مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

جنبه‌های اقتصادی مدیریت طیف فرکانسی در نسل پنجم موبایل بررسی شد

مخابرات ما – طیف فرکانسی از جمله سرمایه‌های ملی و منابع خدادادی هر کشور است که به دلیل کاربرد در برقراری ارتباطات رادیویی، دارای ارزش اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی به سزایی است.

مخابرات ما ( محمد -خبرگزاری مهر) – سی و ششمین جلسه فروم نسل پیشرو ارتباطات ۵G با موضوع بررسی جنبه‌های اقتصادی مدیریت طیف فرکانسی در پژوهشکده فناوری ارتباطات مرکز تحقیقات مخابرات ایران برگزار شد.

طیف فرکانسی از جمله سرمایه‌های ملی و منابع خدادادی هر کشور است که به دلیل کاربرد در برقراری ارتباطات رادیویی، دارای ارزش اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی به سزایی است. از طرفی رشد روزافزون استفاده از امواج رادیویی در انواع شبکه‌های مخابراتی عمومی و اختصاصی اجتناب ناپذیر بوده و حتی استفاده از انرژی این امواج در امور صنعتی، پزشکی و خانگی امری متداول و عادی شده است.

در کنار رشد فراتر از پیش‌بینی ها در خصوص کاربردها و فناوری‌های متنوع ارتباطات رادیویی، ترافیک تبادلات پهن باند نیز رشد روز افزونی داشته است‬ و با افزایش کاربردها در نسل پنجم ارتباطات شاهد افزایش درخواست طیف فرکانسی خواهیم بود.

از این رو در این فروم، موضوع مدیریت طیف فرکانس در زمینه نسل پنجم ارتباطات همراه از منظر اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت و در مورد اینکه چگونه منافع ناشی از تخصیص فضای فرکانسی برای عرضه‌کننده و متقاضی محاسبه شود، بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

در این جلسه همچنین، روش‌های تأمین مالی مدیریت طیف فرکانس در ۵G و تشریح بایدها و نبایدهای تنظیم اسناد مزایده از نقطه نظر اقتصادی برشمرده شد. در انتها نیز به بررسی اثرات مستقیم و غیرمستقیم زنجیره تأمین و مدیریت طیف روی GDP و تعیین مازاد رفاه متقاضی و عرضه کننده، بر مبنای گزارش اتحادیه جهانی مخابرات ( ITU) پرداخته شد.

***

1056570cookie-checkجنبه‌های اقتصادی مدیریت طیف فرکانسی در نسل پنجم موبایل بررسی شد

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.