بنویسم.
      میشه شما که اینقدر زحمت کشیدی برام بنویسی که در این مجله چی چاپ شده که ارزش اون همه کاغذ و هزینه رو داشته باشه؟

    2. ببومشهدی می گوید

      سلام , اوقات بکام
      سردبیرمدیرومدبر, عزیز و گرامی
      همانطور که جنابعالی هم به آن واقفید , در روابط عمومی پروسه ای داریم بنام پروپاگاندا که متاسفانه در بیشتر نشریات و گزارشات سازمانی و در اکثرجاها بجشم میخورد , مثلا در تبلیغات و بازاریابی به اینترنت با مزایای خاص- سرعت های مختلف وبالا – دردسترس بودن و امثال آن توجه فرمائید , در عمل همکاران متوجه هستند که مثلا سرعت 512 همان 128 را بیشتر پشتیبانی نمیکند و یا در تمام شرایط به اینترنت دسترسی نداریم و بدلایل مختلف با قطع نااعلام آن مواجه ایم . مثال دیگر : تبلیغ واگذاری تلفن در 48 ساعت با تماس با شماره ….. – خوب نگاه های تیزبین وقتی این گونه اطلاع رسانی ها را با واقعیت مقایسه و اختلاف فاحشی را از آن تداعی میکنند , به این نتیچه میرسند که وقت دارای ارزش است و آنرا را برای یافتن منابع مطمئن تر و واقع گرایانه تری استفاده می نمایند.
      بنظر میرسد وقتی می خواهیم برای پرسنل یک سازمان مطالبی را تهیه نمائیم , علاوه بر دقت و تیز هوشی باید وضعیت فعلی نیروی های انسانی هم مدنظر قرار گیرد .
      این دیدگاه را در فحوای کلام اکثر همکاران مشاهده نموده ام که در همین سایت بسیارارزنده و مفید “مخابرات ما “, ( هم برای مدیران و برنامه ریزان شرکت وهم برای همکاران ) و از میان تکثر مدیران سخنران و صاحب طرح چه در جلسات و چه در نشریات , یک نفر پیدا نمی شود پاسخگوی کامنت ها و سوالات باشد و چنانچه گهگاهی احدی یافت شود , پاسخ کلی و غیر اقناعایست .
      اینجاست که این ذهنیت بوجود می آید , چرا باید وقت خود را برای مطالعه مطالب تکراری و غلوآمیز و یا شعاری بگذارم ؟ مطالبی که حتی من خواننده سازمانی را به عنوان منابع انسانی تاثیر گذار نمی بیند و قانع نمی کند . و ……

      1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

        فرصت کنم میذارم توی مطالب.ممنون

  8. كارشناس ارشد می گوید

    مي نويسم تا در تاريخ بماند :شركت خصوصي يعني اينكه قبل ز اينكه سازمان اداري ايجاد شود حقوق مديران افزايش پيدا كند شركت خصوصي يعني اينكه رئيس اداره اي باشي كه وجود خارجي ندارد ولي حقوقش را بگيري ، وبه عنوان كارشناس كار كني ،شركت خصوصي يعني اينكه با مدرك فوق ليسانس و يك ده سابقه از زير دستان ديپلمه ات كمتر حقوق بگيري شركت خصوص يعني اينكه مديري كه در سيستم دولتي مدير است در سيستم خصوصي نيز بهترين كارايي را دارد شركت خصوصي يعني…………….

نظرات بسته شده است.