نظری بر نامه کانون انجمن های صنفی کارفرمایان به مخابرات برای واگذاری دوباره فعالیتها به پیمانکاران محلی.
نویسنده – نادری 80
مخابرات ما- کانون انجمن های صنفی کارفرمایان شرکتهای خدماتی پشتیبانی و فنی مهندسی سراسر کشور نامه ای به مهندس صدری مدیر عامل شرکت مخابرات ایران نوشته است.این نامه حاوی نکات مهمی است که بنظر می رسد لازم است روی برخی نکاتش تاکید شود.
- موضوع نامه در باره بخشنامه ای است که مهندس صدری برای استانها ارسال کرده.بر اساس این بخشنامه استانها باید فعالیت ها را از طریق شرکت شسکام به پیمانکاران محلی واگذار کنند.
- این کانون می نویسد بخشنامه فوق در تعارض و تقابل با قانون مناقصات و نحوه واگذاری امور به بخش خصوصی بوده
- در نتیجه آن شاهد تخلف کارکنان شرکت مخابرات و همراه اول به عنوان سهامداران شرکتهای شسکام و خدمات اول در چگونگی واگذاری تعیین قیمت ها و همچنین منافع آن هستیم.
پایگاه خبری مخابرات ما, این نامه را به نظرسنجی می گذارد.می خواهیم نظر خوانندگان استانی بویژه افرادی را بدانیم که با پیمانکاران محلی کار می کرده اند.
رئیس این کانون متاسفانه به سوء استفاده های شرکتهای محلی از پرسنل و نیروی کار اشاره نکرده است.
از جمله دلایلی که مدیر عامل این نامه را به استانها ارسال کرد, عدم پایبندی شرکتهای محلی به پرداخت حقوق و مزایای کارکنانشان بوده است.
بد نیست آقای رئیس این کانون اشاره ای می کرد که اگر سوء استفاده ای هم بوده به که برخی از قراردادهای محلی کرده اند مربوط بوده که با این شرکتها بسته اند! سوء استفاده از اختیارات قانونی هم اگر بوده برای منافع این شرکتها بوده است.
بنظر می رسد در این مرحله نظر کارکنان بسیار مهم و تعیین کننده باشد.لطفا نظرات خود را صریح بنویسید.
سلام.
اصلا به این بنده خدا ربط نداره که نظر بده.
اینم شهرو شلوغ دیده خواسته یه چیزی بگه.
پیمانکاران محلی فقط مساوی است با بی عداتی محض و ..
با سلام و عرض خشته نباشید. پیمانکاران محلی زمانهای بسیار زیادی برای نشان دادن وجدان و انسانیت و پارتی بازی و… داشتن. فعلا به نظر بنده دیگه بسشون هست و بهتر است کمی به دیگران هم فرصت داده شود. در پس اسم پیمانکاران محلی چه پاداشهایی که فلان کارمندان دریافت کردند در حلیکه همیشه کار(گرفتن پاداش) برای دیگران امری محال و نشد بوده است! بهتر است این بساط فتنه و باندبازی و زودتر جمع شود. بعد از آن هم مگر نه اینکه شرکت شسکام از خود کارکنان بازنشسته خدوم مخابرات است پس حسودی چرا! این شرکت که بین سهامداران خود سود تقسیم کرده و از این خان گسترده همه را منتفع می سازند.
ما با شرکت های محلی هر ماه در زمان پرداخت حقوق استرس می گرفتیم که آیا امروز واریز میشه فردا واریز میشه این هفته واریز میشه و …
با مخابرات تماس میگیرفتیم که شرکت محلی واریز نکرده میگفتن باید واریز کنه
با شرکت تماس میگرفتیم میگفتن چک مخابرات پول نشده تا زمانی که پول به ما ندن نمیتونیم واریز کنیم خلاصه اینکه هر ماه ما این وضعیت رو داشتیم هیچ کسی هم گوشش بدهکار نبود آخر سر هم میگفتن مخابرات پول نداره ناراحتید برید از مخابرات
عیدانه ای رو هم که شب عید میدادن هی گفتن این ماه میدیم بعد گفتن ماه دیگه بعدم آب پاکی رو ریختن رو دستمون که خبری نیست
مستندات حساب بانکی وجود داره که حقوق یک ماه ما رو در ۴ قسط پرداخت کردن
متاسفانه متاسفانه مخابرات منطقه پرداخت حقوق پرسنل شرکتی که پایه اداره کار هست رو در کمترین الویت قرار داده بود
الان با شرکت های شسکام و خدمات اول حداقل انتظار میره سو استفاده های مخابرات منطقه در این زمینه به حداقل برسه
.. غیر از اینکه خون ما رو سالها تو شیشه کردن و چند ماه به چند ماه حقوق دادن و لیستهای بیمه رو درست ارسال نکردن و نه عیدی درست حسابی دادن و نه سنواتی برای ما هیچی نداشتن
خدا اون روز رو نیاره دوباره بخواهیم بریم زیر دست این قوم خدا نشناس
که فقط می خوان قرارداد داشته باشند حتی با پایین ترین قیمتی و وقتی کم میارن حق نیروهاشون و می خورن و تا آخر عمر باید لعن و نفرین رو داشته باشند
خدا شاهده از زمانی که خدمات اول اومده یه مقدار آرامش و امنیت فکری داریم
خدا به باعث و بانیش خیر بده که ما رو از دست این پیمانکارهای محلی نجات داد
خدا پدر و مادرش رو بیامرزه
نه توروخدا تازه داریم یه نفسی میکشیم
اینجا اصفهان
طی این سالها ظلمی نبوده که پیمانکار محلی به ما روا نداشته باشه
از نصف و نیمه رد کردن بیمه و حقوق گرفته تا تاخیر در پرداخت حقوق و………….
اگه شرکت محلی حق و حقوق پرسنلش را به موقع میداد هیچوقت این اتفاق نمی افتادو امورات انها به شسکام و تی سی تی واگذار نمیشد چرا شرکت محلی بیمه ماهیانه پرسنلش را واریز نکرده تا باعث بشه دفترچه بیمه اعتبار زده نشه چرا شرکت محلی باید حقوق پرسنل را با تاخیر دو ماه و بیشتر واریز کنه و باعث هزار مشکل برا نیروها بشه جواب این همه سوال را چه کسی میتونه بده؟
با سلام.بنده نیروی شرکتی استان آذربایجان غربی هستم،سال ۹۵که با شرکت محلی قرارداد داشتیمشیفت کاری بنده طوری بود که باید پنجشنبه ها هم در اداره حاضر میشدم و در کل ۲۶ روز در اداره حاضر بودم و ثبت هم شده بود ولی پیمانکار به مدت یک سال هر ماه برایم ۲۲روز بیمه رد کرد و ۲۲روز هم حقوق پرداخت کرد،در حالیکه هر روز به از ساعت ۷:۳۰ تا ۴ بنده در اداره بودم.وقتی معترض شدم و به استان که مراجعه کردم،فرمودند خب پنجشنبه نمی آمدی!
سلام
خب پنجشنبه نمی آمدی دیگه! ….!
شوخی کردم … عصبانی نشو …
ثبت ورود و خروج چطوری بوده؟
سلام مجدد،درادامه یاداورمیشوم مشکل فقط درعدم نظارت برعملکرد پیمانکاران برابرمفادقراردادمیباشد یعنی محافظه کاری عامل تمام بدبختیهای موجودمیباشد ولاغیر.
با سلام
علاوه بر پرسنل پیمانکاران محلی حتی کارکنان مخابرات از مدیر عامل گرفته تا ریاست اداره استانها و شهرستانها و…نیز به این امر واقف هستند که پیمانکاران محلی به هیچ عنوان پاداش،سنوات،عیدی و … را پرداخت نمیکنند.حتی حقوق کارکنان بصورت کامل و به موقع پرداخت نمی شود.این در حالی است که تمامی کارهای دشوار،فیزیکی و اصلی را این کارکنان انجام میدهند.جای تعجب دارد که یکسری طوری رفتار می کنند انگار واقعا چیزی نمی دانند و بی خبرند…
باسلام دراستان اذربایجان شرقی هنوز سنوات ومرخصی برای پیمانکارمحلی تعریف نشده وحقوق پایه را بعدازدوماه درسه قسط میگیریم مثل اینکه مازن وبچه نداریم بااین گرانی سردبیرجان توروخداحرفهای مارابه مدیرعامل برسان دیگرخسته شدیم
سلام سردبیرجان اگه مدیرعامل به حرف این جورآدماگوش بده مخابرات بدبخت میشه ایشون حتما ازپیمانکارمحلی سود میبرن که این نامه رونوشته این همه نیروی پیمانکارمحلی بایدبه خاطرسود بردن این آقافدابشن التماس تفکر
باسلام ،نامه ای که نوشته اند درست است ، ولی اگر این کارانجام بگیرد به ضررخودشرکت مخابرات است ،بنده بعنوان یک سهامدارعرض می نمایم،بنظرمیرسد شرکت مخابرات بعنوان یک سازمان حمایتی باپیمانکاران رفتارمینماید تایک بخش خصوصی،البته اگرلازم باشد مصادیق ان نیز گفته خواهد ،ولی چون رفتارها گونه است که حتی بیان این مطالب نیز برای عده ای ازمتولیان خوش ایندنباشد
باسلام و خسته نباشید خدمت سردبیر محترم و همچنین عرض تشکر، در خصوص اجرای طرح طبقه بندی در گیلان هیچگونه نظارت اصلحی صورت نگرفته و اداره بازرسی فقط نظاره گر جریان می باشد و پاسخ صریح و شفافی ارائه نمی دهد ، بطور مثال در خصوص پارامتر اشتغال در حوزه را ، واحد مربوطه لحاظ کرده اند ، ۲عدم محاسبه امتیاز بندی و عدم لحاظ امتیازات کسب شده افراد ۳ عدم رعایت انصاف و وجود تبعیض و اعمال سلیقه در انتخاب افرادی که شرایط یکسانی داشتند.۴- و مهمتر از آن حذف و کاهش لیست نهایی شده ۱۱۰ نفره که مورد تایید تهران بود به نصف توسط مدیر منطقه
باسلام اگر شرکتهای محلی تخلفاتی هم داشته اند که صددرصد داشته اند به دلیل نظارت کافی استانها بوده است.مخابرات استانها کاملا وصدردرصد موافق واگذاریها به شرکتهای محلی هستند.چون هم پول کمتری به کارکنان و شرکتها میدهند دوم شرکتهای موردنظر گزینش میشوندو در شرکتهای موجود میتوانند نفرات مورد نیاز را جذب کنند.وبضا مشاهده گردیده برخی از افراد صاحب نفوذمخابرات استانهادر شرکتهای محلی سهامدار میباشند. پس اگر تخلفی هم هست خود استانها مقصرند وگرنه اگر وجدان و نظارت وجود داشته باشد شرکتهای محلی هم میتواننند مانند شسکام وبهتر عمل کنند.مطمئن باش چند سال آینده در این دو شرکت نیز نفوذ میکنند عزیز من خانه از پایبست ویران است.
بخشنامه های اقای صدری و قول های آقای صدری!!
به مناسبت روز ارتباطات دستور دادیم تبدیل وضعیت استخدام ۹۲ به دایم اجرا شود!؟
وقتی انجام یه امری جز آیین نامه است بار مالی نداره اینجوری به تعویق می فته
بعد بقیه چی!
فعلا بهترین و اثر گذارترین امر اجتماع هست
بازنشستگان عزیز با یه تعداد محدود تونستن حق چندین سال شون رو بگیرن
کارگزارا با وجود انبوه نیروی با سابقه و تحصیل کرده شرکتی که نیمی از خدمت خود رو طی کردن و فشار کاری آنها بیشتر است
تونستن مجاب کنن مخابرات رو که امری که وظیفه دولت بود رو با جان قبول کنن اگه حق کارگزاران باشه
حق اینها هم بود!
چرا گرهی که با دست باز میشه رو با دندون باز کنیم
وقتی مسجل هست حتی اگه درخواستی با یک نفر هم براساس مستندات و عرف موجود در نهایت به نفع شاکی تمام می شود
دلیل این همه تسلسل چی می تونه باشه!
آقای صدری مدیر محترم اجرای درخواست ها و قولهای مصوب خودتون رو الویت بندی کنین
اونهایی رو که ۵ ماه پیش دادین اجراش رو تضمین کنین بعد برین سراغ بعدی
چون انبوه درخواست ها و مشکلات باعث میشه با یه دست نتونیم دو تا هندونه برداریم در نتیجه اگرم به اجبار برداشتیم هر دو هندوانه خواهد شکست
ایشون احتمالا از سهامداران یکی از این شرکت های محلی بودن که درصد سودشون از این وضعیت کم شده الان نگران شدن
سلام
باشه چه اشکالی داره.
معلومه که ایشون و دوستانشون پیمانکاران مخابرات بودن.ولی هر کسی باید بتونه حرفشو بزنه و جواب بگیره
شما جواب قانع کننده دارین بهشون بدین
قانع کننده ترین جواب رضایت پرسنله
با عرض سلام و خداقوت
قبل از واگذاری قراردادمون به خدمات اول، از لحاظ امنیت شغلی و حساب و کتاب میزان و نحوه پرداخت حقوق توسط شرکت های محلی، خیلی خیلی مشکل داشتیم اما این 4 سالی که با خدمات اول هستیم تازه داریم معنی پیمانکار و پرسنل رو درک میکنیم . انجمن حمایت از پیمانکاران قطعا مشکلات مارو قبل از خدمات اول نمیدونسته که این درخواست رو از جناب مهندس صدری کرده.
ماکه همیشه خدارو شاکریم که با خدمات اول قرارداد داریم و از جناب صدری هم صمیمانه سپاسگزاریم و دعاگوشون هستیم.
امیدواریم به زودی طرح طبقه بندی و یا افزایش دستمزد هم جناب صدری واسه همه ی پرسنل بخش خصوصی اجرا کنن تا رضایتمندی پرسنل خصوصی بیشتر و بیشتر بشه چراکه منجر به انگیزه و تلاش بیشتر همه ی ما میشه.
ممنون از جناب سردبیر و تیمشون
اگر پیمانکار هر خطایی کرده یعنی از جانب مخابرات کوتاهی انجام گرفته و پیمانکار به خودش این اجازه رو داده که هر کار دلش خواسته انجام بده. شکایت چه کسی رو پیش چه کسی ببرن؟ زد و بندها مشهود هست. ناظر کنترل کیفی خارجی نیاز هست که وابستگی به استانها نداشته باشه و نامحسوس گزارش به تهران ارسال کنه. این همه کپی کاری از خارجی ها انجام دادیم الا کارهای خوب و به روز.
سلام
اتفاقا دقیقا اشتباه میکنی
اگر هر کدوم از این شرکتها بروند ادارت کار بابت دخالت مخابرات در مدیریت ها شکایت کنن مخابرات باید پاسخگو باشه
به مخابرات هیچ ربطی نداره که اونا از کی استفاده میکنن یا به چه کسی چقدر حقوق میدن.
در مقابل این شرکتها د رمقابل پرسنل باید پاسخگو باشن
همین قاطی کاری اشکال درست کرده
شرکتی ها نمیدونن از مخابرات گله کنن یا از شرکت خودشون
هیچ ارتباطی با شرکت خودش حس نمی کنه که طرفش بره لذا اونهم پولشو به جیب میزنه و میره
احساسی نظر دادن که نمیشه
مخابرات چرا باید ناظر بذاره که بره داخل یه شرکت دیگر را بررسی کند! پس اداره کار چکاره است؟
منتهی مخابرات گاهی این بوده گاهی اون!
گاهی در لشکر دشمن بوده گاهی در لشکر دوست
همون وقتی که در لشکر دشمن بوده, پیمانکاران هر کاری دلشون خواسته کردن و بعدش …. حالا شوربایی درست شده که ….
پیمانکار الان هیچ کنترلی روی نیرو نداره.کی حرف پیمانکار رو گوش میکنه؟ پیمانکار چطوری به پرسنلی حقوق میده که حرفشو گوش نکنن؟
در این میان مخابرات کیفیت می خواد؟ از کی؟ از شرکت؟ از نفر؟
نه عزیزم
ریزه کاری زیاد داره
مخابرات گاهی این بوده گاهی اون
اینجوری نمیشه
مگر میشه شما به نحوه کار پیمانکار نظارت نداشته باشی؟ اداره کار بیاد نظارت کنه؟ حرفها میزنی سردبیرجان. نمونه عرض میکنم در برخی بیمارستانهای خصوصی از طرف شرکت های خدمات کنترل کیفی که قرارداد بستن با بیمارستان به صورت نامحسوس میان با کارکنان و مردم صحبت میکنن و نظرسنجی میکنن. نتیجه رو محرمانه میفرستن برای مسؤلین. اینکه واضح هست مخابرات نتونسته و یا نخواسته بر عملکرد پیمانکار نظارت کنه. اگر بگیم مخابرات وظیفه نداره درسته ولی نتیجه چی شده؟
آخ آخ!
چرا اینقدر در سطح فکر میکنید!
چرا؟
واقعا گاهی نمی فهمم چرا …!
اگه مخابرات این وضعیت پرداختی به خدمات اول و شسکام رو درست سر ماه همزمان با حقوق کارکنان رسمی به حساب پیمانکاران محلی هم واریز می کرد
یعنی کاری که الان می کنه دقیقا هم زمان با خقوق رسمی ها حقوق پرسنل خدمات اول رو هم به حسابشون واریز می کنن! شرکتهای محلی هم می تونن دقیقا همون روز پول پرسنل رو پرداخت کنن! وقتی مخابرات قبلنا هر ۴ یا ۵ ماه یه بار به پیمانکار پول می داد توقع این که پیمانکار تا چه حد نقدینگی داره که مهرماه صورت وضعیت اردیبهشت ماهش رو پرداخت می کرد،
همه چیز رو هم از سطح خدمات اول یا شسکام در نظر نگیریم! حرف اول و آخر رو تو هر شرکتی نقدینگی می زنه!
ولی این که خدمات اول یا شسکام لااقل از بعد روحی و گستردگی شون تو مخابرات در نیرو احساس انگیزه تعلق داشتن می کنه از محسنات شرکتهای وابسته به خود مخابرات هست شکی نیست و این که این همه وسعت و پراکندگی پیمانکاران محلی با ورود شرکتهای خدمات اول کم میشه و اگه تمام فعالیت ها به این دو شرکت واگذار گردد نیازی به تهیه چندین صورت وضعیت در هر استان نیست و وقت امور مالی در سند زدن و چک کردن جداگانه خیلی کاهش پیدا می کنه به جای این که به هزار نیرو ده شرکت حقوق بدن تو هر استان یه سند به نام خدمات اول می خوره!!
باسلام بنده وتمام همکارانم درسطح استان از عملکرد شرکت های محلی کاملا ناراضی هستیم ولحظه شماری جت انتقال به شرکت های شستکام وتسی تی وان میکینم