مخابرات ما و دیدار از شرکت طاها و برگزاری نشست های ویژه – بخش اول
مخابرات ما (سردبیر)- مهندس ستاری مدیر عامل شرکت طاها، معتقد بود وقتی رسانه می تواند خبر و مطالب دقیقی بنویسد که فضای فیزیکی محل را ببیند و نوع ارتباط قسمت های مختلف شرکت را بشناسد.
قطعا نظر درستی است.شاید کمی دیر شده باشد اما بر اساس همین اعتقاد، حدود ۱۲۰۰ کیلومتر ر تا اصفهان طی کردیم.جلسه اولیه ما به شکل میزگرد ۳ ساعت طول کشید.مهندس ستاری مدیرعامل، آقایان بهاریان مدیر مالی و زیگلری معاونت کسب و کار، خانم جلالی مسئول روابط عمومی از سوی شرکت طاها و آقای مختاری مدیر کانال کارکنان و بازنشستگان مخابرات ما و من (ارشیان به عنوان مدیر مسئول و سردبیر مخابرات ما) حاضر بودند.
سه ساعت اولیه به گزارش های اولیه مدیران و بیان یک سری از مشکلات که شرکت طاها نقشی در آن نداشته اختصاص داشت.هر چند که در این نشست مهمان بودیم اما گاهی بحث ها به شدت جدی می شد. برای رسیدن به درک مشترک از مشکلات و توانائی ها چاره ای جزصراحت نبود.توضیحات مدیران شرکت طاها در جایی به بن بست می رسید که صاحب کار و صاحب قرارداد کاری آنان یعنی مخابرات به دلایل مختلف به تعهداتش عمل نمی کند.مواردی مانند بیمه تکمیلی، عدم امکان معرفی کارکنان به بانک ها و موسسات و … همه و همه، به دلیل عدم امکان کسر از حقوق ایجاد شده بود.یعنی از حساب کارکنان کسر می گردد ولی به بیمه و بانک و … پرداخت نمی شود.
در مطالب بعدی به مشکلات مخابرات ایران هم خواهیم پرداخت ولی اینجا صرفا بیان مطالب برای رسیدن به همان درک مشترک از مشکلات بیان می شد.باید بگویم مدیران شرکت اشراف کاملی به مشکلات داشتند و از زمان تحویل گرفتن تامین نیرو در سراسر کشور با کاری سنگین و شبانه روزی توانسته است به وضعیت پایداری برسد. این یعنی حالا می توان به توسعه اندیشید و درآمدهای مختلفی در حوزه ارتباطات، خارج از حساب و کتابش با مخابرات، بدست آورد.
شاید بیان این جمله در اینجا مناسب نباشد اما گریزی نیست باید ذکرش کنم.عموما مدیران مخابرات در کشور، فکر می کنند باید مشکلات را در مسیر تصمیمات و حرکت های مخابرات حل کنند در حالی که خود مخابرات مولد این مشکلات است.مثلا وقتی مخابرات ایران بابت بیمه تکمیلی اقساط را کسر می کند و یا کارمند از بانکی وام می گیرد چاره ای نیست جز اینکه رابطه ای یک به یک بین کارکنان و بانک ایجاد کرد.بانک ها این روزها توانائی های بسیاری دارند. در حالی که صرفا به مخابرات فشار می آورند که کسور اقساط را ماهانه به شرکت طاها برگردانند.البته برای این امر راه های دیگری هم هست
بحث های ما طولانی بود اما در حقیقت دید و نگاه ما را نسبت به شرکت طاها گسترش داد.همان موردی که مدیر عامل پرتجریه آن ذکر کرده بود.
ذکر این نکته خالی از لطف نیست که در تمام ساعات این نشست، با اینکه در مواردی بحث ها بسیار چالشی و پرتنش می شد صبوری مجموعه مدیران شرکت طاها مثال زدنی بود.مدیرانی که یک دوره ۳۰ ساله (حداقل) در مخابرات کار کرده بودند و حالا از همان تجارب باید استفاده می کردند.
موضوعی که برای شما می تواند مهم باشد این است که مسیر پرسش سوالات شما از مدیران طاها و پاسخ آنان کاملا روشن و شفاف شد.امری که اثراتش را در پاسخ کامنتها خواهید دید. در حقیت سوالات شما می تواند در مسیر فعلی به پا
بعد از ظهر هم بیش از سه ساعت به تک تک اتاق ها سرزدیم و از دیدن کارکنان جوان و پرانرژی شرکت، بسیار خوشحال شدیم.
گزارش آن همراه با عکس در مطلب بعدی منتشر می شود.