مخابرات در التهاب -زمستان 96 (1)- اشفته بازار قبل از ورود مدیران جدید.
نویسنده: آرشیان
مخابرات ما- از امروز سعی می کنیم هر روز یک مطلب با عنوان “مخابرات در التهاب- زمستان 96” برای بررسی شرایط مدیریت جدید در مخابرات به رشته تحریر درآوریم.
ما هرگز نمی توانیم تحلیل درستی از کارکرد مدیران جدید داشته باشیم بدون اینکه شرایط ورود آنان را در نظر بگیریم.
بنابراین اجازه بدهید در چند سطر شرایط دی ماه 1396 را بررسی کنیم:
1- آشفته بازاری در مدیریت مخابرات در زمستان سال 1396 ایجاد شده بود که هر روز شایعه جدیدی می شنیدیم.
2- مهندس خضردوست بعنوان عضو هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران، نامه معرفی گرفت ولی هرگز در جلسه هیئت مدیره شرکت نکرد.مگر روز آخر …
3- درگیری که بین نمایندگان دولت و نمایندگان سهامدار عمده رخ داده بود باعث شده بود جبهه گیری ها افزایش یابد.
4- دولت انواع و اقسام فشارها را به مخابرات وارد می کرد تا بتواند به سهامدار عمده نشان دهد بدون دولت نمی تواند کاری از پیش ببرد.
وزیر ارتباطات در 14 دی ماه گفت: وزیر ارتباطات: انحصار شرکت مخابرت در فروش اینترنت به خطوط PCM و ONU رفع شد
5- اواسط دی ماه زمزمه ورود مهندس صدری به مخابرات شنیده می شود.او رقیبی بسیار قدرتمند از شرکت فولاد بر سر راهش دارد.اما وزیر ارتباطات از او حمایت می کند.
6-مخابرات ما در یک نظرسنجی نشان می دهد مدیران فعلی در طی دو سال گذشته برای اینکه کارکنان به رویاهای خودشان برسند کاری انجام نداده اند.
7- مخابرات ما در 15 دی وقتی کاندیداهای اعتماد مبین را برای هیئت مدیره می بیند می نویسد: (طنز امروز- هوشمندی وزیر و مدرسه پیرمردهای اعتماد مبین!)
8- 16 دی همچنان وزیر ارتباطات بر کاندیدای خود بعنوان مدیر عامل اصرار می کند.طنز امروز- هوشمندی وزیر و مدرسه پیرمردهای اعتماد مبین!
9 – مخابرات ما در خبری از قول خوانندگانش نوشت : شما نوشته اید – اصرار وزیر ارتباطات بر گزینه ای که در رایتل زیان داده!
برای اولین بار صراحتا نام کاندیداها برده می شود.مهندس صدری مدیر عامل رایتل، کاندیدای وزیر ارتباطات است.
10- هفدهم دی ماه نام دکتر صفری بعنوان رئیس هیئت مدیره مخابرات برده می شود.دکتر شرافت نیا نیز نامش هست.
11- هجده دی ماه مخابرات ما نوشت: ما مدیر عامل نداریم! سپس زمان سنجی روی صفحه اصلی خود گذاشت تا دوران بی مدیر عاملی در مخابرات بدقت شمرده شود.مدتی است که دکتر سرائیان بعنوان معاون وزیر معرفی شده و از مخابرات رفته است.
12- قنبری رئیس هیئت مدیره مخابرات در استان تهران می گوید: «نگاه شرکت باید اول به کارکنان و بعد از آن سهامداران و مشتریان باشد؛ با ایجاد انگیزه و رفع مشکلات کارکنان، مشتریان و سهامداران نیز رضایت خواهند داشت.»
اما دیگر بنظر می رسد برای گفتن این حرفها بسیار دیر است.بزودی تیم مدیریتی جدیدی معرفی می شود.گفته می شود دکتر قنبری به کانادا خواهد رفت.
13- دوشنبه 18 دی ماه مخابرات ما وعده می دهد فردا خبرهای تازه ای بدهد.ضمن آن می نویسد فرنگ بجای صدوقی می آید.نام دو تن از اعضای هیئت مدیره سیار را نیز بصورت غیررسمی اعلام کرد.او نوشت هنوز اعتماد مبین روی دکتر صفری بعنوان رئیس هیئت مدیره اصرار دارد.
14-بیستم دی ماه :صف مدیران در مخابرات ایران و سیار کامل شد! اعلام اعضای هیئت مدیره./ فرنگ مدیر عامل جدید ارتباطات سیار کیست؟/
15- 21 دی ماه: ایستنا: صفری، رفیعی، شهسواری، جباری و یافتیان هییت مدیره جدید مخابرات ایران را تشکیل میدهند
16- 24 دی: روابط عمومی مخابرات می گوید سه شنبه تودیع و معارفه است.
17- بیست و هفتم د یماه – سکه مخابرات بنام صدری ضرب خورد. اولویتهای “مجید صدری” مدیرعامل جدید شرکت مخابرات ایران چیست؟/ بدرقهی خاص، پس از دوازده سال برج نشینی همراه اول/
18- پس از معارفه مدیران جدید, مخابرات ما در مطلبی از قول خوانندگانش خطاب به مدیر عامل جدید شرکت مخابرات ایران نوشت : شما نوشته اید- آقای مدیر عامل خیر مقدم! … اما مگر خدا به دادمان برسد!
*************
بله! مگر خدا به دادمان برسد آقای مدیر عامل!
این بهترین تیتری بود که می شد در آن روز با توجه به بحرانهای موجود نوشت.
آن روز مخابرات با دولت دعوا داشت. شرکتهای زیرساخت روابط خصمانه با مخابرات داشتند.قوانین مخابراتی و فروش اینترنت برای شکستن انحصار مخابرات و به ضرر مخابرات بود!
از سوی دیگر کارکنان حتی بقدر ذره ای به سیستم اعتماد نداشتند و هر لحظه انتظار می رفت گروهی در اعتراض به موردی تجمع کند!
التهاب در در و دیوار مخابرات بالا می رفت! … حالا نوبت مهندس صدری, دولت و اعتماد مبین بود که خودی نشان می داد@
*************
ادامه دارد ….
طبقه بندی مشاغل؟؟؟؟!!!!
سلام سردبیر محترم
این تیتر و مطلب که تاریخچه مخابرات در یکسال اخیر را ارائه میدهد ، بسیار جالب و شایسته قدردانی از سردبیر عزیز جناب آرشی است
همکاران مخابراتی محترم ، لطفا موضوع مخابرات را کلی دیده و تحلیل کنید تا راه حل اساسی و کامل مشکلات بدست آید ، با جزئی نگری هر روز پسرفت خواهید داشت!
نه اینکه مشکل خود را عنوان نکنید ، اینکار را بکنید ، اما راه حل تمام مشکلات جزئی و از جمله مشکل شما ، فقط در یک راه حل کلی برای همه و همه مشکلات نهفته است
و مهمترین موضوع اینی که تا تک تک کارکنان و بازنشستگان و مدیران این آگاهی را پیدا نکنند
مشکل پابرجاست و روز بروز هم بر شدت و حدت آن افزوده خواهد شد
با سلام
این حق ایثارگری ۳/۴ خدمت سربازی به کجا رسید ؟؟ کدام استانها معوق را دریافت کردند ؟؟؟ کدام استانها نگرفته اند ؟؟؟ در چه مرحله ای است لطفا استانها که میدانند اطلاع رسانی کنند ؟؟
با سلام
وعده های وزیر محترم به بازنشستگان چی شد ؟ چرا تفاوت رفاهیات بازنشستگان را نمیدهند ؟؟ چرا مصوبه حقوق ودستمزد کارکنان شرکت مخابرات مصوب 1389 را اجرایی نمیکنند ؟؟ چرا احکام رفاهیات از سال 1388 تاکنون را برای شاغلین وبازنشستگان اجرا نمیکنند ؟؟ سا ل 1397 دارد به پایان میرسد تاکی باید منتظر بمانیم فقط حرف وشعار این یکسال چیزی دیگری ندیدیم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
هنوز باید بگوئیم : خدا به دادمان برسد!
این بهترین حرفی است که می توان زد با توجه به بحرانهای موجود!
امروز مخابرات در دام دولت گیر افتاده. هر چه وزیر بخواهد همان موقع مخابرات اجرا می کند!
سازمان تنظیم مقررات دنبال جریمه کردن مخابرات بخاطر عدم توسعه در مناطق شهری است.
زیرساخت هیچ قدمی در رفع اشکالات حقوقی فیمابین برنداشته است!
کل اینترنت مخابرات از زیرساخت گرفته می شود و این اینترنت هیچ کیفیتی ندارد و در حال نابود کردن خدمات مشتریان مخابرات می باشد! تازه اینچنین اینترنتی را نخست همراه اول استفاده می کند و ته مانده اش را به مخابرات های استان ها برای ارایه سرویس ثابت می دهند. ظاهرا هییچ امیدی به اصلاح وجود ندارد!
سایه حذف مبالغ آبونمان چندماهی است بالای سرمان است و هیچکس هیچ کار مفیدی انجام نمی دهد و با این شیوه نهایتا باید منتظر برگرداندن مبالغ به مشتریان باشیم!
از سوی دیگر کارکنان ذره ای به سیستم اعتماد پیدا نکرده اند و هر لحظه انتظار می رود گروهی در اعتراض به موردی تجمع کند! پتانسل اعتراض و تجمع و حق خواهی زیاد و زیادتر شده است. هدف اقدامات انجام شده عوام فریبی و تنها عزیز کردن مدیرعامل بوده است مگر نه هیچ کار اساسی و درستی در خصوص نیروی انسانی انجام نشده است.
التهاب از در و دیوار مخابرات بالا می رود! … حالا نوبت به تغییر مدیران منطقه رسیده است تا با این روش بازهم پشت چنین تغییراتی، مشکلات مخابرات پنهان باقی بماند و مدیرعامل وزیر کماکان برای روز مبادا باقی بماند@
فکر می کنم دو موضوع رو بهم مرتبط کرده اید که در موقعیت فعلی تا آنجا که من خبر دارم – ممکنه کامل نباشه- مربوط نیستن
این سایت فقط تعریف و تمجید از مهندس صدری را بلد است، چرا نمی گوید که این همه بچه های شرکتی را امیدوار کردید چرا به وعده طبقه بندی مشاغل عمل نمیکنید؟؟؟
یه مدیر کامل قول میدهد عمل میکند؟
این همه بچه ها و خانواده هایشان را امیدوار کردید ولی بعد حالشان را گرفتید؟؟
آيادر متن بالا تعريفي از آقاي صدري مي بينيد؟ ايا فقط بايد انتقاد کرد و عملکرد مثبت ديده نشود؟
علت شکست طبقه بندي را بايد در انتخاب افراد ليست طبقه بندي جستجو کرد. چه واجد شرايط بودند يا نه در نهايت موجب اعتراض افراد جا مانده از ليست و عدم اعتماد به ليست شد و اين شد بهانه اي براي شکست طرح.
سرکار خانم محترم
اظهار نظر در این سایت خوشبختانه اگر محترمانه و مخالف اصول رسانه ها نباشد آزاد است
بنا به همین موضوع میبینید که کامنت جنابعالی نیز منتشر شده است
۱. همین انتشار کامنت جنابعالی نشان میدهد که مطلب جنابعالی صحیح نیست!
چون اگر سایت طرفدار و مدافع و تعریف و تمجید گر از مدیرعامل محترم شرکت مخابرات ایران بود ، کامنت شما را منتشر میکرد
۲. اگر وقت مطالعه داشتید و مطالب و کامنتهای انتقادی فراوان نسبت به سیاست کلی (تحت فشار سهامدار عمده)مدیرعامل را میخواندید ، چنین اظهار نظری نمی فرمودید
۳. هیچ کسی و هیچ سایت و فضای مجازی مصون از خطا نیست و قضاوتی اگر صورت پذیرد باید مجموع کار را در نظر گرفت
با یک عکس قضاوت خطاست و کل فیلم را باید دید!
مجموع عملکرد سایت که اخبار و اطلاعات در مورد ارتباطات و مخابرات را منتشر میکند ، موجب افزایش اطلاعات از اخبار و رویدادهای شرکت مخابرات و مسائل مرتبط با آن برای خوانندگان میباشد و این مفید است
کامنتهای خوانندگان که اکثرا از همکاران محترم مخابراتی هستند و بعضا مدیران محترم فضای مطرح شدن مشکلات و پیش نیاز گفتگو و آگاهی و با نیت خیر مدیران محترم ، انشاالله قدمهای مفیدی در جهت حل مشکلات است
رهاورد این سایت ب ای همگان باید” آگاهی” باشد
زیرا تمام مشکلات در پرتو آگاهی قابل حل است
با احترام ، برادر قراردادی مخابراتی جنابعالی
سپاسگزارم
اصلا من هم از این بهتر نمی توانستم جواب بدهم
حرف دل ما بود
خوشحالم که اعضایی منصف دقیق در سایت داریم