مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

سردبیر سلام می کند- آقای دکتر سیدهاشمی لطفا قیچی خود را نیز همراه بیاورید!

آقای دکتر سیدهاشمی! لطفا در جلسه روز دوشنبه با خود قیچی همراه داشته باشید! قیچی برای بریدن دنباله این مشکلات! برای حل همیشگی آن!

آقای دکتر! خود بهتر می دانید که حتی اگر برای یک نظر کارشناسی چیزی به فردا حواله شود، هرگز حل نخواهد شد! هر چه هست باید امروز و همین الان حل شود!

مخابرات ما (سردبیر) – امروز می خواهم با مردی حرف بزنم که سال ها رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران بوده است. مردی که خاطرات خوب ما از جمله تصویب حقوق های خوب ابتدای خصوصی سازی و بازنشستگی تشویقی به زمان او برمی گردد.

از او که گذشت، هر چه گذشت شرایط بدتر و سخت تر شد. هر کسی از راه رسید بخشی از مصوبات را قیچی کرد. هر چند دیگران مصوبات مالی را قیچی کردند، ولی همه را به نام دکتر سیدهاشمی تمام کردند. همه را به دستور او نوشتند. در حقیقت می گویند او خودش آورد خودش هم برید و کند!

اما برداشت های من از دکتر سیدهاشمی کاملا متفاوت از دیگران است. مردی که در عین سنتی بودن، به شیوه های مدرن احترام می گذارد و رسانه ها را کاملا در سیستم خود وارد کرد. تا بود ما غریبه نبودیم. در حقیقت از معاونت ها به دکتر شکایت می کردیم.

وقتی به او نزدیک می شوی می بینی نگاهش کاملا متفاوت است با آنچه به چشم می آِید.

او در مصاحبه رو در رو و مستقیم با من درباره طرح بازنشستگی تشویقی کارکنان گفت: “این کارکنان سال ها برای مخابرات زحمت کشیده اند لذا من دلم می خواهد وقتی کارمند از سیسنم مخابرات جدا می شود چیزی با خودش همراه ببرد تا به زخم زندگیش بزند تا زندگیش راحت تر و ساده تر بچرخد. می خواهم با دلی خوش از مخابرات جدا شود.”

 

امروز در حالی این حرف ها را می زنم که دکتر سیدهاشمی از مخابرات رفته است و هیچ چشمداشتی نمی توانم از او داشته باشم اما باید حق مطلب را در مورد او ادا کنم.

هرگاه دکتر سیدهاشمی با تیمی اجرائی و چشم-سیر همراه شده است به کارکنان رسیدگی اساسی کرده است.

حالا او در کنار تیم اجرائی فعلی – هر چند با هم اختلاف دیدگاه فراوانی دارند-  در ایده رسیدگی به کارکنان همراه و هم نظر کار بزرگی کرده اند. مصوبه ۱۷ آذر را دست کم نگیرید.

حالا هم طرح مصوبه ۱۷ آذر را بدون تعارف از نگاه دو نفر می بینم.

یکی مهندس صدری که پیوسته مشکلات کارکنان را به سهامداران منعکس کرده و پس از سال ها ایده های رسیدگی به کارکنان طرح او بوده است و دیگری دکتر سیدهاشمی که در کنار دکتر مخبر در پی حل همیشگی این مشکل هستند.

.

این همه حرف زدم تا دلیل این سلام و علیک با دکتر سیدهاشمی را برای شما مشخص کنم. بر خلاف مقدمه طولانی حرفهای من به دکتر بسیار کوتاه است. بسیار کوتاه!

.

حالا فقط می خواهم چند جمله ساده با دکتر سیدهاشمی حرفم را بزنم … و تمام !

.

آقای دکتر سیدهاشمی! لطفا در جلسه روز دوشنبه با خود قیچی همراه داشته باشید! قیچی برای بریدن دنباله این مشکلات! برای حل همیشگی آن!

آقای دکتر! خود بهتر می دانید که حتی اگر برای یک نظر کارشناسی چیزی به فردا حواله شود، هرگز حل نخواهد شد! هر چه هست باید امروز و همین الان حل شود!

1154260cookie-checkسردبیر سلام می کند- آقای دکتر سیدهاشمی لطفا قیچی خود را نیز همراه بیاورید!

Please rate this

0 1 2 3 4 5
21 نظرات
  1. کماندو می گوید

    سلام برسردبیرمحترم حیف شدان جوانی البته الان هم می توانم یادش بخیربرای دفاع ازمیهن درمرزکردستان عراق گروه ویژه کماندوبودم منطقه آلواتان سردشت ولی الان درمخابرات عده ای منافق وخائن دارندبه ایرانی جماعت زورمیگویندجناب سردبیرلطفاازشماوهمکاران خواهش میشوداسامی منافقین رااعلام کنیدشایدیک روزی سربریده منافق روی همان میزخیانتش رامشاهده نماییدچون منافق بایداعدام شودراهی جزحذف این پلیدهانیست.

  2. عبدا.... می گوید

    اگه یه ادم احمق پیدا بشه متل من وحاضر بشه با سالی ۵ یا ۳ یا حتی یک روز درخواست بازنشستگی کنه!؟ که اینکارو کردم ! بعد مدیر عامل موافقت کنند! همکاران ببخشید ! خیلی بایستی همتون نادان باشید که بگید پارتی بازی شده وبه مدیرعامل تهمت لابی وپارتی بازی بزنید !!۱٫ تازه موافقت هم نکردند .!!!!۱

  3. ناشناس می گوید

    انتخابات دوم اسفند تمام شود نه خبری از مصوبه ۱۷ آذر است نه خبری از رفاهیات سال ۱۳۸۹ تاکنون ؟؟؟؟

  4. ناشناس می گوید

    سلام بر جناب سردبیر
    ببخشید ،چه کسی این بدعت عمل نکردن به مصوبات آیین نامه را در مخابرات باب کرد؟بعد از مرحوم غفاریان دکتر سید هاشمی رییس هیات مدیره وهمه کاره مخابرات شد واز آن وقت بود که پاروی همه چیز گذاشت.حالا هم صرف دستوری که از بالا به وی داده شده،میخواد بگه من نبودم.پس خواهش میکنم ایشون رو تطهیر نکنید.
    آقای سردبیر هیچ موقع یادم نمیره برای افتتاح چند طرح مخابراتی ایشون تشریف آورده بودند تبریز،بچه ها رفتند پیششون وگلایه کردند از کم بودن دریافتیها واینکه چرا آیین نامه رو اجرا نمی کنید؟
    ایشون در جواب گفت ،من یک ریال بیشتر از اینی که دارید دریافت می کنید نمی تونم پرداخت کنم،پس حالا چه شده که نظرشون عوض شده!!!
    ….

  5. عبدا.. می گوید

    سر دبیر جان سلام خیلی دوستت دارم اما بالا غیرتا حرفی بزن که تو قلب من یکی بگنجه
    اخه خیانت ….. و…..و…..و…. و دهها مدیر دیگه تملق داره غیرت وجوانمردی اگه کسی داشته باشه سر موعدش رگ غیرتش میزنه بیرون وگرنه بعد از مرگ سهراب نوشدارو برا گل منار خوبه .
    همه اینها موقعی که بر مسند هیئت مدیره وریاست ومدیر عاملی تکیه زده بودند با شاهنشاه مخلوع هم فالوده نمیخوردند .
    جز تضییع حقوق ده ساله که با تملق وسلام وصلوات مرتفع نمیشه.این اقای … که ازحمایت از متقاضیان باز نشستگی تشویقی حرف میزنه وطرفداری میکنه وقتی من عریضه نوشتم وگفتم هزار گرفتاری دارم استثانا منو ولو با سالی ۵نه ۳نه سالی یک روز شده هم بازنشسته کنید همه شدن منجی بشریت گفتند مطابق قانون کدام قانون !؟
    قانونی که پاداش های اون چنانی سرازیر کرد توجیب مدیران؟
    اون قانونی که حق جذب را داد به مدیران!قانون اضافه کار خاص مدیران قانون جبران خدمت خاص مدیران حق جلسات خاص مدیران والی ناماشا..
    هزار حرف نگفته باقی مونده اما در این دنیا که از بزرگان حساب کشی نمیشه.اگه خدایی بود وقیامتی برپا شد اون وقت میفهمیم واژه انالحق چه معنی داره یاد مرحوم کرامول افتادم در مردی برای تمام فصول به ریچارد گفت تو از یه گلدان نمیگذری چه جوری میخواهی بر پا کننده عدالت باشی وریچارد در نهایت صدر اعظم انگلیس شد .
    این است شرح حال ما .
    حالا دوست داری و رسالت داری منتشر کن
    خدایاامیدوارم اینگونه رفتارها منبعث از سیره اولیا تو نبوده باشد ورنه رسالت پیامبرانت کامل نیست .الهی ادرکنی

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      عبدا… جان
      ما منتشر کردیم.چیزی نداشت که نگران باشیم و منتشر نکنیم.
      من خودم اگر روزی در جایی صاحب تصمیمی باشم حتما جایی برای تصمیمات مهربانانه باز میذارم.
      اگر روزی جایی بخوام تصمیمی بگیرم سعی میکنم جایی برای قلب ها هم باز بذارم.
      برای من یک روز بالا و پایین، دو روز کم و کسر چندان مهم نیست
      اما عبدالله جان
      دوست خوبم
      شما فکر می کنی تنها کسی باشی که خواستین با پاداش تشویقی بازنشست بشین ولی نشده؟
      افرادی که یک روز کم داشتن یا یک روز دیر وارد شدن یا … زیاد بودن
      اگر من روزی تصمیم بگیرم به همه اینها امکانشو میدم اما عزیزم برادرم در هر تاریخی بذارن باز یکی مثل من میاد میگه یک روز کم دارم دو روز کم دارم و ….
      اگر همین آدمها برای شما قانون رو دور میزدن آیا من هزار تا تهمت بهشون نمی زدم؟ آیا همین من در سایت نمی نوشتم که به یک نفر ارفاق کردن؟ چرا به همه نکردن؟
      از آنجا که من هم درست مثل شما فکر میکنم و به دل های آرام و راضی بیشتر اهمیت میدم بهمین دلیل هرگز در مصادر تصمیم گیری قرار نمیگیرم یعنی به درد این کار نمی خورم
      امروز با شما همراه می شدم اگر می گفتی حقی داشتی که بهت ندادن. ولی برادر خوبم، ما آدم ها همه مون از طرفی دروازه های محبت رو به سمت همدیگه بستیم از طرفی گله می کنیم مثلا اگر مدیری به دلیل نیاز یا مشکل به من کمک کنه، همه بهش حمله میکنن که چرا کردی … اونم پشت دستش رو داغ میکنه که دیگه نکنه ….
      ماها زندگی رو برای خودمون سخت کردیم.

      1. عبدا.. می گوید

        سلام از اظهار محبت شما سپاسگزارم.متاسفانه مدیران گوش شنوا ندارن .چندین طرح مطرح شد .اول اینکه تشویق هنگام بازنشستگی نبایستی ارتباطی به شغل وسمت وحقوق مزایا داشته باشه درویش و غنی بنده این خاک ودرند همه را یکسان تشویق کنید .هرکس سمت بالاتری دارد یقینا پاداش استحقاقی بالاتری هم میگیرد لذا پیوند زدن این نوع پاداش تشویقی به سمت وشغل وسطح حقوق ومزایا ونوع وسطح مدرثک تحصیلی غیر اخلاقی است.پاداش استحقاقی جای خود پاداش تشویقی یه مبلغ ثابت باشدمثلا ضریبی از حداقل حقوق برای هر سال .اگر فرد دون پایه باشد مشمول کمک بیشتری میشود مانند سیاست های حمایتی. چه اشکال دارد چشم مدیران بار بر نمیداد که کم ترین رده های اداری هم مشمول کمی انفاق ارفاق رافت انسانی اسلامی ورفاه بیشتر شوند .دوم اینکه اساسا ظلم بالسویه عدل است چرا بازنشستگی تشویقی را منتظر مصوبات گسسته زمانی مینمایید .با یک طرح به همه کارکنان فعلی این انگیزه وامید واری را بدهید که هرگاه وهر لحظه از زمان که بخواهید بازنشسته شوید با هر سطح از شغل وسواد ومدرک مبلغی مصوب وثابت را بعنوان تشویق قدردانی رافت ویا هر صدقه دیگری به شما پرداخت خواهیم نمود .واین گسستگی زمانی وتعیین بازه های زمانی وطرحهای سلیقه ای اساسا بی پایه واساس ومنطق وغیر اخلاقی است.یک مصوبه وقانون وطرح ثابت برای همه انانکه تازه وارد هستند یا سی سال سابقه دارند .کم بودن یه روز وچند روز از سابقه ایا اخلاقی است که سبب ناراحتی کاهش انگیزه ایجاد یاس وناامیدی وتخریب روحیه واحساسات بشود.؟یقینا خیر .اما مسولینی که برای اولی مرتبه سال ۹۲نشستند و طرح مصوب وابلاغ کردند اساسا نگاهی منطقی نداشتند وبه طرحهای پیشنهادی توجه نکردند.همین امر سبب شده همه منتظر نظر طرح وسلیقه مدیرانی بشوند که از سبقه
        خدمتی هویتی انسانی واسلامی انها چندان امیدی به احترام به همنوع وجود ندارد . این ظلم صوزت گرفت بدلیل اینکه نگاه انسانی واسلامی جای خود را به نگاهی چرتکه مابانه داد .و این رویه باطل همچنان ادامه دارد . از این رو است که همکاران در شرف بازنشستگی فعلی منتظر هستند تا خواجه بی مروت دنیا کی بدر اید..خدا رو شکر که قانون خدا به سن وجنس وشغل وسمت ومدرک و… وابسته نیست.

  6. قربان می گوید

    سلام سردبیرعزیز انشالله که همیشه سلامت باشی خداکن قیچی دست اقای سید هاشمی چینی نباشدچون امکان داره مبتلا به ویروس کروناباشد

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      قربان جان
      تو معرکه ای!
      یعنی نیم کیلو انرژی بهم دادی

  7. ناشناس می گوید

    سلام علیکم
    ۱- تیم محترم مذاکره کننده تضمین اجرای مصوبات چیست ! ایا امضا کافیست !
    ۲- برنامه زمانبندی اجرا ! کی اجرا می شود . یکماه ! سه ماه! شش ماه! نه ماه! یکسال !دوسال !…..

  8. کارمند کوچولو می گوید

    دوستان مذاکره کننده حتما می بایست:
    اولا یک برنامه زمانبندی شده جهت پرداخت مطالبات ومعوقات مطابق آئین نامه۸۹ در پایان جلسه امروز داشته باشند
    دوما تعیین تضمینات محکم وقانونی جهت اجرای مصوبات و برنامه زمانبندی پرداخت مطالبات ومعوقات
    سوما همه چیز بصورت شفاف وبا جزئیات مصوب شود نه کلی گویی
    چهارما این آخرین جلسه مذاکرات باشد و واگذاری ادامه تصمیمات به جلسات بعد وجاهت ندارد

  9. همکار می گوید

    سلام- مطمئن باشیدهیچ اتفاقی نمی افتد این آقایان راه را خوب بلدن دیدین چگونه تا حالا استخوان لای زخم نگه داشتن که آب ازآسیاب تکان نخورده است

  10. کیوان می گوید

    سلام برسردبیر عزیز ممنونم که شما هستید وشما رو داریم که حرف دل تک تک کارکنان رو به گوش مسئولین میرسونید و امیدوارم دراین وانفسا هزینه های سرسام اور زندگی فرجی بشه
    ممنون ازشما

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      زنده باشید
      ممنونم از لطف شما

  11. خدمات اول می گوید

    کاش امثال دکتر ها یه قیچی هم برای شرکتی ها داشته باشند تا مسایل و مشکلات این قشر رو هم قیچی کنن کاش یه مصوبه ۱۷ آذری هم برای شرکتی ها بود کاش جیب این مدیران و سهامداران یکم عمقش کم بشه یکم به این پرسنل نگاه بشه ما هم جزیی از مخابرات هستیم
    کاش یکم دست از لج و لجبازی بردارید سیستم نیاز به تزریق انرژی داره و این انرژی از پرداخت صحیح به پرسنل میشه اگر نفرات رضایت مندی رو نداشته باشن بازده پایین میاد اینا رو دیگه همه میدونیم ولی چرا نمیخواین کاری کنید نمی‌دونم

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      با حرفهای شما موافقم و انتظارات را مناسب می دونم

  12. ناشناس می گوید

    با سلام احسنت جناب سردبیر حرف دل بقیه همکاران را زدی هر چه ما ضربه می خوریم از همین کارشناسانه خودیه که برای چاپلوسی و به نان و نوایی رسیدن هر کاری می کنن

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سلامت باشید

  13. ناشناس می گوید

    سردبیر خوب نبود یه صحبتی ام از شرکتیای بدبخت میکردی….

    1. کیوان می گوید

      رصدگر عزیز تو رو خدا این پیام زشت رو به گوش سردبیر نرسونید واقعا ناراحت کنندست میدونم که واقعا ناراحت میشن بعضی ازهمکاران فقط میخوان منافع خودشون وسط باشه که به به چه چه کنه واسه سردبیر

      1. رصدگر می گوید

        نگران نباشین آقا کیوان. ممنون از توجه شما.

نظرات بسته شده است.