مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

مسئولان باید《آی تی من》شوند

مخابرات ما – شاید در حوزه تجهیزات فنی فعال باشیم اما در دیگر حوزه ها با مشکلاتی از جمله موازی کاری و مشخص نبودن شرح وظایف مواجه هستیم؛ زیرا مسؤولان باید «آی تی من» شوند تا بتوانیم پیشرفت کنیم و مسؤولان آی تی باید در روز انتخابات حضور به موقع داشته باشند.

مخابرات ما ( محمد – البرز فردا) –  محمدجواد طالبی در اولین جلسه کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات شهرستان کرج که در سالن جلسات غدیر فرمانداری برگزار شد؛ با اشاره به اینکه تمامی وزارتخانه ها، نهادهای عمومی و شهرداری ها براساس درخواست و نیاز فرمانداری شهرستان ها به انتخابات کمک می کنند؛ اظهار کرد: هفت کمیته در برگزاری انتخابات فعالیت می کنند.

وی افزود: ستاد انتخابات در فرمانداری ها تشکیل می شود و هیأت نظارت شورای نگهبان نیز ناظر بر برگزاری انتخابات است؛ ما به صورت مستقیم با استان و وزارت کشور ارتباط داریم.

به گفته طالبی مرکز حوزه انتخابیه اصلی ستاد انتخابات شهرستان، کرج است و آسارا، اشتهارد، فردیس، مشکین آباد و پلنگ آباد نیز پنج حوزه فرعی هستند.

این مسئول ادامه داد: همچنین کمیته امنیتی، آموزشی، بازرسی، تبلیغات و اطلاع رسانی، تدارکات و پشتیبانی و فناوری اطلاعات از جمله کمیته های برگزاری انتخابات هستند.

مسئول فن آوری اطلاعات فرمانداری کرج با بیان این مطلب که از دهم آذرماه فرآیند ثبت نام داوطلبین آغاز شد؛ تشریح کرد: تا دوم اسفند ماه که روز برگزاری انتخابات است؛ تمام اقدامات به صورت الکترونیکی انجام می شود و تنها در روز رای گیری مردم پای صندوق های رای حضور فیزیکی دارند.

طالبی اضافه کرد: ثبت نام ۳۰۴ نفر در حوزه کرج و ۲۲ نفر در حوزه تهران انجام شد؛ بدون همدلی و هم افزایی انتخابات به خوبی برگزار نمی شود؛ امکانات و تجهیزات مناسب در استان البرز موجود است اما مدیریت خوبی در حوزه فناوری اطلاعات در شهرستان کرج صورت نمی گیرد.

مسئول فن آوری اطلاعات فرمانداری کرج در تکمیل این سخن خود افزود: شاید در حوزه تجهیزات فنی فعال باشیم اما در دیگر حوزه ها با مشکلاتی از جمله موازی کاری و مشخص نبودن شرح وظایف مواجه هستیم؛ زیرا مسؤولان باید «آی تی من» شوند تا بتوانیم پیشرفت کنیم و مسؤولان آی تی باید در روز انتخابات حضور به موقع داشته باشند.

وی در خصوص ضرورت آنتن دهی قوی شعب انتخابات تصریح کرد: در سال ۹۶، ۶۶۶ شعبه در شهرستان کرج و ۶۱ شعبه در آسارا فعالیت می‌کرد و امسال هم همین تعداد شعبه را با افزایش ۳۴ نفری نیروی انسانی ذخیره در کرج داریم.

طالبی در خصوص ماده ۱۱ قانون انتخابات اذعان کرد: تمام وزارتخانه ها، سازمان ها، ادارات، نهادهای قانونی، موسسات دولتی و عمومی موظف هستند تا پایان انتخابات تجهیزات و نیروی انسانی موردنیاز را در اختیار حوزه های برگزاری انتخابات قرار دهند.

وی با بیان اینکه شعب برگزاری انتخابات به صورت تفکیک شده در ۱۰ منطقه شهری کرج، چهار منطقه در شهرهای اقماری و چهار ناحیه آموزش و پرورش استان البرز هستند؛ گفت: ۲۷۰ شعبه محل برگزاری انتخابات در مدارس مستقر هستند؛ مساجد، حسینیه ها و کتابخانه ها نیز دیگر محل های برگزاری انتخابات هستند.

مسئول فن آوری اطلاعات فرمانداری کرج از تشکیل کمیته IT در ستادهای انتخاباتی با حضور سه عضو اصلی خبر داد و یادآور شد: در برگزاری انتخابات هر ۱۰ شعبه یک نفر رابط فنی دارد که علاوه بر حضور به موقع در محل های برگزاری انتخابات باید سرویس دهی به ستادها را به نحو احسن انجام دهد.

***

1142930cookie-checkمسئولان باید《آی تی من》شوند

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.