مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

قبض های یک ماهه! مخابرات ایران گزارشی ارائه کند.

مخابرات ما- برای تغییر عادت های معمول مردم باید سالها بگذرد.باید مدتها تلاش کرد.نمونه اش همین قبوض برق، آب ، گاز و تلفن است.

مردم ما عادت کرده بودند هر دو ماه یک بار قبض ها را پرداخت کنند.چاپ و توزیع قبوض هم زمان زیادی می برد و هم اینکه هزینه زیادی داشت لذا صدور قبوض مصرفی مردم زودتر از آن ممکن نبود.

حالا در دوره ای که اطلاعات با سوارشدن روی امواج به سرعت و در کمترین زمان ممکن به مردم می رسد -البته از نظر هزینه مانند گذشته است- شرکتهای آب و برق و گار و تلفن در پی تغییر این دوره هستند.یعنی می خواهند ماهی یک بار هزینه مصرفی را از مردم بگیرند.

مردم همانطور که ماهی یک بار حقوق می گیرند می توانند این هزینه هایشان را نیز پرداخت کنند.

در نگاه اول بنظر می رسد که صدور ماهانه قبوض برای شرکتهای سرویس دهنده مناسب باشد چرا که دوره برگشت پولشان دیگر دو ماهه نخواهد بود. اما بواقع نمی توان به این سادگی نظر داد.

مشکل بر سر همان تغییر عادت هاست.

مشترکی می گفت: من همین هفته گذشته قبض خودم را پرداخت کردم!

دیگری می گفت:چه خبرتان است! هر روز قبض می دهید!

…..

اینها نشان می دهد هنوز ذائقه مردم به این تغییر عادت نکرده است.البته قطع و یقین، هنوز بسیار زود است که در این باره نظر بدهیم اما در عصر اطلاعات باید بتوانیم سریعا اطلاعات را جمع بندی و بیرون بدهیم تا بتوانیم واکنش های خود را تغییر دهیم.

.

بدون اینکه بخواهیم این شیوه را تایید یا تکذیبش کنیم از مخابرات ایران می خواهیم برای آگاهی بیشتر مردم، آماری از پرداختی های قبوض آنان را منتشر کند.اطمینان داشته باشید انتشار این نظرسنجی ها و آمارها به شکل گیری عادت های مردم نیز کمک خواهد کرد. فقط تبلیغ مستقیم نتیجه بخش نخواهد بود.

.

پیشنهاد می کنیم گروهی در دفاتر پیشخوان وقایع نگاری کنند.به این ترتیب که به دقت حرفها و گفته های مردم را در زمان حضور در دفاتر یادداشت کنند.سپس کارکنان خبره روابط عمومی به آنها سامان دهند.

با این شیوه آسیب شناسی کاملی بر اساس نیازهای مردم در مناطق مختلف خواهیم داشت.یک نسخه واحد برای سراسر کشور پاسخ نخواهد داد.

1114870cookie-checkقبض های یک ماهه! مخابرات ایران گزارشی ارائه کند.

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.