مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

مدیرعامل مخابرات :برای تمدید پروانه مخابرات درخواست نامتعارف دارند

مخابرات ما – سایت تسنیم روایت مدیرعامل مخابرات ایران را برای تمدید پروانه مخابرات منتشر کرده است.

مخابرات ما- متن گفتگوی مهندس سلطانی مدیر عامل مخابرات ایران با سایت خبری تسنیم.

 

مجید سلطانی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم پس از طرح ارزیابی خود از مشکلات شرکت مخابرات، با تأکید بر ضرورت رویکردی تازه در مواجهه با نا بسامانی های این شرکت، اقدامات و برنامه های دوره مدیریت خود را تشریح کرد.

سلطانی که در بخش نخست این گفتگو به بیان چالش‌های این شرکت در یک دهه گذشته با تصمیمات مخرب دولت‌های قبل به ویژه پس از واگذاری پرداخته بود، در بخش دوم این گفتگو اقدامات و برنامه های شرکت بر اساس رویکرد جدید مدیریتی برای برون رفت از مشکلات انباشته مخابرات را تبیین و تشریح کرد.

وی یکی از مهمترین دغدغه ها و برنامه های خود در دو سال گذشته را تبیین مشکلات مخابرات در سطح دولت و مجلس دانست و گفت: در دولت سیزدهم تلاش کردیم با تعامل مسئولان دولت و مجلس مشکلات ایجاد شده در سالهای گذشته را توضیح دهیم و در این دو سال با نامه نگاری های متعدد و ارسال گزارش و همچنین دیدار با مسئولان ذیربط سعی شد ابعاد مختلف این مشکلات به صورت شفاف بیان گردد.

* بازماندگان دولت قبل در وزارت ارتباطات درپی تداوم سیاست غلط گذشته

مدیرعامل مخابرات افزود: در همین خصوص وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این دو سال اقدامات مناسبی برای جبران خسارت‌ها انجام دادند لکن بازماندگان دولت قبل در وزارت‌خانه به طرق مختلف به دنبال اجرای سیاست‌های غلط دولت‌های گذشته بودند.

وی افزود: انجماد تعرفه های خدمات تلفن ثابت طی سالهای گذشته و بالا بودن حق السهم پرداختی به دولت مخرب ترین سیاست برای مخابرات بود.

سلطانی با بیان اینکه مخابرات ایران مانند لوکوموتیو صنعت ICT است، خاطرنشان کرد: اگر این لوکوموتیو حرکت کند تمام صنعت به حرکت درخواهد آمد. امروز شرکت‌هایی که با آنها همکاری می‌کنیم در وضعیت بدی هستند، ما ۲۰۰ شرکت داریم از تولید کننده قطعات تا سوئیچ‌ها که با آنها همکاری می کنیم. کمک به این شرکت‌ها تنها ارائه تسهیلات نیست. مشتری اصلی  این شرکت‌ها ، مخابرات ایران است، اگر وضعیت شرکت مخابرات بهبود یابد وضعیت این شرکت‌ها نیز بهبود یافته و نه تنها نیاز داخل را تامین می‌کردند، بلکه می توانستند به کشورهای اطراف نیز محصولات و خدمات خود را صادر نمایند.

به گفته وی، در واقع راهکار احیای این شرکت‌ها، توجه ویژه به شرکت مخابرات است. فرض کنید کارخانه تولید کند اما چه کسی از آن خواهد خرید؟ اگر حق مخابرات داده شود ناراضایتی نیز از طرف ذینفعان ایجاد نمی‌شود، ضمن اینکه صنعت ICT نیز حرکت بهتری خواهد داشت.

* ثابت نگه داشتن تعرفه‌های مخابرات عمدی است

مدیرعامل شرکت مخابرات در خصوص تعرفه‌های تعیین شده برای مخابرات در مقایسه با سایر شرکت‌های دولتی افزود: حداقل تعرفه‌ای که در بازه ۱۰ ساله تا سال ۱۴۰۰ در شرکت‌های دولتی افزایش یافته است، شرکت برق با رشد ۹۵۰ درصد بوده است. تعرفه‌های پست ۲ هزار و ۶۰۰ درصد و گاز حدود هزار و ۳۰۰ درصد افزایش داشته است. با وجود این ارقام تعرفه مخابرات تنها ۳۵ درصد در بخش خدمات دیتای تجاری افزایش یافته است. به عبارت دیگر تعرفه‌ها در تمام حوزه‌ها رشد داشته و تنها جایی که به این شکل نگه داشته شده شرکت مخابرات است. به نظر ما این اتفاق واقعاً عمدی بوده و منجمد کردن تعرفه‌ها ضربه سنگینی به صنعت ICT زده است.

سلطانی گفت: اگر تغییرات تعرفه به درستی انجام می‌شد در پرداخت‌ها و توسعه متوازن هیچ مشکلی نداشتیم. این تنها بحث مکالمات صوتی است و در بحث دیتا به طور کلی چالش‌های بیشتری وجود دارد و اصلاً درآمدها و هزینه‌ها با یکدیگر همخوانی ندارند.

وی افزود: نکته دیگری که وجود دارد این است که در بخش تلفن ثابت به این دلیل که بازگشت سرمایه مناسبی وجود ندارد، در دنیا حاکمیت‌ها به اپراتورها کمک می‌کنند. به عبارتی به شرکت‌های خودشان برای توسعه زیر ساخت‌ها کمک می‌کنند. نمونه‌های آن نیز کشورهای آلمان، فرانسه، ایتالیا، مالزی و کره جنوبی است. با توجه به بررسی‌های انجام شده در این کشورها حدود ۴۰ درصد از هزینه توسعه زیرساخت ثابت از سوی دولت پرداخت می‌شود. بنابراین حاکمیت‌ها علاوه بر اینکه حق السهمی به اندازه سهم دولت از این بخش نمی‌گیرند بلکه کمک نیز می‌کنند.

* بالاترین حق السهم به دولت را در دنیا می دهیم

سلطانی افزود: در بخش سیار ۳۱ درصد از درآمد ناخالص را باید به عنوان حق‌السهم به دولت پرداخت کنیم. این رقم غیر از مالیات است. در واقع در روی کره زمین، بالاترین حق‌السهم را اپراتورهای ایران به دولت می‌دهند. در کشورهای مختلف بالاترین حق‌السهم تقریباً ۱۲ درصد بوده است. حال شما درآمد اپراتورهای کشورهای دیگر را با مخابرات ایران مقایسه کنید. به عنوان مثال عمان تل ۵,۲ میلیون مشترک سیار دارد و ما حدود ۸۰ میلیون مشترک سیار داریم. این کشور وسعت آن به اندازه یکی دو استان ما است. ما ۳۰ میلیون خط مشترک در کل کشور داریم، اما کل جمعیت تحت پوشش عمان تل ۲ تا ۳ میلیون نفر است.

سلطانی تصریح کرد: عمان تل درآمد سالیانه‌ای ۷ برابر و سود خالصی ۳ برابر مخابرات ایران دارد. این وضعیت اپراتوری در کشور ما است. اینگونه نیست که تنها مخابرات با این شرایط زمین بخورد. امروز با ۲۰۰ شرکت تولیدی داخلی ما قرارداد داریم. اگر مخابرات دچار مشکل شود کل این شرکت‌ها که بعضاً دانش‌بنیان نیز هستند با مشکل مواجه خواهند شد، کما اینکه هم اکنون به دلیل مشکلات مطالبات این شرکت‌ها را با تاخیر پرداخت می‌کنیم.

* کارخوب اما ناتمام دولت سیزدهم

مدیرعامل شرکت مخابرات با استقبال از رویکرد دولت سیزدهم به مسأله مخابرات گفت: بعد از ۱۲ سال میخکوب کردن تعرفه تلفن ثابت، با پیگیری‌های‌های فراوان، شورای رقابت در خرداد ماه ۱۴۰۰ مصوبه ۴۶۶ را به وزارت و شرکت مخابرات ابلاغ کرد، این مصوبه در کمیسیون تنظیم مقررات باید عددگذاری می‌شد اما تا پایان دولت دوازدهم، وزیر وقت در این خصوص جلسه‌ای برگزار نکرد.

وی گفت: پس از تشکیل دولت سیزدهم با پیگیری‌های زیادی که انجام دادیم وزیر ارتباطات در آذر ماه ۱۴۰۰، کمیسیون تنظیم مقررات را برگزار و معادله مصوب شورای رقابت عددگذاری شد. براساس ابلاغ معاون اول رئیس جمهور که در سه ماه ابتدای دولت ابلاغ شد، افزایش قیمت هرگونه کالا یا خدمات باید به تصویب ستاد تنظیم بازار برسد. لذا مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات به ستاد تنظیم بازار ارسال شد، در ستاد تنظیم بازار هشت ماه معطل ماند و نهایتاً در آخر مرداد ماه ۱۴۰۱، جدول هزینه نگهداری یک خط تلفن در شهرها و آن هم فقط در بخش خانگی ابلاغ شد، بدین ترتیب که تعرفه ثابت برای خطوط ثابت مسکونی در تهران ۲۰ هزار تومان، مراکز استان ۱۵ هزار تومان و شهرستان‌ها ۱۰ هزار تومان مصوب گردید، اما هزینه نگهداری ۵ میلیون خط روستایی و هزینه نگهداری خطوط تجاری بدون تصمیم باقی ماند. درحالی که شرکت‌های تجاری از طریق خطوط تلفن ثابت درآمدهای میلیاردی کسب می‌کنند اما مبلغی که پرداخت می‌کنند همانند مشترکین خانگی است.

مدیر عامل مخابرات افزود: در مورد خطوط تلفن دو هزینه وجود دارد، یک هزینه نگهداری و یک هزینه تماس. شرکت مخابرات برای آنکه حسن نیت خود را نشان دهد، با هماهنگی سازمان تنظیم مقررات پیشنهاد داد تا عدد حد‌اقل هزینه نگهداری پرداختی از سوی مشترکین به عنوان یک بسته مکالمه در اختیار مشترکین قرار دهد. به این ترتیب که مشترک تا آن سقف می‌تواند مکالمه رایگان داشته باشد (به جز مکالمات بین‌الملل) و تا این سقف نباید هزینه بیشتری پرداخت کند.

سلطانی گفت: اگر تغییرات تعرفه به درستی انجام می‌شد در پرداخت‌ها و توسعه متوازن هیچ مشکلی نداشتیم. این تنها بحث مکالمات صوتی است و در بحث دیتا به طور کلی چالش‌های بیشتری وجود دارد و اصلاً درآمدها و هزینه‌ها با یکدیگر همخوانی ندارند.

وی خاطرنشان کرد: از زمان تصویب مصوبه ۴۶۶ تاکنون شرکت مخابرات بالغ بر۶ هزار میلیارد تومان زیان دیده است که اثر مستقیم آن بر دوش کارکنان، بازنشستگان و مردم است، و لذا اخبار تجمعاتی را که همواره در یکسال گذشته از مخابرات می‌شنویم، حاصل سیاست‌های همان افرادی است که طی دهه ی گذشته تاکنون نمی‌خواهند شرکت مخابرات، کارکنان آن و صنعت وابسته به آن روی آرامش ببینند.

سلطانی با تشکر از وزیر ارتباطات برای ابلاغ مصوبه جدید محاسبه هزینه نگهداری خطوط ثابت خانگی افزود: این رویکرد وزارت می‌بایست تداوم پیدا میکرد چرا که با ارائه تخفیف رایگان مکالمات توسط این شرکت و نیز هزینه انجام نگهداری ۲۶ میلیون خط ثابت، آورده مالی برای مخابرات نداشته است و متاسفانه این عدم تعادل در برقراری هزینه و درآمد که از دولت قبل به ارث رسیده منجر به تاخیر در ایفای تعهدات شد. امیدوارم مسئولین امر در وزارت ارتباطات در تکمیل اقدامات سازنده دو سال گذشته، به مصوبه ستاد تنظیم بازار در مرداد ماه ۱۴۰۱ که تغییر حداقل هزینه نگهداری خطوط تجاری را به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تفویض کرد، توجه بیشتری کنند.

* ماجرای تمدید قانونی پروانه شرکت مخابرات

سلطانی در ادامه این گفتگو در پاسخ به سوالی در مورد حاشیه‌های پیش آمده در خصوص تمدید پروانه شرکت مخابرات ایران، گفت: به دلیل اینکه مدت ۱۵ ساله ی اعتبار پروانه ما رو به اتمام بود،ما از یک سال قبل برای تمدید آن اقدام کردیم و براساس قوانین و ابلاغیه های موجود، سازمان تنظیم مقررات باید این پروانه را تمدید می‌کرد، و برهمین اساس نامه رسمی سازمان تنظیم مقررات در آذر ماه سال ۱۴۰۱ در روزنامه رسمی آگهی شد، از این رو تمدید پروانه را به مدت ۵ سال اعلام کردند.

مدیرعامل شرکت مخابرات تصریح کرد: سازمان تنظیم مقررات اعلام نموده است که در خصوص برخی موارد نیاز به تنظیم الحاقیه می‌باشد که به پروانه تمدید شده اضافه می گردد سپس یک تفاهم‌نامه در اردیبهشت ۱۴۰۱ برای ما ارسال کردند. در این تفاهم‌نامه تعهداتی باید می‌دادیم. شرکت مخابرات به این دلیل که تفاهم‌نامه آورده‌ای برای شرکت نداشت، مدیران شرکت به این نتیجه رسیدند که تفاهم‌نامه تعهدات بسیار زیادی را اضافه می‌کند و در آینده جرایم زیادی را به شرکت تحمیل خواهد کرد. با توجه به اینکه سهامدار عمده حافظ منافع تمام سهامداران و صرفه و صلاح شرکت است، شرایط نامتعارف در پیشنهاد جدید سازمان تنظیم مقررات را نپذیرفت.

وی افزود: ذکر این نکته ضروری است که وزارت ارتباطات برای ابلاغ مصوبه ستاد تنظیم بازار پیش شرط‌هایی را مطرح کرد که از آن جمله امضا یک الحاقیه به پروانه فعالیت بود. این الحاقیه می‌گوید یک و نیم میلیون پورت فیبر نوری و بازسازی سیستم انتقال درون استانی به تعهدات قبلی اضافه شود. به این ترتیب اجرای خود این الحاقیه تا پایان سال ۱۴۰۳ که از ما بابت آن تعهد می خواهند، به اندازه همان هزینه نگهداری که اضافه کردند برای ما هزینه دارد. در نتیجه ما همچنان در زیان قبلی می مانیم.

سلطانی افزود: این در حالی است که مقرر شده، مطالبات پرسنل از محل ابلاغ هزینه نگهداری خطوط ثابت (مصوبه ۴۶۶) پرداخت شود.

مدیر عامل شرکت مخابرات در خاتمه گفت: در زمانی که ما به مخابرات آمدیم وزیر وقت ارتباطات به طور مدام اعلام می‌کرد که سهامدار عمده برای توسعه شرکت سرمایه‌گذاری نکرده است. در همان زمان پاسخ دادیم که دولت چقدر باید سرمایه‌گذاری می‌کرده و سهامدار عمده چقدر باید سرمایه‌گذاری می‌کرد؟ امروز خود دولت ۲۰ درصد در مخابرات سهم دارد، ۲۰ درصد نیز سهام عدالت است که تحت مدیریت خود دولت است. به این ترتیب دولت ۴۰ درصد سهم دارد. سهامدار عمده ۵۰ درصد سهم به اضافه یک را دارد و سایر سهام در اختیار مردم است. بنابراین اینکه گفته شود سهامدار عمده سرمایه‌گذاری نکرده است حرف غلطی است. باید ببینیم که پس از خصوصی‌سازی چه کسی بیشترین سود را برده است و به اندازه همان سهم باید سرمایه‌گذاری انجام می داد.

 

1451540cookie-checkمدیرعامل مخابرات :برای تمدید پروانه مخابرات درخواست نامتعارف دارند

Please rate this

0 1 2 3 4 5
57 نظرات
  1. محمد می گوید

    امروز ۱۹ مهر ۴۰۲ کارمندان مخابرات حقوق نگرفتن کارمند مخابرات چه گناهی کرده

  2. عباس می گوید

    اگه جای حق بشینیم تنها صنعتی که افزایش نرخ نداشته مخابرات و دیتا بوده و تجربه نشون داده وقتی شرکت سرکوب بشه زیر ساخت کشور سرکوب شده

  3. همکار می گوید

    هرکس بیاد مشکلات ریشه ای هست .حرفاش واقعیتهای شرکت هست و و باید ساختاری و ریشه ای حل شود. فقط این بره اون بیاد نیست.

  4. امیرحسین می گوید

    مخابرات شرکت دولتی هست ولی نمی‌دونم چرا به فکر این هستند که سود رو به دولت نپردازند.حقوق های همین مدیران مخابرات رو چک کنید متوجه میشوید که پول های مردم و سرمایه دولتی مردم کجا میرود.دولت هم داره باج میده چون شرکت و اجرا کننده ای به بزرگی مخابرات نداریم و خود این دولت و دولت های قبلی از ناچاری پروانه مخابرات را تمدید میکنند.با سرمایه مردم مخابرات رشد کرده و یه شرکت مافیایی شده و خود معضلی شده برای مردم.

  5. رضا می گوید

    متاسفانه در زمان فروش مخابرات خیانت بزرگی شد .
    اولا پولی که گرفتن از محل فروش به اندازه ارزش املاک مخابرات نبود.
    دوماً اقساط رو از محل درآمد شرکت وبا فشار به پرسنل و تعطیلی توسعه پرداخت کردن.
    سوما اومدن قسمت ارتباط سیار رو جدا کردن وپرسنل وهزینه ها رو به بخش ثابت منتقل کردن الان و ….
    کلا خصوصی کردن یک شرکت که برای دولت سود ده بود یک خیانت بزرگ بود

  6. منوچهر می گوید

    همه مشکلات بر سر اینکه از مردم بیشتر پول بگیره آقای مدیرعامل .یعنی تلفن ثابتی که اصلاً استفاده نمیکنی ماهی ۲۰هزار تومان پول بدهی .جناب مدیرعامل با این فروش دیتا و فروش مکالمه حدود ۸۰میلیون خط تلفن همراه هنوز هم بودجه از دولت میخواهی . واقعاً شما چه مدیر عاملی هستی تو حرفات فقط دولت قدیم که گفته پول زیادی از مردم نگیرید بده دولت سیزدهم هم همین میگه ولی کو گوش شنوا

  7. ناشناس می گوید

    اوایل واگذاری که درآمد خوب بود اصلا رو توسعه کار نکردن درآمد هاروسهامداران بیرون کشیدند باید اون موقع برای این روزا فکری میکردند افزایش تعرفه رو بخاطرطرح ایثارگران وزارت قبول کرد که مخابرات اجرا نکردحالا مخابرات بره دوباره اگه تونست تعرفه رو افزایش بده!!!!

  8. فاضل۰۹۱۷۱۷۳۷۵۹۸ می گوید

    با سلام.اینجانب می توانم با یک پیشنهاد در بخش تجاری ماهانه ۳۰۰ الی ۴۰۰ میلیار تومان در بخش ثابت درآمد ایجاد نمایم .طرح را به دفتر مدیر عامل ارائه که با من تماس بگیرند ولی خبری نشد.جناب سردبیر آمادگی دارم که در جلسه ای ویدیو کنفرانس با مسئول مالی و تجاری و بازاریابی طرح را ارائه دهم و تضمینی درآمد ثابت را افزایش دهم.

  9. ناشناس می گوید

    اگر این مدیر عامل کو رئیس هئیت مدیره از شرکت بروند مخابرات در ست خواهد شد

  10. ناشناس می گوید

    مدیرعامل بیچاره نمیدون فرزند کدوم سردار نیروی انتظامی را با قضیه ایثارگران در مخابرات استخدام کنه و حق نیروهای بدبخت شرکتی را به هم رزمان خودش بده

  11. مجتبی می گوید

    داری زیان میدید خوب مال بد بیخ ریش صاحبش پس بدید به دولت وخلاص

    1. فنی نگهداری می گوید

      کاش بهمین سادگی بود از خواندن کامنت ها فهمیدم خیلی ازکارکنان از ماجرای وضع بد مخابرات خبر ندارن و سطحی نگاه میکنند به ماجرا.
      دولت روز اول نباید بخش ثابت رو به خصوصی واگذار می کرد الانم فقط داره به مخابرات فشار میاره که بخوره زمین ازون طرف وزارتی های بازنشسته هم شرکت زدن و دنبال رقابت با مخابرات هستندو دارن ده ها هزار خانوار مخابراتی رو از نون خوردن میندازن واقعا این وضع رو باید دولت تمام کنه و از مخابرات حمایت کنه برخی هنوز نمیدونن ماهی چند ده میلیارد دولت به زور حق خودشو ور میداره و کاری به حقوق ما نداره ما مسلمانیم حق و حقوق ما رو هم باید لحاظ کنه اگر درامد نیست هیچ کس نباید سود کنه اگر هم هست باید برای همه باشه

  12. مسیح می گوید

    خوب با این اوصاف که مدیر عامل محترم جناب آقای سلطانی فرمودن چرا مخابرات رو به دولت برنمیگردونن . یکبار از صحبتهای مدیر بابت برگشت بخش خصوصی با عملکرد ضعیف چه از نظر ما کارمندان وچه از نظر مردمان فهیم ایران به دولت صحبت نکردن. نتیجه میگیریم نظرات مدیرعامل فرار رو به جلو یا همان تفکرات مدیران قبلی مثل فیضی و صدری و … هست. اینجا فقط کارکنان بدبخت باحفوق حداقل مزدی شرکتی باید جور این مدیران انتسابی را بکشند . این مردم مردمان شریفی هستن فقط مظلومن خبال نکنید نمیفهمن با دوتا سخترانی و تشر رفتن و حرف از اخراج کارکنان مشکلات شرکت رو وارونه جاوه دادن هست انشاله خدای تعالی سخن حق و کارکنان شریف را به جایگاه اصلی برگرداند آمین

  13. روستایی می گوید

    مخابرات بیشترین درآمد دارد اما مطالبات بازنشتگان نمی دهد

  14. جواد می گوید

    همه گرفتاری ما از هیات مدیره ومدیر عامل غریبه با سیستم هستش خوب مرد حسابی وفتی میبینی اینهمه مشکلات رو وکاری هم از شما بر نمیاد استعفا بدبن برین مگر اینکه نفعی داشته باشبن

  15. امیر می گوید

    با سلام و احترام
    در کل توضیح های اقای مهندس سلطانی تقصیر را به گردن دولت قبلی انداخته است در صورتی که در دولت قبل و مدیریت های قبلی مخابرات اینقدر مشکل حقوق و توسعه و غیره نداشتیم از صحبت های ایشان معلوم میشه که فقط درامد مکالمه تلفن ثابت را میبینه و هیچ صحبتی از درامد adsl نمیکنه الان که دولت و مجلس به قول شما یکی هست چرا چرا مشکلات مخابرات اینقدر زیاد شده است شما که از دولت کنونی دفاع می کنی پس چرا از حق و سهمش برای توسعه به مخابرات چیزی نمی دهد.
    مخابرات خصولتی همینه ما که می دانیم پول های مخابرات کجا میره حداقل حقوق ما را درست بدهید باقی راه حل باشه برای درامد بیشتر خودتان الان دنیا دنیای رسانه و راستگویی هست.
    اول هزینه ها بعد برداشت درآمد نه اینکه از جیب ما درآمد بردارند….فقط توجیه می کنن

  16. زاپاتا می گوید

    مخابرات را دو دسته کردید.درامد را که همراه اول است.بخش تلفن ثابت که درآمد ندارد و یا درآمدش کم است.اشتباه از همین جا شروع شد.مخابرات باید در امدش یکجا باشد.تا ببینید.در آمد و هزینه ها متعادل خواهد شد.مخابرات را در یک مزایده بدون رغیب تصاحب کردید.به یک دهم قیمت واقعی.مخابرات مرغ تخم طلا بود..اگر از تخم افتاده .بعلت مدیریت از جنس نظامی است.مدیر باید از جنس مخابرات باشد.تا راهکار را بفهمد.زاپاتا

  17. ادم ابوالبشر می گوید

    اخه تو هنوز اسم بیشتر شهرهای ایران را نمی دانی. کره . والمان . ایتالیا . کجا . اونا میان برای تو توضیح میدن چکار کردیم . بعد تو کجا المان وایتالیا و غیره کجا . سیصد سال از هر لحاظ از ما جلوترند . خوته با این کشورهای دم دستی مقایسه بکن ببین اونا کجا ن ما کجاییم . جیگر .

  18. بسم الله القاصم الجبارین می گوید

    مگر هزینه پالس تلفن ثابت افزایش نیافت قرار بود مطالبات بازنشستگان را پرداخت بکنید .مثلا توسعه شبکه بدهید . نه توسعه دادید نه مطالبات پرداخت کردید . خدا روحتان را سیاه بکند

  19. شارمین می گوید

    مدیر عامل مخابرات درس میگه مشکلات مخابرات زیر سر دولت هست فقط داره به مخابرات سخت میگیره و دوستانی که میگن سلطانی مقصره بدونن یکی از فشار های دولت اینه که مخابرات کارمند زیاد داره و تعدیل نیرو کنه این سخن خود دولته

  20. علی می گوید

    باید تمامی مدیران مخابرات راعوض بکنن

نظرات بسته شده است.