مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

تصمیم سازمان تنظیم با حساسیت دولت به عدم تعویق پرداخت حقوق تناسب ندارد

مخابرات ما- چرا مخابرات ایران قادر به پرداخت حقوق کارکنانش نیست؟ تصمیم سازمان تنظیم تعادل مخابرات را به هم زده است.

 

مخابرات ما- اخیرا حساسیت زیادی از سوی رئیس جمهور و هیئت دولت بر روی پرداخت حقوق کارمندان و کارگران ایجاد شده است.گفته می شود مستقیما دستور داده شده حقوق کارگران یک روز نیز به تعویق نیفتد.

امروز با گذشت ده روز از مهر ماه، شرکت مخابرات ایران قادر به پرداخت حقوق شهریور ماه کارکنانش نیست.دلیل آن چیست؟

به مخابرات ما گفته شده است سازمان تنظیم این ماه مبلغ زیادی بابت مطالباتش از حساب همراه اول برداشت کرده همچنین بسیاری از حسابهای بانکی مخابرات ایران را (هر یک) به مبلغ یک صد میلیارد تومان مسدود کرده است.گزارش رسیده حاکی است حتی برخی حسابهای استانی نیز به همین مبلغ مسدود شده است.

معنی این حرکت این است که موجودی هر یک از این حسابها به یک صد میلیارد تومان برسد بلافاصله برداشت شده و به حساب سازمان تنظیم می رود، سپس همه حسابها باز می شود..البته اگر بخواهیم منصف باشیم باید بگوییم حداقل ۶ سال است که مطالبات سازمان تنظیم از سوی مخابرات پرداخت نشده ولی با شکل دریافت این مبلغ مشکلاتی ایجاد شده است.

حسابهای مخابرات از پرداخت قبوض تلفن شارژ می شود.این مبالغ اندک اندک جمع می شودولی در هر حساب به تنهایی ممکن است به یک صد میلیارد تومان نرسد لذا ممکن است  حسابهای مخابرات همچنان بسته بماند.

کسی مخالف برداشت طلب دولت از حساب شرکتهای خصوصی نیست اما در شرایط فعلی و با توجه به حساسیت دولت نسبت به پرداخت حقوق دو انتظار از سازمان تنظیم و وزیر ارتباطات می رود:

  • بستن تمامی حسابها به مبلغ کل بدهی، منطقی نیست.عملا شرکت تعطیل می شود.
  • در زمان پرداخت حقوق اجرای این امر اخلاقی نیست.

از  وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات انتظار می رود گره از مشکلات کارکنان و بازنشستگان مخابرات باز کند نه اینکه گره بر گره اضافه کند. بنابراین باید ایشان به سرعت با بازخواست سازمان تنظیم مقررات، سریعا نسبت به بازکردن حسابهای عمده مخابرات اقدام کند تا مخابرات ضمن پرداخت حقوق کارکنانش در فرصتی محدود و یک هفته ای این بخش از طلب سازمان تنظیم را پرداخت کند.

 

1448340cookie-checkتصمیم سازمان تنظیم با حساسیت دولت به عدم تعویق پرداخت حقوق تناسب ندارد

Please rate this

0 1 2 3 4 5
72 نظرات
  1. رضا می گوید

    مخابرات شده گوشت قربونی هرکی میرسه یک تیکه ای جدا میکنه . مشکلش هم عدم وجود مدیران نخبه وتسخیر پستهای مدیریت توسط افراد سهمیه ای . این نتیجه سهمیه های بی حساب وکتاب به بعضی افراد که گنجایش اون رو ندارن

  2. رساگو می گوید

    سلام سردبیرعزیز.بنظرتان آیابدهی آن سازمان یک هفته ای پرداخت میشود؟!!

  3. ایران سربلند می گوید

    اگه اینجوری که وای به حال مسئولین مخابرات،چرابایدطلبهارونده این روندمسدودسازی حسابهای مخابرات تاقیامت ادامه داره دیگه شورش رودرآوردن

  4. سعید از بندرعباس می گوید

    سلام روزی که حقوق آذربایجان رو دادن حساب باز بود چرا همون موقع کل ایران رو پرداخت نکردن اینها فیلمشونه همشون دستشون تو یه کاسه هستش از مدیر بگیر تا وزیر

  5. کاربلد می گوید

    دیگه کار از کار گذشته سردبیر جان دمل چرکی هیئت مدیره مخابرات است و بخش خصوصی که عملکرد مافیایی دارند هر دوی اینها باید تشریف ببرند تا مخابرات نفس بکشه. برو این دام بر مرغی دگر نه

  6. امیر می گوید

    سلام.واقعا نقش سهامداران شرکت مخابرات ،ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد تعاون در مخابرات چی هستش؟نمیتونن دست تو جیبشون کنن و حقوق ها رو پرداخت کنند.آیا واقعا ندارن؟

  7. مهدی می گوید

    از شما بعیده آقای سردبیر
    پس اگه حساب محدوده چرا حقوق
    تبریز را واریز کردند؟
    لطفا جواب

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      فرداش بستن حسابها رو
      اونروز هم میگن بقدر همه، پول نداشتن

  8. مهرداد می گوید

    خودشون و مسخره کردن با این حقوق دادن.
    هر ماه یه فیلمی درمیارن.
    یه ذره به فکر نیروی شرکتی بدبخت نیستن که با اوضاع اقتصادی و خرج از کجا میخواد بیاره. فقط بذاریشون برا حرف مفت زدن

  9. ناشناس می گوید

    مسئولین مخابرات شرم بکنید ،واقعا اشک همه را در آوردید ،چطور میتونید از این گناه بزرگ که در حق کارگران میکنید در بیاید

  10. Skyman123 می گوید

    زن و بچه ما چه گناهی کردن ؟؟؟!!!!

  11. ناشناس می گوید

    خود مخابرات هم از دولت طلب دارد چرا پرداخت نمیشه؟

  12. ناشناس می گوید

    بعضی از سازمان ها و نهاد ها حقوق پرسنل را هر ماه در دو یا سه نوبت پرداخت می کنند پیشنهاد می شود شرکت مخابرات هم از این ترفند برای پرداخت حقوق استفاده کند.تا با مسدود شدن حساب ها حداقل جیب پرسنل مخابرات خالی نباشد.

  13. مخابراتی می گوید

    اینا همه ش بازیه. سازمان تنظیم هشتم حسابها رو بسته یا اول برج؟ مگه وقت پرداخت حقوق هشتم ماهه؟ و یه سوال دیگه اینکه پس چطور حقوق آذرشرقی رو دادن؟ چهارشنبه گذشته حسابها باز بود؟؟؟؟
    اون مخابراتی که این وسط کارشکنی می کنه و حقوق رو میذاره تا هشتم – دهم رو پیدا کنید

  14. ناشناس می گوید

    نون شب ،پول عروسی ،پول خونه سازی و بهونه واسه حقوق ندادن تو مخابرات خودش جور میشه
    آقا مگه میشه هر ماه از این بهونه ها آورد؟کی به موقع حقوق دادن که ایندفعه به دلیل بسته بودن حساباشون دارن دیر حقوق میدن هر ماه یه بهونه میارن که بعد هم معلوم میشه دروغ بود
    مث پارسال که گفتم سهام عدالت حسابامون رو مسدود کرده ولی بعد دوسه ماه تازه سهام عدالت اعلام کرد اگه مخابرات سود رو پرداخت ما مجبور میشیم از طریق قوه قضائیه اقدام کنیم و دروغ مخابرات رو شد
    حتی نمیان رک و رو راست به کارمنداشون بگن ما دهم به بعد حقوقتون رو میدیم
    هر ماه همین بازیه

  15. خواننده می گوید

    اینا همش بهونست
    بهونه های عاشقونست

  16. شرکت سرداران ایران می گوید

    خدایا چه گناهی کردیم ما که شدیدم شهروند ایرانی و از ایرانی بودن شدیم کارگر مخابرات ؟ به کی دردمون رو بگیم به کدام سازمان بین المللی شکایت کنیم ؟

  17. بازنشسته 1400 می گوید

    سلام آقای سردبیر محترم
    تمام اتفاقات .مسائل به کنار
    بنده از راه دور از این وزیر واقعا نفرت پیدا کرده ام

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      کلمه نفرت بار وحشتناک منفی داره
      اینجور نیست

  18. پرسپولیسی می گوید

    هردم ازین باغ بری میرسد!!… دستش درد نکنه صدمیلیارد که چیزی نیست الان میگیم بچه ها یه گلریزونی تدارکات ببینن مشکل حل میشه . ای وای صاحبخانه اومد..وای پیامک اقساط معوق بانک هم اومد…وای خدا طلبکار اومد در خونه…. من که رفتم زندان بقیه گلریزون و پیگیری کنن(کمپوت گیلاس یادتون نشه)

  19. حمید هرمزگان می گوید

    سیاست پشت پرده

  20. شبگرد تنها می گوید

    امیدوارم یه روزی برسه ک داخل مخابرات شاهد این چنین نباشیم اما اگه یکم از مدیران حال ما کارگران درک میکردن نباید یک روز حقوق دور بدن به قول یه بنده خدایی…………یک یکشون

نظرات بسته شده است.