مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

وضعیت ارتباطی در استان سیستان و بلوچستان عادی شد.

مخابرات ما- در پی جاری شدن سیل در استان سیستان و بلوچستان از مدیران و مسئولان ارتباطات از جمله مخابرات و همراه اول و اپراتورها و وزارت ارتباطات خواستیم هم تلاشی ممکن  است در راه کمک به هموطنان ما انجام دهند.

امروز خبر رسید که وضعیت ارتباطی بحالت عادی یا سفید برگشته است.این، خبر خوبی است.

مهرداد ترابیان مجری توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به رسانه ها گفته است برای حل مشکلات این استان ستاد بحران در وزارتخانه تشکیل داده اند.

او در مورد مشکل اصلی برای وصل ماندن ارتباطات به نکته ای اشاره کرده است که به پاشنه آشیل ما تبدیل شده است.او به خبرنگاران می گوید:

مشکل اصلی، قطعی برق و عدم دسترسی برای انجام تعمیرات یا اتصال دوباره برق بود. زمانی که برق یک منطقه قطع می‌شود سایت‌های ارتباطی تنها تا چند ساعت می‌توانند با شارژ باطری‌ها کار کنند و پس از خاموشی دکل‌ها، ارتباطات کلا قطع می‌شود.

البته چند وقتی است از نظر تامین باطری کارهای خوبی در سایتهای همراه انجام شده است اما کافی نیست. در حالت عادی نیز باطری ها چند ساعت جواب می دهند لذا در زمان بحران باید فکری کرد.

ترابیان در مورد زمان برقراری ارتباطات مو بایل گفت:

تقریبا تا روز گذشته توانستیم تمام ارتباطات را به حد نرمال برسانیم. قصر قند و نیک‌شهر، شهرستان‌های بزرگ و اصلی بودند که همراه با چند شهر کوچک دچار قطعی ارتباط شدند. اوایل صبح روز گذشته «ارتباط دیتا» در شهرستان‌ها از طریق اپراتورهای ارتباطی ماهواره‌ای برقرار شد. ارتباط  وویس و مکالمه را نیز ظهر دیروز برقرار کردیم.

برای برقراری ارتباط پایدار و بین شهری و بین روستایی به امکانی نیاز داریم بنام فیبر.فیبر می تواند مشکل برقراری ارتباط طولانی را برطرف کند اما این یکی نیز مشکلات مخصوص بخود را دارد گفته های ترابیان را بخوانید:

از آن‌جایی که سیستم انتقال ما با فیبر تعیین شده است، در هر دو مسیرهایی که با فیبر دولتی و شرکت مخابرات پوشش‌دهی شده بود، قطع شد اما اکنون که با شما صحبت می‌کنم وضعیت ارتباطی استان سیستان و بلوچستان سفید است.تنها قسمت کوچکی از روستای فنوج دارای مشکل است

در همین زمینه خبرهای دیگری نیز داریم که در بخش های دیگر خواهید خواند.

1148890cookie-checkوضعیت ارتباطی در استان سیستان و بلوچستان عادی شد.

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.