مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

متن کامل نشست مطبوعاتی مهندس صدری با اصحاب رسانه/و پرسش و پاسخ.

پخش زنده نشست خبری برخط مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با اصحاب رسانه در صفحه اینستاگرام مهندس صدری و مخابرات ایران وشبکه اجتماعی آپارات، امروز ساعت 10 صبح
https//:www.instsgram.com/tci.ir
www.aparat.com/tci.ir
instagram.com/sm_sadri

 

مهندس صدری در حال گفتگوست.

او می گوید:

  1. ما سعی کرده ایم مراجعات مردم را کاهش دهیم.البته با استفاده از نرم افزارهای مختلف.
  2. در 118 سعی کرده ایم همیشه یک نفر باشد که به زبانهای خارجی شماره تلفن ها را بگوید.
  3. بسیاری از شماره ها بدون کارکرد بود.این شماره ها را دوباره به چرخه کار و درآمد مخابرات برگزداندیم (حدود یک میلیون شماره)
  4. بهبود عملکرد سامانه 2000 و افزایش درگاه های پرداخت از تمامی بانک ها
  5. خدمات فیبر را گسترش خواهیم داد.امادگی داریم برای توسعه آن
  6. برای اولین بار sla سطح نقره ای ایجاد کردیم. امید داریم برای همه عملیاتی شود.این امر موجب افزایش درآمد ما شده.
  7. با fcp ها تعامل خوبی داریم
  8. ما می خواهیم به فضای آی تی و آی سی تی کمک کنیم نه اینکه سهام شرکت ها را بخریم.
  9. روستائیان به سایتی مراجعه کنند و درخواست های تلفن ثابت را اینجا بنویسند ما با زمان مناسبی خدمات خواهیم داد.
  10. ما بنگاه اقتصادی هستیم و سود بیشتری می خواهیم اما با تعامل بیشتر با شرکت هایی مثل اف سی پی ها میخواهیم به این سود برسیم.
  11. برای افزایش رضایتمندی مشتریان تجاری تلاش کردیم
  12. از شهریور روند کاهش مشترکین ای دی اس ال جلویش را بگیریم.
  13. ادغام شرکت های استانی از شهریور 96 انجام شد. سطح فعالیت را تا مرکز پایین بردیم و عمق دادیم.
  14. بهبود شاخص ها و برنامه ها پاسخگو بودن مدیران در تمامی لایه ها
  15. ارتباط خوبی با نماینده ها داشتیم. با مراکز مختلف.اما از حق مخابرات کوتاه نیامده ایم. سعی کرده ایم ارتباط خوبی داشته باشیم و بحث های حقوقی را سامان بدهیم
  16. معاونت منابع انسانی: ما تنها شرکتی هستیم که به بازنشسته هایمان چیزی بنام رفاهیات پرداخت می کنیم.از آبان ما بصورت کامل به همه بازنشسته ها دادیم این مبلغ قبلا بخشی از رقم تصویبی بود. ما دین داریم به بازنشسته ها توانستیم به 43 هزار نفر مبلغ جدیدی بدهیم. تلاش می کنیم معوقه از ابتدای سال را بدهیم اما احتمالا در شش ماهه اول سال آینده خواهد بود. امیدواریم بتوانیم فکری برای معوقه هشت ساله شان داشته باشیم.
  17. منابع انسانی: ما حدود 50 نفر داشتیم که عضو هیئت مدیره بودند ولی با ادغام شرکت ها سمت هایشان از بین رفت. اینها با سمت مشاور کار می کردند برخی بازنشسته شدند برخی هم سمت گرفتند در داخل سیستم. خوشحالم که مشاورین خارجی را حذف کردم.کارشناسان ما قابلیت و توانایی این را دارند که خودشان کارها را انجام دهند لذا دیگر مشاور خارجی نداریم. خودم از این کار رضایت قلبی دارم.
  18. صرفه جویی در حوزه منابع انسانی: استفاده از تکنولوژی مثل ویدئو کنفرانس بجای ماموریت های استانی تا تهران.استفاده بهینه از امکانات کردیم.سفرها در معاونت نیروی انسانی حدود 180 میلیارد تومان هزینه ها را کاهش دادیم
  19. ما صندوق 6 درصد داریم.6 درصد حقوق پرسنل و 6 درصد هم شرکت به آن واریز می کند.متاسفانه چون مدیر منطقه و مدیران در حقیقت مدیر صندوق بودند هر وقت پول کم داشند از این صندوق پول برمی داشتند این غیر قانونی است. همه پول صندوق ایثارگران را داده ایم بدهی نداریم.برای اجرای آیین نامه خودشان به دادن وام اختصاص می یابد. همین روند برای صندوق 6 درصد هم ادامه خواهد یافت.برداشت از این صندوق توسط مدیران غیر قانونی است.
  20. بازنگری و بهبود فرآیند انتصاب.برای هر سمت مدیر منطقه دو سه نفر را معرفی می کند بورس یا مصاحبه می شوند بعد یک نفر انتخاب می شود. ترجیحا هم از همان محل باید پیشنهاد بدهند. در هر حوزه از خود حوزه استفاده می کنیم تا رشد کنند.
  21. حدود 1000 مدیر داریم بالای 4 سال در یک سمت هستند. این آدم ها ارزیابی می شوند (نفری 17 سال مدیر یک قسمت است)در کارهای اجرائی 4-5 سال بیشتر جواب نمی دهد یا طرح ها را اجرا کرده یا کاری از او برنمی آید نفرات ارزیابی می شوند اگر ارزیابی مثبت باشد بصورت افقی جابجا می شوند یا عمودی. اگر ارزیابی مثبت نباشد جایش را باید به دیگری بدهد.
  22. پارسال قول دادیم همه تا 25 ام حقوق بگیرند.حتی پیمانکاران و نفرات آنها. این را اجرائی کرده ایم.
  23. فاصله بین مدیران ما و پرسنل ما کم باشد. در اتاق ما نباید بسته باشد بروی پرسنل
  24. در زنجیره تامین/تمام مناقصات را دو مرحله ای یا یک مرحله ای روزنامه کردیم تا همه شرکت کنند.
  25. تخصیص ارز/تنها اپراتوری بودیم که چهار تا ال سی با ارز دولتی باز کردیم
  26. 180 میلیارد تخفیف گرفتیم از شرکت ها.
  27. معاونت شبکه/ اینترنتی که می گرفتیم از 66 نقطه بود.از اف سی پی ها هم اینترنت می گرفتیم در حالیکه باید به گیت وی اصلی وصل می شدیم.حالا اینها را به 5 نقطه در 4 شهر تبدیل کردیم تا کیفیت ما رابهبود بدهد.
  28. معاونت شبکه/مصرف اینترنت مشتریان 61 درصد و اینترنت بین الملل 51 درصد رشد داشته. و افزایش 4 برابری روی اینترنت داخلی
  29. حمایت از پیام رسان های داخلی
  30. افزایش ظرفیت شبکه
  31. اجرای وای فای عمومی در 300 نقطه
  32. در پروژه potn که های تکنولوژی است و خارجی ها انجام می دادند حالا با شرکتی داخلی انجام می دهیم. حدود 600 لینک تولید داخل داریم که از وندورهای خارجی می گرفتیم.
  33. ما می خواستیم توسعه عقب نیفتد. با وجود مشکلات ارزی و خرید خارجی با استفاده از توان سندیکاها توسعه را انجام داده ایم ضمن اینکه می خواهیم از تولید داخل استفاده کنیم در لایه اکسس و مودم سفارشات خوبی از شرکت های داخلی داشته ایم که امیدواریم اجرائی شود. (خبرنگاران اعتراض می کنند. می خواهند سوالاتشان مطرح شود بجای این گزارش.)
  34. در حوزه مالی/ پیمانکاری داشتیم که از سال 88 طلبکار بوده.سعی کردیم به مرور بدهی پیمانکاران را بدهیم
  35. در حوزه مالی/سهام ترجیحی آزاد شد. وام های گرفته را تسویه کردیم. وام 100 میلیاردی گردشگری از این نمونه ها بود. حسابهای ما دیگر متمرکز شده.
  36. از وقتی که گرفتم عذرخواهی میکنم.برخی خبرها مجمعی بود حالا سوالت را جواب می دهم

روزنامه اطلاعات- (ارتباط قطع شد سوال مشخص نشد)یکی 4 سال پیش ثبت نام کرده پولش داده نشده طلبکار است.(خبرنگار می خواهد بجای 50 هزار تومان پول بیشتری به مشترک بدهد)

مهندس صدری- اگر به مشترکی بدهی داشته باشیم می دهیم. من بنگاه بانکی نیستم پول با سود به کسی نمی توانم بدهم

*

سوال-کاهش آبونمان انجام شد یا نه؟ چرا برای شرکت گاز حکم دیوان عوض شد ولی برای شما نه؟ / در بورس در این مدت 4 درصد افزایش درآمد داشته اید آیا برآوردی داشته اید؟

مهندس صدری- در حکم دیوان در حق مخابرات اجحاف شد.به ما هم اجازه ندادند صحبت کنیم.این رای برای ابطال مصوبه دیوان داده شد لذا ما نشد دفاع کنیم.

واقعیت این است که این کار صد در صد به ضرر مخابرات است.توسعه هزینه بر است.هزینه های مخابراتی بالاست. تعرفه ما هم ثابت است. این بحث آبونه خیلی به ضرر مخابرات تمام می شود ما مجبوریم قانون را اجرا کنیم داریم قانون را عملیاتی می کنیم ما در کنار آن به کمک سهامداران در این زمان میخواهیم کاری بکنیم.این آبونه اسمش است ولی در حقیقت هزینه نگهداری است.شما هر کار فنی انجام دهید هزینه نگهداری دارد.اسمش اشتباه انتخاب شده.این خط منزل شما نیروی انسانی برای نگهداری دارد.

بنظر من دیوان کمک خواهد کرد که بتوانیم رای را برگردانیم. البته سازمان تنظیم و حقوقی مخابرات هم دنبال آن است.

بورس/در یک سال گذشته تلاش ما این بوده که با بورس ارتباط خوبی داشته باشیم.حداقل جایگاه قبلی رو حفظ کنیم.درآمد ما 8 درصد درآمد عملیاتی 6، هزینه ها 5 و هزینه عملیاتی 6 درصد رشد داشته.

سود عملیاتی ما 38 درصد رشد داشته که با توجه به شرایط جاری کشور خوب بوده. سود خالص ما بالای ده درصد بوده. اما معتقدم جایگاه ما خیلی بالاتر از این باشد.باید امسال 6400 میلیارد درآمد داشته باشیم. که امیدواریم به آن برسیم.پارسال 5700 میلیارد بوده.رشد هم نداشته.

امسال اگر با تغییر مدیریت به رشد برسیم برای سهامداران هم خبر خوبی خواهد بود.

ما برای سهامداران خودمان آفر خوبی تعریف می کنیم که به سهامدار حس خوبی بدهیم.

ما تابحال باندلی بین ویس و دیتا نداشتیم امروز این باندل را تعریف می کنیم.همین حوزه را با همراه اول هم شروع می کنیم.

خدمات آی پی بیس باعث شده در سیستم های مختلف اختلاف نبینیم

*

سوال-سیتنا- در حمایت از نیروی انسانی برنامه های داشته اید.چقدر موجب افزایش راندمان شده؟

پاسخ مهندس صدری- خروجی ما همینقدرکه هر قسمتی به اهدافش برسه بنظر من راندمان خوب کاری است. حرف ما با پرسنل بر اساس برنامه تکلیفی است. حداقل کاری که می توانیم بکنیم افزایش انگیزه کارکنان است و اینکه بدانند جزو اولویت اول ما هستند.

*

سوال- خراسان- 3500 میلیارد تومان سپرده مردم بابت سی کارت و تلفن ثابت بوده.چه تصمیمی برای آن دارید؟ چرا رقمش متفاوت است؟

پاسخ مهندس صدری-

((اینستا قطع شد جواب از دست رفت))

*

سوال- همینکه از سال 89 داریم معوقات را می دهیم یعنی می خواهیم پول مردم را بدهیم. همانطور که مراقب حق مخابرایتم نمی خواهیم حق هیچکسی به مخابرات بیاید. مخابرات شرکت بزرگی است گاهی از این مسائل پیش می آید طبق مقررات آنچه باید بدهیم خواهیم داد.

در مورد بروزرسانی/اکثر مراکز بروز شده اند در کرج هم همینطور است.اگر مشکلی هست بگویید زمان بندی به شما میدهم.

ما برای همه چیز سعی می کنیم زمان بندی بدهیم.متعهدیم سر زمانش انجام دهیم.کاهش تعرفه هم باید بگوییم مخابرات باید تعرفه هایش را افزایش بدهد.ولی ما تابع قانون هستیم ولی بدانید که کاهش تعرفه بیش از این به صلاح ما نیست و ضرر دارد.

*

سوال- پایین بودن کیفیت اینترنت مخابرات.

پاسخ مهندس صدری- ما کیفیت مان خیلی بهتر شد. یک تستر بزرگ سرویس خودم هستم.اگر جایی مشکلی هست بگویید پیگیری میکنیم.ما استنباطمان این است که بهتر شده

*

سوال- شما چه نمره ای بخودتان از نظر رضایت مشتریان می دهید.

پاسخ- آقای بیدخام میگوید 70 درصد اما با آنچه شما می گویید فاصله داریم باید به آن برسیم.

*

سوال- قرار بود پی سی ام ها جمع شود.در تهران نداریم ولی شهرستان ها جمع نشده. سوال بعدی خبر فروش املاک بود.تا قسط تمام نشود نمی توانید بفروشید

پاسخ – ما قسط مان تمام شده یک شرکت کاملا خصوصی هستیم.بدهی های قبلی هم کم کم آزاد می شود و فکرمان در راه توسعه صرف می شود.

در مورد پی سی ام داریم برنامه را انجام می دهیم.اما نکته مهم این است که در استانها برخی جاها عملا مشتریان اف سی پی ها ریجکت می شدن لذا نارضایتی بالا می رفت.اخیرا بخشنامه کردیم که هر طرحی دارند در مخابرات، باید فکری برای این مشترکین بکنند.نباید اف سی پی ها را ناراضی کنیم.

با اف سی پی ها تعاملات خوبی داریم با اکثرشان تعامل خوبی داریم.مثلا سرویسی گرفته بودند رگولاتوری و اف سی پی و … هر کسی حرفی می زد.همان بدهی که قبول هم داشتند نداده بودند دوسال بود ما دریافت نداشتیم از آنها. رقابت باید سالم باشد.

در مورد املاک هم تیم جدید جلوی فروش املاک را گرفتیم که به بدهی ها نرود.یک حساب جدا ایجاد کردیم هر چه فروش برود پولش به همان حساب می رود برای توسعه.یعنی افزایش سرمایه ایجاد می کند .

*

سوال- صباغی- دیباچه- برای پورت خالی مشکل داریم به سختی پورت می گیریم یک سال در صف بودم.

مهندس صدری- با 2020 تماس بگیرید.از نظر من مشکلی وجود ندارد اما هر کسی مشکل دارد با 2020 تماس بگیرد پیگیری می کنم.

.ادامه سوال- سه تا مرکز را نام می برد .

*

سوال ایستنا-طاهری- ارتباط خوبی با رسانه ها نداشتید.ما فکر می کردیم شاید حرفی برای گفتن نیست.

پاسخ- روزی که آمدم بعنوان وظیفه پاسخگوی سوالات به رسانه ها من بودم.معاونین چنین اختیاری ندارند. چون می خواستیم وحدت رویه ایجاد شود و نظر سازمانی غالب شود بر نظریه شخصی.

اما اینکه ارتباط شما با ما کم شده باید تقویت شود.کانال های ایجادی ما کم نیست خبرها در پورتال شرکت یا فضاهای شبکه های اجتماعی اعلام می شود 70 درصد خبرها امسال افزایش داشته.

*

سوال- بهتر نیست مسئول خبر رسانی بگذارید؟

پاسخ – آقای بیدخام یا من هستم جواب می دهیم.

*

مهندس صدری در پاسخ به سوالی در مورد فیبر نوری می گوید: می خواهیم تا آخر امسال به 350 هزار برسیم قیمت ما کاهش داشته نسبت به گذشته

*

سوال- قبل از شما در راهبرد ادغام سیار و ثابت مطرح شد تکلیف آن چیست؟

(نماینده مخابرات ما سوالی پرسید از من که حواسم پرت شد…)

پاسخ – ما سعی میکنیم از نیروهای جوان استفاده کنیم تعداد بازنشستگان انگشت شمار است دنبال نیروهای کیفی هستیم ما بخش خصوصی هستیم گاهی از توان بازنشستگان هم می توانیم استفاده کنیم.

*

مستکین- مدیران پیام رسان داخلی گفتند که با شما همکاری هایی دارند.فاز اول پیام رسان ها همان پیام معمولی را می دهند و در فاز دوم صوت و تصویر می برند. آیا این همکاری به ضرر شما نیست؟

پاسخ مهندس صدری- در پیام رسان ها هم صحبتهای خوبی شد …

(ارتباط آپارات قطع شد.قبلا اینستا هم قطع شده بود)

*

سوال- حذف قبض چه زمانی انجام می شود؟ بدهی به پیمانکاران چقدر است؟

پاسخ. حدود پرداختی از طریق قبض یک درصد است اما دنبال آن هستیم که قبوض را حذف کنیم.مرکزی رفته بودم خانمی گله می کرد که چرا قبض نمیاد.او قبض می خواست.باید علائق مردم شناسائی شود.تا انجا که می شود علاقه داریم قبض صادر نکنیم.

زیر بیست هزار تومان هم قبض صادر نمی کنیم.باید کامل حذف کنیم اما دیتا بیس ما باید کامل باشد. مثلا پیام های قبضی یک مشترک برای موبایلی می رفته است که شش ماهه قطع بوده! ما مقصر نیستیم اما امکانات نگهداری این داده ها باید فراهم باشد.

باید شرکت هایی بیایند که اجازه برداشت پول قبض از حساب مشترکین را داشته باشند الان این در حال انجام است.از طریق بانک هم برای شما پیام مناسب می آید …

*

سوال- خبرنگار مصر است زمان بگیرد برای حذف قبوض مثلا اردیبهشت 98-

پاسخ- اما مهندس صدری می گوید تقریبا برای 15 میلیون نفر قبض صادر نمی کنیم (50 درصد مشترکین)

*

مهندس صدری در مورد بدهی به پیمانکاران می گوید- ظلم است به پیمانکار که چهار سال است کار کرده و از برنامه اش برای پرداخت یکسان به تمام پیمانکاران توضیح یمدهد.

*

سوال- خبرنگار ایرنا از یزد- افزایش قیمت دلار چقدر دارائی مخابرات را افزایش داده؟ با افزایش قیمت ارز در قراردادها تغییری داده اید؟

پاسخ- دو کار کردیم.یکی مصوبه ای داشتیم برای تعدیل در قراردادها بقدر 5 درصد مثبت و منفی که به تولیدکننده ها کمک کند.توانستیم قراردادها را مدیریت کنیم.

قیمت ارز تاثیر داشته فیبر نوری 6-7 تومانی الان 28 هزار تومان است.باید بتوانیم مدیریت کنیم تا تاثیری بر روند توسعه نداشته باشد.خوشبختانه اینطور بوده

اما تعدیل در ريالراردادها را برای همه اجرا می کنم.

روند کاهش تعرفه؟ از این هم پایین تر؟ برای ما امکان ندارد.البته ما درآمد را به بخش های دیگر می بریم .

*

سوال- اطلاع رسانی در مناطق چطور انجام می شود؟

پاسخ-هماهنگی داخل سازمانی بین مدیر منطقه و روابط عمومی رخ خواهد داد و پاسخ خواهند داد در استان ها.

.

سوال- سال آینده افزایش تعرفه داریم؟پیشنهاد شما چه بوده؟

پاسخ- امیدواریم.تلاشمان را داریم می کنیم پیشنهادی داده ایم. نمی توانم بگویم. ما تابع سازمان تنظیم مقررات هستیم ولی واقعا با این تعرفه ها نمی توان توسعه داشت خواهش می کنیم تنظیم مقررات آن را تغییر دهد.

.

سوال- سرویس مخابراتی -اینترنت نامحدود – چند سال سعی شد اینترنت نامحدود حذف شود.برخی مشترکین اصرار داشتن بر استفاده از آن.

پاسخ- مصوبه 266 است را برای همه محدود کرد ما هم شامل آن می شویم.

*

سوال- اینترنت مخابرات قطع و وصلی زیاد دارد.گفته می شود باید خسارت به مشترکین داده شود آیا شما خسارتی داده اید؟

پاسخ- خسارت می تواند بصورت آفری باشد معین. جمع آوری مشترک برای ما هزینه دارد درست مثل جذبش. ریزش هم هزینه دارد.

*

سوال- تکنیک شما برای پاسخ به سوالات جالب است برای بقیه کلاس بگذارید.

آقای واعظی . جهرمی رقم پول مردم در دست مخابرات چقدر است؟

پاسخ- اجازه بدهید بررسی کنیم بعدا اعلا می کنیم.

*

سوال- این هم همان تکنیک است ها!

*

احمیان-خبرگزاری دانشجو- از حس خوبی که در ما ایجاد کردید تشکر می کنیم از جمله حذف مشاورین خارجی.در همین راستا ما چقدر در صنعت مخابرات وابسته ایم؟ ارتباط شما با نخبه های دانشگاهی چطور است؟

پاسخ – ما نسبت به حوزه موبایل وابستگی خیلی کمتر است.در ثابت خیلی از تجهیزات داخلی است.همین پروژه های بزرگ که با وندور خارجی داشتن قرارداد می بستن ما هر دو پروژه را به تولید کننده داخلی دادیم. مناقصه گذاشتیم شرکت های دانش بنیان برنده شدند.

برخی وابستگی ها بصورت لایسنس است.در ثابت درصد کمی داریم ولی در موبایل زیاد است.

در شرکت باز است هر کسی بخواهد در این زمینه فعالیت کند ما آماده ایم.OSS ما بر خلاف بسیاری از اپراتورهای دنیا داخلی است.

با دانشگاه پلی تکنیک شریف و .. ارتباط خوبی داشته ایم در مناطق ارتباط خوبی دارند با دانشگاه ها امیدواریم کمک کنند روی توسعه ما.

درصد خیلی بالایی وابستگی نداریم بالای 70 درصدش داخلی است 30 درصد کارهای وندوری است که امیدواریم در داخل نیازها رفع شود.

*

سوال- پیگیری مشکلات گاهی به نتیجه نمی رسد پاسخگو نیستند. شفافیتی در مصرف اینترنت ما وجود ندارد اپراتورها در مورد حجم بسته ها اطلاعات دقیقی نمی دهند.

پاسخ- ما در ثابت 2020 و همراه اول 9990 را در نظر گرفته ایم اگر موردی بوده که جوابش قانع کننده نبوده به بازرسی ما یا همراه اول شکایت کنید.

*

سوال- من دوست دارم سیستمی شفاف داشته باشید که به مشترک بگوید چقدر مصرف کرده و چگونه.

پاسخ- ما این فرآیند را داریم.اگر کسی بخواهد دنبال این برود جواب به او می دهند.

*

سوال- سامانه کسب و کار- دو سال پیش معاون مخابرات در مورد وای فای همین 300 نقطه را اعلام کرده است. من فقط در فرودگاه این را دیده ام.

پاسخ- من خودم دو ماه پیش دویست نقطه داریم.تا هفته آینده لیست این سیصد نقطه را در سایت می گذاریم می توانید ببینید. بعدا به هزار نقطه می رسد.

*

سوال- هزار نقطه کی اجرا می شود؟

پاسخ- در شش ماهه 98.

*

گلستان- جعفری – تشکر میکنیم بابت برگزاری ویدئو کنفرانسی این پرسش و پاسخ.برنامه حمایتی شما از استانها چیست/ دغدغه شما در فضای مجازی چیست؟ دعوت به حضور در استان.

پاسخ -ما می خواهیم ضریب نفوذ ثابت را بیشتر کنیم.فیبربر نوری 2540 کیلومتر فیبر کشیده ایم  ضریب نفوذ  ثابت  و همراه تلاش بیشتری می خواهد.

دغدغه اصلی من شرکت مخابرات است نه فضای مجازی. آن متولی خودش را دارد.

ما هم به وظایف خود در این حوزه عمل می کنیم.

*

سوال- پیش بینی شما از درآمد سال آینده؟

پاسخ- ما تعهدی به بورس داریم ممکن است سال دیگر افزایش دهیم.باید از آقای جهرمی تشکر ویژه ای کنیم برای مصوبه اقتصاد مقاومتی.بجای اینکه پول به خزانه برود به مسیر توسعه می آید و کمک بزرگی به اپراتورها در حوزه توسعه است.

*

سوال- آذربایجان غربی- طرح طبقه بندی مشاغل و تعیین وضعیت نیروهای شرکتی؟ با توجه به اینکه آذربایجان غربی استانی مرزی است برای روستاها و مرز چه برنامه ای دارید؟

پاسخ- طرح طبقه بندی پرسنل خودمان را جلو می بریم انجام می دهیم.در مورد دو شرکت شسکام و خدمات اول باید توضیح بدهم

این دو شرکت ما سهامدار هستیم ولی این مدیران شرکت باید پاسخگوی پرسنل خودشان باشند قبلا آنها فقط پول می گرفتند حقوق پرداخت می کردند.

نیروهایی که بوده اند باید ارزیابی بشوند پس از آن وظیفه آنان است و باید انجام دهند.انشالله بتوانیم قبل از پایان سال نتیجه خوبی بگیریم.

تمام نقاطی که gsm  روستایی بوده برگردان می شود به همراه اول.در آذربایجان غربی هم این برنامه را دارد.

برای مناطق روستایی جلسات مختلفی با وزارتخانه داریم که در اسرع وقت نتایجش را انجام می دهیم.

*

سوال- ترابی- از روزنامه  سپهر …-

پاسخ- برای 5 استان و نقطه طرحی داریم که یک و نیم میلیون پورت افزوده می شود.

*

استان چهارمحال بختیاری- ربیعی- مدیر مسئول آوای زندگی- در مورد توسعه چهارمحال بختیاری چه برنامه ای دارید؟

پاسخ- برای استان شما تا پایان آذر 97 حدود 3560 کیلومتر فیبر داشتیم.ضریب فوذ تلفن ثابت 28 درصد است که خیلی پایین است باید تلاش بیشتری بشود در حوزه ftth  6000 پورت باید وصل شود.

*

آذربایجان غربی- اسدی خبرگزاری جمهوری اسلامی – قبلا برنامه را رسیدن به تکنولوژی های برتر اعلام کرده بودید.چقدر به اهداف رسیده اید؟ شهرداری ها چه نقشی برای اجرای طرح توسعه فیبر نوری دارند؟

پاسخ -مهمترین اولویت ما فیبر نوری است باید تا پایان امسال به 350 هزار پورت فعال برسیم. اگر برسیم موفقیت بزرگی است.پارسال 20 هزار بوده است.

بحث های دیگری هم که گفتم تکنولوژی های برتر به کمک نیروهای داخلی درحال انجام است.

شهرداری ها در فیبر نوری نقش مهمی دارند مجوز حفاری دست شهرداری است هر قدر زودتر مجوز بدهند زودتر کار آغاز می شود.

*

سوال- سهام شرکت خدمات اول را میخرید؟

پاسخ – خیر! قبلا شرکتی که بیلینگ ما را انجام می داد بهینه پردازش در تملک ماست.

*

دونکته بگویم

طرح بازنشستگی را مصوبه اش را از هیئت مدیره گرفتیم.حدود 5800 نفر شامل می شوند دنبال تامین منابع مالی آن هستیم.

نکته بعدی.

تلاش می کنیم اشکالات کاری را رفع کنیم جا دارد از سهامداران و هیئت مدیره مخابرات و سازمانهای کمک کننده که با ما در ارتباط هستند و پرسنل خدوم شرکت مخابرات ، خانواده بزرگ مخابرات اعم از رسمی شرکتی پیمانکاران ملی و بومی – تشکر می کنم

تشکر ویژه از اصحاب رسانه دارم که همیشه به من کمک کرده اند.

تشکر می کنم ازهمه . از همکاران خودم هم برای تدارک این برنامه تشکر می کنم.

******

****

پی نوشت: پس از سه ساعت کامل نشستن پای دستگاه, شنیدن و تایپ مستمر, توانستیم خوشبختانه بصورت آنلاین تایپ . منتشر کنیم مصاحبه را.

بزودی بخش صوتی این گفتگو را نیز منتشر می کنیم.

1009980cookie-checkمتن کامل نشست مطبوعاتی مهندس صدری با اصحاب رسانه/و پرسش و پاسخ.

Please rate this

0 1 2 3 4 5
58 نظرات
  1. Masoud می گوید

    ما سعی میکنیم از نیروهای جوان استفاده کنیم تعداد بازنشستگان انگشت شمار است
    طرح بازنشستگی را مصوبه اش را از هیئت مدیره گرفتیم.حدود ۵۸۰۰ نفر شامل می شوند

    انگشت شمار = ۵۸۰۰

  2. کارمند رسمی می گوید

    سلام
    متاسفانه خبری از جایگزین فرزندان ایثارگران نیس واقعا چ عده ای در مصوبه بازنشستگی ۹۲ چ مفت مشغول کار شدن و جوانای ما با شرایط بهتر ک رشتشون به امید مخابرات تغییر دادن و معدل بالا فارغ التحصیل شدن بیکار بمونن.صدای ما رو ب گوش آقای صدری برسونید.

  3. احمدرضا می گوید

    سلام خسته نباشید پس تبدیل وضعیت نیرو های قراردادی چی شد ؟؟؟؟؟

    1. مدیر عامل اسبق شرکتی دیگر می گوید

      مردم همیشه آماده اند
      تا دفعه بعد،
      دوباره گول بخورند

      فرانتس_کافکا

  4. ناشناس می گوید

    جناب صدری، مگر به ما معترضان طرح طبقه بندی نفرمودید این طرح ایرادات فراوانی دارد و باید برطرف شود. حالا چطور از ارزیابی به همان روش قبلی صحبت می کنید؟ مگر ما دلایل اعتراضمان را بیان نکردیم؟ مشکلات را درک نمی کنید؟ چرا شما هم از اجرای عدالت کنار کشیدید؟

  5. پدرام می گوید

    ضمن عرض سلام خدمت سردبیر محترم
    مهندس صدری بصورت محافظ کارانه جواب می دهد. واقعا دروغگو هست.

    1. خواجه رندان می گوید

      صلاح کار کجا و من خراب کجا
      ببین تفاوت ره کز کجاست تا به کجا

      دلم ز صومعه بگرفت و خرقه سالوس
      کجاست دیر مغان و شراب ناب کجا

      چه نسبت است به رندی صلاح و تقوا را
      سماع وعظ کجا نغمه رباب کجا

      ز روی دوست دل دشمنان چه دریابد
      چراغ مرده کجا شمع آفتاب کجا

      چو کحل بینش ما خاک آستان شماست
      کجا رویم بفرما از این جناب کجا

      مبین به سیب زنخدان که چاه در راه است
      کجا همی‌روی ای دل بدین شتاب کجا

      بشد که یاد خوشش باد روزگار وصال
      خود آن کرشمه کجا رفت و آن عتاب کجا

      قرار و خواب ز حافظ طمع مدار ای دوست
      قرار چیست صبوری کدام و خواب کجا…

  6. ناشناس می گوید

    باسلام
    جناب صدری در مورد بازنشستگی بصورت شفاف فرمایش نکردن,تاریخ اعلام یا مدت زمان برای این مصوبه که چند ماه اعتبار اجرایی داره چون همانطوری که مستحضرید دوره هفتیا و تعداد معدودی از همکارا اخر فروردین مشمول میشن لطفا پیگیری بفرمایید واطلاع رسانی کنید ممنون

  7. مرغ آمین می گوید

    مدیرعامل محترم شرکا مخابرات

    اگر به این رویه عدم تبعیت از قانون به پشتیبانی کانونهای قدرت و ثروت کارتلهای داخلی ادامه دهید ، و حق و حقوق کارکنان اعم از دایمی شدن قراردادیها و احقاق حقوق دایمی و رسمی طبق بند ۶ تصویبنامه و بازگرداندن سوء استفاده های صندوق ۶% که از منابع آن شرکت بجای صندوق پس انداز بعنوان منابع مالی سود برده و متنفع شده است ، طبقه بندی شرکتیها ، و دهها مورد حق الناس که باعث افت زندگی و عوض شدن سرنوشت هزاران خانواده مخابرات در جهت منفی و در موارد رو به افزایشی مرگ در اثر این پایمال کردن حقشان شده اید و میشوید ، مرگ خود کارکنان مخابرات و نابودی خانواده تحت سرپرستی.

    بنابراین لطف کنید و ظاهر سازی نکنید
    بفرمائید ما کارتلی ثروتمند و قدرتمند و خارج از قانون و مقررات کشور هستیم ، هر کاری که دلمان خواهد میکنیم و سرنوشت و حقوق کارکنان و حتی پس نیازهایشان، همچنان که همواره در بعد خصوصی سازی به عناوین مختلف مورد سوء استفاده واقع گشته است ، اکنون که آخرین قسط را پرداخته و “شرکتی کاملا خصوصی هستیم!” از این حد هم فراتر رفته و تا آنجا که میتوانیم مابقی حقوق پرداختی را هم پایمال خواهیم کرد
    مرد باشید و مردانه واقعیت گذشته و برنامه های آینده را عنوان فرمائید

    پس ظلم نکنید ، دنیا خیلی کوتاه است!

  8. مرغ آمین می گوید

    جناب آقای مهندس صدری
    مدیرعامل محترم شرکت

    ۱. اگر به قانون و حق الناس اعتقاد دارید ، لطفا طبق قانون (آیین نامه مصوب ۸۹) و شرع و عرف و در جهت تامین امنیت شغلی کارکنان و انگیزه برتر و وفاداری سازمانی ، نیروهای قراردادی با سابقه بیش از ۳ سال شرکت مخابرات ایران را به قرارداد دایم(رسمی) تبدیل وضعیت فرمایید

    ۲.اگر به فقط قانون اعتقاد دارید ، در وحله اول نیروهای قراردادی چه قبل از خصوصی سازی و چه بعد آن که با آزمون وارد مخابرات شده اند را در دایمی فرمایید

    ۳.اگر فقط به قانون و قیامت و حق النای شدیدا و واقعا اعتقاد دارید، اگر به قانون بین المللی و به خداوند ایمان دارید ، نیروهای قراردادی قبل از خصوصی سازی که قبول شده آزمون رسمی و بعنوان نیروی رسمی پذیرش شده و تمام مراحل آن را گذرانده و مدارک آن در پرونده هایشان موجود است ولی متاسفانه سالهاست که حقشان پایمال شده است و این حق الناس بگردن تمام مدیرعاملها و هیات مدیره های سابق و فعلی مخابرات است، لطفا در مرحله اول این حق را به صاحبان آن برگردانید تا مدیون نباشید

  9. سردوراهی می گوید

    مهندس صدری فرمودند طرح بازنشستگی مصوبه اش راازهیئت مدیره گرفتن دنبال تامین منابع مالی هستند قبلا” هم این مسئله بارها عنوان شده خبراعلامش رامی خواستیم بایدبازانتظارکشید

  10. پانته آ می گوید

    باسلام
    خسته نباشید آقای سردبیر
    ولی ما هیچ نتیجه ای برای نیروههای شرکتی بدون چارت نگرفتیم .

  11. محمد می گوید

    اخه این همه سوال پرسیده شد دریغ از یک سوال در مورد طبقه بندی مشاغل؟
    و یک سوال در مورد زمان تشویقی بازنشستگی؟

  12. کسری می گوید

    سر دبیر جان – جناب آقای علی آرشیان
    چرا کسی از مهندس صدری راجع به نیروهای بدون چارت سوال نکرد
    چرا کسی از بهره وری نیروهای شرکتی سوال نکرد
    ولی ما منظریم از شما جواب میخوایم جواب بگیرید

  13. علی می گوید

    سلام پرداخت معوقات رفاهی 8 ساله به شاغلین و بازنشستگان قطعی شد؟

  14. ایرن می گوید

    سلام
    این همه سوال الکی
    کسی نیست راجع به شرکتی های بدبخت سوال کند چقدر انتظار
    بازم ما فراموش شدیم یا در حد جلسه نیستیم یا اصلا دیده نمی شیم شایدم نیستیم
    آقا طبقه بندی بدون چارتها و بهره وری شرکتی ها چی شد ؟

    1. مخلص کلام می گوید

      پاسخ شما را باید مدیران خدمات اول و شسکام باید بگن و واقعیت هم این است شما دوستان منابع انسانی این دو شرکت هستید و ارتباطی به مخابرات ایران ندارید

  15. کارشناس فنی می گوید

    پس چرا در خصوص نیروهای شرکتی چیزی نگفت؟

  16. ایوب می گوید

    یعنی طرح طبقه بندی هیچ ؟؟؟؟؟

  17. میثم می گوید

    سلام، آقای صدری بازم نیروهای شرکتی رو فراموش کردی؟

  18. شرکتی می گوید

    چرا در مورد طرح طبقه بندی هیچ صحبتی نمیکنند??

  19. کسری می گوید

    سلام
    مهندس پس شرکتی ها چی
    پس طبقه بندی بدون چارت ها
    پس بهره وری

  20. صدر می گوید

    یعنی مشکلات رو نمیدونه که صدباره بنویسیم

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      میدونه ولی اینجا دسته بندی میشه و بنا به تکرار یک سوال ، زودتر به پاسخ میرسه

      1. همکارشما می گوید

        ممنون سردبیرعزیز عالی بود وخسته نباشید بابت تایپ مطالب

نظرات بسته شده است.