مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

مطلب وارده- چاپ قبض کاغذی, خوب یا بد!

قبض

مخابرات ما- در این مطلب, بحث چاپ قبوض کاغذی و یا بهتر بگویم عدم چاپ آن به چالش کشیده شده است.نویسنده چفت و بست خوبی برای نوشته اش انتخاب کرده است بطوری که شما را تا آخر بدنبال خود می کشد.

 

مخابرات ما(نویسنده مهمان- سلام
حذف قبوض اولین پیشنهادی است که ممکن است هر مدیری بعد از اولین مواجهه اش با مشکل هزینه ها در شرکت های خدماتی ارایه نماید. وقتی از قبض تلفن تنها اطلاع رسانی از مصرف مشتری به ذهن متبادر است بنابر این الترناتیوهای الکترونیکی جدید مثل پیامک، شبکه های اجتماعی و یا … ارزانتر هستند و می توانند به راحتی جایگزین شوند.
ولی آیا قبض تنها برگه اطلاع رسانی مبلغ و پرداخت است؟
ایا با وجود شبکه های اجتماعی و اینترنت روزنامه های کاغذی حذف شده اند؟ و اگر نشده اند چرا؟ اگر برای روزنامه صرفا کارکرد اطلاع رسانی و خبر رسانی تصور کنیم آنگاه ضرورت روزنامه ها و مجلات کاغذی چیست؟
آیا با وجود شبکه های اجتماعی و موبایل، کارت دعوت مهمانی ها و عقد و عروسی ها حذف شده اند؟ چرا با وجود اینکه یک فرد می تواند تمام دوستانش را در گروه اجتماعی بصورت کم هزینه و صرفا با دادن یک پیام دعوت کند به خودش زحمت می دهد و علاوه بر اطلاع رسانی در شبکه ، آن کارت های پر هزینه را سفارش می دهد و هزینه ارسال و پست ان کارتها را متقبل می شود؟ بجز ارسال کارت دعوت چرا دعوت کننده سعی می کند بهترین کیفیت کارت دعوت را سفارش دهد مگر نمی تواند صرفا با یک کارت عادی و ارزان قیمت به هدف خود برسد؟
شما بعنوان مخاطب اگر از طریق پیامک به یک مهمانی دعوت شوید و یا از موضوعی با خبر شوید بیشتر احساس تکریم می کنید و یا اینکه یک کارت دعوت توسط شخص دعوت کننده به دست شما برسد؟ در کدام روش احتمال حضور شما در مهمانی بیشتر است؟
اگر در منزل در کمد خاطراتتان بگردید هنوز کارتهای دعوتی که برایتان مهم بوده است را نگه داشته اید. چرا احساس می کنید در طولانی مدت این کارتها می تواند شما را خوشنود کند؟ ایا یک حس وفاداری نسبت به دعوت کننده ندارید؟ آیا دعوت کننده با آن احترامی که برای شما گذاشته است یک عمر شما را مدیون خود نکرده است؟
ممکن است روی یک دعوتنامه مکتوب آیه ای از قرآن، حدیثی و روایتی و یا جمله ای از بزرگی و یا یک تصویر آبرومند و سنگین و یا رنگی جلف را ببینید. این نشانه ها همه گویای انتقال محتوا و آرمان ها و ایده های دعوت کننده و یا ارزش های مورد حمایت دعوت کننده را به شما منتقل می کند. این نشانه ها بهمراه رفتارهای حضوری که از دعوت کننده می بینید برند دعوت کننده را در ذهن شما شکل می دهد.
اگر این مواردی که ذکر کردم را در کنار هم بگذارید متوجه خواهید شد که قبض تلفن تنها یک برگه اطلاع رسانی مصرف نیست بلکه مدیایی برای ارتباط با مشتریان است و همانطور که شرکت های تجاری هزینه های زیادی می کنند تا در ذهن مشتریانشان اثر مثبت بگذارند و انها را به خود وفادار کنند همانطور هم این ارتباطات موثر را به یکباره حذف و بی اثر نمی کنند.
اگر صاحبان و مدیران مخابرات بخواهند کسب و کار خودشان را ادامه دهند و قصد تعطیل کردن تدریجی مخابرات را نداشته باشند آنگاه در وهله اول علاوه بر ارسال کاغذی قبض، پیامک نیز برای وی ارسال می کنند یا لااقل مثل همراه اول رفتار می کنند. همراه اول بخاطر احترام به فرهنگ صرفه جویی و برای پاسخ دادن به فعالان محیط زیست از مشتریانش استعلام می کند که ایا می خواهید که قبض را بصورت الکترونیکی دریافت کنید و متناسب با پاسخ مشتری و به احترام او قبض را بدلخواه وی با مدیای مناسب ارسال می کند. قبوض همراه اول بسیار زیبا و در یک پاکت با مشخصات برند همراه اول و از طریق پست برای مشتری و بنام وی ارسال می شود.

 

1078720cookie-checkمطلب وارده- چاپ قبض کاغذی, خوب یا بد!

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.