مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

نشانه های بن بست در مصوبه ۱۷ آذر ۹۸!

مخابرات ما- امروز نشانه ها می گوید جلسه میانی برای تغییر در چارچوب های قبلی مصوبه ۱۷ آذر به شکست انجامید.

 

مخابرات ما- امروز در جلسه کارشناسی برای بررسی مجدد مصوبات ۱۷ آذر در مخابرات ایران با حضور دکتر فرقانی معاونت توسعه مخابرات ایران، مدیران میانی حوزه توسعه نیروی انسانی و مهندس پایست رئیس شورای عالی  هماهنگی تشکل های کارگری و اعضای منتخب کارکنان و بازنشستگان مخابرات کشور در همین تشکل، ساعت ها بحث و بررسی به نقطه روشنی برای تغییر در مصوبه نرسید.

.

به نظر می رسد اینک طرف های مالی این مصوبه برای کاهش بار مالی آن قصد دارند تغییراتی در آن ایجاد کنند.اما این نشانه ها مورد قبول نمایندگان کارکنان و بازنشستگان قرار نگرفته و همه چیز به جلسه روز شنبه آینده با حضور سهامداران و اعضای هیئت مدیره مخابرات ایران و مدیر عامل شرکت مخابرات ایران موکول شده است.

.

تا این لحظه نشانه های شکست در اجرای مصوبه تا این حد قوی نشده بود اما اینک پایه های لرزان این مصوبه به حمایت مدیران قدرتمندتری نیاز دارد.آیا این حمایت از راه خواهد رسید؟

.

گفته می شود شورای عالی هماهنگی تشکلهای کارگری مخابرات ایران، کانون های بازنشستگی مخابرات ایران و تمامی نمایندگی های کارکنان در پی تهیه گزارشی از نتایج جلسه امروز برای اعضای جامعه خود هستند.این گزارش صراحتا به بن بست فعلی اشاره خواهد داشت.

1154540cookie-checkنشانه های بن بست در مصوبه ۱۷ آذر ۹۸!

Please rate this

0 1 2 3 4 5
11 نظرات
  1. کارمند کوچولو می گوید

    سلام بنظر می رسد صاحبان اصلی سهام ومخابرات این آقایان داخلی مخابرلت هستند که امروز در جلسه شرکت داشته اند
    بابا دولت ودیگر سهامداران همه چیز رو البته با درک درست قبول کرده اندوشما فقط باید مجری باشید چرا اینها کاسه داغتر از آش شده اند: یا اینها سهامداران اصلی هستند وما خبر نداریم یا به اینها از همان بالاها سفارش شده تا میتوانید مصوبات ۱۷ آذر را تقلیل بدهید و یاشاید از جیب اینها می خواهد خرج بشود که نگران هستند ویا ….

  2. ناشناس می گوید

    همان روز اول گفتیم این مصوبه سرکاری است فقط وقت تلف کردن است این مسئولین نمی خواهند براحتی حقوق کارکنان را بدهند شما پرداخت بهره وری را ببینید در زمان دولتی هر شش ماه یک ماه حقوق و مزایا بود الان با توجه به کار زیاد و تغییرات تکنولوژیکی که تخصص و کارایی بالا را لازم دارد به حدود ۸یا ۱۰روز تقلیل پیدا کرده است و از طرفی به بخش عمده ای از کارکنان متخصص تحت عنوان پیمانکاری هم که اصلا پاداشی نمی دهند.و فقط مثل برده کار از استان میخواهند و آنگاه می گویند تلفن ثابت سهم شماست که این ارتباط حداقل استفاده را دارد و جالب است که عضو هیئت مدیره که خودش هم میداند تلفن ثابت درآمد ندارد در جلسات استانی میگوید بازاریابی ضعیف است به چه زبانی باید گفت این کالا خریداری ندارد.این هم از روزگار خصوصی سازی مخابرات . تنها راهی که میشود اینها را وادار به پرداخت حقوق کارکنان کرد باید در عمل ثابت کنیم که مخابرات بر پایه تخصص می چرخد نه بر مبنای حرف و شعار مدیران فرسوده و بازنشسته ، دیروز مدیرعامل مخابرات گفته درآمد مخابرات ۲۰۱درصد افزایش پیدا کرده است سهم کارکنان از این درآمد چیست ؟ بایستی در قالب قانون و بصورت منطقی نسبت به رفتارهای مسئولین بطور متحد و منسجم با هماهنگی تشکلات کارگری اعتراض نمود .

  3. رضا می گوید

    سلام بدون اعتراض وتجمع های عمومی جلوی مجلس ووزارت خانه هیچ مشکلی حل نمی شود

  4. بن بست آخر می گوید

    پیشنهاد می کنم پس از جلسه شنبه نوزدهم بهمن، چنانچه اقدام عملی انجام نشد، همکاران به صورت آتش به اختیار عمل کنند. دیگر منتظر هیچ تشکل و شورایی نباشند. چون بهترین نمایندگان و گرامی ترین همکاران را به مصاف اشغال گران مخابرات فرستادیم و نتیجه این شد. شاید دیگر چنین ترکیب و وحدتی در آینده تشکیل نشود. به عنوان نزدیکترین شکل اعتراض هم پیشنهاد من همین بهمن است. خبرنگاران از همه جا حضور دارند. نیاز به مجوز ندارد. تا بعداً ضربه های اساسی نواخته شود.
    جناب سردبیر اگر خواستید این متن را حذف کنید، اشکال ندارد. ما محذوریت های شما را درک می کنیم. فقط مفاد آن را به سمع و نظر دوستان شورای عالی و کانون ها و مخصوصاً اشغالگران مخابرات برسانید. بعداً نگویند نگفتید!

  5. علیرضا می گوید

    داستان مصوبه ۱۷ آذر هم شده داستان برجام.متاسفانه اینجا هم دلواپسان حضور به هم رسانده اند و سم پاشی می کنند. کسانی از ما هستند ولی جای دگر هستند

  6. ناشناس می گوید

    سلام وعرض ادب احترام خدمت عزیزان وسردبیرمعزز

    بنظربنده حکایت ما شده مثل همان ماشین مش مندلی گه نه بوق داره نه صندلی

  7. نا شناس می گوید

    حکایت کدخدا هست که بخشیده و نوکر نمیبخشنه !
    قشون دولتی دارن سنگ میندازن شرم بر شما که همه رو به جون هم انداختین

  8. علیرضا می گوید

    همین دشمنان داخلی کارکنان که همیشه سعی در پایمال کردن حق و حقوق کارگران را داشتند، به زودی تابان سختی خواهند داد.

  9. بازنشسته واقع بین می گوید

    باسلام.مدیرانی که در پیرامون دایره هیت مدیره هستن مثل زنجیر یکدیگر رانگر داشته اند از یک جایگاه منفصل میشوند بلا فاصله به کمک هم در جای دیگر وصل میشوندانگار که تا پایان عمر باید ازاین سفره اماده همیشه نافع باشند با اینکه قبلا در طول خدمت به نان ونوایی رسیده اند چه شاغل چه بازنشست شوند برایسان فرقی نمیکند چون با همکاران شاغل فعلی وکارکنان بازنشسته رده پایین فرق دارند عزیز،تا این طیف افراد در مسند باشند نباید انتظار بیشتری داشت می خواهند یه جوری سرهم بندی کنند بقول خودشان نه سیخ بسوزد نه کباب.تادر مدیریت دگرگونی واقعی اتفاق نیفتد کار و احیای حقوق واقعی کارکنان بجایی نخواهد رسید والسلام.

  10. بازنشسته می گوید

    ضمن سلام.همانطور که قبلا نیز گفته بودم نباید از اقای فرقانی انتظار بیش ازاین داشت چون فلسفه اوردن ایشان به این سمت با پایان یافتن سی وپنج سال خدمت ایشان بعد از بازنشستگی برای دفاع از حقوق صاحبان سهام عمده بوده است .

  11. ناشناس می گوید

    گفتیم ازین سهامداران خیری به ما نمیرسه کسی باور نکرد این دو هفته هم سپری بشه انتخابات برگزار بشه میریم سر روز اول و دوباره اش همونو کاسه همون بنابراین باید برای تجمع بزرگی آماده بشیم همه باید گردهم بیایم

نظرات بسته شده است.