مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

از سرعت لاکپشتی اینترنت در روستا‌ها تا قطعی یکساله ADSL در میرکی

مخابرات ما-

قطعی یکساله ADSL در محله میرکی و سرعت پایین اینترنت در روستای هیچان بسیاری از خدمات بانکی، اداری و آموزشی را در روستای هیچان مختل کرده است.

ملنگ رئیسی یکی از اهالی محله میرکی هیچان گفت: امروزه بسیاری از امور روزمره بشر امروزی به اینترنت وابسته است و کلیه امور بانکی از طریق این شبکه گسترده صورت میگیرد.

وی گفت: بیش از یکسال از قطعی خطوط تلفن ثابت و ADSL محله میرکی می‌گذرد، اما تلاش‌ها و پیگیری مردم این محله برای اتصال مجدد شبکه بی نتیجه مانده است.

رئیسی یکی از معلمان مدرسه فجر میرکی درباره مشکلات این مدرسه افزود: بسیاری از امور مدرسه مثل ثبت نام، دریافت بخش نامه‌ها و مکاتبات اداری از طریق اینترنت صورت می‌گیرد و قطعی اینترنت اختلالات بسیاری در روند مکاتبات اداری ایجاد کرده است.

محمد رئیسی از فرهنگیان میرکی نیز گفت: دانشجویان این منطقه برای ثبت نام، انتخاب واحد و بررسی نمرات دانشگاهی با مشکل مواجه هستند و ضروریست که مسئولین برای رفع این مشکل هر چه سریعتر اقدام کنند.

سعید رئیسی از اهالی روستای هیچان نیز بیان کرد: در چند ماه اخیر سرعت اینترنت در روستای هیچان به شدت کند شده به طوری که دانلود یا آپلود یه عکس کم حجم به سختی انجام میشود.

عبدالرحمن رئیسی دهیار روستای هیچان ضمن تایید قطعی شبکه تلفن ثابت و ADSL محله میرکی و کندی سرعت اینترنت در هیچان گفت: سرقت کابل‌های مسی خطوط تلفن ثابت در یک سال اخیر باعث قطعی اینترنت در محله‌های جلال آباد، میرکی و حصارک شده و این امر مشکلات زیادی را برای اهالی این سه محله بوجود آورده است.

وی اضافه کرد: به دلیل شرایط جغرافیایی محلات ذکر شده از اینترنت ۳G همراه اول نیز بی بهره هستند.

دهیار روستای هیچان گفت: تاکنون مکاتبات بسیاری در سطح شهرستان و استان برای رفع این مشکل صورت گرفته است، اما تا کنون نتیجه‌ای حاصل نشده است.

رئیسی بیان کرد: یکی از شروط مخابرات برای اتصال مجدد شبکه تلفن ثابت محله‌های مذکور و جلوگیری از سرقت مجدد کابل هاحفر کانال و اتصال شبکه به صورت زیر زمینی است که از توانایی دهیاری خارج است.

دهیار هیچان با اشاره به مشترکین بالای اینترنت در روستای هیچان خواستار راه اندازی اجرای طرح فیبر خانگی FTTH شد و گفت: با اجرای این طرح علاوه بر افزایش سرعت اینترنت در روستا شبکه محلات میرکی، جلال آباد و حصارک نیز ترمیم و بازسازی خواهد شد.

1007740cookie-checkاز سرعت لاکپشتی اینترنت در روستا‌ها تا قطعی یکساله ADSL در میرکی

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.