مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

سوالات مالی و حقوقی شما از طاها -بخش دوم پاسخ به سوالات

مخابرات ما- در بخش دوم ب سوالات مالی و حقوقی شما از طاها پاسخ داده شده است.

مخابرات ما- سوالاتی کرده اید که   در بخش  دوم به آنها پاسخ می دهیم.ابتدا لازم است در بخش اول کلیات محاسبه حقوق این ماه را بخوانید. به تصویر زیر دقت کنید.کارشناسی با گروه ۱۲ این فیش را گرفته و برایم فرستاده.

مشکلات کارکنان شرکت طاها در فیش های حقوقی

  1. سلام به سر دبیر چرا پایه سنوات از پایه حقوق جداشده بعلاوه پایه سنوات چرا براساس سابقه بیمه نزدن. کسی با سابقه کمتر پایه سنوات بیشتری گرفته.  پاسخ- پایه سنوات بر اساس جدول وزارت کار نوشته میشود.     پاسخ : برای مطالعه بیشتر و دانستن پایه سنوات و حق سنوات به این لینک مراجعه کنید.برای کارکنان شرکتی در مخابرات به گمانم از سال ۱۳۹۱شروع کرده اند به محاسبه و پرداخت حق سنوات و پایه سنوات.به همین دلیل تقریبا برای همه یکی است.تفکیک ایتم ها هم تاثیری در محاسبه اضافه کاری و ماموریت و … ندارد.
  2. درباره حق مسولیت مسوول مشترکین حذف شده بنده درشرکت تی سی تی کارشناسی هم نمیگرفتم درشرکت طاها حق مسولیت حذف شده با پاسخگو حقوقم فرقی ندارد (مواردی مانند حق رانندگی و حق مسئولیت و … حذف شده.راه اصلاح اشکالات چیست؟)    پاسخ- هر استان برای خودش آیتم هایی گذاشته که اصلا در فیش حقوقی جایی ندارد.بیشتر استانها این آیتم ها را پرداخت نمی کنند.اما به نماینده طاها در استان خودتون مراجعه کنید تا آیتم جدیدی برای پرداخت پیدا کند.
  3. با سلام .من دوتا مرکز مخابراتی به فاصله ۴۰کیلومتر را دارم اداره میکنم خدمات اول هزینه ایاب ذهاب پرداخت می‌کرد.ولی شرکت طاها فروردین پرداخت نکرده.
  4. سلام وقت بخیر سردبیر عزیز لطفا پیگیری بفرمایید پایه حقوق کم لحاظ شده و بنظرم ۳۰ روزه محاسبه کردن و افزایش ۲۲درصد بعلاوه ۶۹۰هزار تومن رو لحاظ نکردن فقط درصدی از اون رو اضافه کردن ممنون از زحمات شما  پاسخ- به ۲ مراجعه کنید.اگر ۳۰ روزه محاسبه شده باشه بخاطر این بوده که اطلاعات را از ماه بهمن گرفته اند.قطعا خودشان درست می کنند.
  5. اولا ورود به سایت فیش حقوق خیلی سخته و در ثانی بعد از ورود برای من میز کار نشان داده میشه و خبری از فیش نیست  پاسخ- حتما مشکلات بیش از این هم خواهد بود.باید از سرور امکانات بیشتری بگیرند.این موضوع به سادگی قابل حل است 
  6. ضمن سلام و وقت بخیر. چرا برای پرسنل فنی استان آذربایجان شرقی حق جذب اعمال نمی شود ؟ پاسخ – به ۲ مراجعه کنید
  7. قراردادی که آخر سال ۱۴۰۲ امضا کردم ، مزد سنوات و در نتیجه مزد مبنا با قرارداد خدمات اول مغایرت داشت. مدارک لازم را همراه قرارداد ارسال کردم ولی ظاهرا مشکل حل نشده و حقوق فروردین با مزد سنوات اشتباه پرداخت شده است. برای اصلاح آن چکار باید بکنم. پاسخ- سریعا با نماینده طاها در استان خودتان هماهنگ کنید تا مشکلات را حل کند.
  8. باسلام بنده جانباز هستم طبق قانون وتاکنون بیمه ومالیات از بنده کسر نمیشده اما دراین فیش کم شده است لطفا شماره تماسی معلوم کنید تا این مشکلات مطرح شود ومبلغ کسر شده بحساب من واریز شود. پاسخ- با مستندات جانبازی و نامه های بنیاد شهید به نماینده طاها مراجعه کنید.
  9. با سلام و احترام. برای کارکنان نوبت کاری (شیفتی ۱۵٪) که یک یا چند شیفت آنها به روز جمعه می افتد بایستی مبلغی تحت عنوان «جمعه کاری‌‌» تعلق گیرد. هم اکنون کارکنان رسمی شیفتی ۴۰درصد فوق العاده جمعه کاری را دریافت میکنن. آیا این امر توسط مدیران محترم طاها لحاظ خواهد شد؟ با احترام مجدد. (رامین،از پرسنل شیفتی معاونت شبکه آذربایجان شرقی)  پاسخ- آنچه من دیده ام در استان خود ما این کار انجام می شود و نیاز به کاری نیست. حتما با نماینده طاها تماس بگیرید.
  10. سلام من متاهل هستم ولی فرزند ندارم چرا حق عائله برای من پرداخت نشده؟  پاسخ- با کپی شناسنامه نزد نماینده طاها بروید. اقدام می شود.
  11. سلام.حق اولاد برا من ۴۳۰۰۰۰ تومان زده. حق اولاد و عائله مندی چقدر است؟  پاسخ- احتمالا قرارداد روزکاری یا ساعتی دارید حقوق شما روزکاری محاسبه می شود. مثلا ماه گذشته برایتان ۲۰ روز کاری محاسبه شده لذا حق اولاد هم کمتر شده- این مبلغ برای ۳۱ روز در ۶ ماهه اول، حدود ۷۰۰ هزار تومان است. اگر دائمی و دائمی هستید بهنماینده طاها مراجعه کنید.
  12. مقدار مزد مبنا بسیار پایین محاسبه شده است با توجه به افزایش ۲۲ درصدی ۲میلیون و خرده ای باید به پایه حقوق اضافه گردداما فقط یک میلیون اضافه شده است.  پاسخ – به این مطلب مخابرات ما مراجعه کنید تا نحوه محاسبه را ببینید.
  13. سلام از آذر پارسال حق اولاد سه فرزند من قطع شد مدارک دادم دو نفرشان در بهمن درست شد ولی دی جاماند آمدیم امسال و شرکت طاها باز الان سه فرزند منو بدون دلیل ،حتی یکیشون ۱۴سالشه چکار کنم واقعا؟  پاسخ- ناراحت نباشید.اطلاعات فعلی از بهمن ماه ۱۴۰۲ گرفته شده همان ماهی که برای شما دو فرزند ثبت شده.یعنی طاها اشتباه کرده با شناسنامه و کپی آن نزد نماینده طاها بروید.
  14. با سلام قرار بود پایه حقوق مسئولین امورمشتریان اصلاح شود شرکت طاها اعلام کرده بود قراردادها را امضا کنیم و اصلاحیه مجددا ارسال میشود اما متاسفانه اصلاح نشد وحقوق مسئولین مبلغ ناچیزی نسبت به سال قبل افزایش پیدا کرد وتفاوت چشمگیری نسبت به پاسخگویان ندارد  چیزی به عنوان حق مسئولیت در قراردادها وجود ندارد.حتما در آیتم های پرداختی کار خاصی کده اند تا جبران خدمت شود. مجددا به مدیر خودتان و سپس نماینده طاها مراجعه کنید مستندات در اختیارش بگذارید.
  15. قراردادما۳۰روزه زده شده وامضاکردیم وساعت کاری هم از۷:۱۵تا۳:۳۰بوده اما فیش حقوقی ۱۷روز وحقوق هم براساس همون ۱۷روزواریز شده حالا باید چکار کنم میتونم شکایت کنم یا اعتراض کنم؟  پاسخ- احتمالا قرارداد شما ساعتی ثبت شده و بر اساس روزهای کارتان پرداخت شده. فورا با نماینده طاها در استانتان هماهنگ کنید.فورا.
  16. من با مدرک کارشناسی گروه ۱۰ در قراردادم اعمال شده. من بامدرک لیسانس تا یک ترم دیگه مدرک ارشد میگیرم هنوز به من گروه ۱۰ دادن طبق دستور ریاست اداره ما قرارداد رو امضا کردیم ودر پایین قرارداد توضیح دادم که من کارشناس انتقال هستم ولی مثل اینکه توضیحات ما اثری نداشته.   پاسخ – پیش از این هم گروه شما بر اساس کاردانی (مدرک زمان ورود) محاسبه شده. پس از آن هم دیگر مخابرات ایران اجازه افزایش گروه به دلیل مدارک تحصیلی جدید نداده است.لذا توضیح شما برای طاها چیزی را عوض نمی کند.باید با مشورت نماینده طاها راهی پیدا کنید.
  17. مدیران محترم شرکت طاها وسردبیرمحترم مبلغ پایه سنوات چی هست اگر ممکنه لطف کنید کمی واضح تر توضیح دهید.    پاسخ – لطفا به این لینک مراجعه کنید. بطور مفصل توضیح داده شده است.
  18. من نگاه فیش کردم مزد مبنا نسبت به پارسال تغییر نکرده بود.  پاسخ – لطفا به این لینک مراجعه کنید. بطور مفصل توضیح داده شده است.
  19. من از پرسنل شرکت طاهاهستم یکبار وارد سیستم فیش حقوقی شدم و اشتباها رمز مجددم دوباره کدملی دادم ،کد ملی من دست اکثرهمکاراهست چطوری میتوانم رمز ورود به سامانه فیش حقوقی را عوض کنم گزینه ی تغییر رمز ندارد،  پاسخ- راستش ورود به سامانه ممکن نیست تا چیزی بگوییم. حتما برای تغییر رمز موردی دارند.از نماینده طاها بپرسید و پاسخش را به ما هم بدهید.این سوالی بود که جوابی برایش نبود.
  20. چرا به پایه حقوق اضافه نکردن وپایه سنوات گذاشتن تو فیش. نکنه خواستن مبلغ عیدی وسنوات پایان سال کمتر داده بشه    پاسخ – به پاسخ سوال ۱ مراجعه کنید.
  21. چرا پایه سنواتی برای بعضی ها کم و زیاد هست همه ما ها از زمان سابقه یکی هستیم.  پاسخ – به پاسخ سوال ۱ مراجعه کنید.
  22. اینا حقوق همه رو دادن به غیر از خود اصفهان . کارکنان قدیمی طاها حقوق نگرفته اند.  پاسخ- کارکنان قدیمی شرکت طاها متاسفانه قبلا هم با پیمانکاران دیگر حقوق می گرفتند.یعنی پس از پرداخت حقوق شرکتهای شسکام و خدمات اول.ولی حالا قطعا باید شما هم جزو این مجموعه قرار بگیرید وگرنه هر ماه تکرار می شود.
  23. با سلام و احترام. برای کارکنان نوبت کاری (شیفتی ۱۵٪) که یک یا چند شیفت آنها به روز جمعه می افتد بایستی مبلغی تحت عنوان «جمعه کاری‌‌» تعلق گیرد. هم اکنون کارکنان رسمی شیفتی ۴۰درصد فوق العاده جمعه کاری را دریافت میکنن. آیا این امر توسط مدیران محترم طاها لحاظ خواهد شد؟ پاسخ- با ریز اضافه کاری ها نزد نماینده طاها بروید. اقدام می شود.
  24. اطلاعات ۵۰درصد همکارا در فیش اشتباه بوده. مثلا برای بیشتر نگهبانا حق شیفت پرداخت نشده پاسخ-قطعابرای اصلاح بایدبه نماینده طاهامراجعه کنند.
  25. آیتم جدید حقوق حق تاهل برای بیشتر همکاران فاقد اولاد اعمال نشده ، اطلاعات آپدیت نیست.  پاسخ- با شناسنامه و یک فقره کپی به نماینده طاها در استان مراجعه کنید.
  26. من پارسال همین موقع حقوق ناخالص ۱۲۹۰۰ بود الان شده ۱۵۴۰۰ یعنی افزایش ۱۹ درصدی مدارکشم خواستید میفرستم .    پاسخ – برای نحوه محاسبه حقوق به این لینک و این مطلب مخابرات ما مراجعه کنید.اگر باز هم مشکلی داشتید باید با نماینده طاها هماهنگ کنید.

 

1491240cookie-checkسوالات مالی و حقوقی شما از طاها -بخش دوم پاسخ به سوالات

Please rate this

0 1 2 3 4 5
37 نظرات
  1. م.م می گوید

    سلام جناب سردبیر چرا از حقوق فرودین ماه کم کردن مگه چقدر دادن که حالا هم کم کنن دلیلش چیه لطفا جواب بدید

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      چی کم کردن؟
      چقدر بوده؟

  2. ناشناس می گوید

    همه شهر ها واریز شده؟

  3. خراسان می گوید

    بلاخره حقوق رانندگان رو واریز کردند ولی حیف که زیر صد تومنه

  4. ناشناس می گوید

    چرا اینقدر حقوق رانندگان پایینه

  5. مزدا می گوید

    چرا برا همه رانندگان یکسان واریز کردن
    کاپرا ۸۰ تومن و مزدا ۶۵ تومن

  6. ناشناس می گوید

    تمام شهر ها حقوق رانندگان رو واریز کردن غیر از ما

  7. ناشناس می گوید

    خدارو شکر واریز کردن امروز

  8. رانندگان می گوید

    چرا راننده های کاپرا باید ۸۵ تومن بگیرن و مزدا ۵۰ تومن؟

  9. ناشناس می گوید

    با این گرانی ۴۵ تومن هم حقوقه که به راننده دادن؟
    اونم برای مزدا که اینقدر اصطلاک داره

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

The maximum upload file size: 64 مگابایت. You can upload: image, audio, video, document, spreadsheet, interactive, text, archive, other. Links to YouTube, Facebook, Twitter and other services inserted in the comment text will be automatically embedded. Drop files here