مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

صدور قبض از دو دوره دیگر ممنوع است. مهندس صدری دستور داد.

مخابرات ما -مدیر عامل دستور داده است که صدور قبض بطورکلی ممنوع شود.این دستور از دو دوره دیگر قابل اجراست.

 

مخابرات ما- مدیر عامل شرکت مخابرات ایران در دستوری به تمام استانها اعلام کرده است که برای حفظ محیط زیست باید صدور قبض کاغذی متوقف شود.

در دوره بعدی فقط حق صدور قبض برای ۴۰ درصد از مشترکین را دارند ولی در دوره بعد از آن دیگر صدور قبض ممنوع است.

مهندس صدری در صفحه اینستاگرامش  برای دوستان مخابراتی نوشته است:

sm_sadri's profile picture

sm_sadri


‌صرفه‌جویی سالیانه صد میلیارد تومان و حفظ محیط زیست با حذف قبوض کاغذی

با تاکید وزیر محترم ارتباطات جناب مهندس جهرمی، طبق برنامه زمان‌بندی پروژه حذف قبوض کاغذی را در اولویت قرار دادم.

شرکت مخابرات در راستای مدیریت و کاهش هزینه، حفظ محیط زیست، کاهش مصرف کاغذ و عمل به مسئولیت‌های اجتماعی سازمان، حذف قبوض کاغذی را در جهت پیاده‌سازی اهداف و خدمات دولت الکترونیک به اجرا در می‌آورد.

با اجرای این طرح صد میلیارد تومان سرمایه که هزینه زیادی در بخش توزیع و چاپ به شرکت تحمیل می‌کند در بخش توسعه بکار گرفته می‌شود.

به یاری خدا تا پایان شهریور این طرح بطور

 

1076510cookie-checkصدور قبض از دو دوره دیگر ممنوع است. مهندس صدری دستور داد.

Please rate this

0 1 2 3 4 5
4 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    سلام
    حذف قبوض اولین پیشنهادی است که ممکن است هر مدیری بعد از اولین مواجهه اش با مشکل هزینه ها در شرکت های خدماتی ارایه نماید. وقتی از قبض تلفن تنها اطلاع رسانی از مصرف مشتری به ذهن متبادر است بنابر این الترناتیوهای الکترونیکی جدید مثل پیامک، شبکه های اجتماعی و یا … ارزانتر هستند و می توانند به راحتی جایگزین شوند.
    ولی آیا قبض تنها برگه اطلاع رسانی مبلغ و پرداخت است؟
    ایا با وجود شبکه های اجتماعی و اینترنت روزنامه های کاغذی حذف شده اند؟ و اگر نشده اند چرا؟ اگر برای روزنامه صرفا کارکرد اطلاع رسانی و خبر رسانی تصور کنیم آنگاه ضرورت روزنامه ها و مجلات کاغذی چیست؟
    آیا با وجود شبکه های اجتماعی و موبایل، کارت دعوت مهمانی ها و عقد و عروسی ها حذف شده اند؟ چرا با وجود اینکه یک فرد می تواند تمام دوستانش را در گروه اجتماعی بصورت کم هزینه و صرفا با دادن یک پیام دعوت کند به خودش زحمت می دهد و علاوه بر اطلاع رسانی در شبکه ، آن کارت های پر هزینه را سفارش می دهد و هزینه ارسال و پست ان کارتها را متقبل می شود؟ بجز ارسال کارت دعوت چرا دعوت کننده سعی می کند بهترین کیفیت کارت دعوت را سفارش دهد مگر نمی تواند صرفا با یک کارت عادی و ارزان قیمت به هدف خود برسد؟
    شما بعنوان مخاطب اگر از طریق پیامک به یک مهمانی دعوت شوید و یا از موضوعی با خبر شوید بیشتر احساس تکریم می کنید و یا اینکه یک کارت دعوت توسط شخص دعوت کننده به دست شما برسد؟ در کدام روش احتمال حضور شما در مهمانی بیشتر است؟
    اگر در منزل در کمد خاطراتتان بگردید هنوز کارتهای دعوتی که برایتان مهم بوده است را نگه داشته اید. چرا احساس می کنید در طولانی مدت این کارتها می تواند شما را خوشنود کند؟ ایا یک حس وفاداری نسبت به دعوت کننده ندارید؟ آیا دعوت کننده با آن احترامی که برای شما گذاشته است یک عمر شما را مدیون خود نکرده است؟
    ممکن است روی یک دعوتنامه مکتوب آیه ای از قرآن، حدیثی و روایتی و یا جمله ای از بزرگی و یا یک تصویر آبرومند و سنگین و یا رنگی جلف را ببینید. این نشانه ها همه گویای انتقال محتوا و آرمان ها و ایده های دعوت کننده و یا ارزش های مورد حمایت دعوت کننده را به شما منتقل می کند. این نشانه ها بهمراه رفتارهای حضوری که از دعوت کننده می بینید برند دعوت کننده را در ذهن شما شکل می دهد.
    اگر این مواردی که ذکر کردم را در کنار هم بگذارید متوجه خواهید شد که قبض تلفن تنها یک برگه اطلاع رسانی مصرف نیست بلکه مدیایی برای ارتباط با مشتریان است و همانطور که شرکت های تجاری هزینه های زیادی می کنند تا در ذهن مشتریانشان اثر مثبت بگذارند و انها را به خود وفادار کنند همانطور هم این ارتباطات موثر را به یکباره حذف و بی اثر نمی کنند.
    اگر صاحبان و مدیران مخابرات بخواهند کسب و کار خودشان را ادامه دهند و قصد تعطیل کردن تدریجی مخابرات را نداشته باشند آنگاه در وهله اول علاوه بر ارسال کاغذی قبض، پیامک نیز برای وی ارسال می کنند یا لااقل مثل همراه اول رفتار می کنند. همراه اول بخاطر احترام به فرهنگ صرفه جویی و برای پاسخ دادن به فعالان محیط زیست از مشتریانش استعلام می کند که ایا می خواهید که قبض را بصورت الکترونیکی دریافت کنید و متناسب با پاسخ مشتری و به احترام او قبض را بدلخواه وی با مدیای مناسب ارسال می کند. قبوض همراه اول بسیار زیبا و در یک پاکت با مشخصات برند همراه اول و از طریق پست برای مشتری و بنام وی ارسال می شود.
    موفق باشید

  2. محتسب می گوید

    بی زحمت مدیر عامل محترم و جناب وزیر این طرحشون رو با بانک ها و سایر مراجع دولتی و قضایی در میون بذارن. راحت ترین و کاربردی ترین راه احراز محل سکونت یک فرد تا الان قبض تلفنش بود. چون اغلب خطوط تلفن مالکین واحد های مسکونی به نام خودشون هست ولی سایر قبوض از قبیل برق و گاز و آب اغلب به نام مالک نیست. در نتیجه احراز آدرس افراد از طریق سایر قبوض خدماتی تقریبا امکان پذیر نیست. از این به بعد برای اموری از قبیل دریافت وام و سایر اموری که به احراز محل سکونت نیاز دارند مردم چه باید بکنند؟
    نکته دیگر اینکه قبوض تلفن به عنوان یک امکان تبلیغاتی، ظرفیت درآمدزایی برای شرکت را به همراه داشت که به لطف جناب وزیر این مورد نیز از ظرفیت های درآمدزایی شرکت حذف شد.

  3. منتقد حذف قبض می گوید

    ندانم کاری و شعارهای مضحک
    یکی از مطمئن ترین رسانه های در دسترس نزد سازمان های ایرانی همین قبوض تلفن می‌باشد. رسانه ای که هزاران میلیارد ارزش دارد.
    شما میدانید تنها کاغذی که نزد خانواده های ایرانی ماهها و حتی سالها میماند و سندی معتبر حتی برای مراجع قضایی و سازمانهای مرجع می‌باشد همین قبوض آب و برق و گاز و تلفن می‌باشد. و چگونه چنین ارزشی به راحتی توسط وزیر و مدیرعامل مخابرات ایران بدلیل عرق نداشتن زیر سوال مرود.؟
    با چنین تحلیل های آبکی چیزی دیگر نخواهد گذشت که ۱۱۸ و تلفن‌های همگانی نیز که دو سرمایه اجتماعی دیگر مخابرات ایران می‌باشد بخاطر داشتن هزینه به فنا برود.
    قبلاً نیز با پرسنل شریف و متعهد مخابرات نیز که آنها نیز سرمایه های ملی صنعت مخابرات کشور بودند همین برخوردها شد و با وجودی که کماکان می توانستند برای مخابرات کشور مثمر ثمر باشند به بازنشستگی اجباری سوق داده شدند.
    امان از چنین تفکرهای بی ارزشی که مدیریت‌های کلان سرمایه های ملی این ملت را به دست ناتوان آنها گذارده اند.

    1. ناشناس می گوید

      عالی بود.
      جانا سخن از زبان ما می گویی.
      مدیری که نتواند تحلیل درستی از داشته ها و سرمایه های مخابرات ایران داشته باشد بدرد نمی خورد. قبوض مخابرات با وجود هزینه هایش یکی از تنهاترین اسباب فعلی اعتماد مخابرات نزد ایرانیان می باشد.
      مدیران اکنون مخابرات فکر کرده اند مدیریت سطح بالای آن ها و یا کیفیت عالی سرویس هایشان!!! باعث باقی ماندن مشترکان در استفاده آنها از سرویس های مخابرات می باشد در صورتیکه آنچه مردم را کماکان در کنار مخابرات نگه داشته است نیمچه اعتمادی است که از گذشته مخابرات در ذهن دارند.
      اگر ارگان ها و سازمان های عمومی کشور همگی کماکان از سرویس های دیتای تجاری مخابرات ایران استفاده می کنند دلیلش کیفیت آن خدمات نیست بلکه دلیلش سرمایه ذهنی برند مخابرات بعنوان یک سازمان عمومی که می توانند به ان سازمان اعتماد کنند می باشد.
      ریشه چنین اعتمادی زحمات طاقت فرسای کارکنان زحمت کش مخابرات می باشند که در گرما و سرما و در جنگ و صلح در کنار این ملت شریف بوده اند و با جان و دل برای مردم کار کرده اند. ولی مدیران فعلی مخابرات این همکاران را اضافه می دانند و هر روز نقشه ای برای اینکه سرشان را زیر آب کنند می کشند. آیا فکر می کنیند با چنین تفکری مخابرات می تواند در آینده همچنان گذشته مورد اعتماد مردم باشد؟

نظرات بسته شده است.