مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

نگرانی مردم کرمانشاه

مخابرات ما – سیاست‌های تشویقی بسیاری برای استفاده مردم از تلفن ثابت اجرا شده ‌اما این سیاست‌ها به دلیل تغییر رفتار مردم تأثیرگذار نیست.

مخابرات ما ( محمد – خبرگزاری تسنیم) – مسیب قبادیان با بیان اینکه با پیشرفت تلفن همراه، علاقه به تلفن ثابت افت کرده است اظهار داشت: سیاست‌های تشویقی بسیاری برای استفاده مردم از تلفن ثابت اجرا شده ‌اما این سیاست‌ها به دلیل تغییر رفتار مردم تأثیرگذار نیست.

وی با بیان اینکه هزینه هر دقیقه مکالمه تلفن همراه دائمی ۵۹۹ ریال و اعتباری ۸۹۹ ریال است گفت: این هزینه در هر دقیقه مکالمه تلفن ثابت به تلفن ثابت در داخل استان ۴۵ ریال یعنی یک پانزدهم هزینه تلفن همراه است و هزینه تلفن ثابت با خارج از استان ۳۳۰ ریال است.

مدیرعامل مخابرات منطقه کرمانشاه با اشاره به اینکه پنج درصد سبد خانوار در کل کشور در حوزه ارتباطات هزینه می‌شود بیان کرد: ۸۵ درصد تلفن‌های ثابت در استان کرمانشاه خانگی و ۱۵ درصد تجاری و اداری است.

استان کرمانشاه جزو استان‌‌های دارای بیشترین قطعی تلفن ثابت است

قبادیان با بیان اینکه تلفن ثابت زیان‌ده است گفت: ۳۷ درصد خطوط تلفن ثابت در استان کرمانشاه قطع است و براساس مصوبه ۲۰۷ سازمان تنظیم مقررات چنانچه بدهی پرداخت نشود، خط تلفن پس از یکسال سلب امتیاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه میزان قطعی تلفن در کل کشور حدود ۲۷ درصد است افزود: کرمانشاه جزو استان‌های دارای بیشترین قطعی تلفن ثابت است و در چند سال اخیر به دلیل نامناسب بودن وضعیت اقتصادی مردم این آمار افزایش یافته است ولی از نظر مکالمه تلفن همراه و اینترنت همراه کرمانشاه جزو ۱۰ استان پر استفاده کشور است.

مدیرعامل مخابرات منطقه کرمانشاه با بیان اینکه این استان با وجود بالاترین نرخ بیکاری جزو پرترافیک‌ترین استان‌ها از نظر مکالمه و اینترنت تلفن همراه است افزود: درآمدهای تلفن همراه متمرکز و مربوط به مرکز است اما درآمدهای تلفن ثابت و اینترنت استانی است.

قبادیان بیان کرد: با توجه به کاهش درآمدهای تلفن ثابت در استان توسعه این بخش در آینده با مشکل مواجه می‌شود؛ بنابراین از درآمدهای ملی در این زمینه کمک گرفته می‌شود و البته به طور میانگین ۹۰ درصد درآمد ثابت و تلفن همراه در استان هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه براساس مصوبه سازمان تنظیم مقررات مشترکان تلفن ثابت به دو دسته دارای ودیعه و بدون ودیعه تقسیم می‌شوند گفت: برای مشترکان دارای ودیعه با بدهی به میزان ۸۰ درصد مبلغ ودیعه اجازه قطع خطوط وجود ندارد.

قبادیان درباره نحوه قطع خطوط مشترکان دارای ودیعه افزود: چنانچه مشترکی یک دوره بدهی داشته باشد قطع یک طرفه و اگر به دو دوره افزایش یابد قطع دو طرفه می‌شود و بعد از آن سه بار اخطار سلب امتیاز برای وی ابلاغ می‌شود و در صورت بی‌توجهی بعد از یکسال خط قطع می‌شود.

مدیرعامل مخابرات منطقه کرمانشاه بیان کرد: برای مشترکان بدون ودیعه چنانچه بدهی به ۲۰ هزار تومان برسد اخطار سلب امتیاز به آن‌ها داده می‌شود و بعد از یکسال خطوط آن‌ها قطع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۷۰ هزار شماره ثابت در استان سلب امتیاز شد گفت: هر خط تلفن ثابت در استان کرمانشاه در هر ماه ۴۸۰۰ تومان درآمد دارد که در گذشته از این مبلغ ۲۰ درصد صرف هزینه‌هایی همچون چاپ قبض و توزیع آن می‌شد که این هزینه‌ها امروز حذف شده است.

تلاش برای جلوگیری از قطعی برق سایت‌های تلفن همراه در تابستان امسال

مدیرعامل شرکت مخابرات منطقه کرمانشاه با اشاره به اینکه با آغاز فصل گرم و قطعی برق مشکلاتی برای آنتن‌های BTS تلفن همراه ایجاد می‌شود گفت: برای سایت‌های تلفن همراه از برق شهر استفاده می‌شود و تجهیزات این سایت‌ها نیز مصرف‌کننده ولتاژ ۴۸ ولت DC هستند.

وی با بیان اینکه سایت‌های تلفن همراه علاوه بر استفاده از برق شهر باطری نیز دارند عنوان کرد: در زمان وصل برق باطری‌‌ها شارژ می‌شوند و در زمان قطعی برق، باطری‌ها سایت را تغذیه می‌کنند.

قبادیان با اشاره به اینکه طول عمر باطری‌ها بسته به اهمیت سایت و اتصال بودن یا نبودن به سایر سایت‌ها بین دو تا چهار ساعت است گفت: چنانچه زمان قطعی برق بیشتر از طول عمر باطری باشد به طور قطع سایت نیز قطع می‌شود.

مدیرعامل مخابرات منطقه کرمانشاه با بیان اینکه سال گذشته به دلیل قطعی برق و نامنظم بودن ساعت‌های قطعی مشکلات بسیاری برای سایت‌های تلفن‌ همراه ایجاد شد افزود: مراکز اصلی و مخابراتی موتور برق دیزلی دارند و با قطعی چند روزه برق نیز مشکلی برای آن‌ها ایجاد نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه تلاش می‌شود امسال در زمینه قطعی برق سایت‌های تلفن همراه مشکلی ایجاد نشود گفت: ۷۰ درصد تجهیزات استفاده شده در مخابرات تولید خارجی است که با قطع برق امکان خسارت به آنها وجود دارد که تعمیر این تجهیزات با وجود تحریم‌ها مقداری دشوار است.

۹۰ درصد مسیر کرمانشاه تا خسروی زیرپوشش ۴G  قرار دارد

مدیرعامل شرکت مخابرات منطقه کرمانشاه گفت: ۹۰ درصد مسیر کرمانشاه تا خسروی زیرپوشش شبکه ۳G و ۴G همراه اول قرار دارد که بخشی از مسیر به واسطه میزبانی از زائران اربعین تکمیل شده است.

وی با اشاره به اینکه تمام شهرهای استان زیرپوشش اینترنت ۳G و ۹۰ درصد نیز زیرپوشش ۴G است اظهار کرد: برای استفاده از اینترنت موبایل نسل جدید در مرحله نخست تلفن همراه و سیم‌کارت باید قابلیت پوشش این شبکه‌ها را داشته باشند و در مرحله بعد تنظیمات تلفن همراه نیز باید هماهنگ باشد.

قبادیان با بیان اینکه تغییر سطح شبکه از ۳G به ۴G یا برعکس که در برخی مناطق یا مراکز تجاری رخ می‌دهد نباید وجود داشته باشد گفت: ۹۹ درصد شهر کرمانشاه زیرپوشش است و این تغییر سطح به ندرت در مناطق مرزی رخ می‌دهد.

مدیرعامل شرکت مخابرات منطقه کرمانشاه با اشاره به اینکه در چند سال گذشته چند پروژه در مسیرهای جاده‌ای انجام شده است افزود: بخشی از این اقدامات بعد از زلزله و بخشی نیز از برکات اربعین بود.

وی با بیان اینکه با توجه به اینکه استان کرمانشاه در مسیر اربعین قرار دارد از ورودی استان از سمت همدان تا حمیل و ایلام تحت پوشش قرار داده شده است عنوان کرد: ۹۰ درصد مسیر کرمانشاه تا خسروی زیرپوشش شبکه ۳G و ۴G همراه اول قرار دارد که بخشی از سایت‌ها پس از وقوع زلزله و بخشی نیز به خاطر اربعین طی چند سال تکمیل شده است.

یکپارچه شدن شبکه تلفن همراه روستایی و سراسری

قبادیان با اشاره به اینکه در گذشته در مسیرهای روستایی پوشش شبکه تلفن همراه وجود داشت اما حین مکالمه قطع می‌شد گفت: با توجه به اینکه در گذشته دو شبکه روستایی و سراسری وجود داشت که برخی از شبکه‌های روستایی جاده‌ها را نیز پوشش می‌دادند و جابه‌جایی از شبکه روستایی به سراسری یا برعکس سبب قطع لحظه‌ای مکالمه می‌شد.

وی از یکپارچه شدن شبکه روستایی و سراسری در بهمن ماه سال گذشته خبرداد و افزود: در این اقدام شبکه روستایی به شبکه سراسری ملحق و این موضوع سبب شده که مشکل قطعی مکالمه در مسیرهای جاده‌ای رفع شود.

مدیرعامل مخابرات منطقه کرمانشاه گفت: از نظر تکالیف قانونی اپراتورها، جاده‌های اصلی، بین فرمانداری، آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها باید پوشش تلفن همراه برای مکالمه داشته باشد و از نظر اینترنت تکلیفی بر عهده اپراتور نیست.

قبادیان با اشاره به اینکه ۹۶ درصد جاده‌های تکلیفی استان زیر پوشش اینترنت نسل سوم و چهارم است عنوان کرد: پوشش نقاطی همچون مسیر اربعین یا مناطق زلزله‌زده نیز علاوه بر این الزام قانونی و به دلیل داشتن صرفه اقتصادی و ترافیک بالا انجام شده است؛ ضمن اینکه فلسفه تکنولوژی‌های بالاتر همچون نسل چهار و ۴٫۵ افزایش سرعت است.

وی با بیان اینکه ترافیک مکالمه در جاده‌ها زیاد نیست بیان کرد: تعداد دکل‌ها در جاده‌ها محدود است و هر دکل باید پنج تا ۱۰ کیلومتر را پوشش میدهد بنابراین یک راه نصب یک دکل مخابراتی در هر ۵۰۰ متر است که با توجه به حجم پایین ترافیک در جاده‌ها صرفه اقتصادی ندارد و در هیچ جای دنیا به دلیل نبود صرفه اقتصادی و محدودیت تکنولوژی در مسیرهای جاده‌ای از نسل‌های بالاتر استفاده نمی‌شود.

قبادیان افزود: تنها مسیر کرمانشاه به خسروی حدود ۹۰ درصد پوشش اینترنت نسل سوم و چهارم دارد و سایر مسیرها به طور معمول تا شعاع پنج کیلومتری مرکز شهرستان به دلیل روستاهای اطراف زیر پوشش اینترنت نسل سوم و چهارم هستند و در جاده چنانچه سیگنال ضعیفی نیز وجود داشته باشد ناشی از دکل‌های موجود در شهر است.

اظهارنظر غیرکارشناسی سبب نگرانی مردم درباره دکل‌های مخابراتی شده است

قبادیان با بیان اینکه در کشور دو مرجع سازمان انرژی اتمی و سازمان تنظیم مقررات ارتباط رادیویی بر تشعشعات مخابراتی نظارت دارند بیان کرد: اخیرا یک مرکز آموزشی و مرکز درمانی نزدیک به دکل مخابراتی به صورت پایلوت انتخاب شدند که استانداردهای تشعشعات در این مکان‌ها اندازه‌گیری شوند.

وی با اشاره به اینکه حد مجاز و استاندارد قدرت تشعشع در هر نقطه یک میلی وات بر سانتی‌متر مربع است افزود: با اندازه‌گیری میزان تشعشعات در نقاط انتخاب شده به عنوان پایلوت میزان تشعشات یک ده هزارم مقدار استاندارد بود و هر کس در این زمینه نگرانی دارد می‌تواند از سازمان تنظیم مقررات درخواست اندازه‌گیری داشته باشد.

مدیرعامل مخابرات منطقه کرمانشاه با بیان اینکه اظهارنظرهای برخی افراد فاقد صلاحیت در برحه‌ای از زمان سبب افزایش نگرانی مردم در زمینه دکل‌های مخابراتی شده است افزود: بخشی از دلایل مقاومت مردم در برابر نصب دکل‌های مخابراتی ناشی از تصور نادرست سرطان‌زا بودن و بخشی نیز به مسائل مالی مربوط می‌شود.

قبادیان با اشاره به اینکه افراد مانع و معارض در نصب دکل‌های مخابراتی علاوه بر مختل کردن ارتباطات به اقتصاد استان ضربه وارد می‌کنند گفت: رسانه‌ها باید در این زمینه مدعی باشند زیرا این تصور اشتباه علاوه بر ممانعت بر ارائه خدمات، هزینه توسعه و سرمایه‌گذاری را افزایش می‌دهد.

مدیرعامل مخابرات منطقه کرمانشاه افزود: از سال گذشته باید ۲۷ سایت تلفن همراه در استان کرمانشاه نصب می‌شد و تنها ۶ مورد نصب شده است که در سال گذشته هزینه نصب هر سایت تلفن همراه بسیار کمتر از امروز بود؛ البته گاهی مسئولان نیز در این زمینه همراهی نمی‌کنند.

***

1067520cookie-checkنگرانی مردم کرمانشاه

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.