مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

سردبیر- هر بن بستی در مصوبه ۱۷ آذر به نام نمایندگان دولت ثبت خواهد شد.

مخابرات ما (سردبیر) – سلام دوستان! آنچه حدس می زدیم زودتر از آنچه فکر می کردیم بر سرمان آمد!

تصمیمات مصوبه ۱۷ آذر وقتی در سطح مدیران ارشد و سهامداران اعظم  مخابرات ایران بررسی می شود هیچ مشکلی ندارد و عزم عمومی بر انجام آن است.

انجام آن، یعنی حقوق از دست رفته کارکنان به آنان برمی گردد نه اینکه کسی بخواهد لطفی در حق آنان بکند.

اما وقتی یک رده پایین تر می آییم و از وزیر بعنوان سهامدار ۴۰ درصدی و ستاد اجرائی بعنوان سهامدار ۱۹ درصدی و یا حافظ سهام ۵۰ درصدی مدیریتی عبور می کنیم یک باره بحث ها رنگ عوض می کند و گروهی چرتکه بدست وارد میدان می شوند.

یکی سعی می کند با قیمت کمتری معامله را تمام کند! دیگری سعی می کند حقوق مخابرات از دست  نرود، یکی با این همه امتیاز مخالف است و ….

خلاصه در جایی که فقط قرار بوده نوع امتیازات از دست رفته کارکنان محاسبه شود چرتکه ها می خواهد هزینه های سهامدار را کاهش دهد.غافل از اینکه سهامدار اگر بدنبال کاهش هزینه بود هرگز مصوبه را نمی پذیرفت.

من خیلی سعی کرده ام این جملات را بر قلم نیاورم اما در حال حاضر چاره ای ندارم که به این دوستان چرتکه بدست بگویم “عقلای قوم برای پیشگیری از زیانهای بالاتر به زیان مالی رضایت داده اند.”

 

عقلای قوم برای حفظ یک کیان و مجموعه ای بزرگتر چنین هزینه ای را پذیرفته اند.

 

عقلای قوم برای اینکه کلیت این مشکلات کارکنان را به بی راهه تصمیمات عصبانی و زودگذر سوق ندهد همه هزینه ها را پذیرفته اند.

حرف آخر،

هیچ هزینه ای ارزش بر باد رفتن یک اعتبار را ندارد! در دنیا هزاران هزینه می کنند تا اعتبار بدست آورند در اینجا ما براحتی برای سود بیشتر اعتبار را هزینه می کنیم.

.

هر چه با خودم کلنجار می روم تا جمله آخر و لب مطلب را بگویم، دلم رضا نمی دهد. اگر بگویم پرده ها کنار می رود و دیگر …

.

آقایان چرتکه بدست باید بدانند در پس این تصمیمات هزینه بر، کار هرگز جمع نخواهد شد. بگذارید طور دیگری حرفم را بزنم ….

عزیزان! این مصوبه آخرین تیر ترکش عقلای قوم مخابرات است که اگر به هدف نخورد، از این پس کار بدست غیر عقلا خواهد افتاد.

گروهی از ما کارکنان و بازنشستگانی هستند که همین الان هم اصلا به این مصوبه راضی نیستند و هرگز گام های مصوبه را نمی پذیرند. گروهی دیگر مدیرانی از مخابرات هستند که می خواهند مصوبه را به دیوار بکوبند و آن را نوعی شکست برای مخابرات و مدیرانش می دانند …..

.

همه تلاش ما تا امروز این بود که همه چیز روی کاغذ حل شود و ذهن، عقل و منطق برپا برخیزد. ما بعنوان یک رسانه ۱۲ سال بر این موضوع کار کرده ایم. اما این ممکن نمی شود مگر اینکه این گروه دلسوز (!)چرتکه ها را از دست بیندازند و به معاملات کوچک و خرد خود برگردند.این گروه دل کارهای بزرگ را ندارند!

.

در نهایت فقط یک حرف نگفته باقی است.

تا این لحظه چنین بنظر می رسد که ستاد اجرائی تمام تلاش خود را برای تصویب و اجرای مصوبه به نفع کارکنان انجام داده است اما به محض اینکه امور به مخابرات وارد می شود به مشکل برمی خورد!

این دیدگاه من نیست! نظر عموم بر این است!

بنابراین اگر به هر دلیلی مصوبه ۱۷ آذر به بن بست بخورد و اجرا نشود همه، این اشکال را از نمایندگان دولت می دانند.حتی مدیر عامل نیز تلاش خود را پیش از این کرده است ولی توپ در زمین نمایندگان دولت است.

این بازخورد خبرها در میان کارکنان و بازنشستگان است نه حرف من!
دیگر خود دانید.

سردبیر مخابرات ما

۱۴ بهمن ۹۸

1154620cookie-checkسردبیر- هر بن بستی در مصوبه ۱۷ آذر به نام نمایندگان دولت ثبت خواهد شد.

Please rate this

0 1 2 3 4 5
18 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    بدا به حال مجموعه معاونت نیروی انسانی و خصوصا مدیران نالایقش به عنوان مخالفین اجرای این مصوبه
    سردبیر در بین معاونت نیروی انسانی بگرد دنبال خائنین به نیروهای مخابرات

  2. ناشناس می گوید

    خدمت همکاران وبازنشستگان محترم عرض کنم
    ۱-مخابرات که به زمین وزمان بدهکار است چطور میشود قیمت سهام مخابرات در بورس به ۷۰۰ تومان برسد. این یعنی حبابی بودن بازار سرمایه (بورس)
    ۲- اگر قیمت واقعی وذاتی سهام اخابر مثلا ۶۰۰ تومان باشد و۲۰درصد سوددر نظر بگیریم باید EPS اخابر ۱۲۰۰ ریال باشد چرا EPS شرکت ۴۶۰ ریال است یعنی حباب ؟
    ۳-اگر قیمت واقعی اخابر مثلا ۷۰۰ تومان میباشد شرکت مخابرات باید در دوره سه ماهه تعدیل مثبت بدهد یعنی باید EPS ریال ۱۴۰۰ ریال باشد
    ۴-چرا شرکت مخابرات معوقه کارکنان وبازنشستگان از سال ۱۳۸۹ تاکنون را نمیدهد بند ۶ مصوبه هیئت محترم وزیران (هر آنچه زمان دولتی میگرفتیم ) را اجرائی نمیکند وفقط وقت کشی میکند شنبه جلسه است !! حالا میگویند چهار شنبه (فردا)جلسه است ؟؟؟؟ !!!!!!!!!
    ۵- وهزاران بدهکاری دیگر به کارکنان وبازنشستگان وادارات برق وآب وگاز و…………………………………
    ۶-قضاوت با کارکنان وبازنشستگان (خودم سهامدار مخابرات میباشم )؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  3. مخابرات اشغالی می گوید

    دوستان دقت کنید اینها اگر پول بده بودند، پول بیمه تکمیلی را می دادند. قسط های بانک ها را که از حساب ما کم میکنند، برنمی داشتند. صندوق شش درصد را بر نمی داشتند ! و و و . اینها که دیگر آیین نامه و مصوبه هفده آذر نیست. اینها که دیگر پولی نیست که آنها باید بدهند (بار مالی ندارد ) اینها پول های همکاران است.

  4. کارمند کوچولو می گوید

    سلام آقایان ودوستان شورای صنفی وتشکلها
    توجه داشته باشید قرار نیست بعد از مصوبه ۱۷ آذر مصوبات دیگری که نقض کننده ویا کاهش دهنده این مصوبات باشد تصویب بشود فقط می بایست ریز مطالبات ویا نحوه اجرای بعضی از مصوبات بهمراه برنامه زمانبندی پرداخت واجرا وتضمینات لازم در جلسه امروز کارشناسی شود نه چیز دیگری

  5. کارمند کوچولو می گوید

    بهتر است از همین الان وقبل از جلسه شنبه دوستان شورای صنفی وتشکلها زمان تجمع باشکوه وقدرتمند را مشخص کنند تا در صورت عدم تصویب واجرای مصوبات وبا ضمانتهای محکم سریعا تجمع برگزار وبصورت نامحدود تا پایان کار ادامه داشته باشد

  6. قربان می گوید

    باسلام سردبیر عزیز مهربان ما همه کارکنان وبازنشستگان میدانیم شما برای ما خیلی متحمل زحمت میشوید واطلاع رسانی وپیگیری مصوبه هستید این مصوبه چه اجرا شود چه نشود ما همه هرگز زحمات شما وامورصنفی کارگری ونمایندگان کارگری وهمه کسانی دراین امر تلاش میکنند را فراموش نخواهیم کرد واز خداوندمتعال ارزوی سربلندی وسرافرازی شما ها راخواستاریم/

  7. بازنشسته می گوید

    با سلام، بدون مقدمه انتهایی مصوب ۱۷آذر رسید به چرتکه ها وانتهای چرتکه ها ندای فریادها مشت های گره کرده و…………بازنشسته طهران

  8. مخبر می گوید

    سر دبیر عزیز هیچ توحه کردی حالا که همه بزرگان بر سر میز مجلس وکرسی های حزبی دعوا براه انداخته اند در بورس تهران بدلیل بی کفایتی مدیران ان بی دلیل بی منطق بدون کوچکترین نشانه ای از بهبود وتوسعه ورشد کمی درامد های مخابراتی با صدها میلیارد بدهی ناشی از ودایع ومیلیارد ها تومان بدهی به کارکنان وحقوق تضییع شده انها قیمت سهام مخابرات با بورس بازی چند صد نفر طی ماه گذشته دو برابر شده است .همه در خوابند یا دارند از این سفره نان وبوقلمون تناول میکنند .وزیر کجاست . اعضا هیت مدیره کجایند معاونت مالی مخابرات ایران کجاست .یکی نیست با بورس مکاتبه کنه تا پس از ازیابی داراییها واتخاذ تصمیم منطقی معاملات سهام مخابرات را متوقف کنه .گزارش ارایه شده فقط بنزینی بود بر اتش نابسامانی وبی کفایتی بورس وهجمه نقدینگی سرکردان به بورس.قیمت سهام مخابرات امروز از مرز ۷۰۰۰ ریال گذشت .

    1. ناشناس می گوید

      قیمت واقعی سهام مخابرات بیشتر از ۲۵۰ تومان نباید باشد چونکه EPS شرکت مخابرات ۴۶۰ ریال است اگر ۲۰ درصد ۲۵۰ تومان را در نظر بگیریم EPS (سود پیش بینی شده ) ۵۰ تومان میشود .بالاتر از ۲۵۰ تومان حباب است .

  9. منتظر ظهور می گوید

    با سلام خدمت شما سردبیر گرامی و سایر دوستان عزیز.
    لپ کلام این است که به قول اون شخصی که دایم در سخنانش ” دولت یازدهم و دوازدهم میگوید” ، این دولت در کل بار گرانی است بر دوش مستضعفان جامعه. اگر به دنبال عاقبت به خیری هستیم باید از شر امثال این به ظاهر آقایان که صبحشان با طلوع کشورهای غربی! آغاز میگردد، خلاص شویم و آن هم شدنی نیست الا به همت اکثر اقشار جامعه در انتخابات های پیش روی.
    با عقل و منطق رای دهیم و اسیر احساسات زودگذر و آنی نشویم. ضمنا یک کمی هم به تاریخ جامعه و کشورمان بها دهیم، آنوقت انتخابی در خور این ملت عزیز خواهیم داشت. انشالله و با یاری آقا حضرت ولی عصر(عج).

  10. کارگر می گوید

    سلام. سردبیر عزیز. به نظر بنده ،اشکال کار ازگروه مذاکره کننده هست علی رغم ادعاهای زیاد مسیر گفتگو و محتوای جلسات را به شکل صحیح دنبال نکردند و همین موضوع باعث بروز مشکل شده است اصلا” اشرافیتی بر روی آئین نامه ندارند در حوزه اداری کار نکرده اند، موضوعات دارای ابهام و ایهام آئین نامه را، بار حقوقی کلمات و جملات مندرج در آئین نامه را نمیدانند، نه اینکه همه و همه را من میدانم و یا بخواهم زحمات آنها را نادیده بگیرم . باید خواسته ها را منفک شده از نظر موضوعی و مالی و حوزه ای جدا میکردند و مستندات و قوانین و مقررات هر بند را احصاء و منظم و مرتب در جلسات از آنها استفاده و بهره برداری میکردند که نکردند و بر روی موضوعات کلی جلسه گذاشتند که کار به اینجا کشیده شد که اگر همینطور ادامه پیدا کند مشکلی حل نخواهد شد و در مراجع ذیصلاح هم قابل پیگیری نخواهد بود . مواردی بود که خواستم به اطلاع شما برسانم هرچند شاید جواب بدهید دوباره آیه یاس خوانده ای یا خیلی نوشتی و درست نخوانده ای و یا از شما توقع نداشتم و یا متلک های دیگه ( یادتون هست بابت مصوبه هیات وزیران یک ماه قبل چی نوشتم لطفا” مرور کنید بد نیست …..) و در پایان یک سوال در ذهنم مونده چرا در حل مشکلات از مدیران منابع انسانی و مدیران مالی و روسای ادارات حقوقی استفاده نمیگردد نکنه به زعم شما و یا گروه مذاکره کننده آنها آن طرفی هستند علی رغم اینکه ذینفع هم هستند .

  11. سوشیانس می گوید

    سلام ،
    یه مثلی هست میگه ” به آهو میگن بدو به تازی میگن بگیر ” فکر می کنم این مثل در مخابرات دلالت پیدا می کند
    سهامداران عمده اعم از ستاد اجرائی و دولت از یه طرف مصوبه تصویب می کنن و از طرف دیگر به مدیران تاکید می کنن که در جلسات کارشناسی سنگ اندازی کنین تا موعد انتخابات سپری شه و تا حالا هم موفق بوده اند .
    آقایان امور صنفی بهتر است برای ۲۳ بهمن یک قرار تجمع در تهران از سراسر ایران بذارن تا اگر خدای نکرده روز شنبه از جلسه اصلی دست خالی بیرون آمدند بریم برای تجمع و تظلم خواهی
    یا اینکه در راهپیمایی ۲۲ بهمن خواسته های خودمان را با پلاکارد و بنر بصورت منسجم نشان دهیم
    من بارها عرض کردم حالاهم میگم اگه این آقا می خواست کاری انجام بده همان موقع که سالها رئیس هیئت مدیره بود انجام می داد . از این آدم برای ما آبی گرم نمیشه
    فقط باید در تجمع حنجره پاره کنیم تا دادمان به گوش اون بالایی ها برسد

  12. ناشناس می گوید

    باسلام ،خدمت سردبیر محترم ،بنظرمیرسد ،نام مصوبه رابرجام مخابراتی بنامند بهترنیست ؟؟

  13. ناشناس می گوید

    سلام بنده ازهمان ابتدا گفتم کسی گوش نکرد ” نقشه سیدین ”
    اقایان الان آقای مدیر (سید ) مخابرات در عمل نماینده دولت است آقای (سید)مهند س هاشمی نماینده ستاد اجرایی
    سال آینده خدا بخیر کنه امسال که تموم شد بیچاره کارکنان

  14. مریم می گوید

    پاداش شش ماهه اول ۹۸ چه زمان پرداخت میشه؟؟سال به سال اوضاع داغونتر. آقای نماینده دولتی ها آخه اون مغزت را کار بنداز. پراید شده هفتاد میلیون بعد تو داری خون ما را توی شیشه میریزی واسه سه چهار میلیون. بابا شما دیگه کی هستید. این وضع نیروی رسمی اداره فنی هست از یه کارگر افغانی هم اوضاع ما بدتر هست لااقل ساعت کار را با این حقوق پایین بیار تا بعد از ظهرها بریم یه جای دیگه کار کنیم. به زندگی برسیم.

  15. ناشناس می گوید

    سلام
    فکر میکنم برای بار چندم است که این مطلب را می نویسم آول اینکه حق گرفتنی است و این حق با این جماعت به سادگی به دست نمی آید…. یادمان نبود که این جماعت فقط و فقط در سایه اعتصاب کارکنان پذیرفتند مصوبه ۱۷ آذر را…. بنابراین مطمئن باشید اجرا مصوبه فقط و فقط با یک اعتصاب مسالمت آمیز و کار نکردن کارکنان حل خواهد شد.

  16. علی می گوید

    سلام سردبیر ما از روز اول می دونستیم که جلسات همش فریب و دروغ است تو فکرش نرو

  17. نویسنده می گوید

    یادش بخیر. چند سال پیش مدیری در مخابرات ایلام داشتیم هروقت کسی میرفت پیشش برای انجام کاری یا مساعدتی اونو حوله میداد به مدیر مالی میگفت برو بگو فلانی گفته برام این چک رو بنویس به محض بیرون رفتن طرف از اتاقش زنگ میزد به مدیر مالی که براش تایید نکنی ها!!!! خلاصه شده داستان مصوبه ۱۷ آذر خخخ خود سهامداران امضا میکنن بعد زنگ میزنن میگن ما امضا کردیم ولی شما اینو اجرا نکنید خخخخ

نظرات بسته شده است.