وضعیت امروز ما این است! انتظار بهبود داریم؟ (یک جو وجدان بیدار!)
سردبیر-
مخابرات ما – وضعیت امروز ما را دیگر همه می دانید! شاید دیگر خواجه حافظ شیرازی هم بی خبر نباشد!
برای یک رفع خرابی ساده تلفن، باید چند تا آشنا و چند تا واسطه در طی روزهای متفاوت پیدا کنیم تا احتمالا یه ری ست ساده یا سر قیچی ساده مشکل را حل کند!
برای ثبت نام تلفن و گرفتن یک شماره ساده در مرکز تلفن با وجود آشنا دو ماه تمام چرخیده ام!
رئیس مرکزش در مقابل اعتراض من می گوید: این سیستمی است که خودتان گذاشته اید!
اصلا شما فرض کنید من خودم رئیس آن مرکز باشم! سیستم های خود کنترلی ما کدام جهنمی است؟ چرا هیچکس سراغ این خرابی ساده نیامده است که واقعا دو هفته است مشکل مردم حل نشده؟!
اصلا فرض کنید که من عامل خرابی و نارضایتی در مخابرات باشم، عوامل کنترلی ما کجاست؟
برای مشکلات ای دی اس ال، هیچ نمی گویم! خسته شدم از بس نوشتم!
این از مسائل کوچک ماست!
.
وقتی مشکلات را ردیابی می کنی می بینی یک مامور شبکه فاتحه تمام مدیریت تو را خوانده است!
می گوید برای رفع خرابی به شماره همراهی زنگ زده که در زمان ثبت نام در مشخصات تلفن ثبت شده! چون او جواب نداده پس …..!
بله! … پس در مشخصات خرابی ثبت شده است: موبایل جواب نداد! مشترک شناسایی نشد!
یکی نیست بگوید این موبایل از آن صاحب خط است! خط در اختیار مستاجر است! موبایل چه ربطی به خرابی آن دارد؟
ای وای!
حالا برو مدیر منطقه باش! برو مدیر عامل باش! برو معاون شبکه باش! وقتی یک رئیس مرکز و کارگر شبکه این چنینی داری، دودمانت بر باد است!
.
نارضایتی کارکنان را دنبال می کنم! با خودم می گویم شاید نارضایتی وجدانها را خواب کرده!
می بینم …. آنقدر نارضایتی کارکنان زیاد است که چند بار از سوی ستاد بازرس فرستاده اند! بازرسی کرده اند! اما کو نتیجه بازرسی؟ چرا اعلام نمی شود؟ چرا یقه کسی را نمی گیرند؟
حتما باید میلیاردها تومان سرقت شده باشد تا کسی دنبالش برود؟
آبرو, اعتبار، اعصاب و عزت مردم ارزشی ندارد؟ این سارقان احساس و عزت مردم نباید دنبال شوند؟
.
اینها را هم انتظار داریم مدیر منطقه استان حل کند؟ شاید هم انتظار داریم مدیر عامل شرکت مخابرات ایران حل کند؟
.
یعنی یک جو وجدان بیدار برای ما کارکنان نمانده است تا کار مردم را ، یا کار همکاران را به چاه نیندازیم؟
.
خدایا! یعنی در این سرزمین برای ما نیم جو وجدان بیدار نمانده؟ وجدانی که وقتی در پایان روز به خانه می رویم خواب راحت را به ما هدیه کند؟
مخابرات ما- برای کسانی که مدت سربازی را در جبهه بوده اند مشکلاتی ایجاد شده که واقعا توجیهی برایش نداریم.
بطور مثال کسانی که کارت ایثار از ارتش گرفته اند چند خان مهم را طی کردهاند.از یگان خود نامه گرفته اند سپس به نیروی زمینی در تهران تحویل داده اند و پس از مدتی کارت ایثار آنان صادر شده و به آدرس منزل ارسال گردیده
حالا مدیریت های نیروی انسانی استانها مکلف شده اند این کارت ایثار را نپذیرند و دوباره از نیروی زمینی استعلام بگیرند.
واقعا که!
نیروی زمینی و ارتش بطور کلی جواب هیچیک از استعلام های کتبی را نمی دهد وقتی من کسی را فرستادم گفته شد: فقط حضوری!
یعن یچه؟
نیروی زمینی دیرتر از بقیه مراکز دیجیتالی شده اند اما با این همه امکانی را فراهم کرده است که برای دارندگان کارت ایثار با وارد کردن کد ملی همه اطلاعات لازم را به شما می دهد از جمله کد رهگیری!
این هم مستنداتش که از سایت ارتش تهیه شده است: