سیستم CRM متمرکز مخابرات راه اندازی شد.
مخابرات ما – اعلام رسمی راه اندازی سیستم CRM کشوری توسط مهندس صدری مدیر عامل شرکت مخابرات ایران ما را بر آن داشت تا در مورد موضوعی صحبت کنیم که مدتی است ذهن همه را بخود مشغول کرده است.
اما پیش از این صحبت ها ضمن تشکر و سپاس از تیم های مختلفی که برای تحلیل طراحی آنالیز و راه اندازی این سیستم تلاش کرده اند می خواهیم بدانیم مشکلاتی که استانها در رابطه با این سیتم دارند چیست.
در مواردی طراحی سیستم بر مبنای اصول تئوریک ساده ای بنا شده که پاسخ نیازمندی های سابق برخی استانها را نمی دهد.
بطور مثال:در استانی تقدم مشترکین ثابت و ای دی اس ال ثبت می شد.یعنی مشخص بود در این مرکز، یا کافو چه تعدادی از متقاضیان در ردیف درخواست قرار گرفته اند.
در سیستم جدید چنین امکانی وجود ندارد.در عین حال نمی توان آن را بعنوان نقص سیستم تلقی کرد ولی قطعا می تواند بعنوان یک آپشن موثر در اختیار کاربر قرار گیرد.
نوشتن این متن هرگز بعنوان کمبودهای سیستم نیست بلکه می خواهیم آپشن های اضافه را بر اساس نیازهای سابق یا جدید کاربران طراحی کنند.
حرف آخر اینکه کاربر، در اینجا استانها و کارکنانشان، متقاضی سیستم، پرداخت کننده هزینه راه اندازی آن و استفاده کننده نهایی هستند.در همه جای دنیا کاربر مهمترین جزء سیستم است. لذا باید به نیازهای کاربر بعنوان یک نیاز برخورد کرد نه بعنوان یک خواسته مازاد که امکان فراهم کردنش نیست.
خدا نگذرد از كسي كه crm هاي خوب استاني را نابود كرد و به جاي آن يك crm افتضاح را جايگزين كرد. ميترسم نامش را ببرم آقاي سردبير بدش بيايد و ….
در حال حاضر چیزی بنام سی آر ام متمرکز کشوری نداریم. برای سرویس ای دی اس ال که همان سامانه پارتاک است و صرفا سی آر ام تلفن ثابت متمرکز شده است. مادامیکه برای سرویس های متفاوت، سی آر ام های متفاوت داشته باشیم مدیریت مشتری میسر نخواهد شد. با این حال متمرکز سازی سی آر ام یکی از سرویس ها که اینجا سرویس تلفن ثابت است قدمی رو به جلوست.
لطفا دقت در خبر رسانی
جناب آقای صدری
با سلام
اگه منظورتون از CRM متمرکز همون شسکام و پارتاک و استان تهران که اخیرا نویسنده اش اومده دیتامین رو هم نوشته که واقعا افتضاحن
برید ببینید از همون صفحه اولش دچار مشکلن اگه هم منظور چیز دیگه ای هست ما که ندیدیم ولی قول میدم این یکی هم مثل 3 تای دیگه با زد و بند بالا اومده
تنها راه حل CRM متمرکز اینه که یا وژن خارجیش رو بگیرید و به ناچار هزینه هاش رو متحمل بشین ولی یه چیز خیلی خوب دارین یا اینکه به توان نیروهای داخلیتون تکیه کنید درسته که ممکنه طول بکشه اما مزایای اون پشتیبانی دائمی بدون منت بار مالی و اختصاص مبلغ به مراتب پایین تری به یه عده جوون که هم در آینده یه پدر بیامرزید برای شما هم کمک به یه عده جوون برای بهتر شدن اوضاعشون منتها امان از یه عده اهل سایه ک نمیدونمشما هم تحت تاثیرشون هستید یانه !!!
اگر منظور از crmشسکام هستش واقعا ناراضی هستیم،
البته به لحاظ تعاریف و آیتم هایش که 70 درصد آن کاربردی هستند و عملا کار می کنند ولی با این حجم مراجعه کنندگان به مشترکین و پاسخگویی سریع به ارباب رجوع یا موارد دیگر سرعت لود بسیار پایینی دارد،
همچنین کارشناس نرم افزار در مرکز استان هیچ کمکی نمیتواند به مشکلات آن و رفع آن انجام دهد و عنوان میکند که “ما تیکت زدیم و منتظر رفع هستیم”
این راقبول داریم که crm قبلی استانها دارای مشکلات زیادی بوده و 80 درصد مشکلات فعلی ناشی از برگردان و انتقال اطلاعات ناقص از crm قبلی است ولی با این حال انتظار ما از سازمانی با ابهت مخابرات این است با توجه به آپدیت لحظه ای اطلاعات،
1_منوهای تعریف شده به تناسب هر واحد به درستی کار کنند و ثبت درست و گزارشات خروجی درست و مناسب داشته داشته باشد.
2_ سرعت لود صفحات بسیار بالایی داشته باشد
3_در صورت نقص یا مشکل در اطلاعات و عدم اصلاح در واحد مربوطه، با سرعترین زمان ممکن اصلاح انجام شود و از پیچیدگی اداری و نامه نگاری پرهیز شود.
4_محیط برنامه بسیار ساده و خسته کننده است و در نگاه اول از برنامه نویس برنامه بسیار انتقاد میشود.
میدانیم هزینه صرف شده برای این برنامه ها بسیار زیاد است، پس برنامه ها باید حداکثر کارآیی و جذابیت و در عین حال راحتی کاربر را داشته باشد
از خواب بیدار شوید آقاجان
کاربر نهایی برای خریدار مخابرات یعنی مزاحم
یعنی سرجهازی ، یعنی مادرزن پیری (کارکنان) بهمراه نو عروسی زیبا (مخابرات و ثروت سرشار املاک و سیستم مخابراتی آن)
مثل سخنان ما و شما باصاحبان ظالم مخابرات مثل اینست