مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

آقای وزیر! چرا دکتر قنبری نماینده پیگیری شماست؟!

مخابرات ما- آذری جهرمی برای اجرای مصوبه ۱۷ آذر ۹۸، یک نماینده معرفی کرد، دکتر قنبری! بحث ما روی این مورد است.

 

مخابرات ما – اخیرا دو نکته بسیار مهم در مخابرات ایران رخ داده است که جای بحث دارد:

  • الف- مصوبه ۱۷ آذر امیدها را دوباره بارور کرد.سهامداران و مدیران با امضای این مصوبه، مطالبات کارکنان را پذیرفتند.
  • ب- وزیر ارتباطات یکی از مشاورین خودش را بعنوان نماینده پیگیری و اجرای مصوبه معرفی کرده است: دکتر قنبری.

باور کنید پذیرفتن اینکه این مصوبه اجرا می شود بسیار دشوار است چه برسد به اینکه در قالب یک رسانه از آن دفاع هم بکنید. در این مواقع اتفاقات حاشیه ضریب امیدواری شما را بالا و پایین می کند! مثلا اخیرا مهندس آذری جهرمی وزیر ارتباطات یک نماینده از سوی خود معرفی کرده است تا روند اجرای مصوبه را به جای وزیر پیگیری و گزارش کند.دکتر قنبری!

 

دکتر قنبری کیست؟

دکتر قنبری درست یک دوره قبل رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران بود. یعنی دو سال پیش ایشان بر مسند ریاست هیئت مدیره مخابرات تکیه زده بود و دکتر سرائیان مدیر عامل ایشان بود.

نمی خواهم بگویم بدترین دوران مدیریت در مخابرات بود.اما به جرات می گویم بدترین دوران مدیریت یک تیم در مخابرات برای کارکنان بود. تمامی پرداختهای کارکنان به یک کلمه منتهی می شد: نداریم!

تمامی پیشنهادات در هیئت مدیره به یک کلمه منتهی می شد: نداریم!

در روزگاری که می شد با مدیریت سیاست مدارانه اعضای جدید هیئت مدیره به جایی رسید، پیشوایان توسعه، کشتی مخابرات را کاملا به گل نشاندند.از حق نگذریم ftth میتوانست آینده ای روشن به همراه بیاورد اما گرفتار روندهای اداری شد تا پول مخابرات چنان توی خیابانهای شهرها پخش شود که هیچکس نتواند آن را بعنوان درآمد جمع کند.

اینجا بحث ما نقد آن دوران نیست.میخواهیم  بگوییم دوران رکود کامل پرداختی های کارکنان بود.در آن روزها همین مصوبه آیین نامه استخدامی ۸۹ بطور کلی خوابید.بند ۶ آیین نامه هیئت دولت به کما رفت و …..

در این مورد اصلا بحثی نداریم.فرض می کنیم نشد یا ممکن نبود.اما این افراد دو سال یک ذره نه به کارکنان اهمیت دادند نه به مصوبات قبلی هیئت مدیره!

.

مصوبه ۱۷ آذر آمد!

حالا به لطف مدیران جدید مخابرات و سهامداران مدیریتی آن، مصوبه ۱۷ آذر تصویب و جاری شد. مصوبه ای که خمیرمایه اش آیین نامه استخدامی و بند ۶ مصوبه هیئت وزیران است.در این مورد تردیدی نیست.

.

وزیر نماینده ای معرفی می کند که ….

وزیر ارتباطات از سویی مصوبه ۱۷ آذر را امضا می کند از سوی دیگر کسی را به عنوان نماینده خود معرفی می کند که تیشه به ریشه همه امتیازات کارگری-کارمندی زده است.این دو، با هم تضاد دارند مگر اینکه بگوییم وزیر ارتباطات قصد اجرای مصوبه را ندارد!

.

دکتر قنبری، و مصوبه

دکتر قنبری که خود تا وزارت ارتباطات فاصله اندکی داشت در آخرین گام عقب ماند بطوریکه دیگر عنوان معاونت وزارت را نیز بر سر در اتاقش ندیدیم.سمت فعلی او مشاور وزیر در اموراقتصادی و بازارهای خاص است.

اگر وزیر ارتباطات میلش به اجرای سریع مصوبه ۱۷ آذر بود باید فردی را معرفی می کرد که:

  • ۱-  کاملا با اجرا هم سو باشد.
  • ۲- کاملا با وزیر هم فکر باشد.حداقل باید معاونتی معرفی می شد.
  • ۳- سابقه ذهنی خوبی از او در میان کارکنان باشد.
  • ۴- ….

از این موارد زیاد داریم.

حالا دکتر قنبری صرفا با نوشتن یک خط که (من خود این مصوبه را قبول دارم) نمی تواند از زیر بار مسئولیت هایش در گذشته شانه خالی کند.از سویی با سمت مشاور وزیر قدرت تام و تمامی برای عبور از تنگناها ندارد.

.

حالا چه کنیم؟

اصلا قصد ورود به این بحث را نداشتم اما کامنت ها و پیام های زیادی که در انتقاد از انتخاب دکتر قنبری بعنوان نماینده وزیر به سایت می رسد ما را وادار به بحث در این مورد کرد.

حالا ما نباید کاری بکنیم فقط باید صبر کنیم تا ببینیم دکتر قنبری چه می کند! ما چشممان آب نمی خورد آقای دکتر دست به کاری بزند!

 

حالا قنبری چه می کند.

حالا دکتر قنبری در جایگاهی است که می تواند با تغییر رفتار، کاری کند که غصه سرآید. تا اعتماد کارکنان دوباره به او جلب شود.

قطعا سابقه مدیریت او نشان می دهد اگر بخواهد می تواند.

.

 

 

1138630cookie-checkآقای وزیر! چرا دکتر قنبری نماینده پیگیری شماست؟!

Please rate this

0 1 2 3 4 5
21 نظرات
  1. همکار بازنشسته ۹۷ می گوید

    پرتو نیکان نگیرد انکه بنیادش کج است ….تربیت نااهل را چون گردکان بر گنبد است…دکتر قنبری همآن قنبری سابق است مگر انکه خونش را کلا با خون دیگری عوض کرده باشند که همه ما میدانیم این کار انجام نشده است.

  2. چشم براه می گوید

    سردبیر که ناامید بشه دیگه واویلا!!!!

  3. ناشناس می گوید

    انشاالله محقق می یابد

  4. رعد1225 می گوید

    سلام-مخابرات داره قدرت نمایی می کنه -فعلا داره باهمه بازی می کنه خدابه خیرکنه انشاا…

  5. ناشناس می گوید

    سلام عزیز دل برادر
    من به جای وزیر جوابتو میدم :

    ما را به رخت و چوب شبانی فریفته است

    این گرگ سالهاست که با گله آشناست

    آن پارسا که ده خرد و ملک، رهزن است

    آن پادشا که مال رعیت خورد گداست

    بر قطرهٔ سرشک یتیمان نظاره کن

    تا بنگری که روشنی گوهر از کجاست

    پروین، به کجروان سخن از راستی چه سود

    کو آنچنان کسی که نرنجد ز حرف راست

    خداوند روح پروین را شاد و عذاب ظالمین را گشاد نمایاد.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سلام عزیز دل برادر
      سخن از راستی نتیجه داد
      حداقل تماسی از وزارتخانه داشته ایم که نشان می دهد حرف ها خوانده میشود

  6. کارمند کوچولو می گوید

    یکی از دوستان می گفت اگر تا قبل از انتخابات دوستان شورای صنفی توانستند کاری بکنند و عملیاتی شدن مصوبات را کلید زده بودند که میشه تا حدی امیدوار بود وگرنه توافقات روی کاغذ وخرید زمان و همه اش جلسه گذاشتن معلوم نیست تا کی ادامه داشته باشه و امیدی به اجرای آئین نامه۸۹ وبقیه توافقات نخواهد بود.بنظر شما منظورش چیه؟

  7. ناشناس می گوید

    سلام براقای سردبیرمحترم تااینجاخیلی خوب آمدی وخیلی زحمت کشیدی وتعدادی ازدوستان هم همینطورایندفعه دیگه نگذاریدفرصت بسوزدیک با به آقای دکترقنبری اعلام فرماییددیگه فقط تمام شده بایدتا۱۷ دی همه چیز تمام بشودوسلام.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      ممنونم
      ما هر روزنه اختلاف و اشکال را باید ببندیم. همه اش نق زدن راه حل نیست

  8. خدامراد می گوید

    باسلام رحمت به پدر ومادر قدیمیا. فصلی که نکو است از بهارش پیداست . حضرت اقا در بهار مخابرات که میبایست کارکنان چهچه میزند تبدیل به زمستان سرد وخشک کرد. حالا در زمستان مخابرات . مخابرات را وکارکنان را به برهوت خواهد برد.
    جناب وزیر اگر قصد مشکل گشایی کارکنان وبازنشستگان را داشت . هیچوقت چنین شخصی با این سوابق را مامور انجام این کار نمیکرد. پس بنظر میرسد شاید قصد وقت خریدن وفریب کارکنان وبازنشستگان را خواهند داشت . ولی خدا کنه این جورنباشه . مااشتباه بکنیم . الله واعلم . تا ببینیم سرانجام کار را.

  9. بیکار نشسته می گوید

    داغ دلمو تازه کردی ره نگاشت !!!!مزخرف نتیجه عملکرد سراییان وقنبری یود که یه ۱۰۰ میلیونی به من ضرر زد لعنت ا.. بر قوم ظالمین وجاهلین ممکنه شامل خودم هم بشه !!!!!زمانی که میتونستم ببرم !!!گفتم خدا . وقتی پشیمان شدم دیگه دستم به جایی بند نبود شده بودم بیکار نشسته.

  10. ناشناس می گوید

    اینها فقط وفقط به فکر جیب خودشون هستن و هیچ خیری برای ما ندارن

  11. ناشناس می گوید

    سلام سردبیر محترم
    این مصوبه ۱۷ آذر کدوم قسمتش مربوط به نیروهای شرکتی خدمات اول یا شسکام میشه واگر میشه یعنی چه اتفاقی میخاد بیفته؟

    با تشکر

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سلام دوست خوبم
      در این جلسه فقط نماینده رسمی ها بودن و نماینده بازنشسته ها
      اجازه داده نشده در مورد شرکتی ها و قراردادی ها هیچ بحثی بشه

  12. ssorayya می گوید

    چه در زمان قبل از خصوصی سازی که ایشان در مخابرات و وزارت صاحب منصب بودن و چه در زمان بعد از خصوصی سازی تا بحال که به نوعی از مدیران مادام العمر وزارت و مخابرات به شمار میروند، نامبرده حداقل شاخصه های مدیریتی لازم جهت مدیریت توانمند را دارا نبوده و نیستند. شهامت و شجاعت و قاطعیت در کنار صداقت و مهارتهای ادراکی و انسانی از جمله شاخص های بارز یک مدیر توانمند به حساب می آید که ایشان فاقد حداقل آنها بوده و چه بسا در دوره دکتر سرائیان هم نشان دادند که این حداقل ها هم جای سوال دارد. محافظه کاریهای متعددی که به منظور حفظ سود سهامداران عمده در دوران منصب رئیس هیات مدیرگی ایشان در مخابرات از طرف ایشان مشهود بود ، خاطره خوبی از وی در اذهان کارکنان و بازنشستگان به جا نگذاشته است. هر چند نامه ایشان به آقای صدری مبنی بر اعلان نصبشان از طرف وزیر، شاید به نوعی تبری جستن از اعمال مدیریتی سابقشان باشد و لیکن بنده بعید میدانم که تاثیر شگرفی در اجرای اعمال مدیریتی و پیگیریهای ایشان شاهد باشیم. ای کاش وزیر جوان این موارد را مدنظر قرار میدادن.

  13. ناشناس می گوید

    نمی‌خوام بدبین باشم، ولی از اوضاع مخابرات، عملکرد مدیریت و خروجی کلان مالی تحت عنوان سود از شرکت و انتخاب شخصی مثل برات قنبری از سوی دولت برای پیگیری امور، به نظر می‌رسه سهامداران عمده در پشت پرده توافق کردند تعهدی بدهند تا قضیه فیصله پیدا کنه ولی مثل خود آئین‌نامه عمل کنند! تعهد رو کی داده و کی اجرا کرده!
    شاید اوضاع جاری مملکت، قضیه رو امنیتی کرده و وارد فاز تعلیق و جلوگیری از تجمع کرده باشه!
    البته در نهایت امیدوارم این تحلیل‌های فعلی اشتباه بوده باشه!

  14. ناشناس می گوید

    تا ۱۷ دی فرصت دارن حقو حقوق مارو بدن وگرنه تجمع درب ستاد اجرایی همه میاییم همه هم حوصله داریم وقت هم داریم بخدا میاییم امروز در اداره همه کارکنان داشتن میگفتن اگر یک ماهه اجرا نشد یکپارچه اعتراض کنیم هیئت مدیره محترم و سهامدارن بداند فرصتی بیشتر ازین ندارند چون ده سال فرصت کمی نبوده از سال ۸۹ تا الان

  15. سارا می گوید

    هیییییییییییییییییییی به بن بست خورد
    خخخخخخخخخخخخخ
    غیر این بود باید شاخ درمیاوردیم
    اینجا مخابراته ها اینجا جغد و رنگ میکنن به جای قناری میفروشن

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سارا!
      بنظرم خوشحال شدی نه؟ چون حرفت احتمال درست بودنش بیشتره نه؟!

  16. ناشناس می گوید

    با سلام به سردبیر یاد یک مثلی افتادم که براستی درست به نظر میاد : آزموده را دوباره آزمودن اشتباه است !

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      صد باره آزمودن!

نظرات بسته شده است.