مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

بازنشستگی تشویقی، آری یا خیر! (فایل کمکی برای شما)

مخابرات ما (سردبیر) – سه شنبه 30 بهمن آخرین روز تقاضای بازنشستگی برای استفاده از تشویقی است.یعنی با امروز چهار روز باقی مانده است.

البته زمان زیادی نیست.

سوالات زیادی از ما پرسیده می شود. آیا رفتن به نفع ماست یا نیست! اگر نخواهیم برویم امنیت شغلی خواهیم داشت یا خیر! و ….

باور کنید برای من بعنوان سردبیر، و دوست شما بسیار دشوار است که برای شما نسخه بپیچم. البته اگر خودم بودم و برای خودم می خواستم تصمیم بگیرم قطعا می دانستم چه کنم.یعنی حتی یک دقیقه هم در تصمیمم تردید نمی کردم (هنوز تصمیم خودم را نگفته ام! پس …) اما پیچیدن این نسخه برای همه کار من نیست!

آنچه که باید بر اساس آن تصمیم بگیرید این است که:

  • چنین فرض کنید که مخابرات دیگر نشویقی برای بازنشستگی نخواهد داشت.
  • چنین فرض کنید که برای افراد بالای 30 سال سابقه، به سختی سمت مدیریتی قائل شوند.
  • با طرح مدیران بالای 4 سال، ردیف قبلی دشوارتر خواهد شد.

از طرفی ممکن است هیچ اتفاقی نیفتد! مخابرات است دیگر!

یکی از همکاران شما و دوست خوب من  فایل اکسلی آماده کرده است. وقتی بدستم رسید با خودم گفتم شاید به درد شما هم بخورد و در تصمیم گیری به شما کمک کند.

از طرفی خودم نیز محاسباتی انجام داده ام که یک نفر با حقوق فرضی ماهی 7 میلیون تومان در طی 5 سال باقیمانده چقدر حقوق می گیرد.

این دو مجموعه در کنار هم شاید به شما کمک کند.

این زندگی شماست. خودتان باید تصمیم بگیرید.

*****

این فایل اکسل بسیار مهم است چرا که در تحلیل مالی به شما کمک می کند.از دوست و همکار خوبم که این تحلیل را انجام داده بی نهایت سپاسگزارم. (تحلیل مالی بازنشستگی تشویقی)

اما  عکس زیر محاسبات دریافتی-حقوقی است.اگر در شرکت بمانید بطور تقریبی با حدود 7 میلیون تومان حقوق کل دریافتی های شما احتمالا این خواهد بود.البته مالیات و عوارض و بیمه را نیز از آن کم کنید.ضمن اینکه حذف حق مسئولیت را من در نظر نگرفته ام اما شما در نظر بگیرید.

افزایش حقوق برای سال آینده 20 درصد (حداکثر) و سالهای بعدی 15 درصد در نظر گرفته شده است! احتمالی که بسیار بعید است.نویسنده می خواهد شما بدانید با بهترین احتمالا دریافتی شما خرد خرد و ماه به ماه اینها خواهد بود.

1019350cookie-checkبازنشستگی تشویقی، آری یا خیر! (فایل کمکی برای شما)

Please rate this

0 1 2 3 4 5
15 نظرات
  1. ژ می گوید

    خیر
    فرار امکان پذیر نیست
    بازنشستگی مثل رفتن از یک گوشه قفس به گوشه دیگر قفس (اما هر دو داخل قفس) است!

  2. همکار رسمی می گوید

    به نظر من رفتن بهتر از ماندن است قبل از اینکه فرصتها را از دست بدهید اقدام کنید . ماندن در مخابرات بعد از 30سال اعصاب می خواهد و اگر من بخواهم تا 5 سال دیگر هم بمانم و بعد از 35 سال بازنشسته شوم ممکن است یک میلیارد تومان به من بدهند ایا با این یک میلیارد می توانم جوانی و نیرویم را بدست بیاورم . برادر عزیزم با همین مبلغ بازنشستگی هم می توان خوب زندگی کرد البته اگر ولخرجی نکنیم و درامدمان را درست مدیریت کنیم و به همسر و فرزندان خود بگوییم که هزینه ها را درست مدیریت کنند . همه ما کارکنان بدون استثنا حداقل یک ماشین مدل بالا هم داریم که می توانیم این دوران بازنشستگی را به مسافرت برویم و لذت ببریم . عزیزان من همه چیز که پول فراوان نیست خدا به اندازه ظرفیت به ما مال داده و حتی می توانیم با همین مقدار پول هم به دیگران کمک کنیم شکر گزار خداوند باشیم . شکر نعمت نعمتت افزون کند کفر نعمت از کفت بیرون کند . ازاد باشید و از زندگی با ارامش لذت ببرید . یک زندگی خوب همراه با ارامش و اسایش و سلامتی و نعمت زیاد برای تک تک عزیزان و خانواده محترم شمارا از خداوند بزگ خواستارم. ما که داریم میرویم هر که خواست بماند امیدوارم بعد از 5 سال خدمت دیگر افسوس امروز را نخورد . عزت زیاد .

  3. همکار رسمی در شرف بازنشستگی می گوید

    سردبیر عزیز حقوق پایه اکثریت همکاران عزیز زیر 3/5میلیون است این جدول مختص کارشناسی و کارشناسی ارشد با سابقه 30سال به بالا است لطفا جدول باحقوق 3/5 به پایین را تنظیم کنید هم برای مشمولان 7 و هم 9درصد . حقوق پایه من با مدرک کاردانی با 31 سال سابقه3/300می باشد این اعداد ممکن است شائبه ای بوجود بیاید که بعضی از اشخاص فکر می کنند که حقوق همه پرسنل رسمی بالای 4/5 می باشد .

  4. محمد غلامشاهزاده زابلی می گوید

    با عرض سلام و درود لطفا بفرمایید که برای ماندن تا سقف ۳۵ سال سنوات ایا شرط سنی وجود دارد

  5. ناشناس می گوید

    دوست عزیز بهتر نیست فایل اکسل را برای دانلود بگذارید تا هرکس بر اساس اطلاعات مربوط به خودش نتایج را بسنجد.

    1. محمد غلامشاهزاده زابلی می گوید

      با عرض سلام و درود لطفا بفرمایید که برای ماندن تا سقف ۳۵ سال سنوات ایا شرط سنی وجود دارد

    2. ناشناس می گوید

      فایل رو برا دانلود بذارید مردم استفاده کنند. از کار این عوامل سایت در عجبم.

      1. رصدگر می گوید

        سلام
        متوجه نشدم دقیقا چه فایلی رو لازم دارید که تصویرش اینجا نیست؟

  6. ناشناس می گوید

    سلام
    بنظر من ی اشتباهی اینجا شده شما کل دریافتی در حال کار در ۴ سال را مقایسه میکنید فقط با ۹۰ میلیون تومان پاداش تشویقی پس ۴ سال حقوق بازنشستگی و رفاهیات چی
    تازه وقتمونم در اختیار خودمون هست

  7. ناشناس می گوید

    شرط پر کردن فرم بازنشستگی
    اول معوقات رفاهیات و….. از سال ۱۳۸۸ پرداخت شود
    بعدا درخواست بازنشستگی میکنیم

    1. ناشناس می گوید

      فعلا که دیوان عدالت، هم گند زده به رفاهیات و هم عدالت.

  8. همکار می گوید

    بنظرم این بهترین فرصت هست چون درسازمانهای دیگر چنین امتیازی وجود ندارد. کمی واقع بینانه حرکت کنید چون درهیچ جایی ماندن با بیشتر از 30 سال وجود ندارد.

  9. محمد می گوید

    باسلام دوست عزیز و سردبیر گرامی دربعضی از سایت ها امد است که در قانون منعی بگاری بازنستگی شرایط 30 سال سابق و 60سال سن را گفتند . خواهشمند هستیم در این مورد پیگری کنید که درست است یا نه

  10. همکار با تجربه می گوید

    سلام
    همکاران 9 درصدی اگر همسر شان شاغل نیست و شغل دوم و پس اندازی ندارند بمانند
    زیرا که ثبات اقتصادی وجود ندارد و مدیریت هزینه های زندگی در سال 98 دشوارتر از امروز خواهد بود . انشا ا…. خدا کمک کنه هیچ همکار ی شرمنده زن و بچه اش نباشد

  11. حامی بازنشسته می گوید

    جناب آقای سردبیر ماندن بهتراست یارفتن اگرشماجا ی مابودی می ماندید یامی رفتید کدام نفع داردماندن یارفتن جواب بدهیدخداشماراحفظکند تشکر

نظرات بسته شده است.