لازمه كسب و كار ديجيتال، احترام به ابزار آن است.
[box]مخابرات ما – انتخاب مسیر بخشی از کار است.انتخاب همراه نیز مهم است.[/box]
مخابرات ما – در بین کامنت ها این یکی جلب توجه کرد.شما هم بخوانید:
[box]
محمود4آزی
دیدگاه و سیاست مدیریت جدید باید وسیعتر از آن باشد که امروزه با حرف و حدیث چیزی را باور یا رد کند.
مدیریتی که به دنبال کسب و کار دیجیتال است باید مدیریت دیجیتال نیز بداند و خوشبختانه فضاهای اجتماعی و بسترهای ارتباطی امروزه راه را برای شناخت بهتر و بیشتر فراهم کرده که خدارا شکر مخابرات ما در بین دیگر رقبا و صنایع به نحو احسن با هزینه شخصی و برای رضای همکاران شکل گرفته و عملاً کار مدیران این عرصه را راحت کرده است.
انتظار میرود مدیریت جدید جهت بهبود شرایط شرکت،همکاران و مردم شریف ایران کمال استفاده را از منابع موجود ببرد و دچار حاشیه نشود!
[/box]
اعلام هدف , فقط بخشی از کار است.هر چند انتخاب هدف اهمیت زیادی دارد ولی شناخت ابزارهای رسیدن به هدف هم ضروری است.
ابزارهای کسب و کار دیجیتال, از دنیای صفر و یک می گذرد. اما سخت افزاری نیست!
یکی از این ابزارها , اطلاعات بروز است.اطلاعات بروز از کجا بدست می آید؟
- از پشت میزهای مدیریتی؟
- از جلسات و نشست های مدیریتی؟
- از فضای کسب و کار؟
همه اینها می تواند پاسخ باشد! ولی این سایتهای اینترنتی هستند که پل ارتباطی مدیران و برنامه ریزان با تمام این فضاها هستند.
سایت هایی که امروز علاوه بر فشار کار, کمبود منابع درآمدی, هزینه زیاد , و … باید رفتارهای ناخوشایند مدیریتی و سلیقه های نامتناسب آنان را نیز رعایت کنند!
بنظر میرسد مدیران د راین زمینه به تغییرات اساسی در دیدگاههای خود نیاز دارند.
سلام
طاعات و عبادات شما قبول
کسب و کار دیجیتال شامل دو عبارت یکی کسب و کار و یکی دیجیتال می باشد. متاسفانه جدای از دیجیتال بودن، خود کسب و کار در شرکت مخابرات ایران نیز هنوز بلوغ خود را طی نکرده است که بتوان با دیجیتال کردن آن شرایط را در بازار بهتر و بهتر نمود.
اجازه بدهید مواردی را اشاره کنیم.
سیاست و استراتژی در مدیریت کسب و کارها بسیار مهم و حیاتی می باشد ولی متاسفانه مدیران ما در شرکت مخابرات ایران و استانها ممکن است حتی سندی استراتژیک را نیز ارایه دهند ولی این اسناد صرفا کاغذ است و بهیچ عنوان اعتقادی به ان ندارند. و بنابر این کماکان بدون هدف و برنامه راه می پیمایند.
ارزشهای بنیادین در خصوص کسب و کار صرفا در حد همان ارزشهای اولیه و ارتقا نیافته مانده است. صداقت، انسانیت، محیط زیست و … حرفهای توخالی و بدون محتوا است و هیچ مدیری در شرکت مخابرات ایران بدرستی این مفاهیم را نمی داند.
رهبری بعنوان یکی از اصول مدیریت کسب و کار نوین در شرکت مخابرات ایران جایگاه ندارد. مدیران شرکت مخابرات ایران جایگاه رهبر سازمانشان را ندارند و صرفا در حال رتق و فتق امورشان با روشهای سنتی می باشند.
انتصابات مبتنی بر شایستگی ها نیست و بدرستی انجام نمی شود. انتصاب گروهي کماکان شیوه اصلی برای مدیران می باشد. ارزش دادن به منابع انسانی جایگاه ندارد. ارتباطات با ذینفعان شرکتها مبتنی بر منافع شخصی مدیران بنا شده و نه مبتنی بر اهداف تجاری سازمان.
تصمیمات مبتنی بر واقعیات و داده های به روز و صحیح نیست و کماکان تصمیمات کیلویی گرفته می شود.
حالا دیجیتال کردن چنین شیوه های مدیریتی چقدر می تواند به شرکت کمک کند؟
به نظر می رسد لازم است در ابتدا شیوه های مدیریتی شرکت بهبود یابد و مدیران به سبک مدیران کسب و کار خوب فکر کنند و کار کنند و اگر هم در برخی فرایندهای مدیریتی و بدلایل رقابتی لازم است دیجیتال شویم صرفا در آن فرآیندها این اتفاق بیافتد.
بطور مثال فرآیندهای مرتبط با مشتریان که پیشانی شرکت در مواجهه با مشتریان و بازار می باشد نخست دیجیتال شود و سپس با بلوغ ایجاد شده در بقیه فرایندهای مدیریتی بترتیب آنها نیز دیجیتال شوند.
جالب بود.منتشر ميكنم.زحمت كشيديد.
سلام
بسیار جالب توجه است امیدواریم مسئولین شرکت دواصل شفا فیت و استفاده از خرد جمعی
را سر لوحه برنامه های خود قرار دهند . به امید انروز انشااله …