مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

سرقت کابل‌های تلفن در بیش از ۶۰۰ روستای کشور

مخابرات ما –  به شرکت مخابرات ایران مهلت داده شده که تا پایان امسال مشکلات این مناطق را برطرف کند.

مخابرات ما ( محمد – شبستان از رشت) – ، «محمدجواد آذری جهرمی» دیروز (جمعه،۸ شهریور) در نشست کارگروه ارتباطات و فناوری اطلاعات شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل در فرمانداری لاهیجان با بیان اینکه دنیای امروز دنیای ارتباطات بوده که نقش مهمی در توسعه کشورها دارد گفت: استان‌های شمالی دارای عقب‌ماندگی‌هایی در توسعه شبکه ملی ارتباطات هستند که در تلاشیم تا ۶ ماه آینده این عقب‌ماندگی جبران شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از اتصال ۳۱ هزار روستا به شبکه ملی اطلاعات خبر داد و افزود: شبکه ملی اطلاعات به ۷۸ درصد از روستای بالای ۲۰ خانوار رسیده است.

 

وی با بیان اینکه افزایش ظرفیت ارتباطات روستایی تا دهه فجر امسال انجام می‌شود بیان کرد: ۱۳ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه خدمات ارتباطی دو شهرستان لاهیجان و سیاهکل اختصاص یافته که اعتبار قابل توجهی است.

آذری جهرمی ادامه داد: شبکه‌های WLL تلفن همراه این دو شهرستان قدیمی و مربوط به دو دهه قبل بود که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده ارتقا یافته است.

وی خواستار برنامه‌ریزی مسئولان محلی برای توسعه برق دیلمان شد و تاکید کرد: این منطقه، منطقه‌ایی گردشگرپذیر است که باید مورد توجه قرار گرفته و اعتبارات مورد نظر نیز تامین می شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: در صورت رفع این مشکل، تا پایان امسال هم فیبر نوری و هم دکل‌های مسیر ۵۴ کیلومتری سیاهکل به دیلمان انجام می‌شود.

آذری جهرمی با اشاره به اینکه روزانه شاهد توسعه ارتباطات در ۲۰ روستای کشور هستیم تاکید کرد: افزایش ظرفیت ارتباطات روستایی همچنان در دستور کار است.

وی با اشاره به سرقت کابل‌های ارتباطی بیش از ۶۰۰ روستا تصریح کرد: همین سرقت‌ها موجب قطع ارتباط سه روستا در لاهیجان، لنگرود و سیاهکل شده که باید تا پایان شهریور این مشکل رفع شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به عقب‌ماندگی‌های موجود در این مناطق خاطرنشان کرد: به شرکت مخابرات ایران مهلت داده شده که تا پایان امسال مشکلات این مناطق را برطرف کند.

***

1094790cookie-checkسرقت کابل‌های تلفن در بیش از ۶۰۰ روستای کشور

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.