مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

وقتی مدیران در معرض اتهام قرار می گیرند/پیمانکاران محلی.

مخابرات ما-در انتهای سال ۹۷ پرداخته ایم به موضوع پیمانکاران محلی که در انتهای سال از پرداخت حقوق , عیدی و سنوات کارکنان خودداری می کنند.

تماس های زیادی از استانهای مختلف داشته ایم.گروهی از آنان سال گذشته نیز عیدی و سنوات نگرفته اند.

هیچکس وظیفه ای برای مدیران مخابراتی معین نکرده است اما می خواهم بدانم اگر کسی از خیابان عبور کند و به کمک شما نیاز داشته باشد چه می کنید؟ آیا به این دلیل که وظیفه ای در قبالش ندارید عبور می کنید؟

اگر در خیابان از کمک خواهان عبور کنید در محل کار چه می کنید؟

وقتی پیمانکاری در ابتدای سال با شرایطی قرارداد می بندد حساب همه چیز را می کند.تعداد نفراتش مشخص است.اما چرا این پیمانکار با مبالغی اندک حاضر است قرارداد ببندد تا در انتهای سال هم خودش ضرر کند هم کارگرانش؟

چرا؟

آیا مدیران مخابراتی به پیمانکاران وعده داده اند ضرر و زیانشان را جبران می کنند؟ آیا کسی به پیمانکاران زور گفته تا قرارداد ببندند؟ آیا قرار است پیمانکار در تمامی پیمانهایش سود سرشار ببرد؟

روابط پیمانکار با کارگرانش به خودش مربوط است اما عدم پرداخت عیدی و سنوات و پاداش کارگر دقیقا به پیمان دهنده اول یعنی مخابرات مربوط است.

اما وقتی مدیران در گرفتن حق و حقوق کارگران پیمانکاری تلاشی نمی کنند قطعا در معرض انتقاد و اتهام قرار می گیرند. کسی باور نمی کند که یک مدیر قدرتمند مخابراتی نتواند پیمانکار را وادار به پرداخت عیدی و سنوات کارکنانش کند.

بحث را با این جمله به پایان می برم که : ضرر و زیان پیمانکار را باید کارگر بپردازد؟ چرا؟

.

بخشی از برنامه های مهندس صدری در سال ۹۷ بدلیل هزینه زا بودنش به نتیجه نرسید.نمیدانم او می خواهد با طرح هایش چه کند.فعلا برای من مهم این است که کارگران با دریافت حقوق مصوب خود عید را به خانه بروند.

.

از کارگران استانی می خواهم سریعا و صریحا هر نوع اشکال در پرداختشان را اطلاع بدهند.قول می دهم همه را منتشر کنم. اگر حق با پیمانکار باشد اعلام نامش اشکالی ایجاد نمی کند.اگر هم حق با او نباشد باید مدیران استانی به گرفتن حقش کمک کنند.

مشکل اصلی ما این است که در برخی موارد متاسفانه مدیران استانی خودشان از پیمانکاران بدترند!

****

می خواهم بعنوان نان اضافه یک سوال از مهندس صدری و مدیران مخابراتی بپرسم.

مدیر عامل از کارکنان خواسته هر نوع تخلفی را به او گزارش کنند. آیا عدم پرداخت حقوق اولیه کارگران تخلف محسوب می شود؟

 

1028760cookie-checkوقتی مدیران در معرض اتهام قرار می گیرند/پیمانکاران محلی.

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.