مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

یک تجربه با طعم خرمالوی نارس! (تجربه ای با ۲۰۲۰ – بخش اول)!

مخابرات ما- نویسنده این متن, نویسنده جدید سایت است.اصلا مخابراتی نیست ولی دلم می خواست یکی از بیرون ما مخابراتی ها را نقد کند.آنجا که ما بعنوان مخابراتی ممکن است نتوانیم منصفانه نظر بدهیم او می آید و از دید ناظر بیرونی نظر می دهد.

او را با نام “کاتب” از این پس در سایت خواهید دید.تجارب ۴۰ سال نویسندگیش را گرامی میداریم و به او خوشامد می گوییم.

نویسنده : کاتب 

مخابرات ما – چندیست که حرف و حدیث های مفصلی در باره ۲۰۲۰ گفته شده.

یک طرف جناب وزیر؛ طرف دیگر یک اپراتور و مابین همه ی اینها مهندس محترمی که هم می خواهد جانب وزیر را نگهدارد و هم به گونه ای از اب رد شود که پای مبارکش خیس نشود…!!

به چیستی و چگونگی ماجرا کاری ندارم اما خواستم تجربه ی شخصی خود را از ارتباط با ۲۰۲۰ اتفاقا در همان روزهایی که حرفهای وزیر محترم طعم شکایت می داد بیان کنم.
این روزها اینترنت برای همه از نان شب هم واجب تر شده بنده هم از این قاعده مستثنی نیستم عصای دستم؛ اینترنت از جان گرامی ترم قطع شد مثل مرغ سرکنده با ۲۰۲۰ تماس گرفتم

جواب شنیدم: جای مودم را عوض کنید!

عرض کردم: انجام داده ام!

فرمودند: مودم را روشن خاموش کنید!

عرض کردم: انجام داده ام….

فرمودند: بررسی می کنیم !

گفتم آخر من ..

… دیگر اجازه ادامه مکالمه داده نشد.

حکایتم شده بود مثل داستان آدم چلاق بدون عصا.

دوباره روز بعد تماس گرفتم و باز همان سوالها…جای مودم …خاموش روشن کن..

گفتم: اقا…

اپراتور عصبانی شد! فرمود: گزارش داده ایم باید بیایند بازدید!

باز خواستم چیزی بگویم… اپراتور عصبانی تر و کم حوصله تر چیزی گفت و قطع کرد!

حالم به کسی می مانست که خرمالوی نارس خورده باشد.. مزه گس این گفتگو سر زبانم مانده بود!

.روز سوم هشت صبح خودشان تماس گرفتند!

از خوشحالی داشتم بال در میاوردم…همان توصیه ها و همان خبر که کسی میاید که بررسی کند, کسی که مثل هیچکس نیست…!!

گفتم خانم محترم سه روز است ما را از کار و کاسبی انداخته اید!

کاسه صبر اپراتور لبریز شد و همه کاسه کوزه ها را سر مکان خانه انداخت که چنین است و جنان است!

صراحتا گفت: مکان خانه شما طوری است که مشکل دارید! حالا برای ما هم مزاحمت درست کرده اید. سه روز است دنبال کار شماییم!!

بازهم دهانم طعم خرمالوی نارس گرفت…

القصه ماجرای من و ۲۰۲۰ تا دو هفته ادامه داشت تا اینکه ماجرای وزیر رخ داد!

با خودم فکر می کردم که شاید جناب وزیر بی راه نمیگوید.. فلسفه وجودی تک تک ما کارمندان -در هر جایی – خدمت به مردم است و این مردم هیچکس نیست مگر همین برادران و خواهران و فرزندان خودمان …

چرا از تکریم ارباب رجوع فراموش کرده ایم…

چرا در برخورد با مراجعه کنندگانمان اگر قرار باشد بیشتر از سه جمله حرف بزنیم فشارخونمان روی بیست و یک می رود!!

چرا اینقدر کم طاقت و کم حوصله شده ایم !!

من شما را می فهمم!

من درد کارمندی را کشیده و چشیده ام اما شما بگویید جای اخلاق و تکریم مردم کجا قرار دارد…بقول معروف بیایید یک سوزن به خودمان بزنیم بعد یک جوالدوز به مردم!!

*****

1068790cookie-checkیک تجربه با طعم خرمالوی نارس! (تجربه ای با ۲۰۲۰ – بخش اول)!

Please rate this

0 1 2 3 4 5
5 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    با سلام.شرکت مخابرات هنوز راه درست و کارشناسی چگونگی پشنیبانی و نگهداری و رفع خرابی اینترنت بر بستر سیم مسی را نمی داند .اکنون که هر استان مرکز مستقل پاسخگویی ۲۰۲۰ دارد مشترکین ناراضی هستند . حالا که قرار هست در ۷ استان مراکز پاسخگویی محدود شود چه مصیبتی خواهد شد مثلا مشترکی در یکی از روستاههای استان بوشهر شهرستان گناوه روستای چهارروستایی با ۲۰۲۰ تماس می گیرید و اعلام خرابی خط فیزیکی می کند .استان فارس به بوشهر ارجاع و مرکز استان به شهرستان و روستا که هیچ پشتیبانی برای رفع خرابی فیزیکی ندارد و ممکن هست هفته ای یکبار یه نفر سیمبان که فقط متعهد به رساندن بوق به مشترک هست و نه کیفیت بالا خط فیزیکی مراجعه و اعلام می کند که بوق به مشترک می رسد و نه دستگاهی دارد که کیفیت خط فیزیکی را چک کند و نه وظیفه ای و مشترک بعد از دو هفته همچنان قطع و ناراضی.اگر شرکت مخابرات رضایت مشترکین اینترنت برایش اهمیتی دارد و می خواهد افزایش درامدی داشته باشد بایستی سریعا نرم افزارهای رفع خرابی اینترنت را با نظارت دقیق تهیه و در اختیار استانها و شهرستانها قرار دهد و با اموزش سیمبانان جهت رفع خرابی فیزیکی و افزایش کیفیت خطوط با دستگاههای تست کیفیت مخصوص و ایجاد پست رئیس مراکز جهت نظارت بر امور فنی و نگهداری شبکه که اکنون بدون مسئول فنی بحال خود رها شده و رئیس اداره ها نیز بدلیل نداشتن دانش فنی لازم بیشترین اسیب را به شرکت وارد می کنند و روز به روز مشتریان ناراضی تر و درامد اینترنت بدلیل قطعی های طولانی و کیفیت پایین خطوط کاهش می یابد .بنابراین اگر شرکت مخابرات در فکر استفاده بهینه از اینترنت در جهت تکریم ارباب رجوع و افزایش درامد می باشد باید ضمن گرفتن مشاوران توانمند سریعا نرم افزارهای مورد نیاز را تهیه و معاونت itاسنانی و زیر مجموعه های شهرستانی را ایجاد نماید و الی هیچ اقدامی در جهت ارائه خدمات مناسب اتفاق نخواهد افتاد.

  2. ناشناس می گوید

    دوست عزیز
    ۲۰۲۰ فقط اعلام کننده خرابی هست .اینکه مامور مرکز منطقه شما نمیاد به ۲۰۲۰ مربوط نیست و کاری از دست ۲۰۲۰ بر نمیاد

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      ای بابا!
      مردم ۲۰۲۰ و کسی که باهاشون حرف میزنه می شناسن!
      ضمن اینکه در آخرین مرحله
      باید بدونین یک نفر از ۲۰۲۰ و مامور شبکه با هم میرن سر کافو!

  3. ناشناس می گوید

    این افرادی که شما میفرمایید کارمند نیستند شرکتی اند که با دو میلیون حقوق نمیدانند چه گلی بر سر بگیرند حجم کارشان در واحد پشتیبانی بالاست واقعا”. دیگه حوصله ای میمونه؟ انتظار کار عالی در شرایطی که تبعیض و ظلم بیداد میکنه نابجاست. شرکتیها واقعا دارند کار میکنند مخابرات تابحال چکار کرده در حقشان؟ وزیر چرا بررسی نمیکنه چرا به مشکلات نیروی انسانی رسیدگی نمیکنه؟ در جالی که مخابرات درآمدش بالاست و همین شرکتیهان که این درآمد رو تابحال تضمین کرده اند در چنین شرایطی که انتظارات کارکنان برآورده نمیشه انتظار کار عالی و بی نقص منطقی نیست.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      قربون شکلت
      این سردبیر بیچاره ازشون دفاع کرده ها!
      خوندی؟!

نظرات بسته شده است.