Tci نوشت: جریمه بابت اجرای مصوبه ستاد تنظیم بازار!
مخابرات ما- خبر زیر در سایت مخابرات ایران درج شده است.
به گزارش اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران ، مشکل تعرفههای تلفن ثابت که از سالها پیش وجود داشته و بارها مدیران شرکت مخابرات ایران در این رابطه سخن گفتهاند، در دولت جدید مورد پذیرش وزیر ارتباطات نیز قرار گرفت که از این نظر اتفاق جدیدی محسوب میشود. در دولتها گذشته وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات یا کلاً وجود مشکل در شرکت مخابرات را منکر میشدند یا این مشکل را مربوط به تعرفهها ندانسته و ناشی از مسائل دیگری میدانستند.
این نگاه باعث شده بود طرحهای مختلف درباره منطقیسازی تعرفههای تلفن ثابت، از اساس مورد بررسی قرار نگیرند و در نهایت مخابرات به وضعیت کنونی برسد که زیان عملیاتی آن بر کسی پوشیده نیست.
از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم، عیسی زارعپور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کاملاً برخلاف وزرای پیشین سخن گفت و بارها و بارها تأکید کرد ثابت نگهداشتن تعرفههای مخابراتی برای بیش از ۱۰ سال- در شرایطی که تمامی قیمتها در این سالها چندین و چند برابر شدهاند- منجر به زیان مخابرات و حتی قفل شدن صنعت ارتباطات کشور شده است. این سخنان واقعبینانه وزیر این امید را در دل اهالی صنعت ایجاد کرد که سرانجام به بازی باخت-باخت خاتمه داده خواهد شد.
بدون آنکه بخواهیم روند طی شده برای دریافت مصوبات شورای رقابت، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و ستاد تنظیم بازار را تشریح کنیم، باید بگوییم در نهایت تمامی این نهادها با منطقیسازی درآمد مخابرات از محل تلفن ثابت موافقت کردند و کار به ابلاغ این مصوبات از سوی وزارت ارتباطات رسید؛ اما ناگهان همهچیز متوقف شد.
تأخیر در ابلاغ مصوبه ۳۲۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات باعث شده است موضوعات جدیدی از سوی شورای رقابت مطرح شود و هرچند وزیر ارتباطات این ایراد را قابل رفع دانست؛ اما باز هم خبری از ابلاغ مصوبه رگولاتوری نشد.
وزیر ارتباطات در جدیدترین سخنان خود تأکید کرده است که مخابرات باید در مورد چند موضوع به وزارتخانه تضمین بدهد. این در حالی است که مخابرات بارها تأکید کرده اگر بتواند سر و سامانی به وضعیت اقتصادی خود بدهد، بدون آنکه نیاز به تأکید نهادهای بیرونی باشد، این موارد را اجرایی خواهد کرد.
اکنون وزیر ارتباطات میگوید مخابرات حق نداشته پیش از ابلاغ مصوبه رگولاتوری، مصوبه ستاد تنظیم بازار را اجرایی کند و بابت این کار، جریمه خواهد شد.
آیا مخابرات باید بابت اجرای مصوبهای که معاون اول رئیس جمهور آن را ابلاغ کرده، جریمه شود؟
حالا که وزیر ارتباطات خود به وضعیت نامناسب مخابرات اذعان دارد، آیا بهتر نیست این کلاف را پیچیدهتر نکرده و هرچه سریعتر مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات را ابلاغ کند که بتواند در ماههای پایانی سال، مشکلی از مشکلات این صنعت را رفع کرده و حداقل بخشی از مطالبات افراد و شرکتها از مخابرات را پرداخت شده ببیند؟
در این روزها که عیسی زارعپور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات میگوید دولت قصد حمایت از کسبوکارهای داخلی و توسعه آنها را دارد، آیا جلوگیری از افزایش درآمد مخابرات، نقض این سخنان و برنامهها نیست؟
سلام. چه عجب بالاخره صدایی از روابط عمومی شرکت ( البته باز هم نه به نفع پرسنل) شنیدیم…
تازمانی که ماخودنسبت به اخذ حقوق پایمال شده اقدامی نداشته باشیم وضعیت همین خواهد بودمگرمدیریت رادولت بدست گیرد
تغییر تعرفه تنها و تنها با همت ایثارگران شرکتی مخابرات در تجمعات مجلس ، ستاد اجرایی فرمان امام و اعتماد مبین انجام شده است
متاسفانه مخابرات تبدیل وضعیت ایثارگران شرکتی را به بهانه های واهی انجام نمی دهد
ما ایثارگران تلاش خود را برای تغییر تعرفه پس از ۱۵ سال انجام دادیم،حالا نوبت مخابرات است تا به تعهداتش جامه عمل بپوشد
جناب سلطانی الوعده وفا…
اینو با دقت بخونید
۱. مخابرات خودش انجام تعهداتی مانند تبدیل وضعیتو به افزایش تعرفه گره زد.
۲. مخابرات خودشو به گیجی میزنه ، ابلاغ افزایش تعرفه طبق قانون در اختیار شخص وزیره نه هیچ شخص دیگه ای ، پس با مصوبه ی هیچ نهاد و شخص و سازمان دیگری افزایش قابل انجام نیست
۳. ابلاغ سازمان تنظیم به مخابرات را به ما هم نشان دهید ، ابلاغ ستاد تنظیم بازار به وزارت ارتباطات بوده است ، نه وزیر
۴. مخابرات تعهد دهد، مگر نه اینکه میگوید قصد انجام شروط وزیر را دارد؟ خب تعهدش را هم بدهد.
۵. ببینید مدیریت چه کرده اند که تمام کارکنان مخابرات با وزیر همراه شده اند و درمقابل مدیر مخابرات ایستاده اند !!!!! این نامش مدیریت نیست ، بی مدیریتی است.
۶. بیانیه ای که دادید چه سودی داشت؟! بله ، همه و همه از وزیر رضایت دارند که اگر مخابرات تعهد نداد ، جریمه شود و تعرفه حذف گردد. هم مردم ، هم شاکیان به مجلس
نتیجه: دست از طمع بردارید
دست از طمع بردارید
دست از طمع بردارید
بعد از سالها وزیری امده که هم به فکر مخابرات و هم به فکر کارکنان شرکتی و رسمی و بازنشسته مخابرات است . طمع نکنید
فرصت سوزی نکنید
با این وزیر همکاری کنید تا مشکلات حل شوند.
واقعا آدم تاسف میخوره به حال این مدیران مخابرات واقعا متاسفم . تا کی میخواهید از زیر قانون در برید باید قانون اجرا شود. و مخابرات تبدیل وضعیت را انجام دهد. باید تضمین و تعهد کتبی بدهند و این کار در این مهلت یک ماهه انجام گیرد . خیلی درآمد و خیلی سود به مخابرات میرسد خود مدیران مخابرات هم میدانند چه درآمدی دارند که مصر بر اجرای تعرفه هستند . انشالله که تو این مدت کوتاه باقی مانده از فرصت قانون رو در مخابرات اجرا کنند .
مشخصه از اول این عدم افزایش تعرفه چی پشتش بود ؟!شرکتهای بزرگ و کوچکی که از این ور اون ور اومدن میخواستن مخابرات رو بزنن زمین چون هیچ جور نمیتونستن با وجود قدرت مخابرات و انحصار گسترده مخابرات در داشتن شبکه ای قوی و یکپارچه در تمام کشور ، درآمد داشته باشند و بازار رو از آن خود کنند
با این عدم افزایش تعرفه عملا مخابرات رو به بن بست کشاندن و خودشون شروع کردن به لابی گری با سایر ارگان ها و فیبر کشی و تصاحب بازار مخابرات (که به دلیل عدم افراش تعرفه نمیتونست توسعه مناسب بده و کارمندانش هم ناراضی شدن و بین مردم هم بی اعتبار شد ) روی سخنم با دوستان شرکتی و بازنشسته هست که میگن فلان کنه تا فلان بشه
دوست عزیز کارمند هم رده تو در شرکتهای fcp کار میکنه با توانایی خیلی بالاتر از تو مسلط به انواع و اقسام موضوعات فنی هم هست کمتر از تو یا فوقش در حد تو حقوق میگیره اگر این شرکت به مشکل بخوره نه تنها افرایش تعرفه که حقوق همین الانت هم روی هواس
بازنشسته عزیز حق با شماست مطالبات دارید اما مشکل ایجاد شدن برای مخابرات هیچ دردی از شما دوا نخواهد کرد و به مراتب باعث مشکلات جدید هم خواهد شد بله مخابرات موظفه مطالبات شما رو بده چون طبق آیین نامه شما بر گردن اداره حقوقی دارید اما با عدم افزایش تعرفه قطعا دیگه حقوق پرسنل هم پرداخت نخواهد شد الان یک ماه تعرفه رفت بالا ولی آیا شما خبر دارید چقدر درآمد شرکت زیاد شد؟
نهایتا ۲۰ درصد
چون من خبر دارم همه آشنایان و اقوام خودم و همسایه ها به نشانه اعتراض قبض ها رو پرداخت نکردن و خیلی ها هم درخواست تخلیه دادن فکر کنم تنها قشری که قبض رو پرداخت کردن چون خبر داشتن چی پشت این افزایش هست خود مخابراتی ها بودن وگرنه مردم عادی این افزایش رو به رسمیت نمیشناسن
سلام
دست وزیر درد نکند وقتی مخابرات نه به بازنشستگان ونه ایثار گران ونه کارگران ونه مشترکان بها نمی دهد همان بهتر که ورشکسته شود دست وزیر درد نکند
سلام
مخابرات وعده سر خرمن ها
سلام مخابرات وعده سر خرمن می دهد.
خیلی خوشحال میشم اگریک مقام بالاتری اینها را جریمه کنه بداند ک خیارتلخه
پدر ایثارگر و بازنشته در اومده تعرفه رو با زور نماینده ها بردن بالا ، حالا که خرشون از پل گذشته میگن حالا ما شرایطمون چن سال بعد که بهتر شد که نمیشه با این مدیریتشون انجام میدیم چرا جریممون میکنید ؟؟؟؟؟
خدایی خنده دار نیست
جریمه بابت عدم اجرای تبدیل وضعیت ایثارگران. درسته جناب سردبیر؟
سلام
مخابرات چرا انقدر می خواهد از زیر قانون تبدیل وضعیت ایثارگران فرارکند قانون هست وباید اجرا کند چرا هر بار یک بهونه ای می آوردچند روز بیشتر وقت نداردخودداند.
بهترین کار ممکن را وزیر میکند، چون حقوق ما تا قبل از اینکه تعرفه افزایش پیدا کند سر موقع پرداخت میشد، و در ضمن هیچ تضمینی نیست که مخابرات به تعهداتش عمل کند.. همون بهتر که پول کمتری به کیسه سهام داران سرازیر بشه
بهتر بود مخابرا ت ابتدا رفاهیات بازنشستگان و مطالبات کارکنان و ایثارگران و….. را پرداخت میکرد بعد با ارائه صورت هزینه ها و عدم پر داخت سود سهام سهامدار عمده و دولت خود بخود همه چی حل میشد سه سوته،ولی اینها آمدند از جایی که دیوار کوتاه بود شروع کردند منظورم بازنشسته و کارمند و..تازه برای اینها مشاور گرفتند!!
سلام وقت بخیر جناب سردبیر عزیز ودوست داشتنی این خبر یعنی چی یعنی تبدیل وضعیت ایثارگران نمیخواد انجام بده ممنون میشم پاسخ بدید
جناب سردبیر ………………
. اگه مردی کل کامنت منو بذار
اگر مردی به اینه ….که من نمیذارم تا بدونی با این حرفها نمیشه کامنت منتشر کرد.
ضمنا کامنت شما هیچ موردی نداشت فقط بخاطر اون جمله ات حذفش کردم
۲ ماهه قیمت ها را بالا بردن
تبدیل وضعیت ایثارگران و معوقات بازنشستگان و ۹ ماه بیمه معوقه پرسنل به ازای این ۲ ماه افزایش تعرفه بدید
بعد در مورد دلیل و برهان چرایی این افزایش تعرفه باشید
همیشه باید بهانه ای برای عدم پرداخت مطالبات کارکنان و بازنشستگان بسازند اگه این بهانه نبود یه بهانه دیگه می آوردند.گوش ما پر شده از بهانه های جور وا جور.
باز بهانه های شرکت مخابرات مبنی بر عدم امضای تعهدات شروع شد