مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

مخابرات ایران تصمیم می گیرد اما برای استانها لازم الاجرا نیست!

مخابرات ما- باور کنید مخابرات مجموعه ای از عجایب است! یکی اینکه حوزه ستادی تصمیمی می گیرد که استانها می توانند اجرا نکنند!

 

اینکه چرا در مخابرات ایران زمان گذاشته می شود تا به تصمیماتی اینچنینی برسند دلیلش بر ما پوشیده است.

اجازه بدهید مثال بزنیم.

شرکت مخابرات ایران دستورالعملی مبنی بر الزام قرارداد استانها با شرکت شسکام به استانها می فرستد.سفت و سخت بدنبال اجرای آن است.بنظر ما هم این تصمیم بسیار مفید است در حقیقت بشدت بدنبال تصویبش بودیم.

اما پس از چندی استانها به کمک نمایندگان و پیمانکاران محلی کار را به جایی رساندند که مخابرات ایران کوتاه آمد و عقد قرارداد با شسکام را به عهده استانها گذاشت.

اجرای طرح طبقه بندی اگر بدرستی و در زمان خودش توسط استانها انجام می شد امروز اصلا مشکلی بنام طبقه بندی نداشتیم. کما اینکه در دو استان اجرا شد اما استانها آنقدر تاخیر کردند و در ارسال اطلاعات به میل و اراده خود رفتار کردند که کل تصمیمات تحت شعاع قرار گرفت و امروز هیچ کاری برای شرکتی ها نشده است.

از این نمونه ها زیاد داریم.

امروز موردی دیگر به قبلی ها اضافه شده است.

شرکت مخابرات ایران دستورالعملی برای عقد قرارداد جدید با رانندگان در کلان شهرها به استانها داده است.اما امشب شنیدم که به استانها اختیار داده شده است آن را اصلا اجرا نکنند!

مگر می شود؟

اگر دستور العملی برای اجرا نشدن است، چرا ارسال می شود؟

گفته می شود استانها می توانند بنا به شرایط محلی مفاد آن را تغییر دهند. ضمن اینکه گفته می شود این قرارداد برای کلانشهرها تنظیم شده.

از همین دو جمله بالا چه برداشتی می کنید؟

برای کلان شهرها تنظیم شده اما کلانشهرهایی مثل تبریز و مشهد و شیراز و …. می توانند آن را اجرا نکنند!

.

حرف دیگری باقی نمانده!

جز اینکه:  مخابرات ایران باید از تمامیت اختیاراتش در مقابل تهاجم استانها دفاع کند!

در حوزه نیروی انسانی وضع بمراتب بدتر از این است! به پرداختی ها نگاه کنید! در کدام استان  تعطیل کاری، جمعه کاری، روز کاری، نوبت کاری و …. بطور درست پرداخت می شود؟

سلیقه در اینجا اختیار کامل دارد!

 

1129030cookie-checkمخابرات ایران تصمیم می گیرد اما برای استانها لازم الاجرا نیست!

Please rate this

0 1 2 3 4 5
11 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    بازنشستگی برای افراد کارمندان عادی و بدون پارتی میباشند جالب است بدانید در برخی مناطق افراد نزدیک به سی سال خدمت آنهم با مدرک ضمن خدمت غیر تخصصی بعنوان مدیر منطقه انتخاب شده اند. ولی یک راه حل وجود دارد که یک مصوبه ای را تصویب کنند حالا که آن افراد نزدیک به سی سال را بازنشسته نمی کنند کارکنان و کارشناسان داوطلب کمتر از ۲۵سال را زودتر بازنشسته کنند تا از این بی عدالتی رنج نبرند و زودتر راحت شوند.!!!!!!!!!! و به این ترتیب با حضور مدیران فرسوده غیر تخصصی که تمام تخصص وتلاش شبانه روزیشان کشف فرمولی برای چگونگی کاهش حقوق ناچیز کارکنان با نام صرفه جوئی از جیب کارمند است مخابرات متحول خواهد شد.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! اگر مدیر تخصصی باشد صرفه جوئی را با بهبود فرایند کارها و بصورت تخصصی با مشارکت کارکنان دنبال می کند.

  2. ناشناس می گوید

    انباشت نیرو :همه درجریانیم که انباشت نیرو در مخابرات بوفور پیدا میشه ایا می توان به دلیل انباشت بیش از حد روسا وکارشناس مسئول وکارمندانی که بالای سی سال خدمت می کنند آنهارا بازنشسته کرد؟
    اگروعده جناب مهندس صدری که حدود یکسال از بیانیه ایشان می گذرد وعملی می کردند (روسای بالای سی سال) امروزه هم انباشت پرسنل زیاد نبودو هم متخصصین جوان با ایده های جدید و مناسب ، مدیریت را دردست گرفته بودند

  3. شبکه هرمزگان می گوید

    سلام ..اقای صدری همه قسمت نقش پررنگی دارد به جز روی نیروهای شبکه هرمزگان.بخدا دیگه از این پیمانکاران خسته شدیم استان کرمان همه یکپارچه شسکام شدن ولی ما اینجا فقط کارمان خراب می شود.جناب سردبیر به مهندس صدری عرض کنید بداد من برسد

  4. مجید می گوید

    سردبیرعزیز سلام
    ظاهرا مخابرات ایران بگونه ای رفتار میکند که نیروی انسانی پایین ترین جایگاه را در بین ارکان دارد برخلاف سخنان مسولین انطور که گفته شده تمامی ردیف های کارشناس مسولین حذف شده و به کارشناسی تنزل پیدا میکند . فارق از ضربه مالی خواستم بپرسم این چنین تصمیمات از ذهن چه کسانی تراوش میشود که برایشان ما هچیگونه ارزشی قائل نیستیم ایا زمان خصوصی شدن بما گفته بودند چه بر سرتان میاید و به چه روزی خواهید افتاد. جناب اقای مهندس صدری نمیدانم و لی تمام این وضعیت را بنام شما مینویسند وسرنوشت کارکنان بنام شما گره میخورد اما جناب اقای سردبیر محترم انتظار هست شما تحقیق بیشتری کرده و واقعیت حذف بسیاری از ردیف های سازمانی را بطور واقعی بگوش ما برسانید .

  5. ناشناس می گوید

    با سلام
    هیئت مدیره مخابرات در دیدار دوهفته پیش با ریاست محترم مجلس شورای اسلامی فرمودند مخابرات انباشت نیرو دارد برای اینکه شاغلین تشویق شوند وبازنشسته شوند ومخابرات یک سازمان کوچک وچابک شود .پیشنهاد میشود بن خواربار بازنشستگان را افزایش دهد مثلا بن خواربار یک میلیون وپانصد هز ار تومان شود تا شاغلین ببینند ماندن در مخابرات صرفه مالی ندارد آن موقع بازنشست میشوند .
    را ه دوم : کسانیکه ۳۰سال خدمتشان تمام شده ومدیر یا رئیس اداره یا رئیس مرکز میباشند احکام آنان به کارشناس تنزل یابد در اینصورت است که فرار را بر قرار ترجیح میدهند وبازنشسته میشوند .

  6. ناشناس می گوید

    ??????

نظرات بسته شده است.