مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

چگونه برای درخواست تلفن ثابت اقدام کنیم.

مخابرات ما- در این بخش سعی می کنیم نیازهای اطلاعاتی شما را در برخورد با نیازهای مخابراتی تامین کنیم.

 

مخابرات ما- دنیای تکنولوژی امروزه آنقدر پیشرفته و پیچیده شده است که انجام هیچ گونه کاری بدون حضور تکنولوژی غیر ممکن به نظر می رسد.تقریباً تمام امور خدماتی با اتصال به اینترنت قابل انجام است.

اولین گام و شاید ساده ترین قدم برای اتصال به این دنیای شگفت تماس با شبکه ی جهانی از طریق خط تلفن ثابت است . یکی از مزایای تلفن ثابت اتصال به شبکه ی اینترنت می باشد و اگر این وسیله در دسترس شما نیست با هم قدم به قدم در گزارش ذیل پیش می رویم تا صاحب یک خط تلفن ثابت شویم.

در اولین گام باید به یک دفتر خدمات ارتباطی(پیشخوان دولت )مراجعه کنید و مطابق با این روند ثبت نام کنید یا اگر به اینترنت دسترسی دارید از طریق مراجعه به آدرس اینترنتی  سایت مخابرات ایران به آدرس :    https://www.tci.ir/index.html#!/service/purchase.pstn جهت ثبت نام اقدام نمائید
الف– شرایط قانونی متقاضی تلفن ثابت:
• سن متقاضی در زمان درخواست تلفن می بایست ۱۸ سال تمام باشد. در صورت ارائه گواهی حکم رشد از دادگاه ، درخواست تلفن قبل از ۱۸ سالگی نیز بلامانع است.
• درخواست تلفن برای اشخاص صغیر، مجنون و سفیه توسط قائم مقام قانونی آنان (ولی یا قیم ) امکان پذیر است.
• درخواست تلفن توسط وکیل با وکالتنامه تنظیم شده در دفاتر اسناد رسمی یا سایر مراجع ذیصلاح که مفاد آن ناظر به انجام امور موکل باشد (وکالت کاری ) بلامانع است.
• اتباع و مهاجرین خارجی در صورت دارا بودن کارت هویت صادره از استانداری محل سکونت و پروانه اقامت که از سوی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی صادر شده و اعتبار آن به اتمام نرسیده باشد، می توانند تقاضای تلفن نمایند.
• تقاضای تلفن به صورت مشاع ممنوع و پذیرفته نخواهد بود.

 

ب– مدارک لازم جهت ارائه به کارشناس نصب هنگام دایر نمودن تلفن:

• اشخاص حقیقی

– اصل و کپی کارت ملی

• اشخاص حقوقی

– اصل نامه ی معرفی نامه ی شرکت
– آگهی ثبت شرکت
– آخرین تغییرات اساسنامه ی شرکت

• اتباع خارجی

– اصل و کپی گذرنامه
– پروانه کار
– مجوز اقامت

 

ج– شرایط واگذاری تلفن ثابت:

 

• تقاضای تلفن به هر تعداد و برای یک یا چند واحد بلامانع است اما نصب و دائری بیش از یک شماره تلفن در یک واحد مسکونی یا تجاری بر اساس نیاز و موافقت شرکت مخابرات و وجود امکانات فنی امکان پذیر خواهد بود.
• در صورتیکه نشانی محل نصب متقاضی خارج از مرز تلفنی قرار گرفته باشد ، نصب و برقراری تلفن آن در صورت وجود امکانات فنی و پس از پرداخت هزینه های مربوط به خارج از مرز (برابر تعرفه مصوب ) میسر خواهد بود.
• به درخواستهایی که مفاد مراتب فوق الاشاره در آن لحاظ نشود و یا انجام تقاضا به علت عدم امکان فنی میسر نباشد ترتیب اثر داده نخواهد شد و در این موارد هیچگونه حقی برای متقاضی متصور نخواهد بود.

 

د- تعهد نامه متقاضی قبل و بعد از دایری:

 

• کلیه مقررات جاری ومقررات وتعرفه ها و مالیات و عوارضی که بعدا ازطرف شرکت مخابرات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و دارائی و مراجع ذیربط تصویب و به موقع اجرا گذارده می شود بدون هیچ عذری رعایت واجرانمایم در غیر این صورت شرکت مخابرات حق دارد راسا نسبت به قطع تلفن و سایر امکانات مخابراتی اقدام نماید.
• حق ندارم نوبت تلفن خود را به هیچ وجه و عنوانی به دیگری واگذار نموده و یا تعویض نشانی کنم مگر با اجازه شرکت مخابرات، و برای استفاده از تلفن فقط از دستگاههای استاندارد و مورد تایید مخابرات استفاده نمایم.
• درسیم کشی ساختمان مسیر سیم تلفن خود را ازمسیر برق مجزا کرده تا از انتقال احتمالی جریان برق و صدمه زدن به دستگاه مرکزی شرکت مخابرات جلوگیری نمایم.
• در نشانی داده شده از تلفن استفاده کرده واز گرفتن انشعاب برای خود یاغیر و همچنین بهره برداری عمومی و ارتباط غیرمجاز بین الملل از آن استفاده ننمایم.
• تلفن را وسیله سوء استفاده و مزاحمتهای تلفنی و رایانه ای قرار ندهم ومسئول سوء استفاده از تلفن به وسیله افراد دیگر نیز هستم.
• مبلغ صورتحساب مندرج دربرگه تشخیص را درمهلت مقرر پرداخت نمایم درصورت عدم پرداخت بدهی تلفن، شرکت مخابرات حق دارد نسبت به قطع تلفن و سایر امکانات مخابراتی اینجانب جهت پیگیری وصول مطالبات خود اقدام نماید.
• ارسال صورتحسابها و مکاتبات و اوراق اداری یا قضایی به نشانی محل نصب تلفن را ابلاغ شده تلقی نمایم.
• شرکت مخابرات در قبال واگذاری حق اتصال از سوی اینجانب به غیر هیچگونه تعهدی ندارد.
• با علم و اطلاع کامل از اینکه مبلغ واریزی در این کارت صرفا بابت هزینه اتصال به شبکه بوده و پس از سیمکشی و دایری تلفن غیر قابل استرداد می باشد ثبت نام و این برگه را تکمیل نموده ام و هر گونه ادعایی را از خود ساقط می نمایم.

توافق نامه ی بالا آخرین نگارش این توافق نامه بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت مخابرات ایران می باشد.

نرخ ارائه ی سرویس نیز به صورت زیر محاسبه می گردد :

نوع درخواست : فقط تلفن ثابت

قیمت اقساطی با احتساب مالیات :

۲۱۸۰۰۰۰ ریال.

نوع درخواست : فقط تلفن ثابت

قیمت اقساطی با احتساب مالیات :

۱۹۶۲۰۰۰ ریال.

در قسمت بعدی با خدمات الکترونیکی تلفن ثابت و معرفی آنها در خدمت شما خوانندگان عزیز خواهیم بود.

 

1135990cookie-checkچگونه برای درخواست تلفن ثابت اقدام کنیم.

Please rate this

0 1 2 3 4 5
98 نظرات
  1. احمد علی اصغری می گوید

    ثبت نام میکنیم در آخر قرارداد تایید نمیشه خطای سرویس دهنده میده علتش چیه

    1. ناشناس می گوید

      منم همین مشکل و دارم

  2. ناشناس می گوید

    چگونه چک بکنیم که خط تلفن ثبت نام کردیم

  3. امیرسلطانی می گوید

    سلام،امروز از امور مشترکین زنگ زدن گفتن امکانات براتون اومده بیاین ثبت نام کنین!بنده رفتم ثبت نام گفتن دوباره زنگ میزنیم!
    حدود یکساله درخواست دادم ولی تلفن نمیدن!
    خواستم خط بخرم انتقال بدم گفتن باید از مخابرات بیان چک بشه بعد انتقال میدیم!
    (۸سال پیش خط داشتیم اما قطع و مصادره شد)
    چطور میشه سالها پیش امکانات بود اما الان نیست؟
    دیگه نمیدونم واقعا

  4. مسعود می گوید

    سلام ثبت نام خط ثابتی انجام دادم الان پیامک اومده که برو به پورتال و هزینه رو پرداخت کن ولی رو سایتش هیچ لینک پرداختی وجود نداره الان چیکار کنم ؟؟ممنون میشم کمکم کنید

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      *2020#
      از چپ میگم:
      ستاره
      2020
      مربع
      را امتحان کنید

      1. مسعود می گوید

        زدم هیچی نشد

        1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

          نگو دیگه بابا ستاره 2020 مریع باهاش قبض میدیم دیگه قبض ثابت

      2. نازی می گوید

        خب شماره فعال رو وارد کن شماره فعال نداره

    2. ناشناس می گوید

      شما موفق به پرداخت شدید؟ منم نمیتونم

  5. مهدی می گوید

    ما الان 9 سال تمام هست در یکی از روستای ا «ربایجان شرقی ساکن هستیم ولی الان بیش از 40 خانوار تلفن تابت نداریم ومیگن نمیشه ینی چرا باید نشه….

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      چرا باید بشه مهدی جان؟
      دوست من
      اگر تا حالا تلفن ندارین وظیفه دولت و اداره فناوری در استان شماست که تلفن بکشه
      مخابرات در این مورد وظیفه ای نداره

  6. حسین می گوید

    سلام. من برای درخواست تلفن ثابت درخواست دادم پس از تایید گزینه امکان سنجی که با تیک سبز ثبت شده است. با این پیام مواجه شده ام. “لطفا جهت بروزرسانی اطلاعات فرم ثبت نام (کد پستی محل نصب ، آدرس محل نصب ، شماره فعال در محل) به سامانه مراجعه نمایید در نظر داشته باشید در صورت عدم مراجعه تا ۷۲ ساعت آینده درخواست شما منقضی خواهد شد”. چند بار هم آن را دقیق طبق فرمت مورد قبول بروز رسانی کردم. اما بعد از چند روز مجدداً همین پیام ثبت میشود. باید چکار کنم به قسمت تسویه حساب برود؟

    1. حامد می گوید

      دقیقا منم همین مشکلو دارم
      لطفا راهنمایی کنید
      اگه شماره ای هست برای پیگیری لطفا در اختیارمون بذارید
      متشکرم

  7. حمید می گوید

    سلام
    من اجاره نامه دستی دارم امکان گرفتن خط دارم؟؟

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      اصلا ربطی به اجاره نامه نداره
      برای هر جایی بخوای میتونین بگیرین

  8. نازنین می گوید

    اگه روی یک خط صرفا اینترنت باشد و شرکت خدمات اینترنت هم بغیر از مخابرات باشد،
    باز هزینه اضافی داریم؟ اگه قبض پرداخت نشه، اینترنت هم قطع میشه؟

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سلام
      نه
      نه
      این تجربه ماست

  9. ملیکا می گوید

    سلام برای خرید تلفن ثابت از شرایط مخابرات این هست که یکی از شماره های همسایگان رو اعلام کنیم کوچه ی ما سمت راست کوچه هیچکس تلفن ثابت نداره پس ما باید چیکار کنیم ؟؟

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سلام
      ضروری نیست.
      تازه از اون طرف کوچه هم اعلام بشه کافیه
      میخوان بدونن کدوم تجهیزات به شما نزدیکه
      وگرنه آدرس هم کافیه نگران نباشید

  10. مسعود می گوید

    سلام من ثبت نام اینترنتی انجام دادم هزینه هم پرداخت کردم ولی توی مرحلخ اختصاص شماره گیر کرده جلوتر نمیره. چیکار باید کنم؟

  11. محسن خداشاهی می گوید

    برای انجام کار در شرکت

  12. محمود می گوید

    بخش ایجادحساب کاربری سرکاری است وغیرفعال .ایکاش وقت دیگران را نمی گرفتند واین بخش را کلا حذف می کردند واعلام می کردند ما هنوز به سبک سنتی کارمیکنیم

  13. سحرناز می گوید

    سلام وقت بخیر مامستاجریم درخواست تلفن ثابت میخوام بدم صابخونه طبقه پایین تلفن دارن ما ک بالا هستیم ندارن امکانش هست برای طبقه بالا تلفن بدن؟واینکه ب اسم خودمون بگیریم هرجا بریم میشه باخودمون ببریم؟؟پیشاپیش ممنون از پاسخگویی

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سحرناز گرامی
      به امکانش هست
      قطعا به اسم خودتون ثبت نام کنید
      هر جا هم رفتید با خودتون می برید
      یا برمیگردیونید به مخابرات پولتونو میگیرین

      1. نیکوکاری می گوید

        سلام تا جایی بنده اطلاع دارم انتقال تلفن دیگه وجود نداره.باید مجددا ثبت نام کنند.

نظرات بسته شده است.