مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

روش مشاهده و دریافت قبض برق

مخابرات ما-مالکی

به گزارش راهبرد معاصر، پرداخت قبض برق از ابتدای مهر ۹۸ تنها از طریق الکترونیک مقدور است و با دستور وزیر نیرو حذق قبض کاغذی برق در دستور کار قرار گرفته است و این وزارتخانه در حال جمع آوری اطلاعات مشترکین برای اجرای این طرح است. بر این اساس من بعد مشاهده و دریافت قبض برق تنها از طریق پیامک و سایت شرکت برق، سامانه تلفنی و اپلیکیشن همراه برق امکان پذیر است و افراد برای این منظور باید اطلاعات خود را در سامانه ثبت کنند که توضیحات کامل آن در ادامه می آید.

طبیعتا افرادی که از ثبت در سامانه جا بمانند امکان پرداخت قبض برق خود را نمی یابند و پس از دو ماه با مشکل قطع برق روبرو می شوند و دردسر مراجعه به شرکت برق برای وصل کردن آن و ثبت نام در سامانه بر دوش مالک می افتد. در ادامه ۴ روش ثبت نام در سامانه شرکت برق برای دریافت قبوض برق را توضیح می دهیم.

به گفته مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و امور مشترکین توانیر در مجموع ۳۶ میلیون مشترک برق در کشور وجود دارد که اطلاعات ۳۰ میلیون مشترک تا کنون دریافت شده است و در مجموع ۸۴ درصد در سامانه قبض الکترونیک برق ثبت شده اند. چاپ قبوض کاغذی برق از قطع ۱۲ هزار درخت در سال جلوگیری می کند.
اطلاعیه:
تهرانی ها حداکثر تا ۱۵ شهریور فرصت ثبت شماره تلفن در سامانه الکترونیک پرداخت قبض برق را دارند.


۱- مشاهده و دریافت قبض برق از طریق پیامک

برای دریافت پیامک قبض برق تنها کافی است شناسه قبض خود را به همراه *۱ به شماره ۱۰۰۰۱۵۲۱ ارسال کنید تا پس از چند ثانیه در سامانه عضو شوید. نمونه ارسال این پیامک به این شکل است:
4 روش مشاهده و دریافت قبض برق/ حذف قبض کاغذی برق + نحوه پرداخت
چند ثانیه پس از ارسال پیام پیامی با این محتوا دریافت می کنید: «با سلام. شناسه قبض برق و شماره همراه شما جهت ارائه صورتحساب برق مصرفی از طریق پیامک، با موفقیت ثبت گردید.»

پس از دریافت این پیامک با خیال راحت منتظر باشید تا به محض صدور قبض، شناسه قبض و شناسه پرداخت برای شما پیامک شود و به صورت آنلاین نسبت به پرداخت آن اقدام کنید. نمونه پیامک قبض برق به این صورت است:

4 روش مشاهده و دریافت قبض برق/ حذف قبض کاغذی برق + نحوه پرداخت


۲- مشاهده و دریافت قبض برق از طریق سایت tbtb.ir

در این روش برای دریافت و پرداخت قبض برق ابتدا وارد سایت شرکت شرکت برق استان خود شوید و در صفحه پرداخت قبض باکسی که در ادامه تصویر آن می آید را پر کنید. در این روش شما تنها به شناسه قبض برای دریافت و مشاهده آن نیاز دارید.
4 روش مشاهده و دریافت قبض برق/ حذف قبض کاغذی برق + نحوه پرداخت
پس از وارد کردن شناسه قبض و کد امنیتی گزینه نمایش را بزنید تا مانند تصویر زیر قبض برق شما نمایش داده شود. در این مرحله شما امکان چاپ، ذخیره و پرداخت قبض را دارید.
4 روش مشاهده و دریافت قبض برق/ حذف قبض کاغذی برق + نحوه پرداخت

۳- مشاهده و دریافت قبض برق از طریق سامانه تلفن گویای ۱۵۲۱

شیوه دیگر پرداخت قبض برق استفاده از سامانه ۱۵۲۱ است. پس از تماس با این شماره از شما شناسه قبض درخواست می شود و با وارد کردن عدد ۱۳ رقمی شناسه مبلغ بدهی برق شما اعلام می شود و در صورت تمایل با داشتن رمز دوم امکان پرداخت آن را نیز دارید.


۴- مشاهده و دریافت قبض برق از طریق اپلیکیشن همراه برق

در این روش نیاز دارید یکبار اپلیکیشن همراه برق را دریافت و روی گوشی خود نصب کنید. البته در حال حاضر تنها نسخه اندرویدی این برنامه وجود ندارد و نسخه IOS در اینده طراحی خواهد شد. پس از نصب و اجرای برنامه همراه برق به بخش پرداخت قبض بروید و با وارد کردن شناسه قبض و یا اسکن کد روی قبض قدیمی مبلغ بدهی برق خود را مشاهده می کنید و در صورت تمایل امکان پرداخت قبض نیز برای شما قرار داده شده است.

این نرم افزار نیز مانند روش پرداخت سایتی به صورت استانی تعریف شده و مشترکان با ورود به سایت شرکت برق استان خود می توانند نسخه اصلی را تهیه و اجرا کنند.

1095680cookie-checkروش مشاهده و دریافت قبض برق

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.