مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

چرا من وارد داستان اصفهان شدم! بخشی از ماجرای اصفهان(۱)

ماجرای اصفهان

مخابرات ما- هدف از این نوشته باز کردن چشم هاست. چشم هایی که نباید طبق عادت ببیند.هوشمندانه و ….!

 

مخابرات ما- بطور کلی زمانی اصفهان برای من مهم شد که در سایت های خبری اصفهانی بر روی این موضوع تمرکز کرده بودند که در اصفهان همه چیز حول یک سوء استفاده بزرگ می چرخد!

در نگاه اول برای منی که سالهاست در جریان خبرهای خوب و بد مخابرات هستم پذیرش اینکه در این اوضاع سوء استفاده های کلان مالی  رخ داده باشد  برای من دور از ذهن بود.

آن روز من از همه خواستم قدری تامل کنند و پای   غریبه ها را به مخابرات باز نکنند. تا امروز هم اگر مخابرات نتوانسته خودش را جمع و جور کند و از تنگناها عبور کند به همین ورود و خروج ها برمیگردد.

 

چرخی در میان اطلاعات اصفهان زدم.

آن ایام تحقیقی کردم و مطالب من آماده انتشار بود تا اینکه با خیر شدم که -فردای آن روز- مخابرات ایران بازرسینی را برای بررسی موضوعات به اصفهان اعزام می کند.به احترام مخابرات ایران چند روزی صبر کردم.هر چند که مخابرات ایران آثار بازرسی ها را منتشر نکرد اما می شد محتوای آن را فهمید.

اجازه بدهید به وضع کلی این استان در جداول ارزیابی نگاهی بیندازیم تا بفهمیم واقعا وضعیت خرا ب است یا خیر.

از نظر مالی وضع اصفهان خوب است.نقدینگی مناسبی جذب کرده و لاوصولی اش هم در حد قابل قبولی است.مسائل مالی جزو موضوعات محرمانه است و نمی توانم منتشر کنم.

در  فروش تلفن ثابت جزو استانهای اول است.در دیتای تجاری وضع  خوبی ندارد در فروش adsl  در میانه های جدول است البته بنظر من وبا امکانات فعلی جایگاه بدی ندارد.

در حالیکه اصفهان در vdsl  انتهای جدول را در اختیار دارد اما در ftth بد عمل نکرده است.در بخش هایی که مربوط است به پاسخگویی به مشتریان, اصفهان متاسفانه جای کار زیادی دارد

نگاهی کلی به وضع استانها نشان می دهد اصفهان وضعیت متوسطی دارد.بحرانی نیست اما دردش مثل درد بقیه استانها ی بزرگ است. هرگز آمارهای عملکردی این استانها در حد این همه هزینه های سنگین نیست.

 

مشکل اصفهان از دید بیرونی چیست؟

آنچه اصفهان را از دیگر استانها متمایز کرده بود جو یک دست مدیرانش بود.هر چه بود بین خودشان بود.بیرون چیزی گفته نمی شد اما در طول دو سال  گذشته وقایعی رخ داده است که چندان خوشایند نیست.

دسته هایی از مدیران  به حذف دیگران پرداخته اند.

گفته می شود دخالت یکی از اعضای هیئت مدیره و خبرهای کمتر دقیقی که به مهندس صدری  و دیگران می دهند باعث شده است یک دستی مدیران بهم بریزد. مثلا  حذف معاونت تجاری در اصفهان یکی از همین نمونه هاست.

یک روز به او می گویند نباش!  و … دیگر نبود!

گفته می شود کارش خوب است.اعتماد بنفس زیادی دارد و شاید همین سابقه طولانی و اندوخته دانشگاهی باعث شده بین او و مدیران فاصله دیگر فاصله بیفتد.

چیزی که من میدانم و او نمی داند دلیل حذف اوست! او گمان می کند مدیر فعلی منطقه عامل حذف مستقیم اوست لذا انتقاداتش را  شامل  مدیریت فعلی کرده است.

 

اتحاد مدیران به خورد.

اتحاد مدیران به هم خورد و هر کسی از قدرت خودش استفاده کرد تا پای رسانه های بیرونی را به مخابرات بکشد.در این میان راست ها و ناراست ها در هم آمیخت تا به همه چیز در اصفهان آسیب بزند.

 

آیا  حرف های رسانه ها درست بود؟

واقعیت این است که حتی رسانه ها حرف مخالفان را بدرستی نفهمیده بودند.این را از تیترهای نادرستشان می توان فهمید.آنچه در رسانه ها منتشر شد  مستنداتی در پی نداشت اما بازرسان حرف دیگری می زنند.

 

پس آیا همه چیز در اصفهان خوب است؟

نه! در اصفهان خیلی چیزها بسیار بد است برخی چیزها بد و برخی متوسط است.همین! درست مثل همه جای مخابرات ایران.

این مشکلات فقط از ضعف مدیریت ناشی نمی شود چرا که در کل مخابرات, شما به همین مشکلات برمیخورید. بخشی بخاطر سیاست های کشوری است  برخی بخاطر کارهای مخابرات ایران و بیشترش هم برای مدیریت های فامیلی داخلی است.

اما دو نکته هست که مشام هر بازرسی را تحریک می کند.

 

مشکلات واقعی در اصفهان چیست؟

بازرسان تهرانی دو مشکل عمده را پیدا کرده اند که ما از آن با خبر شده ایم.مابقی اگر چیزی بوده ما خبر نداریم.

  • الف- سیپ فون و داستان دو صفر
  • ب- بهینه سازی ساختمان قدیمی

 

مشکل اول, سیپ فون!

ذکر این مشکل از این نظر برای ما مهم است که می تواند جلوی مشکلات جدیدی را برای استانهای یگر بگیرد.

گفته می شود چند تلفن ثابت با استفاده از امکان سیپ فون دایر شده است که از بیرون هک شده و برای هر خط سیپ فون هزینه ای میلیاردی روی دست مخابرات گذاشته است.

حداقل در چند شماره ای که ما خبر داریم برای هر یک هزینه ای سه چهار میلیارد تومانی صادر شده است.پولهایی که هرگز وصول نخواهد شد و جمعا حدود ۲۰-۳۰ میلیارد تومان جزو لاوصولی های استان خواهد آمد. امری که درآمدهای کل سال را خراب خواهد کرد.

 

هک شدن سیپ فون؟

سیپ فون شماره ای است که بر بستر اینترنت واگذار می شود یعنی اگر اینترنت قطع شود تلفن کار نخواهد کرد.مشکلی که در این تلفن های اینترنتی وجود دارد این است که اگر دو صفر آن باز باشد بسادگی هک می شود و هکر می تواند تماس های خارج از کشور خود را روی این خط بیاورد.

کاش فقط همین بود! به ما گفته شده است که هکر می تواند ۵۰-۶۰ مکالمه هم زمان را روی خط سیپ فون بیاورد.این اتفاقی است که در اصفهان افتاده است.

یعنی در هر لحظه ۵۰ تماس بین الملل روی خط سیپ فونی توسط سایت های اپراتوری گذاشته شده است.اینها پولش را از مشتری خودشان گرفته اند ولی به خط سیپ فونی یک ریال هم نداده ضمن اینکه او را حداقل  سه چهار میلیارد تومان به مخابرات بدهکار   کرده است.

این موضوع وقتی آشکار شده است که صورتحساب صادر کرده اند!

از من نپرسید حد اعتبار تلفن ها چرا قبل از میلیاردی شدن بدهی مشترک به داد مخابرات نرسیده است چرا که پاسخی برایش ندارم.

 

مشکل دوم- بهینه سازی ساختمانی قدیمی بدون مجوز کافی

گفته می شود ساختمانی قدیمی در تملک مخابرات اصفهان بوده است که برایش مجوز به سازی گرفته اند.قرار بوده تا حد ۶۰۰ میلیون تومان برای آن هزینه کنند.

اینجا چند مشکل بروز کرده است:

  • ۱- تقریبا ۱۰ برابر مجوز هزینه شده است.
  • ۲- بدون برگزار ی مناقصه و صرفا بصورت فاکتوری این ۵ میلیارد تومان هزینه شده است.
  • ۳- گفته شده برای سهولت در کار و سرعت بیشتر جنس ها از آشناها خریداری  شده است -ذهنتان منفی نشود.این روزها کسی جنس به مخابرات نمی فروشد مگر اشناها, آن هم به چند برابر قیمت اصلی آن.
  • ۴-گفته می شود لوکس خری شده است.یعنی برای اتاق ها کابینت های گران قیمت با طراحی های آنچنانی گذاشته اند (این مورد فقط شنیده است.تا نبینم نمی توانم تاییدش کنم.)

 

از مدیر موثری می پرسم به نظر شما پای سوء استفاده هم در میان هست؟

می گوید قرار بوده ۶۰۰ میلیون تومان هزینه شود ولی ۵ میلیارد هزینه شده آن هم بصورت فاکتوری. ….. به هر حال ذهن ها بسیار مشوش است.

 

دوستی می گوید : به حیدری زاده گفتم در اصفهان مدیریت نکن.

یکی ار دوستان قدیمی مدیر فعلی منطقه همه چیز را از نگاه خاص اصفهانی ها تفسیر می کند .او می گوید همان ابتدا به حیدری زاده توصیه کردم به استان دیگری برود و در اصفهان, شهر خودش مدیریت نکند اما او گوش نکرد.

منظور این دوست مشترک این است که اصفهانی نباید در اصفهان مدیر منطقه شود وگرنه نمی شود کار کند!

 

نتیجه!

دخالت مدیران تهرانی دو دسته گی در میان اصفهانی ها ایجاد کرده لذا باعث شده مشکلاتش بسیار بزرگتر شود.

عزل  مدیران جناح مقایل پای رسانه ها را به مخابرات باز کرد.

عزل مدیران   مشکلات اصفهان را بخوبی باز کرد.این مشکلات وجود داشته.

 

این شرایط قابل دوام نیست.

ابن وضعیت قابل دوام نیست.باید جایی یا کسی بین آنان قضاوت کند و در نهایت با تصمیمی اساسی اصفهان را از شرایط جاری نجات دهد.

وضع امروز اصفهان اگر چه در مقایسه با استانهای دیگر معتدل است اما باید برای روشن شدن ماجرا قضاوت شود

 

از برخی افراد موثر در  مخابرات ایران  می خواهم اصفهان را به حال خود رها کنند بگذارند این استان  بدون داوری آنها مدیریت شود. چه بسا حرفهای آنان امروز اصفهان را رقم زده است.

****************

این بحث قطعا با نوشته های شما ادامه خواهد بافت.من فقط آن را شروع کرده ام.روی دیدگاههای خودم هم اصراری ندارم.من از دور می بینم کسانی را که از نزدیک کار می کنند.

 

 

 

 

1078890cookie-checkچرا من وارد داستان اصفهان شدم! بخشی از ماجرای اصفهان(۱)

Please rate this

0 1 2 3 4 5
149 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    موج بیکاری در قسمت‌های فنی و فناوری مخابرات اصفهان
    افسردگی کارکنان به دلیل نبودن کار شده اپیدمی شده لااقل یک سری میز پینگ پنگ و شطرنج خریدار شود

  2. ناشناس می گوید

    با سلام
    سردییر محترم !
    یک سوال !
    لطفا شفاف جواب بدهید.
    آیا این مطالب را مکتوب برای جناب آقای صدری مدیر عامل lمحترم مخابرات ایران ارسال می کنید ؟ اگر نه ! پس اینهمه نارضایتی و مشکل را توقع دارید چه کسی حل و فصل کند

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      برادر من
      یک رسانه برای مطالعه دیگران ایجاد میشه
      قرار نیست من یه نسخه شو برای شما بفرستم یک نسخه شو برای معاون نیروی انسانی
      یک نسخه هم برای همکار بغل دستی
      اگر این باشه باید جمع کنیم بریم
      هیچ تضمینی هم به شما نمیدم که مطالب شما رو ببرم به آقای صدری برسونم
      ایشون خودش باید بیاد بخونه
      ین پاسخ رسمی شما نسبت به نوع نگارشتون
      اما پاسخ غیر رسمی و دوستانه
      ۱- ما نیازی نداریم برای کسی بفرسنیم همه میان میخونن
      ۲- مسائل مهم رو به شکل دیگری منعکس میکنیم تا جلب توجه کنه.این همون تفاوت های ما با بقیه رسانه هاست.
      ۳- ما راه خودمونو داریم

  3. ناشناس می گوید

    سلام خدمت شما
    بازار سیاه کارت تلفن ……………

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      ناشناس
      زمانی
      ۱۸۵٫۱۰۴٫۱۸۶٫۱۱۱
      سلام خدمت شما
      بازار سیاه کارت تلفن همگانی و مامور زورگو
      مدتی بود که برای تهیه کارت تلفن همگانی به دفترهای خدماتی و جاهای مختلف در شهر اصفهان مراجعه میکردم اما متاسفانه وجود نداشت. حتی گفتند در جاهایی به قیمت ده برابر در شهر به فروش می رسد. با راهنمایی عزیزی به مرکز اصلی آن اداره تعاونی مخابرات هم مراجعه کردم که وجود نداشت و گفتند فقط برای زندان‌ها داشته اند که تمام شده. در آنجا با راهنمایی یکی از فروشندگان متوجه شدم که در ساختمان مخابرات نقش جهان مخابرات در روبروی استانداری احتمالا وجود دارد. به ساختمان اشاره شده مراجعه کردم و اینکه در آنجا پارکینگ و جای پارک نبود هم بگذریم. در آن مرکز من را به شخصی ارجاع دادند که حضور نداشت. چندین بار مراجعه کردم حضور نداشت و هیچکس حتی قسمت رییس مربوطه هم نمی دانستند کجا هستند تا بالاخره پیدا شدند.که ظاهرا از پیگیری من خبردار شده بودند. با اولین صحبت به من حمله کردند و هر چه می خواستند نثارم کردند و گفتند نیست وجود ندارد و…
      من هم مجبور شدم خواهش و تمنا کنم که نیاز دارم و…
      بالخره قبول کردند یک کارت بدهند اما گفتند به کسی نمی گویی که کارت تلفن همگانی گرفته ای. من هم قبول کردم و گرفتم. یک دستگاه خود پرداز جلوی بنده گذاشتند و هر چه ایشان اعلام کرند پرداخت کردم. البته پیگیری کردم و نتیجه جالبی رسیدم که برای شرکت مخابرات خوب نیست.
      چند چیز مبهم داشتم که چرا کارت همگانی نیست ولی انگار هست فقط برای موارد خاص!!!چرا یک کارمند سازمان دستگاه خود پرداز شخصی در اداره دارد و کسی به او کاری نداردو با آن دستگاه که روی تلفن‌های مخابرات است پول می گیرد. چرا فقط آن کارمند کارت همگانی دارد و هر جور و به هرکسی دلش می‌خواهد کارت تلفن می‌فروشد مگر مخابرات مرکزهای فروش ندارد. چرا آن کارمند وقتی در ادارا نیست معلوم نیست کجاست حتی رئیسش نمی‌داند کجاست و کی بر می گردد. چرا این فرد رفتار خیلی بدی دارد و هر طور که دلش می خواهد با مردم برخورد می کند. بعد از مراجعه به بازرسی که در همان مرکز مستقر بود مشخص شدکه آنها هم زورشان به ایشان نمی رسد.
      گفتم در سایت شما اعلام کنم پیگیری کنید
      شاید در شهرهای دیگر هم این موضوع هست خواهشا بررسی کنید

      1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

        سلام
        پیام شما عینا در اختیار استان قرار گرفت
        بازرسی و روابط عمومی و … روی این موضوع کار کردند.
        با کسی که این کار دستش هست که صحبت شده و حتی دستگاه پوز هم بررسی شده
        در مجموع چیزی غیر عادی مشاهده نشده.
        اصفهان متعهد است – نه تنها اصفهان بلکه همه استانها-چنانچه موردی اینچنینی باشه بشدت برخورد کنن
        بهر حال بررسی های اولیه حرف شما رو تایید نکرده
        معنی حرف من اینه که به شواهد بیشتری نیاز داریم.اگر تا همینجا که بعد از این سلامت قطعی کار رعایت میشه قانع شدین خب کافیه ولی اگر مایل هستید بیش از این جلو بریم قطعا مورد استقبال مدیران استانی هم هست ولی شواهد بیشتری لازمه.
        منتظرم. باز هم از اینکه به ما اعتماد کردید بسیار سپاسگزارم ما هم تلاش کردیم در حد اعتماد شما حرکت کنیم.
        منتظرم.

    2. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سلام
      لطف کردی خبر دادی
      دارم بررسی میکنم
      چون یخوام به نتیجه برسه شما هم لطفا یه روز صبر کنید

    3. ناشناس می گوید

      این چیه

  4. ناشناس می گوید

    سلام
    معمولا وقایعی که در اصفهان اتفاق می افتاد بین ده تا سی ماه بعد در استان های دیگر تکرار می‌شود.
    بی پولی و رکود و اعتراض در کمین مدیران استانهای دیگر می‌باشد.

  5. همکار می گوید

    وضعیت کیفیت اینترنت ۲۰۲۰ بسیار نامطلوب شده است. تماس با ۲۰۲۰ هم دردی را دوا نمی کند. امشب نزدیک به یک ساعت طول کشید تا کاری که در دو دقیقه انجام می‌شد را بتوانم انجام بدهم. خواهشمندم در رابطه با سرعت کم و قطعی و وصلی زیاد اینترنت ۲۰۲۰ اقدام کنید. بسیار ناراضی و شاکی هستم.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      کجا هستید

      1. ناشناس می گوید

        ۲۰۲۰ اصفهان

  6. ناشناس می گوید

    افرادی که تخصص مدیریت ندارند از افراد بی تعهد برای سازمان‌ها خطرناک تر هستند. آنها تمام سرمایه های سازمان را از بین می برند.
    ناتوانی آنها در اداره کردن شرکت‌ها به جایی می‌رسد که فساد تمام آن را فرا می گیرد.

  7. رحمانی می گوید

    تا کنوناین همه یاس و ناامیدی در مخابرات استان اصفهان ندیده بودم. تقریبا هرج و مرج همه جا را گرفته کسی به کسی گوشش بدهکار نیست. جزیره های جدا ازهم فعالیت‌های پراکنده منجر به نارضایتی کارکنان و متقاضیان شده است

  8. ناشناس می گوید

    هیچ قومی نابود نمی شود مگربه دست خود
    وضعیت امروز مخابرات اصفهان سرنوشت تفکرات و اعمال جناحی دیروز افرادی است که تلاشهایشان برای کسب مدیریت به هر قیمتی شکل گرفته است. آنها به اهدافشان رسیده اند افرادی را هم به خدمت گرفته اند ولی کشتی مخابرات اصفهان به گل نشسته است.
    مدیریت ضعیفی که تا کنون در اصفهان شکل نگرفته بوده است تشکیل شده و این بیماری سرتاسر وجود یک شرکت پنج هزار نفری را فراگرفته است. کلیه عملیاتهای فنی و… تعطیل شده اما جلسات بیهوده و وقت گیر و رایزنی های سیاسی ادامه دارد.
    همه منتظر اتفاق هستند و دست روی دست گذاشته اند شاید اتفاقی بیفتد تا مشکلات بر طرف شود.
    مواردی که در این خبر گزارش شده است بیماری عمیق در یک شرکت هستند که باعث مرگ آن خواهند شد.

    1. بیاری می گوید

      سلام همکار گرامی
      این سخنی که بیان کردید تقریبا درتموم مخابرات ابران بصورت اپیدمی شده، جلسات بیهوده تشکیل شده از مدیرانی که الفو ار ب تشخیص نمیدن، در مخابرات خراسان کلی از این جلسات بیهوده و وقت تلف کن هر روزه تشکیل میشه، جالبش اینجاس چون خودشون هبچ اطلاعات کافی ندارن تموم بار صورتجلسات بدوش کارشناسان سارمان میوفته و وقتی کارشناسی میشه اونچاس که مشخص میشه اون وظیفه اصلا ربطی به اداره ارجاع شده نداره و بایسی در اصل مثلا حوزه تجاری انجام گردد و ….

  9. ناشناس می گوید

    وقتی مدیریت استیو جابز یا بیل گیتس یا… را کنار مدیریت اینجا میذاری کلا پودر میشی پودر
    چرا تو مملکت ما یه مدیر درست ساخته نشده چرا؟
    مقصر کیه؟ ما – اینا – مخابرات ما

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      همون آخری
      همیشه زورشون به آخری میرسه

  10. شمالی می گوید

    چرا فقط از تخلفات در استان اصفهان نگارش کرده اید در جاهای دیگر هم وجود دارد( البته مقداری کمتر) . در ضمن در جلسات ویدئو کنفرانس تجاری و،همچنین امور مشتریان نظرات خوبی ارائه می کردند اما در این مدت اخیر انگار خلع سلاح شده اند. اینقدر هم به یک نفر متکی نباشید اصفهانی‌های عزیز همش که دنیا واس شما نیس???

  11. ناشناس می گوید

    با سلام خدمت سردبیر محترم و اما خطاب سخن با کسانی که نفسشان از جای گرم بیرون می آید و آن اینکه زمانی که ما کارمندان جزء شرکت مخابرات استان اصفهان از حداقل امکانات در محیط کار بی بهره و در یک ساختمانی که سالیان زیادی تعمیر و بازسازی نشده ناچار به حضور و انجام وظیفه بودیم کجا بودند این دایه های دلسوزتر از مادر و حال که یکی دو مدیر توانمند با احترام و درک شآن همکاران با قبول ریسک اقدام به بازسازی ساختمان با نهایت رعایت صرفه و صلاح نموده اند و با مدیریت مناسب در کمترین زمان ممکم ضمن رعایت ضوابط اداری و بودجه ای به بیانی برای همکاران محیطی مناسب ایجاد و باعث حفظ سرمایه مخابرات نیز شده اند جمعی با بی انصافی تمام این اقدام نیکو را به باد حمله گرفته و سخن از عدم رعایت ضوابط و مقررات می زنند بدیهی است همه مدارک و مستندات موجود و اگر وجدان بیداری باشد قابل ارایه و دفاع می باشد

    1. ناشناس می گوید

      کلام شما متین ولی قبول کنید اگر ضابطه و قانون و شفافیت در یک سازمان و محیط اجتماعی نباشد آنگاه فساد به سراغشان می آید.
      پس لازم از چنین کاری با وجود تمام صرفه جویی ها حمایت نکنیم.

    2. امیدی می گوید

      برادر ع مهاون مالی عزیر شما مدارک رو به بازرس ها ارائه کردید قبول نکردن که با رعایت صلاح شرکت بوده. شما واسه یک میلیون تومان پول پارکینگ میگین پول ندارین بعد واسه پنج میلیارد تومن دارین. حالا این نفس گرم از کجا بالا میاد خدا میدونه. اما خدا وکیلی هزینه ساخت و ساز هم سفت کاری هم نازک کاری هر متر ساختمون سال ۹۶ هشتصد تا یه تومن بوده شما واسه تعمیرات متری یک و دویست هزینه کردین بعد ما چجوری قبول کنیم. اون. قت این همه ساختمون تو مخابرات فقط مال شما از حداقل امکانات به حداکثر باید برسین و بقیه هوچ. این جور صحبت کردن نه تنها دفاع خوبی نیست بلکه بیشتر زیر سوال میرین

  12. ناشناس می گوید

    خواهش میکنم هزینه ناهار و شامهای رجال سیاسی و مدیران استانی به هزینه مخابرات … را اعلام بفرمایید. تا متوجه شوید پول مخابرات کجا خرج می‌شود. اگر سری هم به فاکتورهای رستوران خ بزنید معلوم می‌شود چقدر برای ماندگاری باید کار کرد

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      ای بابا
      مگه چقدر خرچ این چیزهاست

  13. رضایی می گوید

    سردبیر محترم من نظریه ای در خصوص اتفاقات مخابرات دارم لطفا شما در کلان موضوع را تحلیل کنید و پاسخ ذهن بنده را بدهید من پیشاپیش از شما متشکرم.

    آنچه که در بازار امروز سرویس‌های مخابراتی عیان است این است که قسمت عمده و بزرگ این بازار در اختیار مخابرات است و این موضوع خوشایند شرکت‌های خصوصی رقیب نیست. از طرفی رقبای مخابرات از نفوذ مالی و سیاسی خوبی برخوردار هستند و سعی وتلاش خود را برای انتخاب وزیر ارتباطات همسو و سپس مدیرعامل مخابرات همسو کرده و خواهند کرد تا قسمتی از درآمد و سهم بازار مخابرات را از آن خود کنند. این شرکت‌ها در طول مدت چند ساله اخیر بخشنامه ها وقوانین خوبی را برای استفاده از امکانات مخابرات با هزینه های پایین و… بر علیه منافع مخابرات به تصویب رساندند. قدرت نفوذ این شرکت‌ها به حدی رسیده است که به راحتی وزیر را روبروی یک مدیر در استان‌ها قرار می دهند. از طرفی بدهی های چند صد میلیاردی این شرکت‌ها به مخابرات بلاتکلیف است در حالیکه مخابرات برای مشکل نقدینگی وام می گیرد. اما نکته مهم دیگری نیز وجود دارد که مانع از فعالیت‌های اقتصادی ایشان است نیروهای وفادار به منافع مخابرات. اینها نیز بایستی با طرفندها و برچسب‌های مختلفی حذف شوند و به جای آنها نیروهای همسو یا حداقل ضعیف تر جایگزین شوند. اگر نگاهی به حذف مدیران استانی و… همانند معاون تجاری اصفهان بیندازیم تا حدودی به این نکته خواهیم رسید(همانطور که شما دلیل حذف او را مخابرات ایران ذکر کردید). قطعا آنقدر عاقل هستند که مدارکی را برای حذف آنها آماده کنند. در صورتیکه در شرکت‌های بزرگ دنیا حفظ و پرورش چنین نیروهایی اهمیت فراوانی دارد.
    در طول سال‌های اخیر مشخص است که کمیته ای به نام انتصابات شامل نمایندگان دولت تشکیل شده است و اصل این کمیته رای افرادی است که خود به لحاظ جناحی و عملکردی همسو و همراستا هستند. اگر یک نیرو به آنها اتصال داشته باشد و وفاداری خود را نشان دهد حتما جایگاه پیدا کرده و یا حفظ خواهد شد. از طرف دیگر سهامدار غالب نیز کاری به نیروی انسانی و..ندارد و برایش مهم نیست نیروی انسانی و مسائل داخلی شرکت به کجا خواهد کشید. تنها مورد مهم توافقات با وزیر و برداشت پول بدون دردسر است. در حالیکه اگر برایشان اهمیت داشت مدیریت ش کت را به مدیر شرکت رقیب واگذار نمی کردند.
    شما به دنبال مشکلات و تخلفات آقای حیدری زاده در استان اصفهان هستید در حالیکه مشکل عمیق تر و مهم تری در مخابرات ایران وجود دارد.
    اگر امکان دارد ذهن گمراه بنده را به راست هدایت کنید

  14. ناشناس می گوید

    زمانیکه که افراد بظاهر میزهای ریاست را بعنوان قدرت محفوظ کردند نتیجه اش این است که مدیر ورییسی سالها برمنصب ریاست قدرت نمایی می کنند و وبه واسطه هر کس از جمله رابطه وباند بازی سالیان همجون ۱۵و۱۸و ۲۰سال در یک جا ریاست می کنند اینان اگر توانایی در مدیریت را داشتند اینقدر در یک مکان نمی ماند

    مدیر استان طبق گفته ها یک مدیر درمدت چهار سال می تواند نتیجه عملکردش را نمایان کند اگر لیاقت در مدیریت داشت این همه سال در جا نمی زد لااقل به پستهای بالاتر ارتقا می یافت بزرگ ترین افت مخابرات استان وشهرستانها ماندگاری بیش از حد یک رییس در یک مکان می باشد مخصوصا روسایی که بالای سی سال سابقه خدمتی دارند که فقط مقاومت در مقابل میز می کنند واین است که چالشهای بوجود می اید همکاران در حراست وبازرسی اطلاع دارند که هرروز یک مشکلی بین رییس وکارمند پیش می اید وافت دین اینجاست که همیشه حق بجانب مدیر را می گیرند وبه هر نحو وشکلی زیر دستان را نابود وقلع وغم می کنند ای کاش جوانان بااستعداد وتوانمندی که در کنار گود نشسته اند ونظاره گراین موارد می باشند صحنه مدیریت را مخصوصا در شهرستانها فراهم می کردید تا چنین مشکلاتی بوجود نیاید( یاایها الذین آمنو .آمنو
    مدیر محترم منطقه اصفهان این انتظاری است که پرسنل خدوم از شما دارند

  15. محسنی می گوید

    خداوند حکیم در قرآن کریم سوره ی مبارکه ی هود آیه ۱۱۳ مردم را از سازش با ستم منع می فرماید و به آنهایی که با ظالمان سازش می کنند وعده ی عذاب داده است:

    وَلَا تَرْکَنُوا إِلَى الَّذِینَ ظَلَمُوا فَتَمَسَّکُمُ النَّارُ وَمَا لَکُمْ مِنْ دُونِ اللَّهِ مِنْ أَوْلِیَاءَ ثُمَّ لَا تُنْصَرُونَ

    و (شما مؤمنان) هرگز نباید با ظالمان همدست و دوست شوید و به آنها دلگرم باشید و گر نه آتش (کیفر آنان) شما را هم فرا خواهد گرفت و در آن حال جز خدا هیچ دوستی نخواهید داشت و هرگز کسی شما را یاری نخواهد کرد

    انصافا امروزه مصداق این آیه در مخابرات کشور چقدر محسوس و ملموس است. عده ای مخابرات را اوج به پایین کشیده اند و ما فقط نظاره گر هستیم

  16. ناشناس می گوید

    وقتی مال حرام زیاد شود انتظار عدالت نداشته باشید.

  17. اصفهان شمالی می گوید

    سلام
    اگر توصیه های انسانهای کاربلد و دلسوز و با تجربه را گوش کنیم ان شاء الله در کارها موفق خواهیم بود. یکی از این حرفها اینست که مدیران نباید در یک ردیف سازمانی و در مکان بصورت طولانی مدیریت کنند .معاون نگهداری اصفهان بیش از ۱۸ سال در این پست معاونت میکند .اگر خوب است (که حتما نیست ) به شهر و استان دیگری ببرید .مدیر مخابرات کاشان ۱۸ سال است در ردیف مدیریت در مخابرات کاشان مشغول است اگر خوب است ( که حتما نیست)به شهر و استان دیگری ببرید . خوب ، وقتی به نکته مهم توجه نمیشود . همین میشود تجهیزات آتش میگیرد . پرسنل برای حل مشکل خود اقدام به خودسوزی میکنند و مدیران طویل المدیر توهم شایستگی میگیرند و توقع دائم المدیر بودن دارند.

  18. ناشناس می گوید

    ماجرای مخابرات اصفهان ماجرای حمله افغانها به ایران است. به سلطان حسین گفتند افغانها در تدارک حمله به ایران هستند گفت هنوز که حمله نکرده اند… قصه ای که تا انتها به تصرف ایران و دستگیری شاه سلطان حسین منجر شد.
    امروز هم در مورد مشکلات و تخلفات اصفهان همه تذکر می دهند و ظاهرا کسی کاری نمی کند.

    1. موفق می گوید

      سلام
      اینکه کسی کاری نمی کند علت دارد ؟
      الف ) حراست و بازرسی در مناطق استانها توسط مدیر مناطق انتخاب میشوند. پس حتما مطابق با میل آنها عمل میکنند.
      ب ) سالها قبل از طرف مخابرات ایران همکاران بازرس به استانها و شهرستانها اعزام می شدند و مشکلات را منتقل میکردند
      ج ) مدیران برای حل مشکلات پرسنل و مردم عزم و اراده جدی داشتند.
      ه )پرسنل نسبت به حل مشکلات حساس تر بوده و به مدیران تذکرات بموقع میدادند.
      و ) از خارج از مخابرات کمتر توصیه برای دیگران میشد.
      ز)دریافتی مدیران و پرسنل اختلاف کمی داشت فلذا حرص و طمع برای مدیر شدن و ماندن در پست مدیریت کمتر بود
      و ………

  19. کارشناس می گوید

    خاطره ی زیبا
    در یکی از روزها در لشگر امام حسین ع خارج از چادرها ایستاده بودم که ناگهان انبوهی از نیروهای بسیجی را دیدم که از سر و کول همدیگر بالا می روند . هر کسی سعی میکرد خود را به نقطه وسط جمعیت برساند . صحنه عجیبی بود !!!. مدتی گذشت .. … ناگهان ! سردار شجاع اصفهانی ، جانباز با اخلاص حاج حسین خرازی را از میان جمعیت مشاهده نمودم . واقعا صحنه زیبایی بود .بچه های بسیجی لشگر امام حسین ع سعی میکردند هر طور شده دستی به نیت تبرک به لباسهای خاکی رنگ حاج حسین عزیز ، فرمانده قلبهای بسیجیان عاشق ، بکشند. و وجود خود را از حضور ایشان متبرک کنند .
    حاج حسین یک مدیر در عرصه جنگ و جهاد بود.
    و بچه های بسیجی او را دوست داشتند و پروانه وار به دور شمع وجودش می چرخیدند
    چرا ؟
    چون او هم صادقانه بچه ها را دوست داشت ، و در همه سختیها کنار بچه ها بود.

    و اما امروز
    یکی از همکاران شرکتی که از ظلم و تبعیض در مخابرات کاشان بسیار عصبانی شده بود . تصمیم می گیرد خود سوزی کند . که بحمدلله با دخالت همکاران موفق نمی شود . وقتی به اطلاع یکی از معاونین مخابرات اصفهان با کمال ناباوری در جلسه با حضور افراد غیرمخابراتی میگوید من مورد مشابهی داشتم که آمد خودسوزی کند . گفتم به او کبریت بدهید تا خودش را آتش بزند و ادامه میدهد که این موارد برای جلب توجه میباشد .
    واقعا فرق مدیریت و مدیران را ببینید!!!!!

    1. آشنا می گوید

      سلام برناشناس عزیز
      خاطره ی خوب و آموزنده ای است . در زمان جنگ فرمانده افتخار میکرد بسیجی است و هر بسیجی یک فرمانده بود. اما الان چی ؟ همکاری از فشار ظلم و تبعیض تصمیم به خودسوزی میگیرد و به اطلاع معاون استان و مدیر منطقه و حراست و بازرسی میرسد ولی هیچکدام بخاطر خدا قدمی بر نمی دارند . حداقل جویای علت نمیشوند . و در جهت کاهش دردها و رنج های آن پرسنل که از وظایف اصلی مدیران است کاری نمی کنند . و با تمام وقاحت می گویند به او کبریت بدهید تا خود را آتش بزند.

  20. ناشناس می گوید

    حوزه تجاری اصفهان یکی از بهترین حوزه های تجاری کشور بود که ایده های بکار گرفته شده در این حوزه برای کل کشور کپی سازی شد. این موفقیت مدیون تلاش‌های همه روسای ادارات تجاری و پرسنل آن و علی الخصوص آقای دکتر مشایخی نخبه مدیریت در کشور بود. امیدواریم آقای هیبتیان نیز بتوانند این راه را ادامه بدهند و موفق باشند. جای خالی آقای مشایخی را هر روز بیشتر احساس می کنیم. خیلی حیف شد

    1. ناشناس می گوید

      چه کسی این حرف های شما را متر می کند؟

      حوزه تجاری اصفهان یکی از بهترین حوزه های تجاری کشور بود….. بر اساس کدام ارزیابی؟
      ایده های بکار گرفته شده در این حوزه برای کل کشور کپی سازی شد……. بر اساس کدام شواهد؟
      آقای دکتر مشایخی نخبه مدیریت در کشور بود…….. بر اساس کدام مدرک؟
      جای خالی آقای مشایخی را هر روز بیشتر احساس می کنیم. ……. چه کسی احساس می کند شما یا دیگران؟

      این تعریف و تمجیدها کیلویی چند؟

      1. ناشناس می گوید

        بی انصاف نباشید ایده لایه بندی مرکز تماس ۲۰۲۰، صدای مشتری، نظرسنجی مدل سروکوال، تحلیل رقباو… همه از اصفهان انجام شد

        1. ناشناس می گوید

          این ایده ها از اصفهان بود ولی چه ربطی به آقای مشایخی دارد؟
          لایه بندی مرکز تماس طبیعت کال سنترهای پشتیبانی است و از زمانی که اصفهان سرویس ۲۰۳۰ می داد وجود داشت.
          صدای مشتری اگر ایده خوبی بود در زمان معاونت یاد شده از بین رفت!
          انجام نظرسنجی در اصفهان مربوط به دوره ای از مخابرات است که اصلا معاونت تجاری وجود نداشت.
          تحلیل رقبا یک ایده نیست بلکه یک وظیفه است که همه شرکت ها بایستی انجام دهند.

        2. صفاری می گوید

          مدیر کوتوله به مدیر اطلاق میشود که دارای دانش وعلم و تجربه ای کم میباشد و پست مدیریت را در اختیار وی گذاشته میشود از انجایی که این نوع مدیر و مدیریت علاقه زیادی به زندگی جلبکی دارد و برای این نوع زندگی محیطی باتلاقی رو دوست دارد و سعی میکند که محیطی این چنینی برای خود به وجود بیاورد .
          خصوصیت مدیران کوتوله
          – مدیر اجازه رشد و ارتقا به دیگران (زیر مجموعه و پرسنل سازمان ) را نمی دهد.

          ۲- در این سبک از مدیریت مدیر مربوطه فقط به آدمهای ناتوانتر از خودش پست و موقعیت می دهد
          ۳- هر کس در مجموعه سازمانیش را به منزله تهدید می بیند. (و همواره به دنیال کسانی است که عنوان دشمن و رقیب خود می پندارد)

          ۴- فاقد دانش و توانائی و کفایت لازم برای مدیریت است.

          ۵- به جای آنکه قابلیت سود آوری برای مجموعه خود را داشته باشد در صدد حذف منابع مالی برای دیگران و زیر مجموعه اش است. (اسمش را می گذارد صرفه جوئی)

          ۶- فقط به فکر منافع شخصیش است.

          ۷- از قربانی کردن نزدیکترین افراد در مجموعه اش نیز اگر در موقعیت تهدید قرار گیرد ابائی ندارد

          – آنچنان بلوائی سر کوچکترین مسائل راه می اندازد که گوئی جنگ جهانی راه افتاده است-

نظرات بسته شده است.