راننده ها چه میگویند.
مخابرات ما- نوشته زیر دست نویس یکی از دوستان راننده است.در مخابرات سالهاست به شغل رانندگی مشغول است.اما حالا دیگر تابش تمام شده است لذا با سردبیرش درد دل کرده است.
سردبیر جان تو حساب و کتابت خوبه! یک چرتکه بنداز همین هزینه های ماشین ما را جمع بزن ببین چقدر میشه!
بیمه ماهی ۱۰۰ هزار تومن
بنزین حداقل با ۱۰۰۰ کیلومتر جابجایی میشه ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومن
استهلاک را محدود می کنم فقط به لاستیک! خوبه؟ یک سری لاستیک ۵ میلیون تومن در سال که ماهانه میشه ۴۰۰ هزار تومن.
تعویض روغن هر ۴ ماه فرض می کنیم انجام بشه هر بار ۱۲۰ هزار تومن که میشه ماهی ۳۰ هزار تومن
فرض کنید ماشین ما ده سال عمر کنه! استهلاک این ماشین که داره از بین میره ماهی ۶۰۰ تومن استهلاکشه
بقیه خرجهاش هیچی! همینها چقدر شد؟
یک میلیون و دویست سیصد هزار تومن استهلاکش!
.
خب حالا بریم سر حقوق ما راننده ها در مخابرات!
اگر ماشین فاقد کارکرد ب اشه روزی چهل تومن به ما میدن ( ده تومن مالیات کم میشه)
۲۲ روز کاری جمعا میشه ۶۰۰ هزار تومن
اگر ماشین کارکرد داشته باشه میانگین ۱۵۰۰ کیلومتر میزنن بابت اون هم ۶۰۰ هزار تومن میدن.
جمعا حداکثر یک میلیون و سیصد هزار تومن تا یک میلیون و پونصد هزار تومن به راننده پرداخت میشه!
.
حالا حقوق یک نفر خدماتی یا کارشناس را بدون ماشین محاسبه کنید! هر کسی را که ملاحظه کنید حقوقش از یک راننده بیشتر است نزدیک دو میلیون تومن میگیرن.
اصلا شما فرض کنید من ماشین خودمو بفروشم بذارم بانک سودشو بگیرم.۵۰ تومن تا ۱۰۰ تومن قیمت ماشین هاست.۲۰ درصدش میشه ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومن در سال!
چقدر بیشتر از حقوق یک میلیون و دویست هزار تومنی ماست؟
بهمین دلایل دیگه آدم جدیدی بعنوان راننده نمیاد در مخابرات کار کنه.اونایی که هستند با ۲۰ -۲۵ سال سابقه نمی تونن دست بکشن تا بازنشسته بشن.
.
فقط یک سوال ساده: ایا این انصافه که من به همراه یک ماشین , روزی ۷-۸ ساعتی رانندگی برای مخابرات, ماهی یک میلیون و دویست بگیرم؟
شما بعنوان سردبیر منصف بگو! من حرفتو قبول میکنم!
.
باسلام خدمت سردبیروهمکاران عزیز
هرفردی که درمخابرات باهرعنوانی شاغل هست چه رسمی چه شرکتی باهرمدرکی ودرهرشغلی اجازه داردازحق قانونی خوددفاع کند.متاسفانه شسکام به ما قراردادی جهت امضاء گرفتن داده که مثلا” همکاری پشتیبان سویچ یک شهرستان هست-همکاری مسئول امورمشترکین تلفن همراه یامسئول مرکزیک مرکزده هزارشماره هست تمامی این همکاران هم مدرک لیسانس مرتبط دارنداما شسکام باحمایت مدیران مخابرات درقراردادپرسنل اعلام کرده برای این مشاغل حساس مدرک تحصیلی موردنیازشرکت پنجم ابتدایی هست باپیگیری همکاران هم کسی جوابگونیست. بنظرشما دیگرروحیه ای برای مامانده که درمخابرات کارکنیم.
درحق راننده ها هم که ظلم می کنندامابدانندظلمشان پایدارنیست
مگه راننده ها انسان نیستند؟ مگه اونا مخارج زندگی ندارند؟ دیگه راننده و کارشناس نداره از حداقل حقوق که باید برخوردار باشند. راننده مرکز ما(مازندران) اصلا وضع مال خوبی نداره مستاجره. زندگیش بارها تا طلاق رفته. تیک عصبی شدید گرفته. ناخودآگاه دستش حرکات عصبی داره. همکارا میگفتند یه بار دختر ۷ سالشو داشت خفه میکرد. بخدا اونا آدمن. ما شرکتیها که هر چی داد زدیم کسی باورمون نکرد لااقل یکی وضعیت راننده هایی که مخابرات از بیرون میاره و سالهاست بیمه نیستند رو مشخص کنه آخه چه دلخوشی ای براشون مونده؟ ما که کور نیستیم داریم حقیقت زندگیشونو میبینیم مهندس صدری بیان تحقیق کنن ما این افراد رو معرفی میکنیم. اونا که خودشون نه میدونن مدیر عامل مخابرات کیه نه سایت مخابرات ما رو میشناسن خیلیهاشون اطلاعات و سواد پایین دارند مهره های سوخته اند تو مخابرات. لااقل یکی کاری بکنه. نگاه دخترشو وقتی که به پدرش خیره شده بود ندیدید که از اینکه تو جمع دست پدرش واکنش عصبی داشت چقدر براش زجرآور بود. آی آدمها که در ساحل نشسته شاد و خوشحالید هیچ میبینید؟ یه نفر در آب دارد میسپارد جان… یک نفر دست و پای دائم می زند در آب…
من واقعا مورد خاصی دال بر خدای نکرده بی احترامی به سایر کارکنان در این نوشته ندیدم اتفاقا نوشته دوم ناشناس بسیار جای تامل و توهین آمیز است.خود من بعنوان کارشناس بازنشسته به هیچ عنوان چنین متین دومی را تایید نمیکنم.
سلام بر سردبیر ما
واقعاً جای تأسف دارد ، مخابرات فقط با پرداخت نکردند حق پرسنل زیر مجموعه خود ، دارد اداره می شود ، اولا به این همکار عزیز بگم در بین این رانندگان، ما تحصیل کرده هم داریم ، من همیشه معتقد هستم که انسان ها را از روی مدرک نمی شود رده بندی کرد ، چون بسیار هستند تحصیل کرده ، به منطق و چه بسیار هستند بی سواد های فروتن ، پس تفکیک انسان ها، از روی مدرک تحصیلی کار جالبی نیست ، اما سردبیر این همکاران زحمت کش واقعا بی راه نمی گویند ، شاید به قول این همکار در پایین ترین سطح اداره هستند ( که واقعا این طور نیست ) اما از نیروهای کلیدی اداره محسوب میشوند ، شرکتی که برپایه کارهای فنی می چرخد ، وسیله نقلیه و راننده از مهمترین چیزهایی هست که شرکت باید داشته باشد ، سردبیر گرامی همان جور که پیگیر حق همه نیروها هستید ، این گروه از همکاران ، هم حقی دارند ، پیگیر مطالبات و خواسته هایشان باشید ، این همکاران تا الان هم با حداقل ها کار می کردند اما با افزایش چشم گیر قیمت خودروها و به واسطه آن قطعات و تورم بی سابقه موجود در کشور ، دیگه پاسخگو هزینه ها شأن با این پرداختی مخابرات نیستند ، پس توجه ویژه به این قشر بفرمایید سردبیر عزیز ، به گفته خود همکار راننده یک خدماتی شاغل در مجموعه ، بدون استهلاک دریافتی از کسی که سرمایه اش را در اختیار اداره گذاشته بیشتر است ، تازه بیشتر آنها( رانندگان ) بیمه هم نیستند ،که بقیه همکاران خدا رو شکر این مشکل را ندارند ، عملا این همکاران سرمایه شأن و خودشان درگیر شرکت هستند ، اما حق سرمایه که آورده شده ، پرداخت نمی گردد چه برسد به شخصی که این خودرو را می راند ، خدا کند انعکاس این موضوع در سایت شما ، گشایشی باشد در احوال این همکاران عزیز
مبینای عزیزم
کم هر چند وقت یک بار به این موضوع می پردازم اما چون این قشر خیلی اینترنتی نیستن
نمی تونن کمک کننن جریانی به نفعشون ایجاد بشه و بشه کاری کرد براشون
دیگران هم که … فقط دلشون برای خودشون میسوزه
من همه نلاشم رو میکنم چشم
سلام
راننده ها که اکثرا بیکارن و معاون اداره کوچکترین کاری تو ادارات نمی کنند با اقل اداره ما اینطوره فقط وردست رئیس اداره ست و کوچکترین کاری ندارند همینم زیاده براش
عزیز من خدماتی بدبخت لااقل وظیفه ش رو انجام میده امثال راننده های ما فقط پول اضافی از اداره می گیرند
جناب سردبیر عزیز سلام
لطفا نزارید ی راننده که در پایین ترین سطح اداره قراره داره . اینجوری حرف بزنه راجع به ی کارشناس که چند سال درس خونده و دانشگاه رفته و کارش کلیدی .واقعا ببینی کار ماها به کجا رسیده
عزیز همکار
این راننده درد دل کرده و از مشکلاتش گفته حال اگر مثالی زده منظوری نبوده همانطور که ماها مشکلاتی داریم. در ثانی اینکه از سردبیر تقاضا میکنید اینطوری اجازه صحبت نداشته باشد اصلا صحیح نیست.این همکاران نیز حق دارند از حقوق خود دفاع کنند.قرار نیست از حق کارشناسان و کارکنان دیگر به آنها بدهند حق خودشان را طلب میکنند. کاش هر یک از ما یک لحظه تصور کنیم جای آنها باشیم.