مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

نگاهی به لایحه اخیر اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری

مخابرات ما- هر قدر به مهر ماه نزدیک می شویم خبر لایجه اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری داغ تر می شود.لایحه ای که سر و صدای بسیاری خواهد داشت.

 

مخابرات ما- نایب رئیس کمیسیون مشترک اصلاح قانون خدمات کشوری چندی پیش از لایجه اصلاح جدیدی سخن گقت که بنظر می رسد برای بازنشستگان و شاغلین فعلی بسیار راهگشا خواهد بود.

 

سبحانی فر به چند مورد از این اصلاحات اشاره کرده است.از جمله اینکه دولت در یک بازه سه ساله باید حقوق تمامی بازنشستگان را بنحوی همسان کند که دریافتی یک بازنشسته در سال همسان سازی کمتر از ۹۰ درصد دریافتی شاغلان هم رتبه نباشد.

.

بر اساس این اصلاحیه  پس از سه سال دیگر هیچ دستگاهی نمی تواند نیروی قراردادی جذب کند.بلکه باید از همان ابتدا تمامی نیروها در استخدام دستگاه مربوطه باشند.

ساماندهی نیروهای قراردادی فعلی نیز بخشی از این اصلاحیه است بطوری که تمامی نیروهای قراردادی با سابقه ده سال به بالا باید به استخدام رسمی و یا پیمانی دستگاه مربوطه در آیند.ضمن این که نیروهای قراردادی با سابقه ای بیش از  دو سال باید در فرآیندی طی آزمونی داخلی بصورت رسمی و یا پیمانی به استخدام درآیند.

.

بر اساس این لایحه وضعیت بازنشستگان و نیروهای قراردادی بسیار تفاوت خواهد کرد.اما آنچه مهم است وضعیت نیروهای شرکتی است که در زیر فشار مضاعف، حتی قراردادی و پیمانی نیز به حساب نمی ایند لذا شامل این اصلاحیه نخواهند بود.

 

1108420cookie-checkنگاهی به لایحه اخیر اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری

Please rate this

0 1 2 3 4 5
4 نظرات
  1. منتظر می گوید

    چرا مخابرات باید بعد از خصولتی این چنین کارکنان رو تحت فشار برنامه های سود دهی و اوامر یک طرفه قرار دهد! وقتی به خاطر مجوز استخدام ۵۰۰۰ نفر از دولت تخفیفات بسیاری گرفت و طی یک فرآیند یک طرفه همون رو هم به ۲۵۰۰ نفر در سال ۹۱ رسوند با اون سطح آزمون و تقاضا و اطلاع رسانی کشوری نیومد طبق وظیفه اش عمل کنه،. جالبی ماجرا اینجاست که ما تو سال ۹۱ براساس آیین نامه سال ۸۹ جذب شدیم و بعد سه سال از استخدام ما اومده طی یک مصوبه که بیشتر جنبه طنز داره خودش واسه خودش مثلا قانون نوشته که از این به بعد قراردادی به نام دائم نداریم گیرم که به فرض محال مصوبه تون هم قانونی باشه چرا اون رو بسط می دین به نیروهای که قبلش جذب سازمان شما شده ان این اصلاحیه واسه جاهای دیگه که کاربردی فکر کنم نداشته باشه آخه کدوم سازمان و نهاد اجرائی رو سراغ دارین که تکلیف حتی نیروهایی که بدون مجوز سازمان استخدامی اومدن را تعیین تکلیف نکرده و اونا رو جذب رسمی سیستمش نکرده یک بار که آقای صدری اومدن طبق قانون هم سال پیش وضعیت استخدامی های با مجوز و قانونی رو یکسره کنن با هزار ترفند و مانع جلوی این کار رو گرفتن و بحث این که کی از کجا اومده رو مطرح کردن یعنی اینقدر ببخشید مخابرات بی حساب و کتاب است که معلوم نمیشه داخلش هر نیروی استخدامی طی چه مجوز و چه سالی به سیستم وارد شده است و این را بهانه عدم تبدیل وضعیت قراردادی ها به دائم در نظر بگیرن! درسته ما توی نهادی مشغول خدمت شده ایم که به هیچ بند و قانونی خودش رو مکلف نمی دونه ولی آیا بازی با روان نیروهای قراردادی که با جان و دل واسه اعتلای این سازمان تلاش می کنن شرط انصاف است

  2. ناشناس می گوید

    البته بهتر بود در لایحه اولاً تکلیف دستگاه‌هایی مثل مخابرات که نیمه دولتی هستند رو هم مشخص می‌کرد (اگرچه با توجه به اینکه لایحه راجع به تمامی ارگان‌های حکومتیه و نه فقط دولتی، به احتمال زیاد شامل مخابرات هم میشه) ثانیاً بهتر بود تکلیف قراردادی‌های با آزمون که بعضاً از طریق آزمون‌هایی مثل آزمون مخابرات که در سال ۹۱ با تبلیغات زیاد و در سطحی وسیع و سراسری از طریق دولت و سازمان سنجش برگزار شده، قبول و قراردادی شدند رو مشخص می‌کرد. هرچند مملکت بی‌قانونه وگرنه فکر نکنم به جز مخابرات ارگان دیگری هم وجود داشته باشه که آزمونی در این سطح برگزار کنه و بر اساس شرایطی استخدام کنه و بعد بزنه زیر تمام تعهداتش! چه از نظر تبدیل وضعیت و چه از نظر مالی! همه پس از قبولی در چنین آزمون‌هایی در هر ارگانی تکلیفشون مشخصه و در نهایت رسمی اون ارگان خواهند شد و فقط مخابرات بی‌صاحب و قانونه! اگر نمونه‌ی دیگری همانند مخابرات در کشور و تاریخ سازمان سنجش سراغ دارید که آزمونی در سطحی وسیع و با شرایطی مشخص و طبق یه آئین‌نامه‌ی قانونی برگزار کرده باشه و بعد زده باشه زیر همه چیز، خوشحال میشم ما رو هم در جریان بگذارید!

    1. هستی می گوید

      ممنون همکار گرامی. حرف دل همه ی ما استخدامی های ۹۲ رو زدید ???. ما هم خدایی داریم . اینها عاقبت بخیر نخواهند شد.

    2. مریم می گوید

      بی صاحب ترین ارگان. نه معلومه خصوصی هست نه معلومه جهرمی این وسط چکاره هست. البته با سفارش واعظی وزیر شدن تکلیف معلومه اونم مثل آقای جهرمی. ایشان به جای رسیدگی به وضع و راکد بودن مخابرات هدیه به خانم کیمیا علیزاده میده. درس و کار توی مخابرات مهمه ولی ورزش میشه شوی تبلیغاتیشون.

نظرات بسته شده است.