مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

شرکت «ترک‌سل» از ایرانسل انتقام گرفت

مخابرات ما-

به دنبال اعلام خبر این بازداشت سهام شرکت مخابراتی «ام تی ان» کاهش یافت.

طبق این گزارش پلیس آفریقای جنوبی یوسف سالوجی را متهم کرده است که در جریان همکاری برای واگذاری مناقصه به «ام تی ان» و «ایرانسل» و کنار گذاشتن «ترک‌سل» در مناقصه‌ای در ایران رقمی معادل یکصد هزار دلار رشوه دریافت کرده است.

سالوجی اتهاماتش در ارتباط با این پرونده را رد کرده است.

به گزارش رویترز، ارزش مجوز ۱۵ ساله فعالیت «ام ان تی» ۳۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار است و پلیس می‌گوید، در حالی «ام تی ان»برنده این مناقصه شده است که در اصل دوم شده بود.

شرکت «ام تی ان» ایرانسل کنسیرسوم مشترک ایران و شرکت ام تی ان است. شرکت ام تی ان، اپراتور تلفن همراه در آفریقا جنوبی، در سال ۲۰۰۴ توانست با پشت سرگذاشتن رقیب خود، ترک‌سل، در مناقصه شرکت ایرانسل اپراتور خصوصی تلفن همراه در ایران، برنده شده و ۴۹ درصد از سهام آن را در اختیار بگیرد.

ترک‌سل می گوید، «ام تی ان» از طریق برخی اقدامات توانسته است مناقصه را برنده شود، در حالی که این مناقصه پیشتر به ترک سل واگذار شده بود.

در مارس سال ۲۰۱۲ شرکت «ترک‌سل» شکایتی علیه شرکت شرکت «ام تی ان» در دادگاهی در آمریکا اقامه کرد. ترک‌سل خواهان دریافت ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار بابت زیان این شرکت در مناقصه ایرانسل است.

براساس آمار اعلام شده توسط «ام تی ان»، تنها در سال ۲۰۱۱ سود حاصل از بازار ایران برای شرکت «ام تی ان» ۱.۳ میلیارد دلار برابر با ۹ درصد کل سود جهانی این شرکت بوده است.

1019420cookie-checkشرکت «ترک‌سل» از ایرانسل انتقام گرفت

Please rate this

0 1 2 3 4 5
1 نظر
  1. ناشناس می گوید

    خوب، طرف‌های درگیر ایرانی در این پرونده چه شدند! احتمالاً الان جز مقامات ارشد کشوری و لشکری هستند و بابت این مورد که اتفاقاً خلاف قوانین خودمون هم هست، ارتقا گرفتند!

نظرات بسته شده است.