مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

بنیاد برکت چرا و چگونه شکل گرفت؟

مخابرات ما – در خبرهای اخیر از ستاد اجرائی فرمان حضرت امام (ره) نام بنیاد یا بیمه برکت به میان آمده است.بهمین دلیل در این مطلب به شرح ورود و فعالیت این بنیاد می پردازیم.

مخابرات ما- در خبرهای اخیر برای کمک به سیل زدگان غرب و جنوب کشور خبرهایی داشتیم از ستاد اجرائی فرمان حضرت امام(زه) که برای کمک به این هموطنان از بنیاد برکت و توان آن استفاده کرده است.

بهمین دلیل مناسب دیدیم به شرح نحوه ایجاد و فعالیت های این بنیاد بپردازیم.بنیادی که زمان زیادی از عمرش نمی گذرد.

 

گوشه هایی از کمک های ستاد اجرائی به سیل زدگان در این تصویر دیده می شود.برشی است از خبرهای رسانه های کشور در این چند روز.

در اکثر این خبرها بنیاد برکت یک پای اجرای فعالیت هاست.اما این بنیاد از چه زمانی کارش را آغاز کرد؟

 

بنیاد برکت چیست و از کجا کارش را آغاز کرد؟

مخبر رئیس ستاد اجرائی فرمان حضرت امام(ره) در ۲۵ آذر همزمان با اولین فعالیت های بنیاد برکت احسان، با بیان اینکه ۲۵ خدمت در بنیاد برکت انجام می‌گیرد، افزود: پس از مشورت با صاحب‌نظران قرار بر این شد که فعالیتهای واکنش سریع را سازماندهی کنیم و به همین دلیل بنیاد برکت احسان راه‌اندازی شد.
وی در تشریح نمونه‌ای از فعالیتهای واکنش سریع ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: زمانیکه متوجه شدیم در نیکشهر ۲ هزار دانش‌آموز مشکل تغذیه دارند با مشورت دانشگاه علوم پزشکی ۲ هزار بسته غذایی کمتر از یک هفته به آنجا ارسال شد یا در زلزله کرمانشاه جزو نخستین دستگاه‌ها بودیم که امکانات مختلفی به مناطق زلزله‌زده فرستادیم.

 

اینها کارهای لحظه ای است که بنیاد انجام داده است.اما برای کارهای ماندگار نیز برنامه هایی دارد که در این تصویر بخوبی دیده می شود.

 

مدیر عامل برکت احسان سید امیرحسین مدنی در گرامیداشت هفته احسان و نیکوکاری در خصوص ارسال بخش اعظمی از وسایل ورزشی برای مناطق محروم به رادیو گفتگو گفت: کارشناسان همواره تاکید دارند در ارائه خدمات باید به حوزه آسیب‌های اجتماعی توجه کرد و کارشناسان در اتاق فکر بنیاد، ما را به این سمت سوق دادند که اگر بتوانیم نوجوان و جوان را به سمت ورزش حرکت دهیم، در کاهش آسیب‌های اجتماعی موفق عمل کرده ایم.

 

این حرکت نشان می دهد که در هر جایی رد پای خیر و نیکوکاری برای تغییر بنیادها وجود داشته باشد بنیاد برکت احسان حاضر است خدمتی ارائه کند.

 

مطلب را با ویکی پدیا خاتمه می دهیم که بخشی را به بنیاد برکت اختصاص داده و می نویسد:

 

برکت احسان
برکت احسان یک بنیاد اجتماعی وابسته ستاد اجرایی فرمان امام است که به منظور سازماندهی به فعالیتهای واکنش سریع راه اندازی شده‌استمحمد مخبر هدف از ایجاد این بنیاد را متناسب با شرایط اقتصادی کشور و درخواست رهبری عنوان کرد که از طریق آن امکان واکنش سریع فراهم تر خواهد بود. او یکی از ویژگی‌های این بنیاد را مردمی بودن آن دانست و گفت که اقداماتی که توسط آن صورت می‌گیرد بر «نیروهای مردمی و جهادی» تکیه دارد.
فعالیت‌ها
به گفته محمد ودود مدنی مدیر عامل بنیاد اجتماعی برکت احسان در مهر ۱۳۹۷، ۳ تریلر مجهز به تجهیزات پزشکی و ۲ تریلر خدماتی و همچنین ۲ دستگاه کامیونت مجهز به تجهیزات پزشکی آماده فعالیت و ۱۰ چادر به مساحت ۶۰۰ مترمربع با گنجایش ۱۴۰ تخت بیمارستانی، برای اعزام به مناطق محروم آماده شدند. بنیاد احسان در سال ۱۳۹۷ با راه‌اندازی پویش «روادید بهشت» و در قالب ۱۶ کاروان، ۸۰۰ زائر اولی از مناطق محروم کشور از جمله هیرمند، نیمروز و هامون در استان سیستان و بلوچستان، شاخن در خراسان جنوبی، احمد فداله در خوزستان، بشاگرد در هرمزگان و … در ایام اربعین به کربلا اعزام نمود. از دیگر اقدامات این بنیاد توزیع ۲۰۰۰ جهیزیه و هزار بسته لوازم التحریر در سیال ۹۷ به‌شمار می‌رود.
در جریان سیل‌های ۱۳۹۸ ایران بنیاد برکت احسان از روزهای ابتدایی حادثه با سازماندهی نیروهای جهادی‌اش به یاری سیل‌زدگان پرداخت  و تا ۱۰ فروردین ۵۰ هزار غذای گرم طبخ و در استان‌های سیل زده توزیع کر د  مدیرعامل بنیاد از اهدای ۱۶ هزار بسته لوازم خانگی توسط بنیاد برکت به خانواده های سیل زده خبر داد. همچنین راه‌اندازی دو واحد درمانی سیار برای درمان و توزیع رایگان دارو در مناطق سیل‌زده از دیگر اقدامات این بنیاد بود
1043690cookie-checkبنیاد برکت چرا و چگونه شکل گرفت؟

Please rate this

0 1 2 3 4 5
2 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    خیلی مثبت فکر کنیم خواهیم گفت که بنیاد جایی برای پولشویی میباشد.

  2. حسین می گوید

    سلام خدا خیرشون بده از کیسه خلیفه مبخشن خون ما رو تو شیشه کردن کار خیر انجام میدن

    سردبیر محترم
    داد ما نیروهای شرکتی هم بهشون برسونید شاید چند تا تریلر هم برا ما گروه شغلی ، طرح طبقه بندی ، جمعه کاری ، تعطیل کاری ، پایه سنوات ، حق شیفت و هزاران تخلف که مخابرات داره رو بفرستند خداوند به اینها هزاران برابر خیر عطا کنه

نظرات بسته شده است.