مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

آذربایجان غربی لطفا به این سوال پاسخ دهد.

مخابرات ما (سردبیر) – در بین نوشته های شما به موردی برخوردم که بنظر می رسید در همه استانها حل شده باشد.انتقال GSM  به روی آنتن های همراه اول موضوع صحبت ماست.

در حقیقت خطوط GSM  روستایی با توجه به تعدد دکل های همراه اول نباید کار پیچیده ای باشد لذا بعید میدانم استانی در این امر از بقیه عقب افتاده باشد.شاید مشکل از شارژینگ و محاسبه هزینه مکالمه باشد.ابتدا اجازه بدهید این پیام را بخوانیم:

نقی

۱۳۹۸/۰۹/۲۶ در ۹:۰۱ ب.ظ

سلام برسردبیرعزیزومعاونت سیارآذربایجان

خیلی عالی کارکردیدتمام دستگاهای GSMخاموش کردید

وتمام خطوط روستایی قطع شد

ومردم بدبخت روستاسرگردان شدند

وهرروزباید۱۰۰۰تومان شارژهمراه اول بخرند

وپول مردم استان به جیب سهام دار…….برود.

کارتان عالی بود…..

البته دست مایه طنز این نوشته باعث شده توجه بیشتری به آن جلب شود اما اصل موضوع سر جای خودش است.

دو روز پیش شنیدم در روستاهای نزدیک به شهر، محاسبه شارژینگ دچار اشکال شده است بهمین دلیل از روابط عمومی و مدیر منطقه آذربایجان غربی انتظار داریم برای این مشکل پاسخ مناسبی ارسال نمایند.

امیدواریم این پاسخ ارسال شود تا در کنار پاسخ استان و همچنین نظرات مردمی در زیر این مطلب، خواننده به منتیجه گیری درستی برسد.

 

GSM WLL چیست؟

در این نوع از سرویس WLL ، از سیمکارت های تلفن همراه برای ایجاد ارتباط با شبکه های مخابراتی استفاده می شود. در حال حاضر سرویس WLL همراه اول در کشور راه اندازی شده است. بدین ترتیب مشترکینی که پیش از این از سیستم های تلفن ثابت روستایی استفاده می کردند حالا می توانند با سیم کارت های همراه اول، ضمن اتصال به GSM از خدمات مخابراتی بهره مند شوند.

1136330cookie-checkآذربایجان غربی لطفا به این سوال پاسخ دهد.

Please rate this

0 1 2 3 4 5
3 نظرات
  1. علی نژاد می گوید

    با سلام و ضمن تشکر از توجه شما به دغدغه های مخابراتی مردم بخصوص ساکنین عزیز روستاها
    اما در خصوص موضوع برگردان شبکه GSM روستایی به شبکه همراه اول و مشکلات ایجاد شده برای برخی از مشترکین، به اطلاع می رساند، بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در راستای بهسازی شبکه موجود GSM، به دلیل عدم امکان ارتقاء شبکه در آینده و همچنین به دلایل قانونی، فنی و پروانه ای و نیز هزینه بسیار زیاد نگهداری شبکه برای مخابرات استان ها و فرسوده شدن آن و علاوه بر این به دلیل محدودیت های فنی موجود و عدم امکان ارائه سرویس های جدید بر روی آن که در آینده، می تواند برای مخابرات بلحاظ تعهدات رگلاتوری نیتوانست مشکل آفرین باشد.
    برگردان شبکه همزمان با سایر استان ها در آذربایجان غربی نیز انجام میشود. بایستی توجه شود که حجم شبکه GSM استان حدود ۲۰ درصد کل شبکه GSM روستایی کشور بوده و در نهایت به لحاظ شرایط خاص جغرافیایی استان در آن زمان مقرر شد که شبکه علی رغم ثابت بودن آن، مشترکین بتوانند با یک سیم کارت در چند روستا امکان تماس داشته باشد.
    با برگردان بر روی شبکه همراه اول برای کلیه مشترکین GSM، سیم کارت جدید صادر و دایر گردید. و بر اساس تعریف ذاتی شبکه در محل کلیه روستاها تعریف و ثابت گردید که عامل شکایت مشترکین در این مناطق بوده است.
    لازم به توضیح می باشد که شبکه GSM ذاتا یک شبکه ثابت می باشد و در صورت نیاز مشترک به تماس در سایر نقاط میتواند از سیم کارت های همراه اول استفاده شود.
    در خاتمه ضمن تشکر از صبر و حوصله همه مشترکین عزیز، اعلام میدارد که کلیه همکاران فنی و مخابرای آماده توضیحات بیشتر و تلاش در جهت رفع مشکلات هستند.
    روابط عمومی مخابرات منطقه آذربایجان غربی

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سلام
      من جواب شما رو منتشر میکنم
      اما در اینجا سوال اینه که در این خط ثابت مشترک محبوره بره شارژ همراه اول بخره. آیا شما برای شارژ تلفن ثابت از همراه اول شارژ می خرین؟

  2. م .م می گوید

    با سلام و عرض ارادت
    از آنجا که اینجانب در تمام پروژه برگردان GSM-Wll به MCI حضور داشته ام به این سوال پاسخ کامل خواهم داد :
    مشترکین روستایی تبعاً به دو دسته تقسیم می شوند
    ۱-post paid و ۲-pre paid
    کار برگردان دسته ی اول تقریباً اتمام یافته است
    دسته ی دوم با مشکلات متعددی روبرو هستند که لازم است برای آنها تمهیدات لازم اندیشیده شود.
    هرچند که مشکلات متعددی دست به گریبان هر دو نوع مشترک است که با تحول شبکه بسیار وضعیت آشفته و نا به سامان است اما قابل حل هستند.
    سرور محترم بنده باید اول مشخص بفرمایند که از کدام دسته مشترکین هستند و بعد وارد مرحله و مسائل بعدی شد.

نظرات بسته شده است.