مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

کلاهبرداری اپراتورهای تلفنی بعضی از شرکتها

مخابرات ما – چند سالی می شود که اپراتورهای تلفنی بعضی از شرکتها به بهانه های مختلف اقدام به کلاهبرداری می کنند و اینبار کارت امداد خودرو ایران بهانه کلاهبرداری های عده ای سودجو شده است.

مخابرات ما ( محمد – موج) – گاهی عده‌ای سودجو با سو استفاده از اطلاعات مردم و به دست آوردن مشخصات از منابعی نامعلوم اقدام به تماس با شهروندان کرده و به بهانه ارائه خدمات مختلف از جمله دریافت سبد کالا، برنده شدن در قرعه کشی، صدور کارت امدادخودرو و … هزینه‌ هایی را  از مردم مطالبه می کنند که باعث گلایه برخی از مخاطبان که به این بهانه سرشان کلاه رفته، شده است.

این شرکت ها با استخدام چند اپراتور قصد دارند به هر طریقی شده محصول خود را به مردم عرضه کنند و به همین منظور از هر دروغی استفاده می کنند.

در تاریخ  ۱۲ آبان سال جاری خانمی که خود را کارمند سازمان امداد خودرو ایران معرفی می کرد از تلفن ثابت ۰۲۱۳۳۶۸۴۴۱۹ به شماره همراه من زنگ زده و گفت کارت امداد خودرو شما صادر شده و باید به آدرس شما ارسال شود و طبق قانون جدید امداد خودرو اجباری است و همه اتومبیل ها بایستی هزینه سالیانه ۲۶۸ هزار تومان پرداخت کنند، در غیر اینصورت جریمه خواهید شد.

این مخاطب ادامه داد: پس از شنیدن جواب منفی اینجانب آن شخص با تهدید گفت که پس شما باید جریمه عدم قبولی امداد را هم پرداخت کنید. اینقدر با اعتماد به نفس و دستوری و مدعی حرف خود را زد که اشخاص شک نکنند وی در حال گفتن دروغی است برای رسیدن به کلاهبرداری خود.

چند سالی است که با گسترش فناوری و فراگیر شدن تکنولوژی در زندگی بشر افرادی سودجو به هر طریق ممکن دست به کلاهبرداری می زنند و معمولا از عدم اطلاع قشر ضعیف جامعه سو استفاده می کنند و با خالی کردن جیب مردم قصد به ثروت اندوزی برای خود دارند.

نکته جالب توجه آن است که حجم این نوع کلاهبرداری ها روز به روز در حال افزایش است و متاسفانه اقدامی برای جلوگیری از این نوع کلاهبرداری ها انجام نمی شود، اقدامی که می تواند در چند سازمان پیگیری شده و با توجه به حساب بانکی، شماره ثابت و … به راحتی منشا این کلاهبرداری ها را پیدا کرده و حداقل بستر این نوع کلاهبرداری ها را ناهموار کنند.

در گزارش های قبلی به کم کاری های پلیس فتا در این زمینه پرداختیم؛ روی این گزارش به مخابرات است که چگونه به راحتی حداقل از عنوان پنل مخابرات در این کلاهبرداری ها استفاده می کنند و با توجه به اینکه برای گرفتن یک شماره مدارک شناسایی از شخص حقیقی یا حقوقی دریافت می شود، چگونه به راحتی با نام پنل مخابرات اقدام به کلاهبرداری هایی این چنینی می کنند؟

واقعا چه کسی باید بر روی این نوع کلاهبرداری و دزدی ها در روز روشن نظارت کند و در راستای افزایش اعتماد ملت ایران جلوی کلاهبرداری های هر چند کوچک را گرفته و دست این سودجویان را از جیب مردم خارج کند؟

***

1125340cookie-checkکلاهبرداری اپراتورهای تلفنی بعضی از شرکتها

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.