مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

نامه دستیار وزیر ارتباطات خطاب به رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد

مخابرات ما-

بسمه تعالی

برادر ارجمند حضرت حجه الاسلام شیخ صفدر پناهی

رئیس محترم شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد”

سلام علیکم”

احتراما؛ در جلسه اخیر بررسی علل و عوامل آسیبهای اجتماعی با حضور ائمه جمعه استان، مبحثی مطرح شده پیرامون اثر بسته های رایگان دیتا باند پهن شبانه بر سبک زندگی ایرانی – اسلامی که این امر حسب نتیجه گیری بعمل آمده منجر به تغییر رفتار جامعه شده است!

ضمن تقدیر و تشکر از همه حضار که از دغدغه مندان عرصه فرهنگی، دین و دنیای شهروندان ایران اسلامی هستند و از جهت تنویر اذهان حضرات نکاتی چند تقدیم حضور می گردد. امید است که مقبول طبع افتاده و در جریان برخی تلاشهای فرزندان سخت‌کوش انقلاب اسلامی در وزارت ارتباطات قرار گیرند.

۱- بسته رایگان شبانه در اپراتور همراه اول بعنوان اپراتور اول کشور و ایرانسل نداشته و حذف گردیده و بسته های شبانه از ساعت ۲ تا ۷ صبح و صبح ها از ساعت ۶ تا ۱۲ ظهر با قیمت پایین‌تر برای گروه‌های خاص با کاهش قیمت سرویس دیتا ارائه شده است.

۲- علت انتخاب این ساعات جهت ارائه این بسته ها مدیریت بهینه منابع و افزایش بهره وری از تجهیزات و شبکه می باشد و همانگونه که مستحضر هستید توجه بیش از پیش به مقوله افزایش راندمان و بهره وری بواسطه اهمیت ذاتی آن بارها مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته است.

به عبارتی شایان ذکر است بسته رایگان به تعبیر مصطلح آن دیگر وجود خارجی ندارد.

۳- حسب دغدغه مطروحه و با عنایت به پیگیری بعمل آمده به استحضار جنابعالی می رساند مخاطب این بسته های ‌شبانه خاص بوده و به نیم درصد متقاضیان کل بسته های دیتا هم نمی‌رسد فلذا این فرض که وجود این بسته ها باعث تغییر رفتار جامعه شده است گزاره ای بدور از واقعیت می باشد.

۴- نکته اصلی و قابل اعتنا در این حوزه وظایف ذاتی سایر متولیان و مجریان عرصه فرهنگی، و تولید محتوا از جمله سازمان صدا و سیما، وزارت ارشاد‌ و…می باشد.‌

۵- در غیبت فعالیت درخور در حوزه تولید محتوا و اقدامات فرهنگی برای مواجهه با فرصتها و چالشهای شبکه های اجتماعی و آسیب های متناظر با این پدیده توسط سایر عناصر کلیدی این عرصه، وزارت ارتباطات که وظیفه ذاتی تامین زیرساخت اینترنت کشور را دارد، با توجه به خلاء موجود و ضرورت تولید محتوای بومی و درخور شأن کاربران، اخیرا با تاکید وزیر محترم، در حوزه کودک و نوجوان بصورت فرابخشی به این حوزه ورود جدی پیدا کرد، و اتفاقا با استقبال خوب تولید کنندگان نیز روبرو شده است.

۶- نظر به حسن نیت مجریان و وعده نصرت الهی به کسانی که در مسیرش گام بر می دارند، امید است که برکات و پیامدهای آن در آینده بصورت ملموس و محسوس قابل مشاهده بوده و در این راه دست همه دغدغه مندان تعالی انقلاب اسلامی را به گرمی فشرده، و ازخداوند متعال عزت و سرافرازی ملت عزیز و تسهیل امور را تحت عنایات خاصه حضرت ولی عصر(عج) و عمل به منویات رهبر معظم انقلاب خواستارم.

با تجدید احترام

سید فرزاد نجات نیا

دستیار وزیر در امور ارتباطات مردمی

1000020cookie-checkنامه دستیار وزیر ارتباطات خطاب به رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.