مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

مصوبه ۱۷ آذر چه می گوید(۱)- بررسی مالی و پولی

مخابرات ما- از امروز می خواهیم چرتکه برداریم و یک به یک موارد موثر در مصوبه ۱۷ آذر را به حساب بکشیم.این شماره (۱) این سری از مطالب است.

 

مخابرات ما- مصوبه ۱۷ آذر موضوعات بسیار موثر و مهمی در دل خود دارد.چنانچه بندهای آن بدرستی اجرا شود تاثیرات عمیقی بر زندگی کارکنان ایجاد می کند.تا این لحظه همه سعی کرده ایم با خوش بینی به آینده نگاه کنیم.

واقعیت این است که تا همین لحظه هم، مدیران مخابرات و سهامداران خارج از انتظار ما عمل کرده اند.دلیل آن نیز عملکرد خود آنان بوده است که سقف انتظارات ما را پایین آورده اند …

در مصوبه ۱۷ آذر اجرای کامل بند ۶ مصوبه هیئت وزیران خواسته شده است.

در بند ۶ مصوبه هیات دولت به صراحت قید شده که تمامی تعهدات شرکت مخابرات ایران در قبال کارکنان ، اعم از حقوق و مزایا ، بیمه و بازنشستگی و سایر تعهدات کماکان محفوظ و در تعهد شرکت واگذار شده باقی می ماند.  مصوبه دولت برای انتقال تعهدات مخابرات در مورد کارکنان به شرکت واگذار شده ، پس از واگذاری بند ۶ مصوبه هیات دولت در مورد نحوه واگذاری شرکتهای مخابراتی و انتقال کلیه ی تعهدات مخابرات در مورد کارکنان به شرکت واگذار شده بعد از واگذاری هم اعتبار دارد .

حالا می خواهیم ببینیم در زمان دولتی بودن مخابرات چه آیتم های حقوقی پرداخت می شده است.این موارد بطور کامل در تعهد مخابرات بوده است و باید حداقل به همان شکل آن را ادامه می داده است.

تعدادی از موارد پرداختی در زمان دولتی بوده مخابرات به شرح زیر است:

  1. حق تخصص
  2. فوق العاده های کارشناسی در سه سطح (عادی – خبره – عالی)
  3. حق جذب (فعلا در حدی محدود به مدیران داده می شود)
  4. موادری مثل پول لباس، پول خرید کتاب، هزینه کفن و دفن خانواده ، کمک هزینه ازدواج و …

حالا از شما می خواهیم هر کدامتان به فیش های حقوقی در زمان کارمندی دسترسی دارید برای ما بنویسید برای هر یک از این آیتم ها، بصورت ماهانه یا سالانه چقدر دریافت می کرده اید؟

 

تصور کنید اضافه شدن اینها به حقوق شاغلین چه اثر بزرگی خواهد داشت.یا اگر اینها را بابت ده سال گذشته به حقوق بازنشسته ها اضافه کنند چه تاثیر بزرگی در دریافتی آنان خواهد داشت.

.

آنچه ما در موردش بحث می کنیم تغییر در وضعیت فعلی است.آنچه بعنوان مطالبه در ده سال گذشته مطرح می شود چیز دیگری است که باید مخابرات بنا به شرایط و درآمد خودش با آن رفتار کند.

اما هرگز معنی حرف ما این نیست که فقط اثر این دریافتی ها در زندگی شاغلین موثر باشد بلکه منظور این است که ابتدا و قبل از هر چیزی مطالبات صندوق های بازنشستگی پرداخت گردد تا همین الان حقوق بازنشستگان تغییر کند. اما آنچه بعنوان طلب برای سالهای قبل مطرح می شود به حساب و کتاب و رضایت دو طرف برگردد.

.

این حرفها در مورد تبدیل بازنشستگی اثرات بیشتری دارد که بعدا در موردش بحث خواهیم کرد.

در انتها بار دیگر تکرار می کنم.هر یک از شما به فیش های گذشته خود برگردید و برای ما بنویسید برای این آیتم ها چقدر دریافتی داشته اید.

 

1145420cookie-checkمصوبه ۱۷ آذر چه می گوید(۱)- بررسی مالی و پولی

Please rate this

0 1 2 3 4 5
52 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    سلام ایا مناسبتها به بازنشستگان پرداخت می شود یا اینکه حذف شده است ؟؟؟؟؟

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      پرداخت نمیشه.از ابتدا هم نمیشد

      1. ناشناس می گوید

        تعلق میگیرد

  2. همکار مالی می گوید

    سلام…حق جذب -حق تخصص- کارانه- مزایای ویژه- اضافه کاری-حق لباس-هدیه ماه رمضان -ناهار-کمک هزینه تحصیلی- حق نگهداری خودرو-حق مسکن-روز ارتباطات-تخصص عملیاتی-یارانه اموزش-ایاب و ذهاب-هدیه روز زن-
    چون مبالغ طی سالهای مختلف متفاوت بود ننوشتم اگر لازم باشه بفرمایید مبالغش رو هم مینویسم

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سلام خیلی لطف کردین
      اگر براتون زحمتی نداره لطفا مبلغ رو بنویسید و توضیح بدین که دوره ای بوده یا ماهانه میدادن.بعضی چیزهاش مثل ماه رمضان مشخصه ولی بعضی چیزها مثل تخصص عملیاتی معلوم نیست
      اگر توضیحی هم دارین که نشون بده به چه طیفی از افراد داده میشده ممنون میشم. مثلا بگین به همه داده می شده یا به عده ای خاص.
      اگر حوصله داشتی اینا رو برام بنویس
      اگر هم حوصله نداشتی بذار یه وقتی که حوصله داشتی … تا ده دقیقه دیگه هم دیر نمیشه !!!

      1. ناشناس می گوید

        ببینید بعضی ایتم ها که خب شما میدونید ثابت بودن البته سال به سال تغییر میکرد مثل ناهار و ایاب و ذهاب و مسکن مثلا سال ۸۴ ناهار ۲۰۰۰۰ تومن پرداخت میشد و ایاب و ذهاب و مسکن پرداخت نمیشد ولی در سال ۸۶ ناهار ۴۶۲۰۰ تومن و ایاب و ذهاب ۵۵۲۶۳ تومن و مسکن ۵۰۰۰۰ تومن پرداخت میشد واسه کلانشهرها…بعد سال ۸۷ ناهار شد ۵۰۸۲۰ تومن ایاب و ذهاب شد ۶۰۷۸۹ تومن و مسکن شد ۵۵۰۰۰ تومن .. گفتم که سال به سال فرق میکرد و اما تخصص و کارانه اگر خاطرتون باشه سه ماه یکبار بود مثلا واسه من کارشناس سال هفتاد ۷۹ تخصص ۷۴۳۰۴ تومن بود و دربهمن ۸۰ بود ۱۱۰۰۰ تومن مثلا کارانه من دی ۸۰ بود ۲۱۶۱۶۳ تومن البته با ۸۹ درصد نمره—–
        اولین پرداختی تحت عنوان مزایای ویژه در ابان ۸۲ بود که مبلغ ۳۵۳۹۲۰ تومن پرداخت شد که حضور ذهن ندارم که چند ماهه بود ولی از اردیبهشت ۸۳ مبلغی ثابت به مقدار ۵۸۶۱۸ تومن پرداخت شد و سال به سال بستگی به افزایش حقوقها تغییر کرد –تخصص عملیاتی هم مانند حق منزلتی هست که الان پرداخت میشه مبالغش هم بستکی به پست و مدرک فرق میکرد

        1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

          سلام
          خیلی لطف کردین
          درسته! این مبالغ سالانه تفاوت می کرد.اما مهم بودن یا نبودن است.
          باز هم تشکر میکنم

  3. مهندس می گوید

    سلام ودرودبرسردبیرمحترم که همیشه درفازمثبت هستی واین فازمثبت شماواقعا”قابل تحسین است بنده مهندس برق هستم کارگرنیستم که فازمنفی بدم تابحال هرچی درسایت جناب سردبیرمحترم بیان کرده ایدوخبرمثبت داده ایدعملی شده وبنده همیشه این سایت رادنبال میکنم وانشالله این مصوبه ۱۷ آذرهم عملی خواهدشدوبه دوست عزیزمان که بنام کارگرکامنت میگذاردحالانمدانم مخابراتی هست یانیست خواهش میکنم ازفازمنفی بیرون بروندبه لطف حق تعالی وهمت تشکل وبرادران ستاداجرایی وزیر وعزیزدل برادرزحمت کش مان سردبیرمحترم مصوبه ۸۹اجراخواهد شد.

    1. کارگر می گوید

      سلام مهندس جان . تصدقتون برم لطفا”حالا دیگه بعد از ده سال تو فاز مهندس و دکتر بودن زمان دولتی خارج شوید عزیز دل برادرهمهمون کارگریم .من هم میخوام مثبت فکر کنم درست مثل شما و بقیه افراد به همین دلیل هم در انتهای کامنت خود گفتم امیدوارم تفسیر من درست از آب در نیاید . باز هم چشم حلوا حلوا حلوا حلوا حالا شما راضی شدید قبول دارید دهنم شیرین شد .در پایان عذر خواهی میکنم و بینهایت برای شما و دیگران احترام قائل هستم .اگر چیزی هم نوشتم از باب خودمانی بودن حساب کنید.

      1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

        سلام
        کارگر جماعت که به این زودی ناراحت نمیشه و کنار نمی کشه!
        داریم بحث می کنیم صحبت می کنیم به همه اجازه میدیم حرف بزنیم و نظر بدیم.
        محترمانه.
        ولی نوع حرف زدن شما -قبول کنید- برای خواننده آزاردهنده است.
        بالاخره یه وقتی شما چاره ای نداری مسیری رو ادامه بدی.
        هر وقت خدای نکرده!! بخواد کاری بشه مسیرش همینه خب. چه میشه کرد؟ بگیم کاری نمیشه، پس ولش کن؟
        ابتدای هر چیزی همین مکتوبات و امضاهاست.

      2. ناشناس می گوید

        ناامید نباش باید حقمون رو بگیریم و میگیریم باید آگاه باشیم و به دوستان خود در تشکل کمک کنیم با روحیه دادن و اطلاعات دادن همین ریز دریافتی های زمان دولتی که دوستان زحمت میکشن خودش خیلی کمک بزرگیه برادر عزیزم ما با امید زنده ایم

  4. بانشسته ۹۷ می گوید

    با سلام به سردبیر عزیز و همه همکاران خوبم
    همکار عزیزمان جناب کارگر به نکته ظریفی اشاره کردند نکته ای که شاید هیچکداممان تا به حال متوجه آن نشدیم. من متن ایشان و هم چنین بند ۶ مصوبه را بارها به دقت مطالعه کردم. به نظرم جناب کارگر به نکته بسیار دقیق از دیدگاه حقوقی اشاره کردند و من هم با نظر ایشان موافقم . به نظرم مدیران وقت دست اندر کار خصوصی سازی با ترفند زیرکانه ادبی که در آن دوران در بخشنامه ها و اعلامیه ها و مصوبات به کار بردند سر همه ما کلاه گذاشتند . خدا کند همانطور که عزیزمان جناب کارگر آرزو کردند برداشت ما اشتباه باشد اما باید نگران بود .

  5. فنی می گوید

    سردبیر بزرگوار درود
    من دو سه روز پیش در سیستم منابع انسانی hr در ماژول آیین نامه ها و بخش نامه ها دیدم تعدادی برگ اسکن شده قرار گرفته و در آن شناسنامه شغلی قرار داده شده است و برای هر نوع شغل و رسته ، سوابق شغلی و در کنار آن گروه شغلی قرار داده شده برید یه ملاحظه بفرمایید فکر کنم حداکثر ارتقا کارشناس گروه ۱۷ باشه واقعا ظلم بزرگی در حق کارکنان میشه چرا تا حالا لحاظ نشده

  6. ناشناس می گوید

    جناب سردبیر چندتا امانت دادم هیچکدام رو گزاشتی به ژرژ کی بود

    1. رصدگر می گوید

      ؟؟؟؟؟؟

  7. ناشناس می گوید

    سلام سردبیر
    این مصوبه ۱۷ اذر برای نیروی شرکتی چکار میکنه؟

  8. رضا می گوید

    سلام حرف حساب جواب نداره اگر این اقایان حسن نیت دارن می توانند کلیه دریافتی کارکنان را که باید میگرفتند حساب کنند وبه عنوان بستانکار اعلام نمایند ودر درجه اول واولین قدم حساب صندوق های بازنشستگی را بدهند تا گشایشی در حقوق ماهانه اعمال شود وبابت طلب با نمایندگان جلسه گذاشته وبه نتیجه مورد رضایت طرفین با انعطاف کامل از هر دو طرف برسند .پیشنهاد خوبی بود از طرف سردبیر وقابل اجرا

  9. بیکار نشسته می گوید

    سنگ گنده علامت نزدنه.وارد بازی های سیاست مدارانه نشیم .تعدادی از توقعات اصلا شدنی نیست .متل تغییر صندوق ها.صدور احکام برای مواردی بر شمرده شده در متن .خودمون رو هم سر کار نذاریم.بهترین رویکرد برای بازنشستگان چکی عمل کردن است .از سال ۸۹ یه مبلغ پایه بپذیرند .وبا افزایش هر سال درصدی اضافه کنند وتا اخر سال ۹۸ قطعی تعیین کنند .نقدی یا اقساط وحتی به حساب بدهی ودیون منظور کنند .اگه صدقه ای میخوان بدهند از سال ۹۹ رسمی وقانونمند کنند وبپردازند .اما الکی بازی با زمان وجلسه گذاشتن و سر کار گذاشتن برای ما بازنشسته ها نتیجه ای نداره .سیلی نقد ابدار بهتر از حلوای نسیه است .سراغ فیشها هم نرید .من تو جلسات اینها بودم .اینها افضل اعمالشان خندیدنننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننن به جهل ماست.عزیزم اوج نگیر چکی حساب کن .ده تومان به من بدن راضیم.

  10. ناشناس می گوید

    ماهم از اولین فیش حقوقیاز سال ۱۳۷۱را داریم

  11. قادر می گوید

    حلوا حلوا حلوا آخیش چقدر دهنم شیرین شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  12. ناشناس می گوید

    چرانظرات کارکنان را روی سایت قرار نمی دهید

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      کوش؟ کدومش رو؟
      اگر چیز جالبی باشه حتما میذاریم

  13. همکار مالی می گوید

    سردبیر جان به شرطی که اسم من محفوظ بمونه حاضرم هر چی فیشه رو واسه شما بفرستم….فقط یه ایمیل یا یه شماره واتساب بمن بدین

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      جانم!
      آخه اینکه چیزی نداره تا شما نگرانش باشین
      اینی که بگین چه مواردی پرداخت می شده چه نکته محرمانه ای داره؟
      ضمنا من محرمانه تر و محکم تر از سرور مخابرات ما سراغ ندارم یعنی حتی به واتساپ اعتماد ندارم
      به هر حال
      ایمیل ما اینه mokhaberatema@gmail.com
      ضمنا اینقدر که شما مراقبین من تا حالا باید صد بار مرده باشم!

      1. ناشناس می گوید

        میدونم که چیزی نداره…ولی دقت کنید من نوشتم همکار مالی..یعنی قراره از این ببعد کلی اطلاعات به شما بدم و هویتم ناشناس بمونه بهتره…

  14. ناشناس می گوید

    من دارم..من فیشهای حقوقیم رو از اول استخدام تا الان دارم…سال استخدام ۱۳۷۵

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      هورا ….. آفرین

  15. ناشناس می گوید

    باسلام مهمترازهمه گروه های معوقه .چی شد

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      اصل خبر رو بخونید
      چند تا مطلب پایین تر از اینه

  16. ناشناس می گوید

    خیلی خوبه تا این حد امید هست که به اجرای مصوبه هیئت وزیران هم برسیم!!!! ولی بیایم واقع بین باشیم، اگه مصوبه ۱۷ آذر در رابطه با آئین نامه ۸۹ اجرا بشه چه اتفاقاتی خواهد افتاد:
    ۱٫ رفاهیات به روز خواهد شد، فرمول رفاهیات بر اساس حداقل حقوق وزارت کار نوشته شده پس هر سال تغییر میکنه. آیتم کمک هزینه خواروبار از رفاهیات ماهیانه به بازنشستگان پرداخت میگردد.
    ۲٫ مناسبت ها پرداخت میگردد، کمک هزینه خرید لوازم ورزشی و کمک هزینه خرید کتاب هم که تا به حال پرداخت نشده باید پرداخت شوند، این مناسبت ها به بازنشستگان هم تعلق میگیره.
    ۳٫ احکام جدید باید صادر شوند، اصلی که بر اساس گذر زمان و کسب تجربه گروه کاری شما بالا میرود باید در مخابرات اجرا بشه، تأثیر این آیتم برای شاغلین هست و وقتی به بررسی معوقات برسه برای بازنشستگان سال های اخیر هم اعمال خواهد شد.
    ۴٫ تبدیل وضعیت قرارداد از موقت به دائمی برای کارکنان قراردادی اتفاق خواهد افتاد، این آیتم در حال حاضر فقط برای شاغلین هست و صرفاً جنبه معنوی و انگیزشی داره و تغییر مالی با اداری خاصی در حال حاضر نداره، البته در آینده برای کسب پست های بالای سازمانی شاید به کار بیاد. (اگه اشخاصی مثل صدری با وارد کردن مدیران خارج از مخابرات که حتی در به رده مدیرکل هم سرایت کرده (اخیراً برای معاونت فناوری دارن یه مدیرکل از رایتل وارد میکنند) پست های سازمانی رو به نابودی نکشه و برای مخابراتیها باقی بگذاره!).
    به نظر بخش سنگین اجرای آئین نامه ادا کردن دین این سال ها به کارکنان و خصوصاً بازنشستگان در غالب معوقات میباشد، این موضوع خصوصاً برای بازنشستگان پس از خصوصی سازی خیلی موًثر و مهمه. ولی فعلاً که شرکت اصل معوقات رو قبول نکرده و وارد فاز بررسی شده! اگه شرکت اجرای آئین نامه ۸۹ و معوقاتش رو قبول و اجرا کنه کار بزرگی صورت گرفته!

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سلام
      حرفهای شما درسته
      ولی کاش اجازه می دادین یکی یکی جلو بریم
      آنچه در آیین نامه ۸۹ هست کاملا روشن و واضحه.ولی آنچه در بند ۶ هست گنگ و مبهمه.
      گذشته از اون، ما تکلیفی برای ردیف اجرا ندادم. یعنی نگفتیم اول اون اجرا بشه دوم این.
      از همه اش که بگذریم شما اصلا توجه نکردین برای بازنشسته ها در این بند ۶ چی نهفته است!

      1. ناشناس می گوید

        اتفاقا بهمین دلایل بهتره از مسلمات شروع کنیم…. و مواردی در اولویت باشه که کاملا روشن واضحه و خیلی تفسیر پذیر و بحث بر انگیز و بالتبع زمان بر نباشه تا بهانه برای بررسی اش نیاورند و فورا عملیاتی بشه و به اجرا در آید….
        و در مرحله بعدسراغ مواردی رفت که نیاز به تفسیر و استدلال و اثبات و…. دارد و به نتیجه زساندنش زمان بیشتری میطلبد….
        تا تحول افرینی و عایدی اش برای همکاران زود هنگام تر باشد…

        1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

          مرحله بعدی نداره!
          چرا درک نمی کنید این نکته رو! هیچ بعدی وجود نداره!

  17. ناشناس می گوید

    مقرر شد که مقرر بشه
    بشینید تا بدن
    اینها مار خوردن افعی شدن
    دارن وقت کشی میکنن تا ۲۲ بهمن و انتخابات تموم شه و بعدش من بدو آهو بدوووو

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      خب قربون اون ایده های ناب شما بریم.
      چکار کنیم؟
      از حالا بگیم چون نمیدن دیگه ما هم نمی خواهیم؟
      ممکنه اون اتفاق هم بیفته ولی خب بگو چکار کنیم چاره چیه؟

      1. ناشناس می گوید

        این چه سوالیه…!!
        اگر شرایط جوریه که امید بخش…. و واقعا فقط وقت کشی است و خروجی نداره… کار آخر رو که میخواهیم بعد از بسته شدن همه راهها انجام بدیم رو همین الان انجام بدیم لااقل زمان جلوییم و بیخودی و بیفایده سرکار نبستیم….

  18. کارگر می گوید

    سلام سردبیر عزیز. من هم به عنوان یک کارگر این شرکت از پول بدم نمیاد اما عزیز دل برادر بند ۶ مصوبه هیئت دولت گفته تمامی تعهدات ، که به گذشته برمیگردد و مفهوم آن این است که چنانچه مخابرات تعهدی داشته و به آن عمل نکرده به قوت خود باقی است اصلا” ارتباطی به بعد از خصوصی ندارد حالا اگر من یا شما یا هرکس دیگری مطالباتی از قبل داشته ایم در هرموردی از جمله حق تخصص، حق جذب، اضافه کار،پول لباس و بقیه موارد مخابرات خصوصی شده باید پرداخت کند لطفا” قبل از هر اقدامی مفهوم جمله را خوب متوجه شوید سپس طرح سوال نمایید چون افراد راه را با طرح اشتباه سوال شما به بیراهه خواهند رفت و ذهنیتی شکل میگیرد که پاک کردن آنها به سادگی نخواهد بود لذا زحمت حساب و کتاب به خود ندهید چون خبر خاصی نیست و چنانچه آن ۴۳۰۰۰ نفری که به بخش خصوصی شیفت پیدا کردند چنانچه طلبی در زمان دولتی بودن مخابرات دارند به شرکت اعلام کنند شرکت مخابرات هم دو دستی طلب آنها را خواهد داد.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      آخی ….
      خسته نباشید کارگر عزیز
      از شما انتظار نداشتم.شما که معدن اطلاعات هستید
      شما که با هوش هستید
      یک بار دیگر مطلب را بخوانید
      یک بار دیگر همان بند ۶ را بخوانید
      این همه نوشتید ولی درست نخواندید (آنچه از زمان دولتی به کارمند میدادن باید در زمان خصوصی شدن هم ادامه پیدا کند)
      این کجاش به مطالبات زمان دولتی برمیگرده؟!
      ای بابا! .. من خیلی روی هوش شما حساب کرده بودم ./….

      1. کارگر می گوید

        سلام مجدد.هر چند در وهله اول قصد داشتم جوابم مطابق با وزن کلمات و عبارات شما باشد اما متن شما را حمل بر شوخی و خودمانی بودن گذاشتم ….
        جناب سردبیر من بارها این دو سطر مصوبه هیئت وزیران را خوانده ام همین قدر گفته باشم گذر زمان بهترین تفسیر برای این دو سطر خواهد بود البته امیدوارم در این مورد تفسیر من درست از آب در نیاید.

        1. ناشناس می گوید

          باید بررسی بشه

  19. کیوان می گوید

    سلام برسردبیر عزیزوگرامی
    اخه دیگه کسی فیش قبلی رو فکر نکنم داشته باشه اما حقوق ودستمزد همه استانها میتونند توی این مورد کمک بزرگی داشته باشند ودقیق میدونند و میتونند توی یه جدول اکسل تمام موارد رو بنویسند وبرای شما ارسال کنند
    همکاران مالی لطفا همکاری کنید

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      کیوان عزیز
      بله حرفتون درسته
      اما اگر یه ذره فکر کنیم همون عنوانش یادتون بیاد بقیه شو خودمون میریم

      1. کیوان می گوید

        چشم حتما

        1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

          ممنونم

  20. ناشناس می گوید

    باسلام خدمت سردبیر
    دمت گرم
    فقط مونده بود شما ما رو بزارین سرکار
    بازنشسته ۹۷

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سلام
      شرمنده بخدا
      چنین قصدی ندارم.
      چرا خب؟!
      جز اینه که نویسنده گفته ابتدا به چیزی عمل کنید که در زندگی بازنشسته ها موثره؟!
      خدایا کمکم کن …. از هر طرفی میریم یک گروهی سر گذر یقه ما رو میگیرن؟
      نکنید …دیگه…

      1. ناشناس می گوید

        باسلام-خدمت سردبیربزرگوار.
        ازخداوندمتعال برای شماوبرای تمامی انسانهای زحمت کش ومثبت دعای سلامتی دارم
        سردبیرعزیزمن تمامی نوارحقوقی سالهای پیش رادارم هرآیتمی لازمه بفرمائیدتاپیداکنم

        1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

          ممنونم لطف کردین
          بی زحمت نگاه کنید ببینید در سال آخر چه پرداختی هایی غیر از حقوق داشتیم و مبلغش برای شما چقدر بوده

نظرات بسته شده است.