مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

حمایت وزارت ارتباطات از اف سی پی ها، برگشت به عقب برای مخابرات و ارتباطات.

نادری

مخابرات ما- در جلسه ای نشسته بودم که حاضرین کاملا در ارائه راه حل برای یک مشکل سکوت کرده بودند.من هم مانده بودم برای حلش چه کنم.

“برای تعویض و تبدیل کافوهای قدیمی چه کنیم؟”

موضوع این است:

وزارت ارتباطات به روش های مختلف مانع از تبدیل کافوهای مسی به نوری می شود.اف سی پی ها روی کافوهای مسی مشترکانی دارند که نمی خواهند آن را از دست بدهند لذا تبدیل کافو نباید انجام شود.
چنانچه در مواردی خاص، مخابرات بخواهد کافوی مسی را به نوری تبدیل کند باید شش ماه قبل آن را به اطلاع اف سی پی ها برساند.ضمن اینکه ارتباط هیچ مشترک اف سی پی نباید بدلیل تبدیل کافو قطع شود!
در صورت تبدیل کافو از مسی به نوری، برای ادامه سرویس اف سی پی به مشترکانش باید مخابرات کارت هایی در مسیر کافو و مشترک قرار دهد که مستلزم هزینه است.ضمن اینکه از آن پس اف سی پی هم بابت خدمات، باید پول بیشتری به مخابرات بپردازد.این هزینه برای اف سی پی تعریفی ندارد.یعنی برایش دیگر صرف ندارد به مشترک اینترنت بفروشد.برای مخابرات هم به همان ترتیب.

مهمترین مسئله در ارتباطات و مخابرات این است که به مرور زمان مشترکین سرویس های جدیدی می خواهند که با کافوی مسی از سوی مخابرات مقدور نیست.

ماندن روی کافوهای مسی، یعنی ماندن در گذشته.یعنی رجوع به گذشته.

مخابرات هیچ چاره ای ندارد جز اینکه کافوهای جدیدی نصب کند و یا کافوهای قدیمی را عوض کند.در هر دو حالت باید کافوی نوری جایگزین شود.

یک نفر به ما بگوید “مخابرات کافوهای مسی از کجا بیاورد وقتی همه کافوی نوری تولید می کنند؟”

بنابراین با محدودیت های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، همچنین سازمان تنظیم مقررات دست و پای مخابرات بسته می شود بط.وری که حتی دادن سرویس به اف سی پی ها نیز ممکن نمی شود.

بهتر است برای کمک به شرکتها و اپراتور ها و موسسات کوچکتر، یارانه های خاصی در نظر گرفته شود نه اینکه دستور توقف به مخابرات صادر گردد.

 

1020380cookie-checkحمایت وزارت ارتباطات از اف سی پی ها، برگشت به عقب برای مخابرات و ارتباطات.

Please rate this

0 1 2 3 4 5
3 نظرات
  1. مرغ آمین می گوید

    سلام بر سردبیر محترم

    تمام مسائل راه حل دارد و با مشارکت هر چه بیشتر افراد متخصص و با تجربه مخابرات راه حل بهینه هم وجود دارد
    اما مسئله مهم اینست که مدیران محترم ارشد اصلا اعتقادی به مشارکت و همفکری کارکنان و بازنشستگان گرامی مخابرات ندارند !

    چند مورد کم اعلام شده مدیران ارشد شرکت در مورد همکاری و مشارکت کار کنان در امور شرکت:

    اولا جنبه مناسبتی و تبلیغاتی صرف داشته است
    دوما منظور نظر ایشان تقبل کامل نظرات مدیران بالا توسط کارکنان است و نه نظر کارشناسی کارکنان و بازنشستگان !

    گواه این سخن اینکه در مخابرات ، حداقل جاییکه ما خدمت می کنیم ، کارشناس حتی برای زدن نامه در امور فنی به مدیر بالادست ، باید اول مذاکره تلفنی و یا حضوری داشته باشد و در نهایت با تایید و اجازه شفاهی مدیر ! می تواند نظر کارشناسی خود !!!!! را در نامه مرقوم و ارسال کند!!!!

    آیا این نظر کارشناسی ، نظر کارشناسی واقعا خود آن کارشناس فنی میشود !؟
    مسلما نه ، بعد از مذاکره با مدیر این نظر توسط مدیر به نظر دیگری که مصالح فردی مدیر ! و موارد عجیب دیگر !! را نیز تامین نماید منحرف می شود ، سپس این نظریه جدید الخلقه ! بنام و امضا همان کارشناس فنی کتبی و ارسال می گردد !!!

    این نظریه فنی آن کارشناس نیست.
    و نه تنها به بهتر شدن امور مخابرات کنک نمی کند بلکه مطمئنا بعلت انحراف از نظریه کارشناسی به بدتر شدن امور مخابرات منجر می گردد .

    شما اسم این عمل مدیران که بر روی نظریه کارشناسی انجام میشود را چه می نامید !؟

    راه صحیح آنست که کارشناس نظریه کارشناسی یا کارشناسی فنی خود را مستقلانه ابراز و مکتوب و به مدیر بالادست ارسال نماید ، و مدیر بالادست بررسی و یا تایید و یا تصحیح و یا جهت رفع نواقص و جواب به سوالات به کارشناس ارجاع دهد .

    البته مثال بالا فقط برای یک کارشناس بود ، و آشکار است که با تعداد بیشتر کارشناس و استفاده مفید از تجارب و تخصص های آنها راه حل های بهینه و عالی ب ای مسائل جدید و یا مشکلات قدیم بدست خواهد آمد .

    چیزی که در این میان وجود ندارد حسن نیت واقعی در اتحاد و یکدست بودن بین کلیه ارکان شرکت مخابرات ایران است .
    اتحاد و همفکری و همکاری باید در سطح عالی بین مدیران و مدیران ارشد و هیات مدیره و کارکنان و بازنشستگان شرکت بوجود آید .

    اینکار تنها با احساس یک خانواده بودن و امنیت شغلی و روانی و احساس عدالت برقرار میشود ، و در نقیصه هایی که وجود دارد بیشترین تقصیر بر عهده مدیران ارشد و هیات مدیره شرکت است.
    زیرا کارکنان حتی با وجود این نقیصه ها و عدم دریافت قانونی حقشان نیز در این سالهای اخیر نشان دادند که کاملا به وظایفشان عمل نموده و شرکت را درآمدزا و سودآور نموده اند ، که از آن درآمد، هزینه ها و اقساط خریداران و حقوق و دستمزد (هر چند ناقص) خود و توسعه شرکت و….را پرداخت کرده اند .
    کارکنان به مسئولیت خود در نهایت توان و با وجود شرایط نامطلوبی که مدیران بوجود آورده اند ، عمل کرده و میکنند ، اما اینک وظیفه مدیران است که شرایط نامطلوب کاری را برطرف و حقوق و دستمزد کارکنان را جهت همان فرمایشات خود و ایجاد اتحاد و مشارکت و همفکری واقعی ، به شرایط قانونی آن طبق آیین نامه ۸۹ مصوب شرکت و بند ۶ تصویبنامه هیات وزیران برسانند و حتی طبق شرایط عادلانه کارکنان شرکت معظم مخابراتی سود ده و اهداف خصوصی سازی جهت کارکنان ، این مقدار را بالاتر نیز ببرند ، همانطور که برای پرسنل محترم همراه اول انجام شده و میشود .

    کارکنان حسن نیت خود را عملا ثابت کردند ، اینک نوبت سهامدار عمده شریف و هیات مدیره محترم و مدیرعامل عزیز شرکت مخابرات ایران است ،

    ما منتظریم

  2. ناشناس می گوید

    یک نفر به ما بگوید این همه مدیران ارشد وزارتی و مخابراتی که بازنشسته شده اند پس از بازنشستگی کجا بروند بجز زدن شرکت اف سی پی و اعمال نفوذ برای استفاده از تجهیزات مخابرات به صورت رایگان ؟؟؟؟؟ مدیران بنده خدا که قبلا ماهی پنجاه تومن میگرفتن الان بازنشسته شدن و سقف پرداخت صندوق بازنشستگی ده تومن بیشتر نیست این بیچاره ها کجا برن؟ به کی دردشون رو بگن چرا ما اینقدر بی رحمیم ؟؟؟

    1. ح.ک می گوید

      البته نکته جالب ان اینست که این بندگان خدا که میفرمایید در طول خدمت در مخابرات اخر بی کفایتی و بی دانشی بوده اند اما بعد از بازنشستگی و ملحق شده به شرکت های دیگر متحول شده و کاربلد و کاردرست شده اند.
      ایا در مخابرات کم حقوق میگرفته اند؟
      ایا اختیارات نداشته اند؟
      واقعا علت این گونه رفتار چیست؟

نظرات بسته شده است.