مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

سازمان فضایی بازوی اجرایی وزارت ارتباطات است.

مخابرات ما-

محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم امضای تفاهم‌نامه با وزارت علوم در بخش فضایی با اشاره به فعالیت‌های این دو وزارتخانه در بخش هوافضا اظهار کرد: وزارت علوم و ارتباطات همکاری خوبی را با یکدیگر آغاز کردند و اکنون اکوسیستم فضایی در حوزه علمی و دانشگاهی شکل گرفته است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره چگونگی ساخت ماهواره‌های مختلف گفت: ساخت ماهواره‌ها از دانشگاه‌های کشور آغاز می‌شود و سازمان فضایی به عنوان نماینده وزارت ارتباطات کار پرتاب ماهواره‌ها را انجام می‌دهد و پژوهشگاه فضایی هم در این راه به او کمک می‌کند.

وی ادامه داد: این دو نهاد فضایی به عنوان سر منشا اصلی و حلقه واسط دانشگاه‌ها و وزارت ارتباطات هستند.

به دستور رئیس جمهور فعالیت‌های صنعت فضایی آغاز شده اند

آذری جهر‌می درباره ساخت ماهواره‌ها در شرایط تحریم بیان کرد: در شرایط سخت تحر‌یمی توانستیم ماهواره‌های مختلفی را بسازیم و در مسیر رشدی که جوانان در آن قرار دارند پیش برویم، اکنون دستاورد‌های صنعت فضایی در حوزه پایش محصولات کشاورزی، کنترل بیماری‌ها و مدیریت بحران بسیار موثر هستند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره استمرار فعالیت علمی در کشور گفت: در عرصه فضایی باید تک تک جوانان را حمایت کنیم و در حال حاضر به دستور رئیس جمهور فعالیت‌های صنعت فضایی آغاز شده اند.

وی درباره ماهواره‌هایی که تا کنون در  پژوهشگاه فضایی ساخته شده‌اند بیان کرد: ماهواره ناهید، پارس و سها ماهواره‌هایی هستند که در پژوهشگاه فضایی ساخته شده‌اند و قرار شده تا در آینده‌ای نزدیک آزمایشگاه‌های علمی و پژوهشگاه‌های فضایی با یکدیگر فعالیت خود را پیش ببرند.

1002850cookie-checkسازمان فضایی بازوی اجرایی وزارت ارتباطات است.

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.