مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

آیا ساختار نیروی انسانی در حال تغییر است

مخابرات ما- شنیده ها حاکی است ساختاری بسیار فشرده تر از گذشته در حال تدوین در مخابرات است.

مخابرات ما- اگر به یاد داشته باشید دو سال قبل ساختار فشرده نیروی انسانی توسط معاونت مربوطه تهیه و تنظیم شدو سپس برای نظرخواهی از استانها به مناطق ارسال شد.

در حالی که پیش از آن، استانها در جلسات مشاوره حضور داشتند اما در مقابل این الگو به شدت معترض شدند.در نتیجه مهندس صدری طرح را موقتا متوقف کرد.

اما اینک با بازنشستگی تعدادی از کارکنان شرکت مخابرات ایران در سال 1400(حدود یک ششم کارکنان در سال 1401 بازنشسته شده اند) و سالهای پیش از آن به نظر می رسد لازم است در الگوی نیروی انسانی مخابرات بازنگری گردد.

 

شنیده ها حاکی است در حال حاضر مخابرات نیز به همین نتیجه رسیده و در صدد است با کاری فشرده همان الگوی سابق را بهینه کند و با حذف اشکالات و ابهاماتش برای نظر دادن به استانها ارسال کند.

گروهی می گویند این الگو به شدت انقباضی است اما منابع رسمی هنوز این گفته را تایید نکرده اند.

به این ترتیب به نظر می رسد با فشرده کردن الگوی نیروی انسانی و کاهش شدید سمت های مدیریتی ، بسیاری از سمت های بازنشستگان و بازنشست نشدگان حذف خواهد شد.

 

1359970cookie-checkآیا ساختار نیروی انسانی در حال تغییر است

Please rate this

0 1 2 3 4 5
62 نظرات
  1. اعتراض می گوید

    دوشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۱ ۱۴:۰۴:۴۱
    از زمان که جناب آقای قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی شده است که متاسفانه مشکلات مردم و کشور ۱۰۰ برابر افزایش یافته است.

  2. ناشناس می گوید

    دوشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۱ ۲۲:۴۸:۴۷
    عملکرد و رفتار مدیران و مسئولان شرکت مخابرات با بازنشستگان مخابرات که بدون پاسخ و بدون جواب نخواهیم گذاشت

  3. امین می گوید

    با سلام
    با یک نگاه اجمالی به کل کشور ، هزاران مورد و مثال از سازمان های ناکارآمد دولتی و خصولتی و هزاران مثال از شرکت های خصوصی موفق می توان دید. با یک نگاه اجمالی به صورت های مالی مخابرات می توان دید که بخش عمده هزینه شرکت هزینه های پرسنلی است. هر گروه مدیریتی که در راس مخابرات قرار می گیرد قدم اول به مشکلات مالی بر می خورد ، و راه حلی که به نظرش می رسد کاهش هزینه پرسنلی است ، کاهش هزینه پرسنلی یعنی نارضایتی پرسنل ،( همین مساله ای که بارها و بارها در کامنت های خوانندگان سایت دیده می شود)
    چه می توان کرد ؟ راه حل چیست؟
    چیزی که به عنوان راه حل در سال های اخیر دیده ایم دو راه حل بوده است:
    راه حل گروه اول مدیران گذران وضع موجود و پرداخت هزینه های شرکت با ابزاری نظیر وام یا عدم پرداخت دیونی نظیر هزینه های بیمه و مالیات
    راه حل گروه دوم گرفتن مشاور و ارائه راه حل علمی جهت برون رفت از وضع موجود و در نهایت گذران وضع موجود و پرداخت هزینه های شرکت با ابزاری نظیر وام یا عدم پرداخت دیونی نظیر هزینه های بیمه و مالیات
    یعنی دو راه حل در عمل و در نهایت به یک راه حل ختم شده است
    مساله ای که در سطح کوچک شرکت ها دچار آن شده اند و منتج به ورشکستگی شده است عدم انضباط مالی است و در سطح بزرگ دولت ها دچار آن شده اند. بارها دیده ایم که شرکت های بزرگ بین المللی به دلیل عدم انضباط مالی دچار ورشکستی شده اند ، بارها نیز دولت های مختلف از اقصی نقاط جهان دچار ورشکستگی بین المللی و بحران های منطقه ای دیده ایم.
    به هر حال در انجام اصلاحات اجتناب ناپذیر است ، اصلاحات در چارت سازمانی جهت چابکی (نه صرفا کاهش هزینه) ضروری است ، اما در عمل چه اتفاقی می افتد ، مشاورانی از جنس همین سازمان یعنی با تفکر دولتی با هزینه های هنگفت جهت اصلاح چارت انتخاب می شوند و خروجی باعث ایجاد مشکلات مضاعف می شود.
    به نظر این حقیر اگر واقعا قصد بر اصلاحات ساختاری است ، با انتخاب مشاور درست ، مخابرات از این بن بست خارج می شود. اما در عمل چیزی که سالها دیده ایم این چنین نیست

  4. مسعود مازندران می گوید

    تجربه ثابت کرده در ۱۲ سال گذشته هرتصمیمی گرفته شده به ضرر پرسنل بوده و این مدیران نه تنها به فکر بهتر کردن اوضاع نیستند که با تصمیمات نابخردانه شرکت مخابرات را به انتهای دره بردند و هنوز هم راه را اشتباه می روند. پرسنل بخش خصوصی مخابرات دیگر از پا افتاده اند و خسته شده اند. نمی دانم چرا هیات مدیره در پستو ها دنبال راه حل میگرده در صورتی که جواب بسیار ساده است. اول رضایت پرسنل دوم رضایت مردم که متاسفانه تنها چیزی که در این شرکت فاقد ارزش هست همین دو بند است. آقایان مدیران اگر این پست را می بینید تامل کنید. آقا بنده به شخصه پرسنل خدمات اول هستم و همکاران من دیگر هیچگونه تعصبی نسبت به شرکت ندارند اصلا حاضرم همین فردا بگید اخراجی برام فرقی نمیکنه حتی دوست دارم مخابرات من و به بیمه معرفی کنه جهت بیمه بیکاری. ۱۵ سال از عمرم داخل این شرکت به فنا رفت. به یک امیدی وارد مخابرات شدم حتی بجز کار خودم در کار همکاران وارد میشدم که کار شرکت لنگ نمونه اما امروز از کار خودم هم بدم میاد. آقایان مدیران من نمیدونم چی در سر دارید و چطور می خواهید مشکلات شرکت رو حل کنید شما چاره‌ای جز رضایت پرسنل ندارید اما دیگر به مدیریت شما امیدی نیست…

    1. حشمت می گوید

      تکبیررر

  5. علی.گیلان می گوید

    باسلام کارکنان رسمی سهامداران مخابرات هستند مدیرعامل محترم چقدر سهام دارد؟ به لطف الهی این دفعه دست اجانب با حمایت‌ها مقام معظم رهبری قطع خواهد شد.

  6. همکار می گوید

    آنچه از بدو خصوصی سازی مشهود بود تمایل ش رکت به کاهش تعداد پرسنل بود که برای بهره وری و چابک سازی سازمان امر مثبت و ضروری بود اما در عمل در امر بازنشستگی و تشویق همکاران به ترک سازمان هیچ الگو و اولویتی مد نظر قرار نگرفت همکارانی با طرح بازنشستگی پیش از موعد سازمان راترک کردند که سخن یکی مردی به از صد هزار برازنده آنان بود و نبودشان در کیفیت خدمات نمایان شد .این روند تا امروز ادامه داشته و با سو مدیریت و عواملی که مخابرات را به این وضعیت دچار کرده تغییر پیدا نکرده است و تنها سیاست کاهش پرسنل به هرقیمت با قوت پیگیری می شود انگار کمر بسته اند که هرچه زودتر مخابرات را به تعطیلی بکشانند . همه می دانیم بقای یک سازمان به مشتریانش است و مخابرات روز به روز در ارائه خدمات ناتوان تر می گردد و نگرانی در مدیران قابل مشاهده نیست و همچنان به افق های باز اشاره می کنند که مسلما کارکنان فعلی هرگز آن را نخواهند دید و یا درآن سهیم هستند

  7. عالي می گوید

    در شرکت‌های موفق استراتژی منابع انسانی هماهنگ و همسو با استراتژی اصلی و کلان شرکت هاست. اگر استراتژی مخابرات چابک سازی شرکت است سیستم‌های منابع انسانی مثل طراحی ساختار سازمانی، حقوق و دستمزد، ارزیابی عملکرد و… باید از آن پشتیبانی کند. بدین منظور باید ساختار سازمانی مخابرات که ساختاری بلند با سلسله‌ مراتب زیاد است به ساختاری مسطح که تعداد سطوح آن کم است تغییر یابد. این باعث میشود به نیاز مشتری سریعتر پاسخ داده شود. بطور مثال چنانچه مشتری درخواستی داشته باشد که بدلیل جدید بودن نتوان طبق روال عادی به آن پاسخ داد و نیاز به تصمیم گیری مدیرعامل داشته باشد بایستی مراحلی طولانی طی شود. یعنی درخواست مشتری توسط کارشناس دریافت و سپس به کارشناس مسئول بعد رئیس اداره، مدیر بخش، مدیر منطقه، معاون مربوطه و مدیر عامل ارسال شده و بعد از تصمیم گیری نتیجه آن به معاون، مدیر منطقه، مدیر بخش، رئیس اداره، کارشناس مسئول و کارشناس ابلاغ شود و در نهایت نتیجه آن به مشتری اعلام می شود. رفت و برگشت این نامه شش ماه طول میکشد. حال اگر با حذف سطوح کارشناس مسئول و رئیس اداره، تعداد سطوح سازمان از هفت سطح به پنج سطح کاهش یابد زمان پاسخگویی به مشتری به دو ماه کاهش خواهد یافت. این مثالی ساده از مسطح کردن ساختار بود.
    اما نکته اینجاست که هدف از مسطح کردن ساختار نبایستی کاهش هزینه های پرسنلی باشد چون در اینصورت انگیزه کارکنان از بین خواهد رفت. وقتی تعداد پست های مدیریتی کم شود کارکنان نمی توانند با ارتقا به پست مدیریتی حقوق خود را افزایش دهند لذا سیستم حقوق و دستمزد باید خود را جهت تحقق چابک سازی با آن هماهنگ کند یعنی بجای اینکه پرداخت مبتنی بر جایگاه یک پست در هرم سازمانی باشد باید مبتنی بر کسب دانش، تجربه و مهارتهای جدید و بکارگیری خلاقیت باشد و به میزان اثری که فرد در افزایش سرمایه انسانی شرکت میگذارد دریافتی بیشتری نیز داشته باشد. به عبارت دیگر ارتقای افقی جایگزین ارتقای عمودی شود. در چنین حالتی کارکنان نیازی ندارند که با چاپلوسی، زیر آب زنی و ترور شخصیت همکاران در سطوح عمودی ارتقا یابند بلکه با کسب و پرورش استعدادهای خود به درجاتی مثل کارشناس ارشد، خبره و عالی (یا عناوین مشابه) رسیده و به موازات آن پاداش بیشتری هم دریافت کنند.
    در این روش تعارض بین کارکنان هم کاهش خواهد یافت زیرا رسیدن هریک از آنها به درجه بالاتر مانع رسیدن سایرین نخواهد شد در صورتیکه در روش فعلی بدلیل محدودیت تعداد پستهای مدیریتی رسیدن یک نفر به آن مانع رسیدن سایرین شده و تعارض را اجتناب ناپذیر کرده است.
    چابک سازی بدون داشتن کارکنان باانگیزه، چند مهارتی و خلاقی که دائما در حال یادگیری اند قابل تحقق نیست.
    یک مشکل اصلی در مخابرات اینست که بجای پول دادن به ایده های خلاقانه فقط به جایگاه شغلی پول میدهد. وقتی برای پیشنهادی که تصویب و اجرا شده بطور میانگین دویست هزار تومان و مزایای مدیریتی یک رئیس اداره پنج میلیون تومان باشد آیا کسی حاضر است وقت و انرژی خود را صرف ارائه پیشنهاد کند؟ فرض کنید اگر یک کارشناس مخابرات بخواهد ماهیانه پنج میلیون تومان دریافتی اش را بالا ببرد. دو راه دارد یا باید رئیس اداره شود یا در طی یک ماه حدود ۲۰۰۰ پیشنهاد ثبت کند تا ۲۵ مورد تصویب و اجرا شود (زیرا طبق آمار دو درصد پیشنهادات تصویب میشود).
    بنابراین اگر میخواهید مخابرات را چابک کنید به موازات طراحی ساختار، فرآیند و سیستمهای منعطف بایستی روش توزیع پول را نیز تغییر دهید یعنی به دانش، تجربه، مهارت، خلاقیت، یادگیری و نهایتا “ایده” پول بدهید.

    1. ناشناس می گوید

      تبارک االله ااحسن الخالقین

  8. ناشناس می گوید

    مسئولین، مدیران و مسئولان متاسفانه از آبان ماه سال ۱۳۸۸ تاکنون در سایه سکوت بی شرمانه نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخانه ملت در مورد مشکلات کارمندان، کارگران و به ویژه بازنشستگان شرکت مخابرات در سراسر کشور کوتاهی کردند و همچنان نیز ادامه دارد.
    خصوصی سازی در شرکت مخابرات و کشور به خاطر اهانت ها و خیانت های دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس بوده است متاسفانه تاکنون کل کارمندان، کارگران، بازنشسته های و مردم ایران را در سراسر کشور گرفتار کردند و همچنان نیز ادامه دارد.

  9. ناشناس می گوید

    بن خواربار بازنشستگان دی-بهمن -اسفند ۱۴۰۰
    معوقات رفاهیات ومناسبتها از سال ۱۳۸۸ تاکنون
    حق جذب از سال ۱۳۸۸ تا زمان بازنشستگی
    پرداخت هزینه درمانی از ۸ ماه پیش تا کنون
    اجرای کامل آئین نامه حقوق ودستمزد کارکنان شرکت مخابرات ایران مصوب سال ۱۳۸۹
    هر انچه زمان دولتی میگرفتیم عینا در زمان خصوصی سازی بایستی داده شود
    ۳/۴ سربازی بازنشستگان وتاثیر آن در مستمری بازنشستگی تامین اجتماعی
    تفاوت ناشی از ۳/۴ سربازی در پاداشهای تشویقی وسنواتی ومرخصیهای ذخیره شده
    تفاوت حق جذب از سال ۱۳۸۸ تاکنون وتاثیر آن در پاداشهای تشویقی وسنواتی ومرخصیهای ذخیره شده
    و……………………………….
    حق مسلم تمام بازنشستگان است وبایستی پرداخت گردد.

    1. امید می گوید

      اگر قرار بر پرداخت همچین آیتم هایی بود فکر میکنید ۱۲ سال طول میکشید

      مخابرات حقوق خالی اسفند شاغلین خودش رو ساعت ۱۰ شب ۲۹ اسفند پرداخت کرد
      حالا از سال ۸۸ میاد مطالبات پرداخت کنه؟؟؟!!!

      وقتی سه ماهه خواربار بازنشستگان رو نتونسته پرداخت کنه
      میتونه ۱۲ سال مطالبات بده

      خوش به احوال اونهایی که تا سال ۹۶ بازنشسته شدند و رفتند اوضاع اقتصادی مطلوب، ارزش پول ملی و….‌ برقرار بود

      الان چه؟ ؟؟

  10. Gh می گوید

    تو شهرستان ما حدود ۱۰ نفر هستن شرایط بازنشستگی دارن نمیرن
    بودنشون ضرر بیشتره برا اداره نبودنشون کوچکترین خللی در کار اداره ایجاد نمیکنه
    اگه میشد سابقشون رو میفروختن خوب بود از سابقه یکی کم میکردن و بعدی اظافه میشد بازنشسته میشدن بعضی ها دوست دارن برن سابقه شون کمتره نمیشه

    1. ناشناس می گوید

      خوب دوست عزیز رفتن اونا برای شما سودی داره ؟اگر داشت تبحال داشت و اگر نداره که لطفا !

  11. فانتوم می گوید

    درود
    اصلاح و ترمیم ساختار سازمانی امری بدیهی و لازم است. ایکاش به موازات اینکار بحث انتصابات و ترفیع و تصدی مشاغل و پستها هم جدی گرفته شود. عزل و نصبهای باندی و فرمایشی مخابرات رو نابود کرده. عدم بکارگیری و ارتقا شغلی متخصصین باعث دلسردی و بی انگیزگی شده و مخابرات رو به سازمانی ناکارآمد و فرسوده تبدیل کرده است.

  12. محمد می گوید

    سلام سردبیر گرامی
    میشه درمورد ساختار فشرده نیروی انسانی بیشتر توضیح دهید ممنون میشم
    آیا با اعمال چنین کاری برای ما نیروهای شرکتی توفیقی حاصل میشه؟
    منتظر خبرهای خوبتان هستیم

    1. ناشناس می گوید

      نخیر جانم می خوان چارت را کوچک کنن و پستهای خالی را حذف کنند

    2. عمادگیلانی می گوید

      با سلام و با اجازه آقای سردبیر زحمتکش و عزیز

      سلام همکار عزیز
      خیر متاسفانه در بسیاری از موارد اتفاق خوبی نیست
      بسیاری از چارتها حذف میشن و نتیجه ش هم مشخصه
      عدم نیاز به نیروی کار در اون چارتها و متعاقبا تعدیل نیرو
      باوضعیت حاکم بر قراردادهای شسکام و خدمات اول هم که بسادگی میتونن اعلام عدم نیاز کنند و خداحافظ

  13. کارمند در حال بازنشستگی می گوید

    با سلام خدمت همکاران و سردبیر محترم

    بنده بعنوان کارمند در حال بازنشستگی خواستار اجرای طرح جایگزینی یکی از فرزندانم با سابقه کار ۷ ساله آنها در شرکت های خصوصی زیرمجموعه مخابرات هستم، کوچکترین خواسته کارمندی که ۳۰ سال عمرش را در راه این اداره …
    با تشکر

  14. ناشناس می گوید

    بپذیریم بسیاری از پستهای مدیریتی موجود نقشی جز کار دبیرخانه ای و صرفأ ارجاع نامه ندارند و با حذف آنها عملأ نه تنها اتفاق خاصی نمی افتد بلکه سیستم سرعت بیشتری پیدا می کند.راه دور نرویم با یک نگاه به ساختار اپراتوری نظیر ایرانسل براحتی متوجه می شویم تنها در بخش سیار کلی پستهای مدیریتی زائد داریم به همین ترتیب در تلفن ثابت هم سلسله مراتب ساختاری کار را با رخوت و کندی مواجه ساخته است.این ساختار دیوان سالاری یادگار دوران دولتی بوده و خیلی سال قبل میبایست فکری برای آن برداشته میشد.

  15. ناشناس می گوید

    واقعا ساختار مخابرات باعث شده که نیروی انسانی ناکارمد بشود. بعضیها کار زیاد دارید و خیلی ها کار کم.

    خیلی ها مخابرات شرکت مخفیشان شده و معاملات بیرون از مخابرات را در مهابرات انحام می دهند. رسمی و قراردادی و خصوصی هم ندارد.

    آموزشهای پرهزینه و ناکارآمد و اکثرا بی هدف و بدون برنامه ریزی خاص هم که برای خودش عجیب است.

    بعضی از ادارات نیرو کم دارند و خیلی از ادارات نیروهای زیادی را بی مصرف گذاشته اند.
    مخابرات هم که به درآمدزاییهای جدید اصلا فکر نمی کند و از نیروهایش برای این موضوع استفاده ای نمی برد. حتی نمی داند که نیروهایش چه کاری می توانند انجام دهندو ایا در جایی که هستند مفیدند و یا می توان استفاده مفیدتری از نیرو کرد. کلا نیرو بعد از مدتی در مخابرات هرز می رود و ناکارامد می شود.
    کلا این سیستم باید نتواند حقوق بدهد.

  16. ناصر می گوید

    سلام آقای سردبیر عزیز
    بله چارت افقی بهتر است و بهره وری را بالا می برد ولی تعدادی از کارشناسان که بازنشسته شدند و یا خواهند شد دانش گرانقدر و تجربه والایی داشتند که با خود بردند جایگزین کردن آنها از نفرات موجودشدیدا مشکل ساز خواهد شد چون در یک مدت طولانی مسئله آموزش تجهیزات جدید بدست فراموشی سپرده شده است و حالتی در مخابرات ایجاد شده که جانشین پروری انجام نگرفته است نهایتا این بخشنامه بازنشستگی با کم تدبیری و عجولانه صادر و اجرا گردید که در طی سال ۱۴۰۱ مشکلاتش بروز خواهد کرد انشاءالله این طرح ساختار هم مثلل بخشنامه بازنشستگی نباشد و مدیران ارشد مخابرات در یک فضای بسته اقدام به تصمیم گیری و صدور دستور اجرا ننمایند

    1. ناشناس می گوید

      اینقدر نیرو به طرق مختلف وارد مخابرات شده اند که حساب ندارد
      اتفاقا فردی که سی سال با وجود این همه نیرو دانش خودش رو دراختیار بقیه نزاشته منبعدمنبعد هم نخواهد گذاشت

      کاشکی مخابرات اولا از ورود نیرو به اسم خصوصی جلوگیری کنه
      و نیروهای متخصص و باتجربه و سنوات دار شرکتی خودش رو که مثمر ثمر هستتد بهینه از اونها به شرط حقوق مکفی استفاده کنه
      چه طوری امکان داره در سال ۹۲ آقای پورنحبر بخشنامه کردند که ورود نیرو به هر شکلی ممنوع هست
      ولی هزاران هزار نفر بعد از اون سال وارد مخابرات شدند

      چرا باید اینجوری باشه

  17. ناشناس می گوید

    سالهاست که مخابرات در حال تهیه طرح جدید نیروی انسانیه! به نظرم سالهای آتی هم طول خواهد کشید! مگر اینکه به زودی شاهد تغییراتی در رفتار بی تفاوت مدیریت و سهامداران باشیم.

  18. حقیقت می گوید

    با این نگرش حذف پستهای سازمانی !
    انگاری ریشه های یک درخت تنومند را دانه دانه خشک میکنید!
    بزرگترین مهره یک شرکت موفق نیروی انسانی است.
    حال با تفکرات بسته و متحجرانه و محدود این شرکت را بسوی سقوط بزرگ هدایت نکنید .
    تا بحال از حذف پستهای سازمانی چه نتیجه ای حاصل شده ! بجز بی رنگ و بی ارزش شدن مخابرات در جامعه و بین مردم !
    با این نگرش که صرفه جویی می کنیم ریشه مخابرات را خشک نکنید !
    جلوی دزدی ها را بگیرید اگر واقعا هدفتان صرفه جویی است.
    وگرنه با حذف پستهای سازمانی میخواهید راه دزدی هایتان را هموار کنید آن حرف دیگیریست .

    1. دگرگون می گوید

      اتفاقا مخابرات چند سال قبل پست های مدیریتی و…. زائد رو باید حذف میکرد
      چه طرح هایی توسعه ای داشتیم این چند سال
      چهدنیلزی به مدیریت مثلا ۳۰ نیرو بوده
      یا استان های کوچک و متوسط تمام کارهای مدیریت ها رو یک ریس هم می تواند انجام دهد
      داریم ریس خدمات رفاهی ، ریس تربیت بدنی، مدیر با چند نفر نیرو و……
      اینها واقعا چه لزومی به بودن ریس دارند

      یک کارشناس خبره بزاره با مزایای مطلوب
      نه نیازی به کارشناس مسول داره
      نه ریس
      یا با این وضع پرداختی در استان ها
      ریس اداره پرداخت چه معنی میده

      مثال صدها است،
      تا خروج نیروی بالای سی سال واسه هر پست و سازمانی واقعی بدون استثنا انجام نشه
      و پست های مدیریتی و ریاستی نالازم حذف نشه
      صحبت از تحول و بی معنا است

  19. رسمی ۱۴۰۳ می گوید

    باسلام خدمت سردبیرمحترم وهمکاران باتوجه به اینکه مدیران قبلی وجدیدتمامی شان افرادسفارشی میباشدواکثرکارهابردوش تعدادی ازکارشناس مسئولین درمراکزتلفن میباشدوتعدادی هم درامورمشترکین وشبکه کابل وهوایی میباشدبقیه واحدهای ستادی که یک ساختمان ۵یا۷طبقه راباانواع رئیس اداره ومدیراشغال کرده اندهیچ گونه خروجی ندارندچون طراحی نصب وراه اندازی همه تعطیل میباشندمثلا معاونت تجاری وبازاریابی سفینه فضایی به فضاپرتاب میکنندکلا موازی باامورمشترکین وباعث کندی عملیات واگذاری یک کدخدماتی یا پرایمری میشوند

  20. رسمی می گوید

    سلام سردبیر
    کاملا درست است و حق جذب بازنشست نشدگان در سال جدید در سیستم را طوری طراحی کرده اند که دارای امتیاز ۵۹ گردد و امتیاز زیر ۶۰ حق حذب صفر میگردد.

    1. حسن می گوید

      غیر ازین بود این عزیزان خستگی ناپذیر تا آخرین دم حیات با ازخودگذشتگی کم نظیر در سنگرشون مقاومت میکردن!!

نظرات بسته شده است.