مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

عوارض دکل،شتری که پس از مشهد در جلوی مخابرات استان تهران هم خوابید!

مخابرات ما- مجموعه خبری مخابرات ما بیش از دو سال است که خبری را در سطح کشور منتشر کرد تا شرکت مخابرات ایران پیش از آنکه غافلگیر شود در تعامل با ارگانهای مرتبط هزینه هایش به حداقل برساند.اما نشد …

.

از حدود دو سال پیش شورای شهر مشهد برای اخذ عوارض از دکل های مخابراتی به مخابرات منطقه خراسان رضوی و شرکت ارتباطات سیار فشار آورد.شورای شهر مشهد معتقد بود این دکل ها محل درآمد است برای دیگران، لذا دلیلی ندارد سهمی هم به شهرداری نرسد.

امسال بالاخره شرکت ارتباطات سیار قبول کرد شتر شورای شهر جلوی شرکتش بخوابد.سیار عوارض گفته شده را پرداخت.

در فاصله کوتاهی شورای شهر تهران هم درست مسیر سورای شهر مشهد را رفت.امری که کاملا قابل پیش بینی بود.

عرب – مدیر اداره کل وصول درآمد شهرداری نیز با بیان اینکه اخذ عوارض از دکل‌ها بنا به دلایلی باطل شده بود، اما چندی پیش مشهد توانست با رفع مشکلات پیشرو به این درآمد پایدار دست یابد، اظهار کرد: ما نیز با همان رویکرد مشهد یک فرمول بر اساس ارتفاع دکل، قیمت منطقه و ضریب کاربری مشخص کردیم.

وی با بیان اینکه بر اساس نوع دکل و ارتفاع آن قیمت‌های سالانه بین ۲ الی ۳ میلیون تا ۲۱ الی ۲۲ میلیون از آن‌ها اخذ می‌شود، گفت: ۷۱۰۰ دکل در تهران داریم که اگر این رقم را محاسبه کنیم می‌بینیم چه درآمدی نصیب شهرداری می‌شود و این در حالی است که اجاره زمینی همین دکل‌ها اگر بر روی زمین بود بیش از ۷۰ میلیارد تومان محاسبه شده است. در نهایت اعضای شورا با نرخ پیشنهادی لایحه موافقت کردند.

یعنی شتر شوراهای شهر در جلوی مخابرات منطقه تهران هم خوابید! پیش بینی می شود در کل کشور این وضعیت تکرار شود.

اما کار در همین جا متوقف نخواهد شد بزودی سازمانهای دیگر هم از این منبع درآمد(!) سهمی خواهند خواست.فعلا اسم آنان را نمی گوییم تا حداقل ما آنها را حساس نکرده باشیم اما … این خط … این هم نشان! اگر مخابرات نجنبد این درآمدها را نیز باید به دیگران بدهد.

 

1157060cookie-checkعوارض دکل،شتری که پس از مشهد در جلوی مخابرات استان تهران هم خوابید!

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.