خجالت بکشید! بر شاخ نشسته بن می برید؟ (مدیر عامل مخابرات ایران بخواند!)
[box]مخابرات ما- بزودی متن چند مکالمه فروشنده ADSL مخابرات را با خریدار منتشر می کنیم تا بدانید چرا مخابرات هرگز جلو نمی افتد!این یکی است! بعدی هم بزودی …[/box]
نویسنده: سردبیر
مخابرات ما- متاسفم! در این آخرهای سال اصلا قصد ایجاد تنش نداشتیم.کرکره سایت را هم کشیدیم! اما وقتی این مکالمه را شنیدم عدم انتشارش را خیانت در حق مخابرات و مدیریت ارشد آن دانستم!
در این مکالمه , فروشنده اینترنت , از دفتر مخابراتی و مرکز مخابراتی به مشترکی زنگ میزند که سرویس adsl مخابرات را دارد اما مدتی است آن را شارژ نکرده!
فقط می توانم بگویم از مجموعه مخابرات و کارمندان قدیمیش عذر می خواهم بابت انتشار این مکالمه! ما در میان کارمندان مخابرات هرگز از این کارها نداشته ایم!
متاسفم که عده ای بر سر سفره مخابرات نشسته اند , از امکانات مخابرات استفاده می کنند اما …. بر شاخ نشسته و بن می برند!
بزودی متن صوتی این مکالمه را نیز منتشر می کنیم.
*****
اپراتور : الو سلام وقت بخیر! … آقای …!
مشتری : سلام بله بفرمایید!
اپراتور : … هستم از سامانه مرکزی اینترنت تماس میگیرم خدمت شما. .. خط شماره … متعلق به شماست؟
مشتری : بله!
اپراتور : روی این خط سرویس های پارس آنلاین باز شده و یک سری سرویس های جشنواره روی خط شما فعال میشه تماس گرفتم تا اجازه بگیرم سرویس های جشنواره را روی خط شما فعال کنم.مثل سرویس سه گیگ, با شبانه رایگان.
مشتری: یعنی سرویس مخابرات مرا غیر فعال کنیم بعد پارس آنلاین بگیریم؟
اپراتور : البته الان سرویس مخابراتتون کلا تموم شده 196 روز از زمانش گذشته و تمدید نشده.حالا اگر میخواهید پارس آنلاین را انتخاب کنید … آره … باید سرویس مخابرات قطع بشه و از طریق شرکت پارس آنلاین پورتتون رانژه بشه.
مشتری: خب یعنی شما پیشنهاد می کنید من اصلا از مخابرات نگیرم و بیام از پارس آنلاین بگیرم؟
اپراتور : … ا … میگم که …. اگر تمایل دارین …. خیلی از مشترکین مخابرات ناراضی هستن هم از سرعتش و هم از قیمتش ولی شرکت پارس آنلاین پهنای باند را باز میذاره و … سرویس های جشنواره که خدمتتون عرض میکنم پهنای باندش تا 10 مگ باز هست!
مشتری: …ا … !
اپراتور: چون سرویس جشنواره است هم از نظر سرعت خوبه هم از نظر ترافیک! هم از نظر قیمت ….
مشتری: یعنی پارس آنلاین از مخابرات هم بهتره ؟!…
اپراتور : بله! … بله! … صد در صد!..
مشتری: شما فرمودین از کجا تماس گرفتین؟
اپراتور: سامانه مرکزی اینترنت!
مشتری: سامانه مرکزی اینترنت؟ … کجا خب؟! … پارس آنلاین؟!…
اپراتور: نه ! سامانه مرکزی است که … شرکت پارس آنلاین هست … شرکت آسیاتک هم هست … ما شرکت مرکزی هستیم … چند تا سرویس شرکتهای مختلف را داریم … البته الان آسیاتک و شاتل و شرکتهای دیگه سرویس جشنواره نداره و الان فعلا پارس آنلاین داره سرویس های جشنواره ارائه میده ….اگر تمایل داشته باشید از سرویس های جشنواره استفاده کنید!
مشتری: خب اشکالی نداره! این چیزهایی که شما گفتید … خیلی هم خوبه …. چون شما هم میگین ..خب مطمئنا بهتره …
اپراتور : خب ..آره … صد در صد بهتره … همینطوره …! … میتونید آقای … یه کاری بکنید .. شما شماره تلگرامتونو بمن بدین من ..سرویس جشنواره رو براتون بفرستم بهمراه اسم شرکت و شماره تلفن و آدرس شرکت … تمایل داشتین بمن اطلاع بدین که فرمتونو کامل کنم …
مشتری: خب بعد چطوری میتونیم اینترنت مخابرات رو تخلیه کنیم؟!
اپراتور: اون از بیرون پیگیرتون میشیم.لازمه توی پروفایلتون درخواست تخلیه رو بدیم پیگیر میشیم تماس میگیریم باهاشون میگیم شماره رو تخلیه کنن!
مشتری: … اوکی … مرسی ممنونم! … باشه … لطف کردین ….
اپراتور: خب شماره تلگرامتونو میخواین بدین که من لیست را براتون بفرستم؟
مشتری: با تلگرامم همین شماره ای که تماس گرفتین!
اپراتور: باشه من الان براتون تلگرام میکنم آقای ….! … فقط خبرشو بعد به من بدین خب؟! …
مشتری: خب یعنی باز من با 1818 تماس بگیرم؟ … این 1818 مال پارتنره …مال چیه؟ … من متوجه نشدم؟!
اپراتور: متوجه منظورتون نمیشم؟ … پارتنر؟!
مشتری: میگم این 1818 مال کیه؟ مال کجا هست؟
اپراتور: سامانه مرکزی فروش اینترنت هست جنب سینما… آدرس ماست!
مشتری: … آها .. مال دوستمون هم هست آقای …. ((پارتنر مخابرات است))!
اپراتور : … آره … آره ….!
مشتری: مگه ایشون پارتنر مخابرات نیست؟!
اپراتور: چرا! میگم ما کنار اینا هستیم! .. جنب ایشون هستیم!
مشتری: …اوکی! … باشه! …خب! …چون من تعجب کردم گفتین اینجوری هستش ! ایشون … (همان پارتنر) … از دوستان صمیمی بنده هست …
اپراتور: … جدا؟! … خیلی خوبه … عالیه …!
مشتری: آره … بعد دیدم ..کار مخابرات را هم انجام میده …پارس آنلاین هم میفروشه … چی رو گفتین؟
اپراتور: … آره! پارس آنلاین, آسیا تک … ما این سرویس ها را هم داریم ارائه میدیم!
مشتری: اوکی …. اوکی …
اپراتور : پس تلگرام کنم براتون؟!
مشتری: باشه!
اپراتور: پس من براتون میفرستم! … مرسی … خیلی ممنون … خدا نگهدار! ….
*****
گرفتید چی شد؟
از سرشماره مخابرات به مردم زنگ میزنن, برای شرکتهای دیگر می فروشند و حسابی پنبه مخابرات را میزنند!
آقای مدیر عامل! اینها را درست کنید! اگر اینها را درست کنید مخابرات کمر راست میکند! …. اینها که هم از توبره می خورند هم از آخور, به مدیران شما وصل هستند! وگرنه این چنین جرات مانور در روز روشن ندارند!
این اپراتور , این بار اشتباهی بمن زنگ زده است! اما خاطرات فراوانی ار این چیزها دارم؟
از تنظیم مودم و گرفتن پول زور از مردم بدبخت بنام مخابرات! … تا ….. راستی درصد شما به پارتنرتان چقدر است؟ پارتنری که ما را با ساختمانمان یک جا فروخته است؟
ضمنا می توانید بفرمایید اینها چرا از سرشماره مخابرات برای کار خودشان زنگ میزنند؟ … اینها اطلاعاتی این چنین دقیق را از کجا آورده اند؟! (190 روز است اینترنت شما از مخابرات تمام شده)!
این یک اخطار واقعی است! از این موارد باز هم داریم! این بار با صدای طرفهای مقابل منتشر میکنیم!
ضمن اینکه از این پس بخشی در سایت داریم با عنوان صدای ما! صدای تمام مشتریان , کارکنان و مردم را ضبط می کنیم و مدیارن مخابرات را وا میداریم پاسخش را بدهند!
بنظر میرسد پس از یک سال کار با مدیر عامل جدید , حالا نوبت پاسخگویی است!؟
****
پارتنر؟!: فروشنده رسمی سرویس های مخابرات است.تعداد پارتنرها در استانها و … به اندازه نصف انگشتان یک دست است!
چرا اونها فقط خجالت بکشن؟؟خجالت اصلی رو مدیران ناکارمد شرکت باید بکشن که نیروهاشون رو به این راه هدایت کردند. شاید اگه همه ما که اینجا می نویسیم و کامنت میذاریم همچین موقعیتی داشتیم همین کارو می کردیم.
از قدین گفتن برای کسی بمیر که برات تب کنه. ما عمر، زندگی، سلامتی، جوونی و وقتمون رو برای مخابرات گذاشتیم. اون برامون چه کرد؟؟؟
این چه منطقیه
وقتی مخابرات یک پورت رو تقسیم میکنه بین چند نفر و سرعت رو می اره پایین و برای هزینه ها ی اینترنت هم روی فیش ها جواب سر بالا میده به مشتری و فقط میگه مصرف کردین بدون دلیل و سند و کارکنانش بابت قسط بانکی خودشون هر ماهه از سر دیرکرد حقوق کلی جریمه علاوه بر سود بانکی وام خودشون میدن و هر از چند گاهی مدیر ان با حذف درصد پاداش و بهره وری خوش خدمتی خودشون رو برای مدیران ارشد مرکزی ابراز می کنن چه انتظاری از کارمند دارین ؟ نکنه می خواید قربون صدقه شما و مخابرات هم بشن؟!!!!
رفاهیات رو که با کلک و دغل چوب لای چرخش گذاشتن
صندوق شش درصد پس انداز انها که پولش متعلق به کارکنانش است به یغما رفته
هنوز موعد بازنشستگی فردی نرسیده زودتر از حق قانونی در صدد خلاصی از اون هستند
املاک مخابرات را حراج کرده اند
حق و حقوق کارکنان رسمی را در تعطیل کاری و جمعه کاری 8 سال است که پرداخت نمی شود
نظام ارتقا را به عمد برای کارکنان رسمی اجرا نمی کنند تا زودتر به مرز باز نشستگی برسند بهونه هم عدم اجرای نظام عملکرد اسمش گذاشتن
خود مدیران پاداش هایشان را تصویب و گرفته و بچه هایشان را هم با رانت وارد مخابرات کرده اند .
از یک کارمند چه انتظاری بیشتر دارید که این مقاله را تیتر می کنید و شخصیت وی را می کوبید؟!!!
رفتم بانک حسابمو که مبلغ قابل توجهی هم نبود ببندم ،صندوقدار بانک با ترفندهای مختلف سعی میکرد مانع اینکار بشه،رفتم بانکی دیگه حساب باز کنم ،طرف با یه شوقی از مزایای حساب و هر چی مبلغ شما بیشتر باشه سود و مزایای بیشتر داره حرف میزد که انگار داره تو مغازه ی خودش مشتری جمع میکنه،چرا؟چون کارش دیده میشه،اما تو مخابرات کارمند جدیده ، منه قدیمی رو میبینه که با چه مکافات و مصیبتی آخر خدمتی مواجهم و خودشو میبینه که باید با یه تومن کار کنه و مدیرا رو میبینه که چه حقوق و مزایایی میگیرن،خب به نظرتون باید اوضاع بهتر از این بشه؟
سلام احتمالا تعدادی از همکاران ما اوناییکه میتونن کاری بکنن و نمیکنن به خودشون هم چیزی میرسه تو یک استان اگه ده درصد سود در نظر بگیریم میشه سالی مثلا پنج تا ده میلیارد تومن که درآمد خوبیه
خودت رو بذار جای همکارت بعد ببین میصرفه همه رو بذاری کنار یا نه.
جناب سر دبیر این چیزی که شما امروز منتشر کردید ما چهار ساله داریم فریاد میزنیم طرف پشتیبان adslمخابراته عامل فروش یه شرکت papهم هست به محض اینکه مشترک میره پیش پشتیبان از قیمت و کیفیت شکایت میکنه بهش میگن بیا از این شرکت بگیر هم پشتیبانیش خوبه هم قیمت هم کیفیت
به استان هم که میگی یا جواب نمیدن یا میگن ایشون معرفی شدن
آقای سردبیر اگه برین ته و توی این شرکت هایی که پارتنر و نماینده رسمی مخابرات هستند رو دربیارین بلا استثنا مدیر عامل همه این شرکت ها نور چشمی های مدیران ارشد هستند . وقتی نمایندگی رسمی فروش یک شرکت که به نوعی پرچم دار و جلودار معرفی و عرضه محصولات شرکت مخابرات هستند با پارتی و رانت و … انتخاب میشن و به هیچ عنوان تخصص و تعهد در این زمینه در نظر گرفته نمیشه ، باید شاهد همچین اتفاقاتی باشیم و جای گله و شکایتی هم از طرف مخابرات باقی نمی مونه . کرم از خود درخته اقای سردبیر متاسفانه
سلام اینا رو نمیشه کاری کرد چون هم پول دارن هم رانت ..
سردبير محترم اين اتفاقات در حالي هست كه در شركت مخابرات ايران معاونت تجاري با ٧مدير كل و زير مجموعه. و معاونت مشتريان با ٦اداره كل وجود دارد و همچنين در معاونت راهبرد و برنامه ريزي مخابرات دو اداره كل در اين زمينه يعني رسيدگي به مشتريان وجود دارد ،
سلام بر سردبیر عزیز
کار قشنگی کردید این متن را گذاشتید.
بارها بود شبیه این کار غیرحرفه ای همکاران بی غیرتمان را به مسئولین گوشزد کرده بودیم ولی متاسفانه دریغ از رگ و خونی که به جوش بیاید.
حتی بازرسی و حراست گزارشهای مختلفی می گیرد ولی مثل اینکه همه غیرتمندان مخابرات بازنشسته شده اند.
برخی از کارکنان شرکتهای رقیب براحتی در ساختمانها و راهروهای مخابرات عبور و مرور می کنند و مشتریان مخابرات را بر می زنند و هیچکس جلوی آنها را نمی گیرد.
چه بگویم از مدیرانی که پس از بازنشستگی در شرکتهای رقیب مشغول شدند و به راحتی تمام اطلاعات مخابرات را می فروشند و جالب است که هم اکنون نیز در ساختمانهای مخابرات و در دفتر مدیران نیز با فرش قرمز از آنها استقبال می شود.
البته اینکه بخواهید از آقای دکتر سرائیان پیگیری کنید کار درستی است ولی اینکه صرفا وی را مسئول می شناسید بی انصافی است. برخی از مدیران بعد از خصوصی سازی عملا چنین بی غیرتی را در مخابرات باب کردند.
لطفا بی غیرتی را کلمه بد و یا فحش درنظر نگیرید که بخواهید کلمه یا جمله و یا کل کامنت را حذف کنید بلکه به نظر من، بی غیرتی محترمانه ترین واژه ای است که می توان در خصوص چنین کارمندان و یا بازنشستگانی ….. بکار برد.
سردبیر جان بنظرمن بخشی از این خطا به عهده شرکت و بخشی به عهده کارمند هستش شما ببینید بانک برای کارمندش چه مزایایی میذاره تا نگهبان سرمایه اش باشه تا اگر سرماه کسی قسطشو دیر داد با هر وسیله ای که شده نقدش کنه کسی که در قسمتی کار میکنه که درآمد اداره از اون طریق بدست میاد چه فنی چه بازاریابی باید هواش رو داشته باشند تا حداقل کمتر دچار لغرش بشه در استان ما حدود 20 میلیارد طلب لاوصولی تلفن ثابت و اینترنت داریم اگر شرکت درصدی از لاوصولی رو در صورت وصول به کسی که دنبال وصول هست بده یا به عبارت دیگر کارمند رو شریک کنه اونوقت این لاوصولی قطعا پایین میاد این روشها هم به نفع کارمنده هم اداره ولی متاسفانه مدیران ما هیچ وقت این روشها رو استفاده نمیکنن تازه حقوق کارمند رو هم نمیدن کارمند در شهر بزرگ با ماهی یک میلیون چطور زندگی کنه شاید هم براشون درآمد مخابرات مهم نیست وگرنه اگر ضروری بود حتما کاری میکردن.از طرف دیگه کارمند هم نباید منافع اداره رو بخطر بندازه چون از همین سفره نون میخوره و در صورت از بین رفتن اداره خودش ضرر میکنه.
چرا. از حدود یکسال پیش در استان ما این کار عملی شده است. یعنی به ازای وصول تلفن سلب امتیاز یه درصدی تلفنی که چند دوره قطع است یه مبلغ دیگری به عنوان درصدی به کارمند پیگیر و وصول کننده می دهند که اخیرا در مورد همراه هم گفتن به ازای وصول مبالغ بالای ۵۰ هزار تومان چند گیگ بسته تشویقی می دهند.
این حرفها هم نیست. نباید اجازه داد اشخاصی حتی با وجود وصل بودن به افراد ذی نفوذ تیشه به ریشه مخابرات بزنند…. شرکتم طوری رفتار کند که شخص یک تعلق سازمانی در وی بوجود آید.
تاسف. متاسفانه اینطور آدم هایی در مملکت ما زیاد هستند ولی هر فردی که بخواد زرنگی کنه خدا همچی یه جایی جلوش میگیره که میگه غلط کردم. بدجور پولی که با زرنگی بدست میاد روی خانواده دیر یا زود تاثیر میگذاره. یک تومان که با زحمت بدست میاری بهتر از میلیارد پولی است که با تقلب و .. بدست بیاری. البته میلیاردر داریم با زحمت خودش رسیده یه جایی و خدا هم بیشتر دستش میگیره. کلا دنیا ارزش این همه تقلب و زرنگی را نداره ولی خیلی ها فکر میکنن ماندگار هستن !!!!
خجالتتتتتتتتتت
سلام
هر چی امدم بنویسم پاک کردم و نتوانسته حقایقی از پشت پرده بی لیاقتی مدیران هزارستان بگویم
گلو یمان پاره شد بس که این موضوعات را به همان مدیر عامل محترم تان گوش زد کردیم و هم به بقیه مدیران
اما ظاهرا دوست ندارند به حرف شما و ما و آنهایی که دلسوز هستند گوش کنند حتما این مدیران با این رویه های زمان گذشته با حقوق نیروی پیمانکار و مشکلاتش می توانند بر مشکلات فایق آیند
کاش می توانستم بگویم و فریاد بزنم تا بدانید که سالهاست همه می دانند ……
سر دبیر عزیز سلام
من مطالب فوق اصلا برایم تازگی نداره چون ۲سال پیش بود که متوجه این قضیه شدم مراتب رابه رییس بی عرضه اطلاع دادم عکس العملی نشان نداد بعداز ان بود متوجه شدم حتی رییس اداره نصب خودش تو تعطیلات میاد برا شرکت های خصوصی پورت نصب و راه اندازی میکنه متاسفانه دشمنان و رقبا داخل شرکت بیشتر از بیرون شده اند مسایلی هست که جای عنوان کردنش نیست همه همکاران محترم نیز کمابیش در جریانهستند و همچنین شاید مدیران محترم سطح میانی خدا رحمکنه
سر دبیر عزیز سلام
من مطالب فوق اصلا برایم تازگی نداره چون ۲سال پیش بود که متوجه این قضیه شدم مراتب رابه رییس بی عرضه اطلاع دادم عکس العملی نشان نداد بعداز ان بود متوجه شدم حتی رییس اداره نصب خودش تو تعطیلات میاد برا شرکت های خصوصی پورت نصب و راه اندازی میکنه متاسفانه دشمنان و رقبا داخل شرکت بیشتر از بیرون شده اند مسایلی هست که جای عنوان کردنش نیست همه همکاران محترم نیز کمابیش در جریانهستند و همچنین شاید مدیران محترم سطح میانی خدا رحمکنه
سلام این تازگی ندارد در تمام استانها همین آش و همین کاسه است مثل ایرانسل که موازی با همراه اول کار میکند ما سرکاریم بنیاد مستضعفان سهام دار عمده هر دو است و حالش رو میکنه اصلا کشور متعلق به مستضعفان است البته فقط بنیادش فقط ما داریم دور اضافه میزنیم هی آمار وهی اختلاف حساب و ورودی و خروجی و درصد گیری ترافیک سنجی این قضییه هم همینه پول باشه صاحاب پیدا میکنه غصه نخور من و تو از قافله دوریم شرکتهای عمده بالا هم مال دارو دسته خودشونه
اون بنده خدا که کنار سینماست عملا نسخش چند ماه قبل پیچیده شده بود جناب سردبیر
حالا با این مطلب شما ٬کلا پروندشو فکر کنم باطل کنن.راستی جناب سردبیر برام خیلی جالبه چرا چند سال قبل شما پیگیر پرداخت شارژ اینترنت به جای پاداش بازنشستگی نشدی که همین پارتنرها سه در صد کم میکردن الباقی پول طرفو چک یکماهه میداند .خیلی حرف و حدیث بود که بعضیاهم یک درصد این وسط میرفت تو جیبشون
من هر وقت از چیزی خبر داشته باشم میتونم حرف بزنم.
چیزهایی که بی خبرم بسیار زیاد است اگر بخواهند بخاطر ندانسته ها ما را توبیخ کنند به فردا نمیرسیم.
جای تاسف داره .ای کاش کمی بیشتر نظارت میشد.
سلام
بنده در mdfشاغل هستم تادلتون بخواداز این موارد دیدیم
مخصوصایه مدته مدیران از پارس آنلاین میترسن و حساب میبرن
تمام ترمینالهای 54پورتی رو هم تبدیل به 144پورتی کردن یعنی ظرفیتشون رو یکدفعه 3برابرکردن
البته خوب هم بذل و بخشش میکنن
مخابرات مای عزیز ،
شکایت داروغه را پیش شاه می بری ؟