مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

مصوبه ۱۷ آذر چه می گوید(۱)- بررسی مالی و پولی

مخابرات ما- از امروز می خواهیم چرتکه برداریم و یک به یک موارد موثر در مصوبه ۱۷ آذر را به حساب بکشیم.این شماره (۱) این سری از مطالب است.

 

مخابرات ما- مصوبه ۱۷ آذر موضوعات بسیار موثر و مهمی در دل خود دارد.چنانچه بندهای آن بدرستی اجرا شود تاثیرات عمیقی بر زندگی کارکنان ایجاد می کند.تا این لحظه همه سعی کرده ایم با خوش بینی به آینده نگاه کنیم.

واقعیت این است که تا همین لحظه هم، مدیران مخابرات و سهامداران خارج از انتظار ما عمل کرده اند.دلیل آن نیز عملکرد خود آنان بوده است که سقف انتظارات ما را پایین آورده اند …

در مصوبه ۱۷ آذر اجرای کامل بند ۶ مصوبه هیئت وزیران خواسته شده است.

در بند ۶ مصوبه هیات دولت به صراحت قید شده که تمامی تعهدات شرکت مخابرات ایران در قبال کارکنان ، اعم از حقوق و مزایا ، بیمه و بازنشستگی و سایر تعهدات کماکان محفوظ و در تعهد شرکت واگذار شده باقی می ماند.  مصوبه دولت برای انتقال تعهدات مخابرات در مورد کارکنان به شرکت واگذار شده ، پس از واگذاری بند ۶ مصوبه هیات دولت در مورد نحوه واگذاری شرکتهای مخابراتی و انتقال کلیه ی تعهدات مخابرات در مورد کارکنان به شرکت واگذار شده بعد از واگذاری هم اعتبار دارد .

حالا می خواهیم ببینیم در زمان دولتی بودن مخابرات چه آیتم های حقوقی پرداخت می شده است.این موارد بطور کامل در تعهد مخابرات بوده است و باید حداقل به همان شکل آن را ادامه می داده است.

تعدادی از موارد پرداختی در زمان دولتی بوده مخابرات به شرح زیر است:

  1. حق تخصص
  2. فوق العاده های کارشناسی در سه سطح (عادی – خبره – عالی)
  3. حق جذب (فعلا در حدی محدود به مدیران داده می شود)
  4. موادری مثل پول لباس، پول خرید کتاب، هزینه کفن و دفن خانواده ، کمک هزینه ازدواج و …

حالا از شما می خواهیم هر کدامتان به فیش های حقوقی در زمان کارمندی دسترسی دارید برای ما بنویسید برای هر یک از این آیتم ها، بصورت ماهانه یا سالانه چقدر دریافت می کرده اید؟

 

تصور کنید اضافه شدن اینها به حقوق شاغلین چه اثر بزرگی خواهد داشت.یا اگر اینها را بابت ده سال گذشته به حقوق بازنشسته ها اضافه کنند چه تاثیر بزرگی در دریافتی آنان خواهد داشت.

.

آنچه ما در موردش بحث می کنیم تغییر در وضعیت فعلی است.آنچه بعنوان مطالبه در ده سال گذشته مطرح می شود چیز دیگری است که باید مخابرات بنا به شرایط و درآمد خودش با آن رفتار کند.

اما هرگز معنی حرف ما این نیست که فقط اثر این دریافتی ها در زندگی شاغلین موثر باشد بلکه منظور این است که ابتدا و قبل از هر چیزی مطالبات صندوق های بازنشستگی پرداخت گردد تا همین الان حقوق بازنشستگان تغییر کند. اما آنچه بعنوان طلب برای سالهای قبل مطرح می شود به حساب و کتاب و رضایت دو طرف برگردد.

.

این حرفها در مورد تبدیل بازنشستگی اثرات بیشتری دارد که بعدا در موردش بحث خواهیم کرد.

در انتها بار دیگر تکرار می کنم.هر یک از شما به فیش های گذشته خود برگردید و برای ما بنویسید برای این آیتم ها چقدر دریافتی داشته اید.

 

1145420cookie-checkمصوبه ۱۷ آذر چه می گوید(۱)- بررسی مالی و پولی

Please rate this

0 1 2 3 4 5
52 نظرات
  1. کارشناس می گوید

    سلام ودرودبرسردبیرمحترم وهمکاران عزیزبازنشسته وشاغل درفیلم مارمولک یک نکته جالبی وجودداردکه عالم مسجدبه جوان هااشاره میکندکه برای رسیدن به خدابه تعدادآدم های روی زمین راه است ودریک موضوعی که آقای سردبیراشاره کرده اگردربعضی جاهاکه نمیتوان بابیمه درموردبازنشسته هاکنارآمدمیتوان آن مابتفاوت رابطورنقدی به بازنشسته دادیعنی من ازاینجا به تمام همکاران اعلام میکنم هرپیشنهادی دارندبه سردبیرمحترم اعلام کنندومیتوان گفت همه مشکلات راه حلی داردفقط دراین دنیای فانی برای مرگ چاره ای نیست ولی برای تمامی مشکلات زندگی راحلی وجودداردفقط خواهشمنداست ایه یاس نخوانیدهرکس راحلی دارد ارائه کندانشالله تمامی مشکلات حل خواهدشد.

  2. کارمند در شرف بازنشستگی می گوید

    سلام سردبیر عزیز . اگر تمام این اتفاقاتی که صحبتش هست بیفته که قطعآ سالها طول میکشه و مطالبات بازنشسته ها رو هم بدن ، سازمان های بازنشستگی زیر بار پذیرش حق بیمه سنوات قبل و اعمال آونا توی حقوق بازنشستگی نمیرن و فکر کنم قانون هم به اونا حق میده . متاسفانه ضرر کسانی که این سالها بازنشسته میشن خیلی زیاده و تا آخر عمر باهاشون هست . خود من تو بیست سال اول خدمتم همیشه سقف بیمه تامین اجتماعی حقوق می گرفتم و بیمه میدادم ولی الآن با نصف سقف فعلی حقوق میگیرم و بازنشسته میشم . شیوه نامه اگر هم داده بشه به هیچ وجه جبران ضرر حقوق بازنشسته های این سالها رو نمیکنه .

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سلام
      این جزو همون مواردی بوده که من خودسانسوری کردم.چرا که دلم میخواست اول همه چی رو بشه بعدا در مورد جزئیات صحبت کنیم.
      پیشنهاد کردم که با بازنشسته ها سر هم، نقدی و یک جا حساب کنن که طرفین به آن راضی باشن.
      مثلا وقتی قراره ۴۰۰ تومن بدن بیمه و بیمه هم قول نکنه، ۳۵۰ تومنشو بدن به خودشون.
      حالا الان باز یه گروهی میرن روی منبر که تو چرا گفتی ۳۵۰ چرا نگفتی ۷۰۰ و …..
      این یک مثال ساده است برای بقیه موارد هم توصیه کردم نقدی حساب کنن و پولشو بجای اینکه بدن به بیمه به خود این افراد بدن.
      از سود اون پول میشه عواید حقوقی اضافی جبران بشه.
      توضیح اینا سخته.تازه نصفش رو نمی تونم بگم.برای اینکه مایه اختلاف میشه.
      همینجوری ازم قبول کنین ولی بدونین که به همه چی فکر کردیم و برای هر یک راه حلی پیشنهادی موجود است.
      در مورداینها خوشبختانه با شورای عالی هم صحبت شده و انتقال مطلب کردیم.

  3. علی می گوید

    با سلام و عرض ادب به جناب سردبیر به اطلاع می رسانم مناسبتها به بازنشستگان نیز تعلق می گیرد مخابرات ایران در سالجاری به مناسبت روز ارتباطات و اعیاد شعبانیه مبلغی به بازنشستگان پرداخت نموده است

نظرات بسته شده است.