مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

رئیس هیئت مدیره جدید مخابرات از برنامه هایش می گوید/ تعدیل نیرو نداریم.

[box]مخابرات ما- مهندس قنبری با تسنیم گفتگو کرده است.برایتان مهم است که اولویت برنامه های او چیست؟[/box]

 

مخابرات ما (همراه ) -رئیس هیئت مدیره مخابرات ایران نیز معتقد است : مخابرات یک گنج است و ارزش بسیاری دارد!

برات قنبری، کلیدی‌ترین برنامه مدنظر هیئت مدیره جدید شرکت مخابرات ایران را :

  • بازسازی شبکه این شرکت
  • آماده‌سازی فضا برای توسعه
  •  ایجاد انگیزه برای همکاران مخابرات

اعلام کرد.

قنبری به یک سوال عجیب خبرنگار جواب داد بحث تعدیل نیرو در دستور کار نیست.

سوالاین بود : پیش از تشکیل دور جدید هیئت مدیره این شرکت، دولت منتقد ساختار غیرچابک آن بود، آیا احتمال می‌رود که در رویه جدید به سمت تعدیل نیروهای مازاد این شرکت بروید؟،

  • او پاسخ داد : باید قبول کنیم که شرکت مخابرات ایران بالاخره اپراتور غالب کشور است. همین هلدینگ ارتباطی عظیم باز هم قابلیت گسترش تا سه برابر ظرفیت کنونی را دارد لذا به وضوح می‌توان دریافت که فضای کاری این شرکت بسیار گسترده است و می‌تواند اشتغال‌زایی بالایی داشته باشد.

او تاکید کرد نگاه هیئت مدیره کنونی توسعه‌ای، اقتصادی و ایجاد عزت نفس در بین همکاران مخابراتی است. بنابراین بحث تعدیل نیرو در دستور کار نیست و کارمندان مخابرات باید با تعهد کاری بیش از پیش به فکر توسعه جایگاه این شرکت در دنیا باشند.

607150cookie-checkرئیس هیئت مدیره جدید مخابرات از برنامه هایش می گوید/ تعدیل نیرو نداریم.

Please rate this

0 1 2 3 4 5
20 نظرات
  1. مستضعفیان می گوید

    سلام و احترام به همه بزرگان مخابرات از جمله آقای مهندس قنبری

    به عرض ایشان می رسانم شرکت مخابرات ایران طبق سنوات قبل به بازسازی شبکه خواهد پرداخت ولی نه بازسازی در همه جا. شبکه های مخابراتی در مکانهای مختلف طول عمر مختلف دارند و شرکت مخابرات سهمی از سرمایه گذاری خود را به بازسازی شبکه اختصاص می دهد و از آنجا که این سهم انچنان زیاد نیست لاجرم فقط در مناطق دارای ترافیک بالا خواهد بود. و نه مناطق جدید و کم ترافیک.
    توسعه زیاد مخابرات در قسمت شبکه به شرکت مخابرات ایران کمک نخواهد کرد بلکه به شرکتهای FCP و PAP و دیگران کمک می کند. ولی مطمئنا توسعه مخابرات در نوکردن و بروز کردن شبکه در مناطق موردنیاز و دارای ترافیک مد نظر مخابرات خواهد بود.
    دیدن مخابرات بعنوان گنج همان نگاه سنتی است که سیم و کابل را طلای مدفون در خاک می داند. و چنین نگاهی به دنبال استخراج این طلای مدفون بصورت خام و به نفع سایر اپراتورها می باشد. در صورتیکه مشکل مخابرات در شرایط فعلی استخراج پرهزینه چنین گنجی نیست بلکه مشکل مخابرات ایجاد ارزش افزوده از میزان معینی از این گنج و حفظ اصل آن می باشد.

  2. علی می گوید

    می گویند دروغ شاه کلید گاوصندوق کلیه بدی هاست
    حال تا زمانی که دروغ گویان توبه نکنند وضع همینه که می بینید
    ده در صد چند برابر حقشون دریافت می کنند
    نود درصد حقشون ضایع می شود
    توسعه و پیشرفت مساوی می شود با کششششششششششک
    و
    و
    و
    تا همین جا هم از خط قرمز رد کردم تا خرابتر نشد سکوت بهترین گزینه است

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      همون کشکت بعد از خط قرمز بود.بقیه اش نه.

  3. کارمند مخابرات می گوید

    سلام
    اجازه بدهید صحبتهای آقای مهندس قنبری را از الفاظ عمومی رسانه پسند خارج کنیم و کمی در خصوص آن تخصصی تر صحبت کنیم:
    1- این صحبتها کجا انجام شده است؟ چونکه نویسنده خبر، اصلا نگفته ایشان این کلامشان را در حاشیه چه جلسه ای بیان کرده اند؟ بنابر این نوشته، هیچ جهت و راستا و هدف ندارد و واقعا نمی توان متوجه اصل و هدف غایی این سخنان شد. و مثل این است که قرار است از زبان آقای مهندس قنبری هر از چندگاهی در خبرگزاری تسنیم سخنانی عمومی در خصوص شرکت مخابرات منتشر شود که فضای خبری را پر کنند. برای تائید این صحبت به اصل خبر در خبرگزاری با شناسه خبر 1096654 مراجعه نمائید.
    2- بحثهای توسعه، نیروی انسانی و افزایش سه برابری ظرفیت و اشتغالزایی در صنعت مخابرات بدین صورتی که در این متن گفته شده است نیست و این مفاهیم در صنعتهای تولیدی و معدن با صنعت مخابرات و IT کاملا متفاوت می باشد.
    3- اگر قرار است توسعه داده شود سرمایه گذاری را چه کسی انجام می دهد. سهامداران که تمام داشته ها و منافع شرکت را خارج کرده و می کنند! پس سرمایه گذاری چه معنی دارد؟ حتما منظورشان فاینانس ها و تعهدات دولت محترم با کشورهای تازه ارتباط گرفته بعد از قضایای برجام می باشد. که مخابرات را صرفا بازاری برای ورود تجهیزات بدون دانش می دانند.
    4- آقای قنبری فکر کرده اند درباره صنعت استخراج معدن طلا صحبت می کنند! چرا که اولا می گویند مخابرات یک گنج است و ارزش بسیار زیاد دارد. دقیقا همان الفاظی که می توان برای معدن طلا بکار برد.
    5- صحبت از افزایش ظرفیت 3 برابری می کنند دقیقا مثل اینکه قرار است که خروجی یک معدن طلا سه برابر شود و لازم است که کارکنان با تعهد و فشار بیشتری کار کنند و اگر لازم شد نیروهای کار زیادتری را استخدام کنند که باعث اشتغالزایی شود. مثل اینکه آقای قنبری از روندهای جهانی در خصوص کاهش مکالمات در شبکه های مخابراتی اطلاع ندارند و تصور می کنند بازهم می توانند با توسعه شبکه تلفن ثابت درآمدهای مخابرات را زیاد کنند.
    6- آیا آقای قنبری می دانند توسعه در شرکت مخابرات یعنی توسعه نیروی انسانی دانش محور و نه افزایش نیروی کار و کارگر و آیا آقای قنبری می دانند توسعه در شرکت مخابرات یعنی توسعه در لایه سرویس که مستلزم نوآوری و خلاقیت می باشد.
    7- شما که منتظر هستید که سودتان را بجای اینکه در توانمندسازی و انگیزه دار کردن پرسنل دانش محور خرج کنید سریعا از شرکت بیرون ببرید. شما که بهترین و با تجربه ترین پرسنل را به دید هزینه زیاد، به بیرون از شرکت هدایت کردید و عملا آن سرمایه ها را به استخدام شرکتهای رقیب شرکت مخابرات ایران درآوردید و بجای آنان فشار آورید که مخابرات با کارگزاران روستایی(عزیز) قرارداد ببندد و هزینه های شرکت را بدون اینکه در قسمت دانشی اضافه کنید در قسمت یدی و زمانی اضافه نمودید. احتمالا متوجه نیستید که در خصوص صنعت مخابرات صحبت می کنید و نه یک کارخانه و معدن!
    8- جالب است با زیاد کردن پرسنل غیر دانشی و کم کردن حقوق پرسنل مهندس کامپیوتر و IT و مخابرات چگونه می خواهید عزت نفس کارکنان را بالا ببرید؟ چگونه می توانید چنین معادله ای را حل کنید؟

    1. کارگزار می گوید

      کارهایی که کارگزاران روستایی برای مراکز انجام میدهند کمتر از کار یک مهندس نیست (عزیز)

  4. ناشناس می گوید

    ازجوابهای اقای وصلی خبری نشد سوالات به دستشان رسید

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سوالات رسید
      ایشان فرمودن چند وقتی نیاز دارند تا با شرایط مخابرات آشنا بشوند
      ضمنا با سایت غیر رسمی هم گفتگو نمی کنند!

  5. امید می گوید

    نه سردبیر جان من از دلش خبر دارم و هدفشون از عزت نفس همون بود که عرض کردم وبلکه هم بیشتر
    ایشون دقیقا میخوان عزت نفس بره بالا و اعتراضات بیاد پایین ایشون معنی میزان را میدانند اگه دادگاه هم نرفته باشن از جلوش که رد شدن و اون میزان و ترازوی معروف رو رو سر درش دیدن و میدونن که میزان زمانی میزون میشه که تعادل برقرار باشه یعنی وقتی کفه عزت نفس بره بالا اعتراضات باید بیاد پایین تا میزان میزون بشه و قانون پاندول در فیزیک هم رعایت بشه حالا شما هی بگین که مهندس منظورش یه چیز دیگه است میگی نه برو از خود مهندس منظور اصلی اش را بپرس

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      خودشون احتمالا فرمودن باید سایت رسمی شرکت مخابرات ایران و شخص خود دکتر بره ازشون سوال کنه
      جواب سایتهای غیر رسمی رو نمیدن؟!!
      ما شدیم غیر رسمی!!!

      1. ا م می گوید

        سلام یعنی حدود 130 سوال از مهندس وصلی هیچ

        1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

          بله

  6. ناشناس می گوید

    سلام جناب اقای قنبری . لطفا به فکر رفع بعضی تبعیض ها در شرکت باشید . برای مثال بنده از طرف شرکت مخابرات در سال 1392 از کاردان به کارشناس ارتقا شغلی گرفتم (انهم به واسطه گرفتن مدرک کارشناسی از دانشگاه ) ولی هنوز هم رتبه و گروه 13 هستم وباکارشناسی که هم پایه خدمتی من است هنوز هم ماهیانه 700 هزار تومان اختلاف حقوق دارم ولی در محل کار همان انتظار کاری راکه از یک کارشناس دارند از من هم همان انتظار رادارند . ایا انگیزه کاری برای ما بوجود می اید

  7. فردوسی پور مخابرات می گوید

    سلام
    نماز و روزه ها قبول
    بعضی اوقات در برنامه نود آقای فردوسی پور صحبت جالبی می کنه و اونم اینه که چرا مثلا در یک باشگاهی مثل پرسپولیس همه از دولت و مجمع و هیات مدیره گرفته تا مدیرعامل و سرمربی صحبت می کنند و در خصوص موضوعات مختلف باشگاه اظهار نظر می کنند. بعد مثال می زنه که کدوم باشگاه اروپایی را دیدید؟ که در خصوص یکی از بازیکنان تیم اظهار نظر کنه و اصلا اعضای هیات مدیره یک باشگاه را هیچ کس نمی شناسه و همه سرمربی تیم و فوقش مدیرعامل باشگاه را می شناسند.
    حالا امیدوارم جسارت به کسی نشه و کسی بدش نیاد و سردبیر هم این صحبت مرا منعکس کنه.

    به نظر شما وقتی هیات مدیره وظیفه اش سیاستگذاری می باشد و کلیه سیاستها را بهمراه تفویض وظایف مرتبط با ان به مدیرعامل طی یک سند رسمی ابلاغ می کنه. دیگه چه ضرورتی داره که در مواقع مختلف سخنرانی کنند و در خصوص مسایل مختلف شرکت اظهار نظر کنند.
    این اظهار نظرها مخصوصا وقتیکه اعضای هیات مدیره از سهامداران مختلف هم باشند اشکال در کار مدیرعامل ایجاد می کنه و نباید باشه.
    قبلا هم آقای دکتر عمیدیان که ایشان هم خودشان را در قالب سهامدار مخابرات، صاحب نظر می دانند چند بار سخنرانی کردند و اون صحبتها را در خصوص تعرفه و توسعه مطرح کردند. و حالا هم آقای مهندس قنبری.
    این بزرگواران که آدمهای بزرگی نیز هستند باید متوجه باشند که ایشان صرفا نمایندگان سهامداران در هیات مدیره هستند و می باید صحبتهای خودشان را که احتمالا صحبتهای ضد و نقیضی از سهامداران مختلف هم هست فقط در جلسه هیات مدیره بزنند و هر انچه مصوب کردند به مدیرعامل برای اجرا ابلاغ کنند و نه اینکه هر کدامشان میکروفن و بلندگو دیدند سریعا پشت آن بروند و ذهنیات مصوب نشده خود را که در بازار و مسایل کسب و کار نیز اثرگذار هست و ممکن است کار مدیرعامل را سخت کند بیان نمایند.
    با فرض ضرورت اگر لازم است نظر هیات مدیره بصورت رسمی نیز افشا شود می توانند فقط و فقط یک نفر را بعنوان سخنگو در هیات مدیره مشخص کنند و فقط ایشان حق اظهار نظر از طرف هیات مدیره را داشته باشد.
    عزیزان و بزرگواران دولت و اعتماد مبین اگر این صحبت من را درست می دانید و دنبال مسایل حاشیه ای برای شرکت مخابرات ایران نیز نمی گردید و خدای نکرده با عضو شدن در هیات مدیره شرکت مخابرات ایران قصد بزرگنمایی چهره خود را ندارید، لطفا نظم را از خودتان شروع کنید و اینکار را انجام دهید. سهامداران محترم فقط در مجمع حرف بزنند و نمایندگان سهامداران در مدیریت شرکت، فقط در هیات مدیره صحبت کنند و لا غیر و بقیه امور را نیز به اقای دکتر سرائیان بسپارند.

    1. ناشناس می گوید

      سلام
      کاملا مطلب خوب و جالبی گفته شد.

      اگر واقعا چنین می تواند مرسوم شود که اعضای مجمع و هیات مدیره مطالب متفرقه و خارج از مصوبات نگویند. خیلی از صحبتها بجای اینکه در رسانه ها گفته شود و اثری بجز اثرات تبلیغی و سیاسی نداشته باشد می تواند خیلی شفاف در جلسات هیات مدیره گفته شود و تصمیم مناسب گرفته شود.

  8. بوشهر می گوید

    با سلام خدمت سردبیر ورییس هییت مدیره بزرگوار می خواستم از رییس بزرگ بپرسم پس تکلیف ما چه می شود که نزدیک یک سال از مخابرات استان بوشهر باز نشسته شده ایم وحتی یک ریال از حق وحقوق خود را دریافت نکرده ایم و همه نگران وعصبی یا یه وقت تصمیم به تجمع جلو استانداری می گیرند یا باید دو ان دوان تو دادگاهها باشند افرادی داریم باید عمل قلب انجام بدن افرادی داریم خانماشوم معلولا ونیار شدید به این پول دارن ولی متاسفانه هیت مدیره جدید هیچ فکری تا الان نکرده است ممنونم از سر دبیر بزرگوارم

  9. حسین می گوید

    باسلام
    هیئت مدیره محترم از ایجاد انگیزه در همکاران صحبت می کنند.از سردبیر محترم تقاضادارم به هیئت محترم منعکس کنید. که انگیزه در همکاران واقعا صفر است. البته همکاران به دو دسته تقسیم شده اند. همکارانی که بعداز بخش خصوصی به ارتقاء تحصیلی رسیده اند.و حتی همکارانی که در زمان دولتی با هماهنگی اداره و با مجوز اداره شروع به تحصیل و چند ماه بعداز بخش خصوصی به این ارتقاء رسیده اند هیچ مزایایی برایشان قایل نشدند. جای داغ وافسوس است. خوب این همکار نه تنها انگیزه کاری و روحی ندارد.بلکه محل کارش را یک زندان می پندارد. نسبت به تمام مسئولین شاکی است.برای مثال همکاری که خرداد89 فارخ التحصیل شده ،مدرک مورد پذیرش ، ولی همکاری که یک ترم بعداز او فارخ التحصیل شده عدم پذیرش مدرک شده یعنی چهارسال بی خود از مرخصی وهزینه های بالا استفاده کرده ، در صورتی که همین همکاران با تشویق اداره ،دست به چنین کاری زده اند.ومسئولین محترم حق شان را خوردند.آیا جای داغ نیست.آیا حق الناس نیست.آیا همکاری که این چنین حقش پایمال شود انگیزه معنی دارد.اصلا این همکاران حاضرند مسببین را ببخشندو حلال کنند.

  10. امید می گوید

    با عرض پوزش جای کلمه معیشت با مادیات عوض میشه
    ضمنا تعهد کاری فراموش شد ودر موردش افاضه فیض نگردید اون قسمتو میذارم به عهده دیگر همکاران تا در موردش قلم فرسایی کنن همه سوزه ها رو که نباس من مصادره کنم اخه خداییش این مطلب سرشار از سوژه است

  11. امید می گوید

    با سلام
    یک سوال از آقای قنبری
    فرمودن ایجاد عزت نفس در بین همکاران
    لابد منظورشون آینه که عزت نفس همکاران بره بالا و معیشت (شما بخوانید مادیات) در نظرشون. حکم چرک دست داشته باشه و حقوقی که به انحاء گوناگون ازشون ضایع شده را بیخیال شوند که هیچ و بعلت بالا رفتن همین عزت نفس یه چیزی هم دستی به شرکت کمک مالی کنن. و اینجا لازم میشه تعدیلی صورت نگیره تا از تعداد کمک کنندگان کاسته نشه و صد البته ایجاد انگیزه میشه برای تصمیم سازان عزیز که هم عزت نفس را ببرند بالا و هم از تعدیل نیرو جلوگیری بشه و انگیزه هم که رو شاخشه
    جای زبون دراز خالی

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      اميد جان
      چرا حرف توي دهن مهندس بيچاره ميذاري
      مهندس قنبري آدم با تجربه اي است
      نميشه نداند كه با فقر نميشه عزت نفس را حفظ كرد
      نميشه با فقر به استقبال كيفيت رفت
      مهمتر از همه اينها
      حتما ميدونه كه عزت نفس كيفيت و هر گزينه بهبود، بايد حتما بر چهارپايه اي بنام عدالت سوار باشد وگرنه …
      اينها رو ميدونه ايشون.
      نيازي به زبون درا زهم نيست.
      او داره دوران تحريمش رو طي ميكنه.
      اين هفته حق نوشتن نداره! چون هفته پيش خيلي اذيت كرد.

  12. ناشناس می گوید

    ضمن ارزوی توفیق برای رئیس هیئت مدیره جدید وارزوی سلامتی برای همه همکاران خصوصا کارگزاران خواهشمندیم فکری به حال نیروهای بخش خصوصی انجام بشه تمام ادارات سروسامان داده شد الا مخابرات انگیزه فقط باساماندهی وحقوق متعادل وجذب نیروهای خوب شرکت که باتمام وجود درحال انجام وظیفه می باشند باتشکر

نظرات بسته شده است.