مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

تقویت پدافند سایبری در زنجان

پدافند سایبری در زنجان تقویت می شودAÄ)s

مخابرات ما- مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات زنجان در جلسه کارگروه پدافند سایبری با اشاره به اهمیت آموزش توجیهی مدیران دستگاههای اجرایی در خصوص امنیت فضای سایبری گفت: موضوع در قالب دوره های آموزشی مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان پیگیری شود.
مخابرات ما
به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان وحید فرخی ،مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان با اشاره به شرایط حساس کنونی در کشور، موضوع پدافند سایبری را یکی از ضروریات کشور اعلام کرد و افزود: از آنجایی که با گسترش فضاهای مجازی و انواع نرم‎افزارهای مختلف برای سرقت اطلاعات در فضای سایبری، نفوذ به سامانه‎های دولتی افزایش یافته و چنین وضعیتی امنیت اطلاعاتی را به خطر می‎اندازد، آموزش راه و روش‎هایی که بتوان مانع از این سرقت‎ها شده یا اطلاعات را به دست افراد مطمئنی سپرد، ضروری است.

وی افزود: هر چند که عدم استفاده از فضای سایبری در فضای مدیریتی و فرهنگی کشور غیر ممکن شده است و باید با این تکنولوژی که همواره در حال گسترش و پیچیدگی بیشتر است، کنار آمد، اما با توجه به آسیب‎های جدی آن که در صورت عدم رعایت نکات ایمنی و حفاظتی در این راستا تبدیل به تهدیدی جدی می‎شود، دقت در استفاده از این فناوری باید به حداکثر خود برسد.

فرخی با تاکید بر لزوم استفاده همه امکانات دستگاههای اجرایی جهت پیشبرد اهداف قرارگاه پدافند سایبری گفت: قرارگاه پدافند سایبری کشور به عنوان متولی پدافند سایبری از سرمایه های ملی سایبری، رسالت مصون سازی و پایدار سازی سرمایه های سایبری کشور را از طریق پایش و تشخیص تهدیدات، کشف، مدیریت و کنترل آسیب پذیری ها، اعلام هشدارهای لازم، امن سازی و دفاع حقوقی در برابر تهدیدات و حملات دشمن را بر عهده دارد که مسئولیتی دشوار و خطیر است.

وی با اشاره به حملات سایبری کشورهای بیگانه به سایتها و پورتال های کشور و استان بر معرفی نرم افزار پایش و رصد وب سایت های خبری افزود: نرم افزار پایش و رصد سایبری در استان به همت مهندسین زنجانی طراحی و ساخته شده است که دستاورد مهمی در تسلط بر فضای سایبری استان محسوب می شود و بایستی نسبت به گسترش دامنه پایش این نرم افزار اقدام شود.

رییس کارگروه پدافند سایبری استان با اشاره به استفاده دستگاههای اجرایی از اینترنت و مخاطرات پیش رو، ضمن معرفی راه های مقابله با این نوع تهدیدات اظهار کرد: اطلاع یافتن کاربران از آسیب‌های اجتماعی و تهدیدات فضای مجازی می‌تواند در پیشگیری از پیامدها و کاهش اثرات مخرب این فضا بسیار موثر باشد و این اطلاع رسانی بایستی در زمان مناسب انجام گیرد.

وحید فرخی از اجرای رزمایش پدافند سایبری در آینده ای نزدیک خبر داد و افزود: اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آماده هرگونه همکاری در برگزاری و اجرای رزمایش پدافند سایبری در استان است و همه ارگانها و نهادها بایستی همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند تا بتوان نتیجه ی مطلوبی از اجرای رزمایش بدست آوریم و همچنین مولفه ی تشکیل تیم فنی مخلص ، متعهد و سخت کوش از لازمه های رزمایش است که باید به آن توجه ویژه داشت.

در ادامه اصغر تاج الدین مدیر ارشد فنی مرکز آپا دانشگاه زنجان ضمن ارائه گزارش از وضعیت سایبری کشور و استان ، ارسال هشدارهای لازم به دستگاه های با سطح امنیتی پایین را ضروری دانست .

این جلسه با حضور مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری، نمایندگان مخابرات، دانشگاه علوم پزشکی پلیس فتا، ارتباطات زیر ساخت و سایر اعضا در اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان تشکیل شد.

1154050cookie-checkتقویت پدافند سایبری در زنجان

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.