مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

نگاهی به زمان بندی مصوبه ۱۷ آذر- روز گذشته.

مخابرات ما- تا زمانی که مصوبه تکمیلی دیروز برای مصوبه ۱۷ آذر منتشر نشود هر چه بگوییم ممکن است کامل و دقیق نباشد اما قطعا خیلی هم پرت نخواهد بود.فعلا قدری آهسته به سمت این مصوبه می رویم.

 

روز گذشته در ستاد اجرائی جلسات مدیریتی – پس از جلسات کارشناسی- تشکیل گردید تا هر آنچه در جلسات کارشناسی بحث شده، به روی میز مذاکره بیاید.

 

چه نیازی به جلسه دیروز و تصویب مجدد داشتیم؟

گروهی با طرح این سوال گمان می کنند دیروز کار تکراری انجام شده است اما بهتر است بدانید  مصوبه ۱۷ آذر، متن خامی بود که باید در جلسات کارشناسی تبدیل به عدد، رقم، ریال وو تاریخ می شد.

جلسات مختلفی با حضور مدیران و کارشناسان معاونت توسعه نیروی انسانی و نمایندگان کارکنان و بازنشستگان تشکیل شده بود.در این جلسات اختلاف دیدگاه شدید بود. در حقیقت جلسه روز گذشته پذیرش یا عدم پذیرش نظرات کارشناسی بوده است.

پس جلسه روز گذشته در ستاد اجرائی، هرگز تکرار جلسه ۱۷ آذر نبوده است.قطعا و ضرورتا باید سهامداران و مدیران و کارکنان باید زیر ورقه محاسبات مالی و زمان بندی را دوباره امضا می کردند.

.

نهایتا چه چیزی مصوب شد؟

  • برای قراردادی ها تاریخی تعیین شد تا هیئت مدیره حداکثر تا آن تاریخ، قوانین لازم را برای دائمی شدن قرارداد آنان تصویب کند.
  • برای تبدیل صندوق ها نمایندگانی مشخص شدند تا جواب نامه ها و استعلامات قبلی را بگیرند و کار را تا حصول نتیجه دنبال کنند. البته بنظر شخصی من، گمان نمی کنم این کار بسادگی ممکن شود.
  • در این جلسه ایقاع به پایان عمر خود باید رسیده باشد.یعنی سال ۹۹ دیگر نیازی به تصویب رفاهیات نیست.با همان ضرایب باید ادامه یابد.(باید چنین شده باشد.)
  • افزایش گروه ناشی از مدرک تحصیلی امسال انجام می شود.
  • افزایش گروهها ناشی از افزایش سنوات (۲ گروه) نیاز به تغییر در طرح طبقه بندی شرکت دارد. این طرح مجوز اداره کار را هم میخواهد.یعنی دو سه ماه کار اداری دارد.
  • مطالبات تا سال ۹۷ ، برای هر نفر تفاوت می کند.عدد آن محاسبه می شود و در طی ۷ سال، هر سال در دو قسط(در ابتدای شش ماهه اول و دوم) پرداخت می شود.
  • آیین نامه استخدامی و حقوقی-۸۹ از سال ۹۷ جاری می شود (برای شاغلین و بازنشسته ها) باید در اولین فرصت حکم آن نیز برای کلیه کارکنان صادر و حداکثر تا پایان سال جاری گردد. این آیین نامه برای سالهای آینده نیز جاری است لذا نیاز به تصویب دوباره نباید داشته باشد.

یادداشت های من شامل این موارد است.امیدوارم چیزی جا نمانده باشد. اگر سوال کنید جواب خواهم داد.

امیدواریم بزودی کارکنان و بازنشستگان از مزایای تصویب بهره مند شوند.

 

راستی در مورد بیمه های تکمیلی که بر اثر همین مذاکرات و دخالت نمایندگان کارکنان تغییر کرده ، نیمدانم در اینجا صحبت کنم یا نه.اما بهتر است بدانید سقف بیمه های درمانی بالاتر رفته و بطور مثال سطح دندانپزشکی از ۴۰۰ هزار تومان قدیمی تبدیل شده است به ۴ میلیون تومان.جلسات بیمه تکمیلی به تبع مصوبه ۱۷ آذر بوده ولی در جلسات مجزا روی آن بحث کارشناسی شده بود.

 

1161410cookie-checkنگاهی به زمان بندی مصوبه ۱۷ آذر- روز گذشته.

Please rate this

0 1 2 3 4 5
66 نظرات
  1. ناظر می گوید

    در طول سالیان گذشته پاداش به بازنشستگان ۹ درصد داده شد و مطالبات انان بدون تعیین تکلیف رها شد آیا بهتر نبود مدیران به جای اجرای این بند به خاطر منافع شخصی و برخورداری از پاداش های چند صد میلیونی مطالبات کارکنان مشمول صندوق تامین اجتماعی را حل می کردند تا حداقل در حال حاضر فقط مشکلات کارکنان مشمول صندوق خدمات کشوری گریبان مخابرات را بگیرد و جای تعجب است که هنوز مدیرانی که مخابرات را به این روز انداختند باز در راس هرم با وقاحت تمام عرض اندام می کنند

  2. ناشناس می گوید

    به نظر بنده تغییر صندوق با هزینه سرسام آور عملی نیست و اگر شرکت مثلا دو سوم آن مبلغ را به کارکنان مشمول بدهد تا در صندوق بازنشتگی بمانند برای هر دو طرف بهتر است و حداقل این بند را برای کسانی که متقاضی هستند اجرا کنند .

  3. محمود می گوید

    باعرض سلام حضور محترم سردبیر گرامی و همکارن محترم به نظرم با این مصوبه ظلم بزرگی به همکاران شده چراکه همه میدانم حق و حقومان مدت ۱۰سال است پایمال شده مدیران محترم باید ارزش پول ۱۰ سال پیش را در نظر بگیرند و مبالغ بیشتری جهت احقاق حق کارکنان پرداخت کنند نه که همین حق وحقوق مربوط به ۱۰سال قبل را در مدت ۷ سال پرداخت کنند کل زمان تصویه مدت ۱۷ سال میشود که بیشتر بدرد وارثان کارکنان میخورد مگر شرکت نادار است که بخواهد به این افتضایی حقوقمان را پرداخت کند شرکت در هر استانی ملیاردها تومان املاک دارد که همه انها ۱۰۰۰ درصد ارزش افسوده دارند چرا شرکت با این همه سرمایه راضی به خوردن حق و حقوق ما شده است بر اثر همین ظلمها هست که هر روز شاهد خسارت سیل و زلزله و اتش سوزی و خسارتهای سنگین به تاسیسات شرکت میباشیم اینجانب از مدیران بزرگوار خواهش مینمایم با دقت کامل و محاسبه درست کلیه حق و حقوق همه را پرداخت نمایند تا بعد از این نفرین کارکنان پشت سرشان نباشد

  4. ناشناس می گوید

    سلامسردبیر عزیز از نتیجه امضاء صورتجلسه ۱۷ آذر چه خبر؟

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      راستش بزودی تکلیفش روشن میشه

  5. مشتی حسین می گوید

    بنظرمیرسه مطالبات سنواتی را شرکت میخوات بماله ونمایندها حق نداشتن زیر بار همچین صورت جلسه ایی برن

  6. ناشناس می گوید

    اون اشخاصی که بعنوان نماینده کارکنان رفتن و صحبت کردن و امضا کردن خیانتی بزرگ کردن ..حق چنین تصمیمی رو نداشتن اخه هفت سال؟

    1. ناشناس می گوید

      سلام
      شما چرا به عنوان نماینده کارکنان نرفتی؟
      بیرون گود نشستن و فریاد زدن که کاری نداره.
      همین که تونستن بعضی از حق و حقوق رو هم زنده کنند جای تشکر داره.

  7. بازنشسته می گوید

    ایقاع در مخابرات تا ابد زنده است

    1. پیرزن مخابراتی می گوید

      بابا ایول
      اصلا ایول ولوو داری ننه
      ایقاع مرد ، عزیزم مگه اینکه دوباره بابا و ننش(ظریفی آزاد و باطنی) دوباره دست بکار شن!!😀😀 و یه ایقاع جدید متولد کنن

  8. ناشناس می گوید

    سلام سردبیر
    برای بچه های قراردادی چه برنامه ای دارن برا تبدیل وضعیت ؟
    مگه قرار نشد بعد ۴ سال تبدیل بشن !!

  9. ناشناس می گوید

    سلام سردبیر عزیز
    امضاء ها انجام شد یا نه ؟
    تا زمانیکه کار انجام نشود استرس در وجود همکاران هست.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      تا منتشر نشه. روی هیچی حساب نمی کنیم
      هنوز بیرون نیومده

  10. ناشناس می گوید

    حقوق بدون عیدی…

  11. ناشناس می گوید

    سلام لطفا در مورد آیین نامه استخدامی و حقوقی-۸۹ از سال ۹۷ جاری می شود بیشتر توضیح دهید

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      چیزی نامفهوم نیست
      از ابتدای سال ۹۷ رفاهیات رو با همون آیین نامه ۸۹ میدن./
      ۹۷ داده شده
      ۹۸ رو دوباره حساب میکنن میدن
      برای قبل از ۹۷ هم جداگانه حساب میکنن و ۷ ساله پرداخت میکنن

      1. ناشناس تنهايي می گوید

        سردبیر عزیز سلام و خسته نباشید. حکایت این هفت سال به حکایت نصرالدین میمونه که همسایه اش برای گرفتن طناب به در خونه نصرادین میره و میگه اومدم طنابت رو ازت قرض بگیرم . میگه روی طناب کنجد (یا سنجد) پهن کردم . همسایه میگه نصرالدین مگر میشه؟ در جواب میگه عزیزم با چه زبانی بهت بگم نمیدم. دقت میفرمایید؟ گیرم که این مطالبات قبل از ۹۷ رو همین الان حساب کنند و بشه ۵۰ میلیون، آخه عزیزان تشکل عالی کارگری همون ۵۰ میلیون امروز، ۷ سال دیگه با تورم امروزی میشه ۵ میلیون که اون موقع اصلا به چشم نمیاد و گرفتن اون پول از دید بیشتر همکار از حیظ انتفاع خواهد افتاد. دریابید این نابسامانی پرداختی را لطفا!!!

  12. ناشناس می گوید

    تا هفت سال دیگه کی مرده وما زنده!فعلا پول ذخیره صندوق ۶٪ بازنشسته های ۹۷ رابدهند ،بعد بقیه طلب ها را قسط بندی کنند.وعده خوبان یکی عمل نکرد !

  13. ناشناس می گوید

    حداقل برای سال ۹۸ یه ۱۰ میلیون علیالحساب پرداخت میکردند تا بعد!!سیلی نقد به از حلوای نسیه است. اینطوری چشممون باید آینده خشک بشه ای داد!!!

    1. کیوان می گوید

      بهترین پیشنهاد اینجوری برادریششششششششون بیشتر ثابت میشه

  14. ناشناس می گوید

    امروز ۲۸ بهمن ۹۸
    با سلام خدمت سردبیر
    من نمی دونم کجای این خبر خوب است
    ولی میشه چند نکته را برای من و بقیه بازنشسته ها روشن کنید یا بپرسید از آقایونی که تو جلسه بودند برای ما توضیح دهند
    اولا در باره ۲ گروه که باید تو این ده سال به ما تعلق میگرفته و نگرفته. چه جوری میشه که حق بیمه ما بدون این دو گروه به حساب بیمه پرداخت شده حالا اگر بخواهند این دو گروه را اعمال کنند به نظر شما شدنی است یا میگن اونایی که بازنشسته شدند شامل این بند نمیشوند
    و اما بند بعد حساب رفاهیات ده ساله که اگر بخواهند موارد فوق را به روشی که ذکر شده پرداخت کنند بعضی پارامتر های فوق در پاداش آخر سال و مرخصی و سنوات تاثیر داشته است و همچنین دو گروه مذکور هم در این حساب و کتاب دخیل است حال آیا با این شرایط شما فکر میکنید مخابرات همه این موارد را دخیل میکند یا این هم به بازنشسته های سال های قبل تعلق نمیگیرد
    خواهشا جواب این شبهات را از هر کسی که فکر میکنید جوابگو است پرس و جو کنید
    هر چند که اگر این موارد پرداخت هم بشه باز ۱۷ سال عقبیم
    بازنشسته ۹۷

  15. ناشناس می گوید

    سلام سر دبیر محترم
    درخصوص جمعه کاری و تعطیل کاری برای کارکنان رسمی شیفتی ها تصمیمی گرفته شده است اگر نه چکار کنیم.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      من پرسیدم
      میگن به شیفتی ها حق شیفت میدن
      لذا بقیه آیتم ها داده نمیشه

  16. کارمند حرف گوش کن می گوید

    فکر کنم سنگ بزرگ نشانه ی نزدن است
    من مطمئن هستم سهامدار عمده زیر بار این قصیه نمیره
    دلیل : اگه می خواست زیر بار مالی بره هرگز وضعیت رو خرابتر نمی کرد

    1. ناشناس می گوید

      سنگ بزرگ؟
      این مقداری که قراره بدن سنگ ریزه هم نیست
      حقمان رو خوردن یه آبم روش

نظرات بسته شده است.